Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Lazio Roma (03/11/2022-18:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Vermoedelijke opstelling: Is dit de verrassing waar Slot op doelt?

Arne Slot gaf woensdagmiddag op de persconferentie aan dat hij donderdagavond tegen Lazio gaat kiezen voor een verrassende naam in de basisopstelling. Op wie doelt de trainer?

De kans is aanwezig dat de trainer Mats Wieffer voor de leeuwen gaat gooien tegen Lazio om zo de defensieve problemen op het middenveld op te lossen. Wieffer, die deze zomer voor ruim zes ton overkwam van Excelsior, zou daardoor zijn basisdebuut voor Feyenoord gaan maken.

De middenvelder staat naast aanvoerder Orkun Kökcü en Quinten Timber. Lutsharel Geertruida werd lange tijd als nummer zes gebruikt, maar het is duidelijk dat Slot liever een andere variant probeert. De rechtsback keert daarom donderdagavond terug op zijn vertrouwde positie op de flank in de defensie.

Slot kondigt verrassing aan en gaat in op kritische geluiden
Jacob Rasmussen, Gernot Trauner en Dávid Hancko maken de verdediging compleet. Ook in de aanval heeft Slot de afgelopen weken meerdere opties geprobeerd. De trainer lijkt tegen Lazio opnieuw te kiezen voor Sebastian Szymański als linksbuiten, wat ten koste gaat van Javairô Dilrosun. Op de rechterflank krijgt Patrik Wålemark de kans vanaf de aftrap. Danilo, die een matige wedstrijd speelde op bezoek bij Sturm Graz (1-0), houdt Santiago Gimenez wederom op de bank.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Rasmussen, Hancko; Timber, Wieffer, Kökcü; Wålemark, Danilo, Szymański.

Slot kondigt verrassing aan en gaat in op kritische geluiden

Feyenoord speelt donderdagavond een alles of niets wedstrijd tegen Lazio. In aanloop naar de kraker in de groepsfase van de Europa League bespreekt Arne Slot ook de kansloze nederlaag in Italië uitvoerig. De trainer zag de wedstrijd in Rome als de slechtste wedstrijd van Feyenoord dit seizoen.

''Vanuit trainersperspectief was het een hele pijnlijke eerst helft'', vertelt Slot op de persconferentie. ''Je wil geen ploeg in het veld hebben staan die bijna verdwaald rondloopt van: wat we hier allemaal aan het doen zijn. Met 3-0 was het eigenlijk nog een magere afspiegeling van de kansenverhouding. Ik heb niet de indruk dat ik me bij Feyenoord, AZ en Cambuur zo machteloos heb gevoeld als in de eerste helft in Rome. Dan vind ik dat je als trainer echt tekort schiet als je elftal zo op het veld staat.''

''Je kijkt wedstrijden van de tegenstander terug die ze recent gespeeld hebben. Je kijkt ook je eigen wedstrijd terug: wat ging er fout en wat moeten we anders doen? Gelukkig hebben we voldoende zaken kunnen vinden die we anders en beter moeten doen. Er zijn een hoop dingen die we inmiddels al een stuk beter doen. Plus dat het een groot verschil maakt of je in De Kuip speelt of een uitwedstrijd.''

Verrassing in opstelling Feyenoord
''Is die nog niet uitgelekt?'', lacht Slot wanneer hij de vraag krijgt of Feyenoord aanpassingen gaat doen in de opstelling. De trainer maakt gelijk van de gelegenheid gebruik om te reageren op de kritiek die hij ontvangt op zijn wisselbeleid. ''Ik weet niet wat een verrassing is, van wat ik begrepen heb gaat het nog wel eens over de wissels. Ook daar heb ik dus een andere mening over. Dat is niet omdat ik eigenwijs ben, maar omdat ik kijk naar de feiten. We hebben in twee periodes vier wedstrijden achter elkaar met dezelfde opstelling gespeeld.''

''Elke keer als we iets veranderden, was de aanleiding daarvoor een blessure. Wij zijn begonnen met Pedersen als linksback, omdat we geen linksback hadden. Aursnes hadden we in het begin nog wel, Kökcü was nog geblesseerd, Senesi weg, Hancko kwam later. Toen alles een beetje gesetteld was speelden we met de punt naar achter en wonnen we met 4-0 van FC Emmen met Geertruida op zes. De dag erna haakte Geertruida af met de ziekte van Pfeiffer. Dat hebben we opgelost met Timber, Kökcü en dan Szymański op tien. Hij raakte in Rome geblesseerd en toen hebben we Dilrosun op tien gezet.''

''Daarna raakte Idrissi geblesseerd en hebben we ons weer moeten aanpassen. De enige discussie die je kan hebben is die van de spits. Dat was een blessure die daar aan ten grondslag lag'', vervolgt Slot. ''De spelers kunnen mij uitstekend volgen met de aanpassingen die we doen. Die indruk heb ik. Morgen denk ik dat er een speler op het veld staat die niet iedereen verwacht. We zullen morgen zien wie het is.''

 

+1/-0

Vanavond te horen gekregen dat een oud collega die Feyenoord supporter was zelfmoord heeft gepleegd.
Over namen en hoe en wat ga ik even niet in, want ik weet niet wie van familie/vrienden hier ook komen.

Alleen wat ik kwijt wil is: Als ze winnen draag ik de overwinning op aan m'n oud collega...

R>I.P. YNWA...

 

+1/-0

Lazio-coach Maurizio Sarri nu al boos op Feyenoord
Door MARCEL VAN DER KRAAN

6 min geleden
in VOETBAL

ROTTERDAM - Een beetje koude oorlog hoort erbij, maar Lazio-coach Maurizio Sarri is ondanks al zijn ervaring flink uit zijn slof gesloten. De Italiaanse trainer vindt het een schande dat de UEFA toestaat dat Feyenoord het weekeinde voor zijn Europese wedstrijd niet in actie kwam.

„Het is jammer dat de Europese bond het goed heeft gevonden dat de competitiewedstrijd van Feyenoord is uitgesteld. Wij voelen ons bedrogen. Niet alleen wij, maar ook de andere ploegen. in onze groep. Dat zijn Sturm Graz en Midtjylland. Het is echt beschamend”, aldus de Lazio-coach.

Sarri kan klagen wat hij wil, in alle voetballanden van Europa mag elke bond zelf weten wanneer en op welke speeldata de competitie wordt afgewerkt. Russische of Scandinavische clubs kwamen vanwege de strenge winters in de winter helemaal niet in actie in eigen land.

Feyenoord-trainer Arne Slot zal niet onder de indruk zijn van Sarri’s woorden en het doet ook niets af aan zijn bewondering voor de coach. Sarri heeft in de Serie A met zijn ploegen mooie dingen laten zien. Slot: „De hele Italiaanse competitie is tegenwoordig niet vervelend om te volgen, Kijk eens hoe Sassuolo, Napoli en Atalanta voetballen. Wat dacht je van het nationale team, dat niet zo lang geleden Europees kampioen werd? Er is wel een nieuwe trend gaande in dat land.”

 

+1/-0

Eigenlijk vind ik dat Feyenoord de competitiewedstrijd beter wel had kunnen spelen, omdat het team dan wedstrijdritme opdoet. By the way, had Roma tegen Feyenoord ook een vrije ronde?

 

+1/-0

Nu konden ze een paar dagen trainen, dus daar zal iets terug van moeten zijn te zien vanavond....

Als Geert weer RB staat is dat goed nieuws, Pedersen moet zsm geloosd worden, is een gevaar voor de eigen ploeg, kan hard rennen maar dat is dan ook het enige....

 

+1/-0

Wieffer de verrassing uit de hoge hoed?

 

+1/-0

Ik heb dit niet geschreven maar dacht plak het even hier.
Is het gelijk duidelijk :)

1. Feyenoord wint met 1 doelpunt verschil van Lazio en Graz wint of speelt gelijk. In dat geval wordt je derde op basis van onderling resultaat tegen Lazio en ga de tussenronde van de ConL in.
2. Feyenoord wint met 2 doelpunten verschil van Lazio en Midtjylland wint met maximaal 2 doelpunten verschil van Graz. In dit geval ben je eerste in de poule, omdat alle ploegen dan op 8 punten staan en het onderling resultaat tussen alle ploegen geldt, oftewel doelsaldo.
3. Feyenoord wint met 2 doelpunten verschil van Lazio en Graz wint ben je tweede op basis van onderling resultaat. Graz is dan eerste en Lazio derde.
4 Feyenoord wint met 1 doelpunt verschil van Lazio en Midtjylland wint met 3 doelpunten verschil ben je tweede op basis van doelsaldo. Midtjylland is dan eerste, Lazio derde en Graz vierde.
5. Als Feyenoord verliest en Midtjylland ook ben je derde in de poule op basis van doelsaldo.
6. Als Feyenoord verliest en Midtjylland wint of speelt gelijk ben je laatste in de poule.
7. Als Feyenoord gelijk speelt en Midtjylland wint ben je laatste in de poule.
8. Als Feyenoord gelijk speelt en Midtjylland verliest of speelt gelijk ben je derde in de poule.
9. En volgens mij is er ook nog een kans dat het beslist wordt op basis van uitdoelpunten net als bij PSG en Benfica. Hiervoor moet Feyenoord winnen met 1-0 en Midtjylland met 2-1. Alle ploegen staan dan op 8 punten. Feyenoord en Midtjylland allebei met een doelsaldo van 10-3. Dan is Feyenoord ook eerste vanwege 4 uitdoelpunten en Midtjylland 3 uitdoelpunten.
10. Een scenario dat Feyenoord wint met 2 doelpunten of meer van Lazio en Midtjylland met 2 doelpunten meer wint dan Feyenoord. In dat geval ben je tweede op basis van doelsaldo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 03 november 2022 om 09:26:

Nu konden ze een paar dagen trainen, dus daar zal iets terug van moeten zijn te zien vanavond....

Als Geert weer RB staat is dat goed nieuws, Pedersen moet zsm geloosd worden, is een gevaar voor de eigen ploeg, kan hard rennen maar dat is dan ook het enige....


Wat is een goede speler? Daar kunnen we een leuke discussie over beginnen. Over Pedersen hebben we een meningsverschil. Hij verdient wel iets meer waardering, als je ziet wat hij doet in een wedstrijd.

 

+1/-0

GIMENEZ gaat het doen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 03 november 2022 om 11:00:

Wieffer de verrassing uit de hoge hoed?



Het middenveld moet wel versterkt worden idd ook Szymanski zal vaak vanaf het middenveld komen denk ik dus eigenlijk een soort 4-4-2.

 

+1/-0

Wieffer kwam in de eerste wedstrijd in Rome ogen, armen en benen tekort om het tempo bij te benen. Terwijl hij een half uur inviel, bij een 4-0 achterstand. Lazio zat op dat moment al met het hoofd bij de volgende wedstrijd.

Ik heb in de tussentijd niet genoeg van hem gezien, om te zeggen dat hij toe is aan een basisplaats. Zeker niet tegen één van de lastigste tegenstanders dit seizoen.

Ik hoop uiteraard dat hij in deze rol/positie op het middenveld het verschil gaat maken, en alles nu op zijn plek valt voor deze linie. En als het deze wedstrijd nog net niet op zijn plek valt, zou ik ervoor willen pleiten zondag opnieuw met dit middenveld te starten. Houvast heeft het team nodig.

Wieffer moet vanavond wel echt vreselijk door het ijs zakken, dat je hem zondag in Volendam niet opstelt. Voordeel; als voormalig Excelsior speler is hij dat neppe kutgras gewend.

 

+1/-0

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/19179/vermoedelijke-opstelling-feyenoord-slot-kiest-verrassende-naam-danilo-in-de-punt.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&
;utm_campaign=Headliner.nl
link



Gelukkig danilo (als het klopt)weer in de aanval, heeft buiten zijn fantastische goal al 5 wedstrijden gefaald.

Hoor trouwens steeds dat Slot weer hetzelfde heeft met de spitsen als vorige jaar, maar volgens mij klopt daar weinig van.
Was heel even in het begin maar toch al heel lang niet meer.

 

+1/-0

Het wordt Paixao begreep ik zojuist.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 03 november 2022 om 14:32:

Het wordt Paixao begreep ik zojuist.



Wel gewaagd dan leuk voor die jongen.

 

+1/-0

Hoe kunnen spelers nu nog steeds niet in staat zijn om een hele wedstrijd te spelen? Het is november, het is belachelijk.

 

+1/-0

Pff weer dat gemankeerde middenveld.
Alles moet goed vallen vandaag , met deze elf geloof ik er niet in eerlijk gezegd.
Hoe vaak moeten we dit middenveld nog zien falen..
Tuurlijk hoop ik dat ik het mis heb en dan met het publiek erachter maar vind dit wel teleurstellend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 november 2022 om 12:03:

Ik heb dit niet geschreven maar dacht plak het even hier.
Is het gelijk duidelijk :)

1. Feyenoord wint met 1 doelpunt verschil van Lazio en Graz wint of speelt gelijk. In dat geval wordt je derde op basis van onderling resultaat tegen Lazio en ga de tussenronde van de ConL in.
2. Feyenoord wint met 2 doelpunten verschil van Lazio en Midtjylland wint met maximaal 2 doelpunten verschil van Graz. In dit geval ben je eerste in de poule, omdat alle ploegen dan op 8 punten staan en het onderling resultaat tussen alle ploegen geldt, oftewel doelsaldo.
3. Feyenoord wint met 2 doelpunten verschil van Lazio en Graz wint ben je tweede op basis van onderling resultaat. Graz is dan eerste en Lazio derde.
4 Feyenoord wint met 1 doelpunt verschil van Lazio en Midtjylland wint met 3 doelpunten verschil ben je tweede op basis van doelsaldo. Midtjylland is dan eerste, Lazio derde en Graz vierde.
5. Als Feyenoord verliest en Midtjylland ook ben je derde in de poule op basis van doelsaldo.
6. Als Feyenoord verliest en Midtjylland wint of speelt gelijk ben je laatste in de poule.
7. Als Feyenoord gelijk speelt en Midtjylland wint ben je laatste in de poule.
8. Als Feyenoord gelijk speelt en Midtjylland verliest of speelt gelijk ben je derde in de poule.
9. En volgens mij is er ook nog een kans dat het beslist wordt op basis van uitdoelpunten net als bij PSG en Benfica. Hiervoor moet Feyenoord winnen met 1-0 en Midtjylland met 2-1. Alle ploegen staan dan op 8 punten. Feyenoord en Midtjylland allebei met een doelsaldo van 10-3. Dan is Feyenoord ook eerste vanwege 4 uitdoelpunten en Midtjylland 3 uitdoelpunten.
10. Een scenario dat Feyenoord wint met 2 doelpunten of meer van Lazio en Midtjylland met 2 doelpunten meer wint dan Feyenoord. In dat geval ben je tweede op basis van doelsaldo.


Jemig

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Slot wijzigt basiself

Trainer Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord tegen SS Lazio bekend gemaakt. Igor Paixão gaat in De Kuip zijn debuut in de basis maken.

Verder kiest Slot weer voor Danilo in de punt van de aanval. Santiago Gimenez moet genoegen nemen met een plek op de bank. Het is nog even de vraag of Javairô Dilrosun op tien start of dat de voorkeur toch weer uit gaat naar Sebastian Szymański op het middenveld.

Marcos López is tegen SS Lazio de linksback van Feyenoord. Marcus Holmgren Pedersen hoort niet bij de basiself. Lutsharel Geertruida is de rechtsback.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Timber, Szymański, Kökcü; Dilrosun, Danilo, Paixão.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Bjorkan, Rasmussen, Jahanbakhsh, Hartman, Wieffer, Walemark, Benita, Gimenez, Bullaude.

Dit bericht is gewijzigd op 3 november 2022, 20:32:51.

 

+1/-0

FEYENOORD COMMON!!!!

 

+1/-0

Virtuele poule F:

1. Lazio 8 (9-10)
2. Graz 8 (4-8)
3. Feyenoord 5 (12-9)
4. Midtjylland 5 (10-8)

Bij overwinning van 2 goals of meer is Feyenoord Poule winnaar en door in EL.

Midtjylland - Graz 0-0

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Lazio Roma (03/11/2022-18:45)