Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Emmen (27/08/2022-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Een dominant Feyenoord aan de bal gezien, helaas zit er nog weinig variatie en verrassing in het aanvalsspel maar dat zal vast nog komen. Verdedigend nauwelijks in de problemen gekomen, volgens mij is Emmen amper over de middenlijn geweest. Verdedigend en organisatorisch zit het allemaal best aardig in elkaar, hoewel de tegenstand nog niet heel groot is geweest tot nu toe. De ideale opstelling achterin kan snel gevonden worden zodra een linksback als Bjorkan erbij komt. Waarbij Hancko een gegarandeerde basisplaats zal hebben, die maakte een soevereine indruk bij zijn debuut.

Het middenveld is vooralsnog een beetje een puzzel, het leggen van die puzzel zal ook afhankelijk zijn van de eventuele komst van een controleur op het middenveld zoals Grillitsch. Tot nu toe vond ik dit middenveld met Geertruida als controleur, met daarvoor Kokcu en Timber als aanvallend ingestelde middenvelders het meest stabiel ogen. Daarentegen speel je dan zonder Szymanski die er wat mij betreft eigenlijk ook wel in moet en je levert ook iets (teveel) in qua voetbal. Het gaat even duren voordat Geertruida het snelle spelverdelen van een type als Aursnes goed onder de knie gaat krijgen. Heel benieuwd of we uiteindelijk toch op de variant Timber, Kokcu en Szymanski gaan uitkomen wanneer zij alle drie topfit zijn. Dat lijkt mij voetballend de sterkste oplossing.

Aanvallend vond ik Walemark sterk spelen met veel energie, doelgericht maar tegelijkertijd ook oog voor medespelers. Dat laatste heb ik bij Dilrosun nog amper kunnen ontdekken, die valt mij ontzettend tegen tot nu toe. Dilrosun heeft een geweldige eerste versnelling, maar hij verliest daarna constant het overzicht en probeert veel te veel zelf te gaan.

Danilo vind ik tot nu toe overigens ook geen sterke indruk maken als aanspeelpunt tussen verdedigers van een tegenstander in. Zijn concurrent Gimenez oogt niet zo fit en snel, maar hij heeft wel betere loopacties dan Danilo. Deze strijd is redelijk vergelijkbaar met die van Linssen en Dessers, ik verwacht dat Gimenez meer een type Dessers blijkt te zijn en de strijd gaat winnen. Paixao zal er als de filmpjes hem een beetje recht doen ook snel inkomen op links. Dan krijg je een interessante strijd tussen Walemark en Dilrosun op rechts. Voor Paixao lijkt er geen concurrentie te zijn, Idrissi's situatie is tot dusver zeer vergelijkbaar met die van Alireza. Totaal uit vorm na een mislukte overstap naar het buitenland, te weinig tijd bij een topclub om die vorm terug te krijgen, dus uiteindelijk geen toegevoegde waarde als basisspeler.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Emmen (27/08/2022-20:00)