Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ondrej Lingr

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV zal niet instorten, maar zoals Feyenoord eerder hier en daar punten liet liggen zou normaal zijn PSV blijft ook niet ongeslagen. Volgende maand is Feyenoord weer compleet en dan kan je echt nog wel een eindsprint inzetten echter zijn de komende wedstrijden cruciaal die moeten gewonnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 januari 2024 om 12:29:

Ik heb het gevoel dat Slot de kwaliteiten van Lingr minder hoog inschaalt, dan de vorostanders die hem graag vaker zien. Tot die laatste groep reken ik mezelf ook, juist omdat ik denk dat Feyenoord soms een beetje méér Lingr heel goed kan gebruiken.

Ik denk dat Slot ervan overtuigd is dat de kans op een overwinning groter is, als hij aan zijn visie en strijdplan vasthoudt. En met het opportunisme en harde werken van Lingr, gooit hij die (deels) overboord.

Waar ik een ploeg zie ploeteren om tot kansen te komen, die veelal gemist worden; ziet Slot het veldoverwicht en mist hij enkel de uitdrukking van dat overwicht in doelpunten. Ik denk dan; gooi er iemand in die veel directer naar de goal beweegt minder combinerend speelt. Als Lingr speelt 'op 10' en 'achter' Gimenez in de 16 opduikt, kan hij daar vanaf de flanken ook gezocht worden. Als Stengs 'op 10' staat, blijf je breien.

Beetje dik aangezet, maar ik denk dat Slot het maar eens moet gaan proberen met Stengs vanaf de flank en Lingr 'op 10'. Dan gaat Feyenoord denk ik sneller de eindpass zoeken.



Ik denk dat je gelijk hebt, zie (https://www.fr12.nl/nieuws/slot-over-wissel-ueda-dachten-dat-de-kans-op-een-goal-dan-groter-zou-zijnlink):

open/sluit de onderstaande quote:

"Het tempo en de agressiviteit waarmee Lingr bij die tweede goal de zestien aanvalt, dat vond ik prettig om te zien. Het is heel mooi voor hem dat hij nu die waarde heeft in het scoren van een goal."

Juist het maken van doelpunten is iets waarmee Lingr zich dit seizoen wel bewezen heeft. "We zien ook dat dat zijn grote kwaliteit is, maar meestal moet hij invallen als tien en dan wordt ook veel gevraagd in de slimheid van vrijlopen en het herkennen waar de ruimtes liggen. Omdat Santiago nu geschorst was, konden we hem als spits brengen. Dat heeft hij met die goal heel erg goed ingevuld. Ook een hele goede assist van Ivanusec en de indirecte assist was van een andere invaller, namelijk Ramiz Zerrouki."



Ik kan deze uitleg niet helemaal volgen van Slot. Juist in het slim vrijlopen, zijn loopacties in de diepte en het maken van doelpunten zie je toch bij uitstek een 10. Til deed niets anders en daar is Slot dan weer een groot fan van. Tot nu toe vind ik Lingr aan de bal niet minder dan Til.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 maart 2024 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 januari 2024 om 12:29:

Ik heb het gevoel dat Slot de kwaliteiten van Lingr minder hoog inschaalt, dan de vorostanders die hem graag vaker zien. Tot die laatste groep reken ik mezelf ook, juist omdat ik denk dat Feyenoord soms een beetje méér Lingr heel goed kan gebruiken.

Ik denk dat Slot ervan overtuigd is dat de kans op een overwinning groter is, als hij aan zijn visie en strijdplan vasthoudt. En met het opportunisme en harde werken van Lingr, gooit hij die (deels) overboord.

Waar ik een ploeg zie ploeteren om tot kansen te komen, die veelal gemist worden; ziet Slot het veldoverwicht en mist hij enkel de uitdrukking van dat overwicht in doelpunten. Ik denk dan; gooi er iemand in die veel directer naar de goal beweegt minder combinerend speelt. Als Lingr speelt 'op 10' en 'achter' Gimenez in de 16 opduikt, kan hij daar vanaf de flanken ook gezocht worden. Als Stengs 'op 10' staat, blijf je breien.

Beetje dik aangezet, maar ik denk dat Slot het maar eens moet gaan proberen met Stengs vanaf de flank en Lingr 'op 10'. Dan gaat Feyenoord denk ik sneller de eindpass zoeken.



Ik denk dat je gelijk hebt, zie (https://www.fr12.nl/nieuws/slot-over-wissel-ueda-dachten-dat-de-kans-op-een-goal-dan-groter-zou-zijnlink):

open/sluit de onderstaande quote:

"Het tempo en de agressiviteit waarmee Lingr bij die tweede goal de zestien aanvalt, dat vond ik prettig om te zien. Het is heel mooi voor hem dat hij nu die waarde heeft in het scoren van een goal."

Juist het maken van doelpunten is iets waarmee Lingr zich dit seizoen wel bewezen heeft. "We zien ook dat dat zijn grote kwaliteit is, maar meestal moet hij invallen als tien en dan wordt ook veel gevraagd in de slimheid van vrijlopen en het herkennen waar de ruimtes liggen. Omdat Santiago nu geschorst was, konden we hem als spits brengen. Dat heeft hij met die goal heel erg goed ingevuld. Ook een hele goede assist van Ivanusec en de indirecte assist was van een andere invaller, namelijk Ramiz Zerrouki."



Ik kan deze uitleg niet helemaal volgen van Slot. Juist in het slim vrijlopen, zijn loopacties in de diepte en het maken van doelpunten zie je toch bij uitstek een 10. Til deed niets anders en daar is Slot dan weer een groot fan van. Tot nu toe vind ik Lingr aan de bal niet minder dan Til.



Eens, maar je ziet toch dat Slot daarin dit seizoen een andere keuze maakt. Hij kiest voor een ‘10’ die in de bal komt en niet wegloopt. Een ‘10’ die niet aansluit bij de spits, maar er verder vanaf speelt. Het komt het combinatie-voetbal misschien ten goede, maar ik vind dat Feyenoord daarin in zekere zin is doorgeschoten.

Ik denk dat Gimenez en de rest van het middenveld erbij gebaat is, als Feyenoord speelt met ‘een loper’ op die positie. Een 9.5, bijna. Er ontstaan op andere plekken op het veld ruimtes (die je ook verdedigend moet afdekken, dat wel) en je dwingt de tegenstander keuzes te maken. Loopt een middenvelder met de 10 mee of pakt een verdediger hem over?

Lingr heeft die diepgang. Ik kan begrijpen dat Slot vindt dat hij te weinig ‘slim’ loopt in defensief opzicht, en daarin nog stappen moet maken. Wellicht kan hij meer kansen krijgen nu Stengs er voor langere tijd uitligt, hoe zuur dat ook is voor laatstgenoemde. Door wedstrijden te spelen, zal Lingr denk ik sneller doorkrijgen hoe hij zijn spel moet aanpassen zodat Slot ook ziet wat hij nu mist…

 

+1/-0

Kan hem nog steeds niet goed inschatten heeft een paar zeer belangrijke goals gemaakt, is ijverig als hij invalt maar een echte tien lijkt hij me ook niet.
Gehuurd met optie tot koop toch??

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 maart 2024 om 09:05:

Kan hem nog steeds niet goed inschatten heeft een paar zeer belangrijke goals gemaakt, is ijverig als hij invalt maar een echte tien lijkt hij me ook niet.
Gehuurd met optie tot koop toch??



Het is een speler die héél graag bij Feyenoord wil blijven, geloof ik. En met zijn werklust en scorend vermogen wellicht 'lekker' voor erbij. Ik geloof ook dat zijn koop-optie min of meer gegarandeerd is. Maar ik kan het mis hebben.

Je zal aan de hand van wat er op transfergebied allemaal staat te gebeuren komende zomer een keuze moeten maken. Lingrs voordeel is dat hij nu al een jaar bij Feyenoord is, en het klappen van de zweep kent. In die zin is het wellicht goed als hij vastgelegd kan worden. Anderzijds, er komen ook spelers terug van verhuur, die al onder contract staan. Ook die moet je inventariseren om te bepalen waar ze komend seizoen voor in aanmerking komen.

Ik heb vorig seizoen Bullaude dingen zien doen, die Lingr niet beheerst. Ik krijg de indruk dat onze Argentijn niet meer in de plannen voorkomt, maar dat vind ik echt zonde. Want ik denk echt dat het een speler met grote kwaliteiten is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 maart 2024 om 09:05:

Kan hem nog steeds niet goed inschatten heeft een paar zeer belangrijke goals gemaakt, is ijverig als hij invalt maar een echte tien lijkt hij me ook niet.
Gehuurd met optie tot koop toch??



volgens mij verplichte koopoptie, dus geen keus

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 19 maart 2024 om 11:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 maart 2024 om 09:05:

Kan hem nog steeds niet goed inschatten heeft een paar zeer belangrijke goals gemaakt, is ijverig als hij invalt maar een echte tien lijkt hij me ook niet.
Gehuurd met optie tot koop toch??



volgens mij verplichte koopoptie, dus geen keus



Thx kwam wss beter uit om later alles te betalen dan. Dan moet hij volgend seizoen nog verder zijn zijn enthousiasme is aanstekelijk dus we gaan het zien.

Leuk interview

Dit bericht is gewijzigd op 20 maart 2024, 01:50:28.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Ondrej Lingr