Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » NEC-Feyenoord (02/10/2022-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Bij vlagen zie je best goed combinatievoetbal, maar het is niet constant genoeg en dan zakt het in en krijgt elke tegenstander ook (te) veel kansen.

 

+1/-0

De wedstrijd van vandaag was een kopie van de wedstrijd tegen PSV. Goed beginnen, tot dat de goal valt. Het begint ermee dat Timber niet juicht. Als of hij iedere week scoort. Er mag best gejuicht worden. Het spel werd snel minder. Slordigheden, met als gevolg dat Trauner een gele kaart kreeg. De tweede helft lukte helemaal niets meer. Heel veel passes en voorzetten die totaal niet aankwamen. Veel overtredingen en gele kaarten.

 

+1/-0

Dat wisselen van 3 spelers tegelijk is wel opvallend tegen PSV ook al weet niet of dat handig is meestal wordt daar een team niet in 1 keer beter van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 oktober 2022 om 21:18:

Dat wisselen van 3 spelers tegelijk is wel opvallend tegen PSV ook al weet niet of dat handig is meestal wordt daar een team niet in 1 keer beter van.


Je mag tegenwoordig vijf spelers wisselen, maar in slechts drie wisselmomenten.
Dan wil je niet zonder wisselmomenten komen te zitten, voor in noodgevallen, dus houd je er al 1 achter de hand.
Als je dan wat door wilt wisselen dan moet dat met meerderen tegelijk.
Nieuwe regels vraagt om nieuwe aanpak.

Ik lees hier trouwens bijzonder weinig terug over de uittrap van Cilessen.
Ik moet het moment nog nakijken, maar de ruime seconde voor de trap staat hij gewoon stil. Dat mag. Wat me altijd opvalt is dat het bij sommige clubs toch altijd even meer een bespreekgevalletje wordt in media etc.

 

+1/-0

ik zie net het moment terug.
De regel is:

"voorkomt dat de doelverdediger de bal uit zijn handen in het spel kan brengen of de bal trapt of er naar
trapt als de doelverdediger bezig is deze in het spel te brengen"

Dan gaat het dus om interpretatie van het woord 'voorkomen'
Mi vereist dat een actievere houding dan Jimenez nu laat zien.
Sterker nog, dat zegt Cilessen ook in zin praatje voor de camera;
Hij volgt mij in mjin bewegingen en maakt me zo het uittrappen onmogelijk.
Dat is pertinent onjuist, jammer dat ik het hier niet gemakkelijk kan plaatsen.
Jimenez loopt in 1 rechte lijn naar de keeper, en houdt stil op zo'n 2 meter van hem.

Ik vind dat altijd een beetje managerpraat, dan stonden zij er maar een beetje bij, en gaan dan het succes opeisen:
(in dit geval) 'ik heb voorkómen dat...'
welnee man, je stond erbij en keer ernaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 oktober 2022 om 19:39:

Het seizoen wordt na vandaag al als verloren beschouwd, zo kun je welhaast opmaken aan sommige reacties hier. En Slot bakt er he-le-maal niets van, z’n keuzes deugen niet en het spel wordt almaar slechter.

Wat een drama allemaal.

Het staat allemaal nog op drie punten van elkaar, en alleen AZ en Twente hebben acceptabel spel op de mat gelegd dit weekend. Als de goal van Gimenez gewoon goedgekeurd was, hadden we een top weekend gehad en had niemand getaald naar het spel en die verkeerde keuzes van Slot.

Het is kut dat je niet wint in Nijmegen, had niet gehoeven. Maar ik houd vertrouwen; alles kan nog.



Als ik jouw reactie lees doet Feyenoord niks verkeerd en is het "jammer"dat we niet verloren hebben en moet de rest niet zo zeiken...

Draai het eens om: Als bepaalde keuzes anders waren gemaakt, zou de kans op een beter resultaat dan niet groter zijn geweest?

Niemand heeft gezegd dat Slot er niks van kan en dat het seizoen over is, er kan nog genoeg gebeuren inderdaad. Alleen wijst alles er wel op dat het een tussen jaar wordt, dan moet je ook gewoon realistisch zijn en dat uit durven spreken.
Als het beter gaat, dan kan een mening altijd nog bijgesteld worden.

 

+1/-0

We zullen snel weten of het idd een verloren jaar wordt met Twente en AZ als eerstvolgende wedstrijden.

 

+1/-0

Ik snap niet helemaal waarom Slot steeds met de B keuze(voorhoede) begint.
Zet het het nou eens van het begin goed neer.
Zo word het wel vermoeiend steeds te kijken en Slot maar vast blijft houden aan spelers die niet voldoen.

 

+1/-0

Slot is nog steeds zoekende maar ik verwacht Szymanski, Geertruida en Walemark snel weer in de basis.

Dit bericht is gewijzigd op 3 oktober 2022, 11:02:55.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 oktober 2022 om 10:49:

Slot is nog steeds zoekende maar ik verwacht Szymanski, Geertruida en Walemark snel weer in de basis.



Ik hoop zelf ook dat Giménez snel een kans krijgt in de basis.

Het is ten opzichte van vorig seizoen een luxe, er valt wat te kiezen en iedereen heeft zijn/haar voorkeuren.

Na de wedstrijden tegen Sturm Graz en Sparta leek het dat de keuzes van Slot de juiste waren. Nu in Eindhoven verloren is en Feyenoord in Nijmegen ook niet kon winnen, deugt er weer niks.

De keuzes van Slot zijn weloverwogen en op meer gebaseerd dan wat wij zien/weten. Dan nog kun je vraagtekens bij sommige spelers hebben, dat is denk ik het leuke aan dit spelletje en het hele gebeuren eromheen.

Ik was flink ziek van de uitslag gisteren, en het vertoonde spel was ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ook geen van de invallers kon zich in positieve zin onderscheiden, mijn inziens.

Donderdag weer snel de kans om de nare smaak weg te spoelen!

 

+1/-0

Vorig seizoen viel er ook wat te kiezen. Vorig seizoen liet Slot goede voetballers op de bank zitten en matige voetballers speelden altijd.
Dit seizoen is niet anders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 03 oktober 2022 om 12:13:

Vorig seizoen viel er ook wat te kiezen. Vorig seizoen liet Slot goede voetballers op de bank zitten en matige voetballers speelden altijd.
Dit seizoen is niet anders.


Welke goede voetballers zaten vorig jaar op de bank dan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 03 oktober 2022 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 03 oktober 2022 om 12:13:

Vorig seizoen viel er ook wat te kiezen. Vorig seizoen liet Slot goede voetballers op de bank zitten en matige voetballers speelden altijd.
Dit seizoen is niet anders.


Welke goede voetballers zaten vorig jaar op de bank dan?


Diemers :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 oktober 2022 om 20:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 03 oktober 2022 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 03 oktober 2022 om 12:13:

Vorig seizoen viel er ook wat te kiezen. Vorig seizoen liet Slot goede voetballers op de bank zitten en matige voetballers speelden altijd.
Dit seizoen is niet anders.


Welke goede voetballers zaten vorig jaar op de bank dan?


Diemers :D


Ja...oké....maar verder?

 

+1/-0

De opbouw van Feyenoord is te traag, in het begin ging dit nog wel later zakte dat weg.

Verder zag je ook dat nec probeerde ook snel druk op onze spelers te zetten en niet de tijd kregen om de bal aan te nemen en over te spelen.

Het is jammer een overwinning was zo belangrijk juist nu de psv en ajax ook niet wonnen.
Ik zie nog geen goed spelend Feyenoord, er zit meer in denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 03 oktober 2022 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 03 oktober 2022 om 12:13:

Vorig seizoen viel er ook wat te kiezen. Vorig seizoen liet Slot goede voetballers op de bank zitten en matige voetballers speelden altijd.
Dit seizoen is niet anders.


Welke goede voetballers zaten vorig jaar op de bank dan?


Pedersen zat vaak op de bank, maar hij hoorde te spelen. Slot koos voor Geertruida en terecht, maar Pedersen hoorde niet op de bank. Dus gewoon allebei in de basis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 03 oktober 2022 om 11:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 oktober 2022 om 10:49:

Slot is nog steeds zoekende maar ik verwacht Szymanski, Geertruida en Walemark snel weer in de basis.



Ik hoop zelf ook dat Giménez snel een kans krijgt in de basis.

Het is ten opzichte van vorig seizoen een luxe, er valt wat te kiezen en iedereen heeft zijn/haar voorkeuren.

Na de wedstrijden tegen Sturm Graz en Sparta leek het dat de keuzes van Slot de juiste waren. Nu in Eindhoven verloren is en Feyenoord in Nijmegen ook niet kon winnen, deugt er weer niks.

De keuzes van Slot zijn weloverwogen en op meer gebaseerd dan wat wij zien/weten. Dan nog kun je vraagtekens bij sommige spelers hebben, dat is denk ik het leuke aan dit spelletje en het hele gebeuren eromheen.

Ik was flink ziek van de uitslag gisteren, en het vertoonde spel was ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ook geen van de invallers kon zich in positieve zin onderscheiden, mijn inziens.

Donderdag weer snel de kans om de nare smaak weg te spoelen!



Ja een keer met Gimenez beginnen kan geen kwaad maar dan moet je ook meer ballen vanaf de zijkant geven Slot is daar niet zo'n fan van nu kiest hij altijd voor buitenspelers die naar binnen gaan. En vd backs komen ook teweinig goede voorzetten.

 

+1/-0

Ik heb extra opgelet bij de beelden van Gimenez. Als oud scheidsrechter is de regel toen ingevoerd omdat het onsportief van de aanvaller was om de keeper het uittrappen te beletten. Nu gebruiken ze andere betekenissen en uitleg over. In mijn ogen had Cillisen de kans om naast of lange Gimenez de bal in het spel te brengen en hoefde hij niet onnodig tegen diens rug te schieten. In elke competitie wordt dit niet gezien als een keeper hinderen bij de bal in het spel te brengen. Hier wordt weer gemarchandeerd met feiten naar hun foute inzichten. Ik hoop dat onze club vanaf nu hun tanden laten zien en ze elke wedstrijd gaan winnen omdat ze meer en meer op elkaar ingespeeld raken. De arbitrage in de eredivisie is hopeloos gefocused op een tweetal rijke clubs. Klaar ben je met die lui. Ze vergeten dat Nederland hierdoor verder gaat zakken in de landencoefficientie rangschikking, omdat onze jongens internationaal niet mogen meedoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Wanneer je geen afstand houdt bij een vrije trap en deze tegen je aangeschoten wordt, hoor je direct een gele kaart te krijgen. Tegenwoordig gaat de speler die de bal moet nemen tegen de scheidsrechter mekkeren, in plaats van dat hij hem tegen een tegenstander aanschiet die geen afstand houdt.

Als een keeper de bal uit zijn handen in het spel brengt, is daar geen sprake van. Hij heeft namelijk de vrijheid om zelf uit te wijken. De bal ligt niet 'dood' op een plek waar deze vandaan weggeschoten moet worden.

In die zin zocht Cillessen Giménez op, en niet andersom. Giménez bleef gewoon staan. Ik vind het gedrag van Cillissen in die zin eerder onsportief...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 02 oktober 2022 om 17:19:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 02 oktober 2022 om 17:15:

Met dat laatste ben ik het totaal mee oneens. Je bent toch geen subtopper waar het allemaal mag maar niet hoeft? In een topsportklimaat vraag je elke week totale inzet van je spelers tot ze er bij neervallen. Niets van je bijvoorbaat neerleggen bij een minder jaar, dat straalt alleen maar uit naar de spelers die dan denken dat het allemaal niet zo hoeft.



Normaal gezien ben ik dat met je eens, maar je moet ook naar de situatie kijken.

Feit is gewoon dat onze selectie voor 95% anders is dan vorig jaar en heel laat is samengevoegd.
Dat gaat heel veel tijd nodig hebben blijkt nu om het tot een geoliede machine te maken.
Dan kun je nu niet het maximale eisen, dat is gewoon niet realistisch.

Dat heeft niks met gemakzucht te maken, maar wel jezelf ruimte te geven om er op de langere termijn weer te staan.

Het is geen sprint, maar een marathon, dus wie op de langere termijn de beste keuzes maakt zal ook het beste resultaat halen.



In dit realistische verhaal kan ik mij het beste vinden. Je mag best wat verwachten van Feyenoord, maar je moet dit team ook de tijd geven om zich te ontwikkelen. Zo'n zeperd tegen PSV en deze matige wedstrijd tegen NEC horen bij een proces van ontwikkeling. Daarbij wil ik wel aanmerken dat ik denk dat Slot (op dit moment) niet op het juiste spoor zit met zijn huidige basisopstelling. Een paar posities, met name aanvallend, wil ik daarbij uitlichten. Met de kanttekening dat ik besef dat deze ontwikkeling van het team tijd nodig zal hebben.

Nr 10:
Ik erger me al langere tijd aan Dilrosun die ik behoorlijk gehyped vind als 10 en als buitenspeler nog niet zoveel bijzondere dingen heb zien doen. Mijns inziens hoort Bullaude op 10 te spelen vanwege zijn diepgang. Szymanski kan ook een optie worden als hij dat element aan zijn spel weet toe te voegen.

Vleugelspelers:
Vanaf rechts zou ik kiezen voor Walemark of Szymanski die allebei een uitstekende voorzet in huis hebben. Walemark zou ik kiezen in combinatie met Geertruida en Szymanski in combinatie met Pedersen. Op links vind ik Paixao behoudens de wedstrijd tegen PSV telkens redelijk tot goed invallen. Brengt snelheid en diepte in het spel, en niet onbelangrijk voor een vleugelspeler: hij heeft een actie in huis. Laat dat nou net zijn waar Alireza en Idrissi telkens tekort in komen, waardoor het hele aanvalsspel aan dreiging en variatie inboet. Dat vind ik tot nu toe onze grootste zwakte ten opzichte van het aanvalsspel van Ajax, PSV en zelfs AZ/Twente.

Spits:
En in de spits zie je aan alles dat Danilo het niet heel slecht doet, maar hij mist body en killersinstinct. Twee dingen die Gimenez wel bied als spits. Dit verhaal is tamelijk vergelijkbaar met vorig jaar, Linssen deed het toen ook niet slecht en was nuttig met het druk zetten maar Dessers was de betere spits.

Kortom, mijns inziens dient de hele voorhoede (+aanvallend middenvelder) te worden vervangen.

Op het spel heb ik -naast het gebrek aan dreiging via de vleugels- ook wat aan te merken. Mijn grootste bezwaar is dat Feyenoord verzandt in het combinatiespel en wat directer zou mogen spelen wat mij betreft. Wij hebben een aantal balvaardige spelers, maar het duurt allemaal veel te lang. Daarnaast worden veel van de combinaties op ongevaarlijke plekken uitgevoerd, want je ziet nauwelijks dreigende combinaties op tempo worden uitgevoerd in de buurt van de tegenstander. Hier valt veel winst te halen.

Waar wij vorig jaar werden gekenmerkt door een zeer intens pressiespel met veel hoge druk en diepgang van spelers zie ik dat dit jaar minder terug. Je mist natuurlijk een paar spelers die hier bedreven in waren, maar ik zie niet in waarom de nieuwelingen dit type spel ook niet zouden kunnen uitvoeren. Tevens zag je vorig jaar dat het team soms net iets sneller de lange bal hanteerde waarna de tegenstander direct werd vastgezet. Ook dit was een effectief slimmigheidje in het spel wat ik nu nauwelijks nog terugzie.

Met name die diepgang van spelers als wij aan de bal zijn en het pressiespel als de tegenstander in balbezit is mag veel intensiever wat mij betreft. Aan Slot de taak om dit verder te ontwikkelen, daar heb ik nog steeds alle vertrouwen in. Mijns inziens zou het helpen als er andere voorhoede spelers worden opgesteld die wat meer dreiging in het spel meebrengen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » NEC-Feyenoord (02/10/2022-14:30)