Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Shakhtar Donetsk-Feyenoord (09/03/2023-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Personele problemen bij Shakhtar Donetsk: slechts twee verdedigers inzetbaar

Shakhtar Donetsk heeft afgelopen week voldoende vertrouwen kunnen tanken voor de eerste ontmoeting met Feyenoord. Op dinsdag opende het de tweede seizoenshelft met een 1-4 zege op FK Minaj en vijf dagen later werd Metalist 1925 met liefst 0-7 verslagen. Toch verloopt lang niet alles in aanloop naar donderdag vlekkeloos.

Trainer Igor Jovicevic wilde op de clubwebsite van Shakhtar geen verband leggen tussen de 0-7 zege van zondagmiddag en het komende affiche tegen Feyenoord. "We bekijken het van wedstrijd tot wedstrijd. Aan Feyenoord hebben we niet gedacht, ons enige doel was winnen om het gat met Dnipro-1 (de koploper, red.) te verkleinen. Hoe de wedstrijd uiteindelijk uitpakte, is alles waar je als trainer van droomt. We hebben drie belangrijke punten gepakt en kunnen ons nu richten op Feyenoord."

Personele problemen
Daarin is vooral de vraag hoe de Oekraïeners het verdedigend gaan invullen. Van de vier verdedigers die speelden tegen Metalist 1925, is er donderdag slechts één beschikbaar. "We hebben een probleem achterin en we zijn nog steeds aan het puzzelen over hoe we dat kunnen oplossen. We zijn onze beide backs, Yukhym Konoplya en Bogdan Mykhaylichenko en centrale verdediger Valeriy Bondar kwijt door een schorsing en missen Eduard Kozik door een blessure." Naast dat viertal is verdediger Maryan Faryna pas net terug van een blessure, terwijl Mykola Matvienko ziek is.

"Van onze verdedigers kunnen we alleen rekenen op Lucas Taylor en Yaroslav Rakitskyi", vertelde Jovicevic verder. "De komende vier dagen moeten we uitvinden hoe we een degelijk en competitief elftal kunnen opstellen tegen een zeer sterke tegenstander. Ik heb de wedstrijd van Feyenoord (tegen FC Groningen, red.) gezien. Ik zag hun tempo, hun uitblinkers... het gaat lastig worden voor ons. Maar wij geloven dat het onmogelijke mogelijk kan worden, dus we zullen ervoor vechten. Dat is het minste wat we kunnen doen."

 

+1/-0

Hopelijk Szymanski in de basis in zijn thuisland.

 

+1/-0

Slot: ''Dat kan gevolgen hebben voor de opstelling''

Feyenoord speelde de laatste weken met dezelfde elf aan de wedstrijden. Met de drukke periode in aantocht sluit Arne Slot niet uit dat hij voor de uitwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk aanpassingen gaat doen aan zijn opstelling.

''Het is niet uitgesloten dat wij spelers gaan sparen'', vertelt Slot op de persconferentie. ''Dat zit hem er niet in aan het feit dat je denkt aan de volgende wedstrijden die wij belangrijker vinden. Het zit hem in het feit dat spelers wellicht tegen hun grenzen aan het lopen zijn. Wie? Als je het niet erg vind was ik dat niet van plan om te vertellen.''

''Ik wil eerst weten hoe de jongens door de training van vanavond heen komen. Vanavond overleggen we even met de medische staf hoe het met de pijntjes en met de belasting van sommige spelers is. Dat kan gevolgen hebben voor de opstelling, maar dat kan ook gevolgen hebben voor het moment dat je gaat wisselen. We spelen in een dag of tien vier wedstrijden, dus dan is het niet uitgesloten dat jongens er eerder uitgaan en frisse jongens terugkomen.''

Feyenoord favoriet
De Rotterdammers worden donderdagavond door de tegenstander gezien als de favoriet. Slot: ''Maar die rol beslist de wedstrijd niet. Het is een groot compliment als wij in deze fase van het toernooi als favoriet worden gezien, helemaal tegen een club die afzakt uit de Champions League. Maar ook daarmee winnen we niet. We moeten morgen ongelooflijk goed zijn, want ik denk dat Shakhtar een veel beter elftal heeft dan de mensen denken die ons in de favorietenrol schuiven.''

''Ze verloren maar twee keer en pakten zes punten'', haalt Slot de Champions League-poule met Real Madrid, RB Leipzig en Celtic aan van eerder dit seizoen. ''Shakhtar is goed aan de bal. Roberto de Zerbi is hier eerder trainer geweest en ik merk dat hij zijn sporen heeft nagelaten. Het aanvalsspel is nog hetzelfde. Het is een gedisciplineerd elftal dat leuk is om te analyseren, want ze spelen gewoon leuk voetbal.''

Szymański start in de basis tegen Shakhtar Donetsk

Sebastian Szymański is weer helemaal terug bij Feyenoord. De aanvallende middenvelder maakte afgelopen weekend tegen FC Groningen zijn eerste minuten na zijn knieblessure. Szymański voelt zich fit en is in staat om een volledige wedstrijd te spelen.

''Ik voel me fit en het is morgen aan de trainer'', vertelt Szymański op de persconferentie in aanloop naar de uitwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk. De Pool wordt ook gevraagd naar zijn toekomst. ''Of ik bij Feyenoord wil blijven? Ik ben niet de juiste persoon om dit te beantwoorden, omdat het niet in mijn handen is. Ik ben gelukkig hier en het belangrijkste is dat ik weer ga spelen.''

Arne Slot geeft op het persmoment aan dat Szymański in de basis start, maar betwijfelt of hij een volledige wedstrijd kan spelen. ''Toen de vraag gesteld werd had ik niet de indruk dat Szymański het goed begreep'', lacht de trainer. ''Afgelopen vrijdag vertelde die mij dat hij dacht dat die twintig minuten kon spelen. Morgen negentig minuten spelen zou heel onverstandig zijn voor de langere termijn.''

Trauner
Gernot Trauner moet nog genoegen nemen met een plek op de bank. ''Gernot heeft heel veel langer dan Sebastian niet gevoetbald. Ik denk dat hij nu twee weken aan het trainen is, maar het is een compleet ander verhaal dan Szymański als het gaat om klaar zijn om een wedstrijd te spelen. Het is wel zo: de snelste manier om Trauner wedstrijdfit te krijgen is om hem minuten te geven, maar we zitten in de fase van het seizoen dat het erom gaat om resultaat te behalen.''

Feyenoord reist met 23 spelers af naar Warschau

Feyenoord reist woensdag naar Warschau, waar donderdag de heenwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk in de achtste finale van de Europa League wordt gespeeld. De selectie voor het Europese uitduel bestaat uit 23 spelers.

Spelers en staf verzamelen zoals gebruikelijk op 1908 voor een gezamenlijk ontbijt, om vervolgens per bus te vertrekken naar Rotterdam Airport. De vlucht naar Warschau vertrekt om 11:30 uur en neemt ongeveer twee uur in beslag.

Na aankomst in Polen volgt later vandaag nog een persconferentie en een training in het stadion van Legia Warschau. Naast hoofdtrainer Arne Slot schuift ook Sebastian Szymański aan om vooruit te blikken op de hervatting van het Europese avontuur.

Volledige selectie Feyenoord
Timon Wellenreuther
Ofir Marciano
Tein Troost
Marcus Pedersen
Lutsharel Geertruida
Quilindschy Hartman
Jacob Rasmussen
Alireza Jahanbakhsh
Danilo
Orkun Kökcü
Javairo Dilrosun
Igor Paixão
Marcos Lopez
Sebastian Szymański
Gernot Trauner
Mats Wieffer
Mo Taabouni
Oussama Idrissi
Neraysho Kasanwirjo
Santiago Gimenez
Ezequiel Bullaude
Dávid Hancko
Antoni Milambo

Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2023, 19:38:26.

 

+1/-0

Kind van de rekening van terugkeer Szymanski lijkt bekend

12:24 – Arne Slot verklapte woensdag dat Sebastian Szymanski start tegen Shakhtar Donetsk. Het doorgaans goed ingevoerde 1908.nl claimt te weten wie het kind van de rekening wordt: Javairô Dilrosun.

Veel wilde Slot daags voor de ontmoeting met Shakhtar Donetsk niet kwijt over zijn opstelling. Wel vertelde hij dat Szymanski, die afgelopen wekend tegen FC Groningen (1-0) na enkele weken blessureleed zijn rentree maakte, aan de aftrap zal verschijnen.

Dat gaat volgens 1908.nl ten koste van Dilrosun, die de wedstrijd in Warschau vanaf de bank zal beginnen. Verder zal Slot 'naar alle waarschijnlijkheid' vasthouden aan het team dat afgelopen weekend tegen Groningen ook aan de aftrap verscheen. Dat zou onder meer betekenen dat de trainer weer opteert voor een aanval met Oussama Idrissi, Santiago Giménez en Alireza Jahanbakhsh.

Feyenoord hoopt vanavond tegen Shakhtar Donetsk een goede uitgangspositie te creëren voor de return. Volgende week treffen de clubs elkaar in De Kuip. De winnaar van het tweeluik stoot door naar de kwartfinale van de Europa League.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Timon Wellenreuther; Marcus Pedersen, Lutsharel Geertruida, Dávid Hancko, Quilindschy Hartman; Mats Wieffer, Orkun Kökcü, Sebastian Szymanski; Alireza Jahanbakhsh, Santiago Giménez, Oussama Idrissi

 

+1/-0

Ik ga vanavond met een heel ontspannen gevoel kijken. Heel gek eigenlijk, in andere jaren zou dit een wedstrijd onder hoogspanning zijn want het is lang geleden dat we ver kwamen op dit Europese niveau. En natuurlijk wil ik heel graag dat we hier een goed resultaat halen. Maar door de titelstrijd ligt daar voor mij het accent en hoop ik vooral ook dat we hier fysiek ongeschonden uitkomen. Misschien helpt dat het elftal ook wel en kunnen ze ontspannen en met plezier voetballen, dat zorgt vaak voor het beste voetbal.

 

+1/-0

Kom je deze ronde door sta je in de kwartfinale wie weet wat dan nog meer mogelijk is! Natuurlijk is de titel en vooral CL het belangrijkst, maar een Europa League (halve) finale geeft ook veel aanzien.

 

+1/-0

El winst is nog steeds de snelste route naar CL deelname, al scheelt het weinig met een kampioenschap. We staan er goed voor, maar ik denk dat een tegenstander als Shakhtar een zeer taaie ploeg zal zijn. Zou tevreden zijn met een gelijkspel.

 

+1/-0

Ik kijk vanavond met gemengde gevoelens. Hoop natuurlijk dat mijn cluppie wint. Maar die Oekraïners...... tsjonge. Mijn oude familie ( die er niet meer is) uit Rotterdam en bombardementen, daar moet ik steeds aan denken. Volgende week donderdag in de kuip toch maar een digitaal kaarsje opsteken voor Donetsk. Hup Feyenoord.
Slava Ukraine

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord tegen Shakhtar Donetsk bekend

Trainer Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk bekend gemaakt. De Rotterdammers starten met Sebastian Szymański tijdens de achtste finale van de Europa League. De Pool is weer helemaal fit en begint als aanvallende middenvelder.

Javairô Dilrosun moet genoegen nemen met een plek op de bank. De buitenspeler kon de laatste weken niet imponeren als nummer tien. Slot kiest voor Alireza Jahanbakhsh en Oussama Idrissi als vleugelaanvallers. De trainer gaf op de persconferentie aan dat diverse spelers tegen overbelasting aanzitten. De kans is groot dat er daardoor eerder gewisseld gaat worden dan gebruikelijk.

Ten opzichte van de thuiswedstrijd tegen FC Groningen past Slot alleen een wissel toe op het middenveld. Gernot Trauner begint op de bank. De trainer ziet Lutsharel Geertruida een uitstekende indruk maken als centrale verdediger en heeft daardoor geen reden om onnodig risico's te nemen door de ervaren Oostenrijker eerder te brengen. Trauner is momenteel klaar om iets meer dan een half uur te spelen.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Jahanbakhsh, Danilo, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Troost, Kasanwirjo, Dilrosun, Trauner, Rasmussen, Lopez, Milambo, Taabouni, Bullaude, Paixão, Gimenez.

Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2023, 20:57:52.

 

+1/-0

Had Dilrosun op plek Idrissi gezet of Alireza.
Szymanski er in is gewoon prima, verder logische opstelling.

 

+1/-0

Kieft en Jansma prima analisten, gewoon positief over Wieffer, Gimenez en Hartman.

 

+1/-0

Gimenez geblesseerd Danilo in de spits!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 maart 2023 om 20:56:

Gimenez geblesseerd Danilo in de spits!



Het houdt niet op, niet vanzelf…..

 

+1/-0

Prima eerste kwartier.

 

+1/-0

Gaat op en neer eerste 20 minuten.

Niet echt grote kansen volgens mij.
Scheids laat veel toe merk ik...

 

+1/-0

Bijzonder dat je toch 300 supporters hoort terwijl er niemand mee is:B:D

 

+1/-0

Jerzy Dudek zit op de tribune!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 09 maart 2023 om 21:20:

Gaat op en neer eerste 20 minuten.

Niet echt grote kansen volgens mij.
Scheids laat veel toe merk ik...



Is een Slowaak, dus met Hancko zal hij wel eerlijk fluiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 09 maart 2023 om 21:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 maart 2023 om 20:56:

Gimenez geblesseerd Danilo in de spits!



Het houdt niet op, niet vanzelf…..



Leek me niet echt ernstig, meer uit voorzorg hopelijk. Je mist hem nu wel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Shakhtar Donetsk-Feyenoord (09/03/2023-21:00)