Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Emmen (27/08/2022-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 28 augustus 2022 om 00:37:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 augustus 2022 om 22:50:

Geertruida op het middenveld is prima en Pedersen rechtsback. Verder had Hancko een goed debuut en viel Alireza goed in. In 10 minuten voetbal had hij twee assists. Vooral de pass op de spits was geweldig.


Ik vond hem meer spelen als een dolende speler. Ik kreeg vaak het idee dat hij niet wist wat hij moest doen, omdat hij dan weer in de weg liep of dan weer ergens anders stond waar anderen ook al waren, of wel hij maakte niet gebruik van het tijdig druk zetten en tussen de linies spelen. Ik ga er ook vanuit dat dit allemaal nog nieuw voor hem is, dus daar moet ik geduld mee hebben.




Exact

 

+1/-0

Ik denk dat het wel wat makkelijker gaat als we tegen betere tegenstanders spelen, ik ben benieuwd waar het plafond ligt van deze groep. Dat er veel potentie in zit moge duidelijk zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 28 augustus 2022 om 00:37:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 augustus 2022 om 22:50:

Geertruida op het middenveld is prima en Pedersen rechtsback. Verder had Hancko een goed debuut en viel Alireza goed in. In 10 minuten voetbal had hij twee assists. Vooral de pass op de spits was geweldig.


Ik vond hem meer spelen als een dolende speler. Ik kreeg vaak het idee dat hij niet wist wat hij moest doen, omdat hij dan weer in de weg liep of dan weer ergens anders stond waar anderen ook al waren, of wel hij maakte niet gebruik van het tijdig druk zetten en tussen de linies spelen. Ik ga er ook vanuit dat dit allemaal nog nieuw voor hem is, dus daar moet ik geduld mee hebben.


Geertruida is inmiddels een geroutineerde speler, zeker geen dolende speler. Hij speelde beter dan Timber en Kokcu. Die twee spelen de bal vaak door het midden, waar het erg vol is. Dat betekent balverlies. Ook stond Geertruida aan de basis van het derde doelpunt. Verder zie ik graag Pedersen in de basis. Hij voegt echt iets toe met zijn spel. Geertruida en Pedersen horen in het elftal, zoals gisteren. Slot moet dat niet meer veranderen.

 

+1/-0

Het was, al met al, een prima wedstrijd. Verkeerd voorspeld door de trainer van Emmen, die zei dat ze gingen aanvallen. Niets van gezien. Ook de eerste helft was goed. Het was een raadsel dat de bal er niet inging. Het wordt flink verzinnen voor Slot wie die moet opstellen.

 

+1/-0

Genoten van Hancko en wel verrast door Alireza die zich ook nog even laat zien. Je zou hem erin kunnen brengen als de tegenstander je iet meer ruimte moet geven bij een achterstand als ze moeten komen. In de kleine ruimte vind ik hem niet geweldig en dan kan je beter vasthouden aan dilrosun of walemark. Was leuk om veel aankopen te zien scoren. Ik vond zowel Geertruida als Kökcü niet geweldig gister. Dat experiment met Geertruida lijkt maar tijdelijk gezien dat men naast Bullaude nog een extra middenvelder wil aantrekken. Lijkt me ook beter want afgezien van die assist vond ik hem niet veel toevoegen daar.

 

+1/-0

Een dominant Feyenoord aan de bal gezien, helaas zit er nog weinig variatie en verrassing in het aanvalsspel maar dat zal vast nog komen. Verdedigend nauwelijks in de problemen gekomen, volgens mij is Emmen amper over de middenlijn geweest. Verdedigend en organisatorisch zit het allemaal best aardig in elkaar, hoewel de tegenstand nog niet heel groot is geweest tot nu toe. De ideale opstelling achterin kan snel gevonden worden zodra een linksback als Bjorkan erbij komt. Waarbij Hancko een gegarandeerde basisplaats zal hebben, die maakte een soevereine indruk bij zijn debuut.

Het middenveld is vooralsnog een beetje een puzzel, het leggen van die puzzel zal ook afhankelijk zijn van de eventuele komst van een controleur op het middenveld zoals Grillitsch. Tot nu toe vond ik dit middenveld met Geertruida als controleur, met daarvoor Kokcu en Timber als aanvallend ingestelde middenvelders het meest stabiel ogen. Daarentegen speel je dan zonder Szymanski die er wat mij betreft eigenlijk ook wel in moet en je levert ook iets (teveel) in qua voetbal. Het gaat even duren voordat Geertruida het snelle spelverdelen van een type als Aursnes goed onder de knie gaat krijgen. Heel benieuwd of we uiteindelijk toch op de variant Timber, Kokcu en Szymanski gaan uitkomen wanneer zij alle drie topfit zijn. Dat lijkt mij voetballend de sterkste oplossing.

Aanvallend vond ik Walemark sterk spelen met veel energie, doelgericht maar tegelijkertijd ook oog voor medespelers. Dat laatste heb ik bij Dilrosun nog amper kunnen ontdekken, die valt mij ontzettend tegen tot nu toe. Dilrosun heeft een geweldige eerste versnelling, maar hij verliest daarna constant het overzicht en probeert veel te veel zelf te gaan.

Danilo vind ik tot nu toe overigens ook geen sterke indruk maken als aanspeelpunt tussen verdedigers van een tegenstander in. Zijn concurrent Gimenez oogt niet zo fit en snel, maar hij heeft wel betere loopacties dan Danilo. Deze strijd is redelijk vergelijkbaar met die van Linssen en Dessers, ik verwacht dat Gimenez meer een type Dessers blijkt te zijn en de strijd gaat winnen. Paixao zal er als de filmpjes hem een beetje recht doen ook snel inkomen op links. Dan krijg je een interessante strijd tussen Walemark en Dilrosun op rechts. Voor Paixao lijkt er geen concurrentie te zijn, Idrissi's situatie is tot dusver zeer vergelijkbaar met die van Alireza. Totaal uit vorm na een mislukte overstap naar het buitenland, te weinig tijd bij een topclub om die vorm terug te krijgen, dus uiteindelijk geen toegevoegde waarde als basisspeler.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Emmen (27/08/2022-20:00)