Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Utrecht - Feyenoord (08/01/2023-12:15)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Zondag,12.15 uur:
FC UTRECHT - FEYENOORD

- Arbiter: Nijhuis

- Dit duel staat voor de 53ste keer op
het menu. Utrecht boekte dertien zeges
in de vorige edities en Feyenoord 23.
Utrecht won vorig jaar met 3-1. In De
Kuip werd het 2-1 voor Feyenoord.

- Utrecht,dat zijn laatste vier duels
won,heeft negen punten achterstand op
koploper Feyenoord,dat al zeven duels
ongeslagen is.

- Feyenoord mist Trauner en Timber door
blessures. Bij Utrecht maakt coach
Silberbauer zijn debuut.

 

+1/-0

Vermoedelijke opstelling: Slot moet noodgedwongen wijzigen

Voor Trainer Arne Slot is het in aanloop naar de uitwedstrijd tegen FC Utrecht puzzelen. De trainer van Feyenoord kan niet beschikken over Gernot Trauner en Quinten Timber. De middenvelder Mats Wieffer is een twijfelgeval. De training van zaterdag moet uitwijzen of hij minuten kan maken.

Marcus Pedersen en Patrik Wålemark hebben afgelopen week ook een training moeten overslaan. De twee lijken wel gewoon minuten te kunnen maken zondag. De verwachtingen zijn dat Lutsharel Geertruida doorgeschoven gaat worden naar het middenveld.

Trauner gaat vervangen worden door Jacob Rasmussen, zo verwacht het Algemeen Dagblad. De Deen kreeg ook tijdens de voorbereiding de voorkeur als rechter centrale verdediger. Het liefst haalt Feyenoord nog een versterking op die plak op de transfermarkt, maar tot op heden is de Rotterdamse club daar nog niet in geslaagd.

Feyenoord kan ook weer beschikken over Danilo. De Braziliaan is fit genoeg om op de bank plaats te nemen, maar een basisplaats lijkt nog te vroeg te komen. Slot was de laatste weken lovend over Igor Paixão in de punt van de aanval.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Rasmussen, Hancko, Hartman; Geertruida, Szymanski, Kökçü; Walemark, Paixão, Dilrosun.

 

+1/-0

Ik houd mij er maar aan vast dat het AD het altijd fout heeft. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat Slot Paixao in de spits prefereert boven Jimenez en of Danilo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 07 januari 2023 om 15:27:

Ik houd mij er maar aan vast dat het AD het altijd fout heeft. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat Slot Paixao in de spits prefereert boven Jimenez en of Danilo.



Je weet maar nooit met onze genie, mij maakt het geen reet uit wie de ballen er in schiet. :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 07 januari 2023 om 15:27:

Ik houd mij er maar aan vast dat het AD het altijd fout heeft. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat Slot Paixao in de spits prefereert boven Jimenez en of Danilo.



Danilo en Gimenez zijn net terug van (kleine) blessures.
Vandaar dat hij laatste weken met Paixao start.
Hij wil met een vaste formatie werken, met afwezigheid Timber en Trauner zal die de voorhoede willen laten staan.
Daarbij loopt dat best aardig de laatste wedstrijden.

 

+1/-0

psv en az gelijk verschil kan straks 5 punten en meer zijn. :cool

 

+1/-0

Dit kan een vervelend potje worden.

 

+2/-0

Opstelling Feyenoord tegen FC Utrecht bekend

Arne Slot heeft de opstelling voor de uitwedstrijd tegen FC Utrecht bekendgemaakt. Jacob Rasmussen en Lutsharel Geertruida vervangen de geblesseerden Gernot Trauner en Quinten Timber.

Marcus Pedersen staat zoals verwacht in de basis. Quilindschy Hartman zit opvallend genoeg op de bank, Marcos Lopez is zijn vervanger. Het is niet bekend of eerstgenoemde met een blessure kampt of dat hij gepasseerd is.

Geertruida neemt dus de plek van Timber over op het middenveld. Hij wordt vergezeld door Sebastian Szymański en Orkun Kökcü. Slot kiest in de punt van de aanval voor Danilo, wat opnieuw ten koste gaat van Santiago Gimenez. Jaivarô Dilrosun en Igor Paixão moeten voor het gevaar vanaf de flanken zorgen.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Rasmussen, Hancko, Lopez; Geertruida, Szymański, Kökcü; Dilrosun, Danilo, Paixão.

Wissels Feyenoord: Wellenreuther, Marciano, Hartman, Wieffer, Taabouni, Bullaude, Milambo, Jahanbakhsh, Wålemark, Idrissi, Gimenez.

 

+1/-0

Wieffer is weer is op het moment dat je ‘m nodig hebt geblesseerd. Aardige jongen maar niet geschikt voor topsport.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 januari 2023 om 11:22:

Wieffer is weer is op het moment dat je ‘m nodig hebt geblesseerd. Aardige jongen maar niet geschikt voor topsport.



Zit toch op de bank? Kan denk ik wel half uurtje spelen als het nodig is anders nam slot hem niet mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 januari 2023 om 11:22:

Wieffer is weer is op het moment dat je ‘m nodig hebt geblesseerd. Aardige jongen maar niet geschikt voor topsport.



Die jongen is afgelopen zomer gehaald met het oog op de toekomst.
Als toekomstige stand-in voor Aursness waarvan iedereen toen nog dacht dat hij nog minimaal 1 seizoen zou blijven. Het is allemaal anders gelopen en ja, hij is sinds zijn komst een paar keer geblesseerd geraakt. Het wennen aan het niveau en de intentisiteit zorgt ervoor dat hij op de toppen van zijn tenen loopt. En dan ben je kwetsbaar.

Dat je daarmee ook gelijk ongeschikt bent voor topsport is volkomen overdreven. Als je dat stelt, begrijp je er heel weinig van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 januari 2023 om 12:04:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 januari 2023 om 11:22:

Wieffer is weer is op het moment dat je ‘m nodig hebt geblesseerd. Aardige jongen maar niet geschikt voor topsport.



Die jongen is afgelopen zomer gehaald met het oog op de toekomst.
Als toekomstige stand-in voor Aursness waarvan iedereen toen nog dacht dat hij nog minimaal 1 seizoen zou blijven. Het is allemaal anders gelopen en ja, hij is sinds zijn komst een paar keer geblesseerd geraakt. Het wennen aan het niveau en de intentisiteit zorgt ervoor dat hij op de toppen van zijn tenen loopt. En dan ben je kwetsbaar.

Dat je daarmee ook gelijk ongeschikt bent voor topsport is volkomen overdreven. Als je dat stelt, begrijp je er heel weinig van.



Wiefer is kwalicatief goed genoeg, ik heb hem zien spelen vorige week en deed me heel erg aan Paultje Bosvelt denken.
Geef hem de tijd en hij komt er wel.

Die blessures kunnen hem ook sterker maken, hij gaat echt nog wel voldoende minuten maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 januari 2023 om 12:04:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 januari 2023 om 11:22:

Wieffer is weer is op het moment dat je ‘m nodig hebt geblesseerd. Aardige jongen maar niet geschikt voor topsport.



Die jongen is afgelopen zomer gehaald met het oog op de toekomst.
Als toekomstige stand-in voor Aursness waarvan iedereen toen nog dacht dat hij nog minimaal 1 seizoen zou blijven. Het is allemaal anders gelopen en ja, hij is sinds zijn komst een paar keer geblesseerd geraakt. Het wennen aan het niveau en de intentisiteit zorgt ervoor dat hij op de toppen van zijn tenen loopt. En dan ben je kwetsbaar.

Dat je daarmee ook gelijk ongeschikt bent voor topsport is volkomen overdreven. Als je dat stelt, begrijp je er heel weinig van.




Wat is eraan te begrijpen? Hij is chronisch geblesseerd. Dan kan je speculeren over de oorzaak van zijn blessuregevoeligheid maar dat doet niets af aan de feiten. Die spreken voor zichzelf. En als hij volgend seizoen misschien wel fysiek de stap maakt heeft Feyenoord al lang en breed andere spelers voor zijn positie gehaald.

 

+1/-0

Hoe krijgen ze het weer voor elkaar je ziet het aankomen: 1-0 toornstra...


Ongelofelijk... DAAROM GEEN LOPEZ LINKSBACK SLOT!!!

 

+1/-0

1-0 Toornstra..

 

+1/-0

Slot maakt weer dezelfde fout als begin van de competitie door teveel te gaan schuiven met het elftal.

Had Hartman laten staan, voorhoede in tact gelaten van afgelopen wedstrijden of met Gimenez gestart.
Dit brengt veel te veel onrust met zich mee...

 

+1/-0

Feyenoord begint echt heel slap aan de eerste minuten, het valt me echt heel erg tegen.
Iedereen loopt weer ouderwets door elkaar heen, in plaats van het simpel te houden en op je positie te blijven.
Dilrosun liep ineens op de CvM positie, heeft die niks te zoeken.
Ze laten zich volledig de kaas van het brood eten, verliezen alle duels.
Backs worden compleet er uit gelopen.

Alle vastigheden die ze ingebouwd hadden afgelopen weken zijn overboord gegooid mijn inziens....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 januari 2023 om 12:13:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 januari 2023 om 12:04:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 januari 2023 om 11:22:

Wieffer is weer is op het moment dat je ‘m nodig hebt geblesseerd. Aardige jongen maar niet geschikt voor topsport.



Die jongen is afgelopen zomer gehaald met het oog op de toekomst.
Als toekomstige stand-in voor Aursness waarvan iedereen toen nog dacht dat hij nog minimaal 1 seizoen zou blijven. Het is allemaal anders gelopen en ja, hij is sinds zijn komst een paar keer geblesseerd geraakt. Het wennen aan het niveau en de intentisiteit zorgt ervoor dat hij op de toppen van zijn tenen loopt. En dan ben je kwetsbaar.

Dat je daarmee ook gelijk ongeschikt bent voor topsport is volkomen overdreven. Als je dat stelt, begrijp je er heel weinig van.




Wat is eraan te begrijpen? Hij is chronisch geblesseerd. Dan kan je speculeren over de oorzaak van zijn blessuregevoeligheid maar dat doet niets af aan de feiten. Die spreken voor zichzelf. En als hij volgend seizoen misschien wel fysiek de stap maakt heeft Feyenoord al lang en breed andere spelers voor zijn positie gehaald.



Wieffer is niet chronisch geblesseerd en ook niet ongeschikt voor topsport. Hij speelt zijn eerste seizoen in de top van Nederland, waar hij vorig seizoen nog in de Eerste Divisie speelde. Die stap is niet gering. Het wennen aan de manier van spelen en het niveau vergt tijd, en veroorzaakt (kleine) blessures; daar definitieve conclusies aan verbinden slaat nergens op. En kan de club zich helemaal niet veroorloven.

OnTopic: Feyenoord hoeft deze wedstrijd niet te verliezen, maar het moet in de eindfase wel scherper worden. Ik ben geen voorstander van al die verschuivingen voorin. Slot moet niet gaan proberen het wiel steeds opnieuw uit te vinden. Als het staat, staat het.

 

+1/-0

Gaten tussen de linies is zo groot dat je er 3 vrachtwagens tussen kan zetten.
Dit gaat helemaal niks worden, want Utrecht heeft wat het wil de voorsprong en hoeft dus nu niks.
Zodra we in de duels komen verliest Feyenoord die allemaal.

 

+1/-0

Wissel: Idrissi --> Paixao

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Utrecht - Feyenoord (08/01/2023-12:15)