Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ondrej Lingr

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 augustus 2023 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:




Scouten via WyScout hoeft geen issue te zijn, toch? Je kunt in de auto nog steeds luisteren naar de radio voor de file-informatie, maar Google Maps is beter.

Het kan ook een Selffulfilling Prophecy zijn, als andere clubs deze tool ook (gaan) gebruiken en deze speler staat er erg goed op; kun je hem straks wellicht goed verkopen.


Eens, ik denk dat je er in principe goede spelers uit kan filteren. Al vind ik dan wel dat er een combinatie moet zijn met live scouting en een gedegen analyse van de beelden.

Scouting blijft natuurlijk een subjectieve bezigheid, dus als een bepaald beeld van een speler gestaafd kan worden met WyScout statistieken dan zie ik dat niet per se als negatief. In principe is het positief dat een paar van onze aanwinsten hoog stonden in deze rankings, je ziet liever hoog gerankte spelers komen dan laag gerankte spelers. Hoewel de context verder ontbreekt en het in veel gevallen ook niet alles hoeft te zeggen.

Daarnaast kan het mogelijk ook helpen bij een eventuele verkoop inderdaad. Al dienen daarvoor de huidige WyScout statistieken dan bij ons bevestigd te worden lijkt me.

Maar zoals ik hierboven al schreef, deze trend is opvallend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 22 augustus 2023 om 15:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 augustus 2023 om 14:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 22 augustus 2023 om 14:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 augustus 2023 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 augustus 2023 om 07:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 augustus 2023 om 04:55:

Gewoon een prima speler scouting (Schuiteman) volgt hem al lang, Trauner, Hancko en Sauer komen ook van scouting.



FeyenoordTM (voor wat het waard is) stelt dat hij juist niet van de scouting komt. Niemand kent deze jongen echt. Er zijn wel wat contra indicaties:
-hij mocht weg vanwege niet verlengen van zijn contract en was tegen het einde van de transferperidoe door niemand opgepikt
-onze concurrent was Panathinaikos
-zelfs het highlight filmpje was niet indrukwekkend. Scoort veel en komt voor de goal, dat ziet er goed uit. Maar hoe is zijn basistechniek, heeft hij een versnelling, een steekpass, een goed schot? Staat er allemaal niet op en dat geeft zeer te denken
-wordt in oktober alweer 25 en staat nog maar op 6 interlands met 0 goals
-is echt niemand opgevallen toen hij vier keer tegen ons speelde in de Conference League.

Bovenstaande geldt zo ongeveer ook voor Aursnes en Trauner (al waren die op zeker van de scouting), dus het hoeft niet erg te zijn. Maar ik krijg toch erg het gevoel van een paniekaankoop / 4e keuze omdat de rest allemaal niet lukt.



Jij beschrijft precies wat ik bij deze aankoop denk. Deze speler was me tegen Slavia niet opgevallen, op basis van zijn statistieken en het filmpje lijkt hij een hoog Til gehalte te hebben. Nog eentje voor je lijstje:

-net als andere aankopen staat hij hoog op de WyScout ranking, er is al door wat mensen gesuggereerd dat er geen scouting meer aan te pas komt maar dat Slot en DtK op basis van WyScout spelers scouten (voornamelijk in dezelfde leeftijdscategorie).

Ik ben overigens benieuwd wat er bij de Stojkovic deal mis is gegaan, FTM hintte erop dat de speler zelf heel graag naar Feyenoord wilde (uitleg schijnt nog te volgen). Als vervanger van Bullaude was Stojkovic misschien een logischere 10 geweest met meer restwaarde en potentie.



Ja joh, laten we op "suggesties" afgaan. Omdat het geen 'lekkere' aankoop is gaan we lekker stemmingmaken over DTK en Slot. Onbegrijpelijk vind ik dat.

Ik had trouwens ook liever een talent gezien als Stojkovic. Nadeel dat je allerlei halve en zichzelf herhalende geruchten hoort, maar nooit precies weet wat en waarom er wel of niet iets lukt.



De onderbouwing (deze Melvin was niet de enige) staat hier: https://twitter.com/DupperMelvin/status/1692147820629778783link (en hier: https://twitter.com/DupperMelvin/status/1693737008047288711link)

Deze twitteraar is doorgaans behoorlijk enthousiast over het aankoopbeleid, dus ik vind het nogal lui om direct het stempel "stemmingmaken" erop te plakken. Lees eerst eens wat hij schrijft. Hij nuanceert zelf al zijn bevindingen. Maar het is wel opvallend, zeker als je kijkt naar het totale plaatje van dit transferwindow.



jij suggereerde dat er geen scouting meer aan te pas komt en dat DTK/SLot alleen obv wyscout spelers halen. Dat heeft een negatieve connotatie, alsof het maar een ballentent is in de technische top van Feyenoord. Dat noem ik dan stemmingmakerij.

Die Melvin doet dat overigens netjes. Hem valt iets op en legt die feiten gewoon neer zonder waardeoordeel. Daar ging het mij even om, maar misschien bedoel je hetzelfde.



Ik heb louter geschreven:
open/sluit de onderstaande quote:

"-net als andere aankopen staat hij hoog op de WyScout ranking, er is al door wat mensen gesuggereerd dat er geen scouting meer aan te pas komt maar dat Slot en DtK op basis van WyScout spelers scouten (voornamelijk in dezelfde leeftijdscategorie)."




Hierboven staat letterlijk dat er wat mensen zijn -zoals Melvin- die een bepaalde aanname/suggestie hebben gemaakt bij het huidige transferbeleid: namelijk dat er geen scouting meer aan te pas komt en dat er op basis van WyScout wordt gescout.

Hoe haal je hieruit dat het mijn suggestie is?
In feite ben jij degene die een negatieve connotatie maakt. Je schrijft mij bepaalde dingen toe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 augustus 2023 om 14:38:

Je kan alles wel wantrouwen wat Feyenoord doet natuurlijk, maar zoveel negativiteit, cynisme past niet bij een trotse landskampioen.



Met alles kritiekloos accepteren schiet je anders ook niks op.

 

+3/-0

https://www.fr12.nl/transfernieuws/ploeggenoot-van-buren-type-wat-feyenoord-nodig-heeftlink

Klinkt positief! Diepgang en scorend vermogen vanuit het middenveld is inderdaad iets dat ontbreekt. Maar ben benieuwd of hij beter aan de bal is dan een Til.

Dit bericht is gewijzigd op 22 augustus 2023, 17:40:02.

 

+1/-0

De scouting van Feyenoord is al enkele maanden uitgedund en Ondřej Lingr was ook al even van de huidige lijsten af, maar toch kwam zijn naam uit verouderde data naar voren. Niet als absolute optie, wel als interessante optie.

De naam van Lingr komt dus niet uit het huidige scoutingsdepartment, maar past qua dynamiek prima in de speelstijl van hoofdtrainer Arne Slot. De middenvelder van Slavia bleek direct oren te hebben naar de transfer: hij reist momenteel af naar Rotterdam, waar hij woensdag al medisch gekeurd wordt. Feyenoord stoomt de Tsjech daarop meteen klaar voor Almere City-thuis, het eerstvolgende duel van aankomende zondag.

Lingr, die eerder dit seizoen wat overbelast raakte maar inmiddels weer volledig hersteld is, kwam voor zijn overgang naar Slavia Praag voor MFK Karvina uit. In zijn professionele carrière speelde hij 218 duels, waarin hij 52 keer wist te scoren en veertien assists wist af te leveren.

https://1908.nl/artikelen/lingr-onderweg-dit-is-hoe-de-deal-snel-tot-stand-kwamlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ondřej Lingr nieuwe versterking voor Feyenoord
Ondřej Lingr is de nieuwe zomerse aanwinst van Feyenoord. De 24-jarige middenvelder en zesvoudig Tsjechische international komt per direct op huurbasis over van SK Slavia Praag. Feyenoord heeft tevens een optie tot koop bedongen.
‘Toen ik hier twee jaar geleden als tegenstander kwam wist ik al: hier hoop ik ooit in het shirt van Feyenoord te spelen. De grootte van de club, de historie en vooral de aanhang: het heeft toen al veel indruk op mij gemaakt. Dit voelt dan ook als de perfecte stap voor mij. Ik ben er klaar voor deze mooie nieuwe uitdaging aan te gaan en ga er alles aan doen om de club te helpen om nieuwe successen te boeken.’

Lingr begon zijn profcarrière in zijn thuisland Tsjechië bij MFK Karviná nadat hij daar ook grotendeels de jeugdopleiding had doorlopen. In de zomer van 2020 maakte hij de overstap naar Slavia Praag, waarmee hij in zijn eerste seizoen direct het landskampioenschap en de beker won.

Voor Lingr is De Kuip geen onbekend terrein. In het seizoen 2021-2022, waarin Feyenoord de Europa Conference League finale bereikte, speelde hij in het shirt van Slavia Praag mee in de ontmoetingen tussen beide clubs in zowel de groepsfase als de kwartfinales. De tweebenige speler, die niet alleen als aanvallende middenvelder maar ook op andere posities in de voorste linies uit de voeten kan, was bij Slavia Praag in 138 wedstrijden goed voor 40 doelpunten en 11 assists.

Bij Feyenoord gaat Lingr spelen met rugnummer 32.



Ik heb wat vraagtekens bij de manier waarop Lingr is 'gescout' en gehaald, maar ik denk dat hij specifieke kwaliteiten heeft die veel gaan toevoegen aan Feyenoord. Een lopende 10 met veel diepgang past historisch gezien goed bij onze club en al helemaal in het Slotbal van nu. Ook een goed gevoel bij de mentaliteit en persoonlijkheid van deze speler. Zoiets is minder te onderbouwen, maar ik vind het een goed teken als de trainer van zo'n speler teleurgesteld is dat hij vertrekt.

We gaan het zien.

 

+1/-0

Kent Hancko maakt aanpassing ook wat makkelijker.

Dit bericht is gewijzigd op 24 augustus 2023, 12:32:34.

 

+1/-0

Leuke vent man dat is wel de kracht van Feyenoord laatste jaren goed kijken naar iemands persoonlijkheid, karakter en spreekt goed Engels.

 

+1/-0

Prima invalbeurt in de spaarzame minuten die hij kreeg. Direct een assist en je ziet dat hij veel intensiteit legt in z'n pressie en diepgang. Stengs deed het prima, maar Lingr gaat het hem lastig maken verwacht ik.

 

+1/-0

Ik vind het na twee invalbeurten nog te voorbarig om te concluderen om dit een goede aankoop is. Maar wat hij heeft laten zien is veelbelovend, hij is doelgericht, stopt veel energie in zijn spel, schakelt snel om en zoekt de oplossingen vooruit. Hij lijkt een ‘handenbindertje’, zoals ze dat noemen.

En de blijdschap spat eraf, na zijn doelpunt en na afloop.
Ik voorzie voorlopig nog geen plek in de basis, maar het is heel fijn om hem erbij te hebben.

 

+1/-0

Vind het wel wat van Linssen weg hebben (maar dan wat beter). Enorme energie, aanstekelijk enthousiasme, kan een goal maken en als een kind zo blij dat hij hier speelt.

 

+1/-0

Als ze zo door gaan is het best jammer dat een Lingr en Zerrouki, maar ook Sauer op de bank zitten.

 

+1/-0

Het oogt niet extreem gepolijst, maar wat is hij effectief zeg. Ik zou misschien beginnen met hem in de spits tegen Celtic, lijkt me een uitstekende aanjager en afmaker. Dan kan Paixao op rechts blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 september 2023 om 11:27:

Het oogt niet extreem gepolijst, maar wat is hij effectief zeg. Ik zou misschien beginnen met hem in de spits tegen Celtic, lijkt me een uitstekende aanjager en afmaker. Dan kan Paixao op rechts blijven.



Ja na zaterdag denk ik dat hij het wel kan invullen en kan je Minteh altijd later brengen die momenteel ook in bloedvorm is.

 

+1/-0

Lingr viel goed in, bewegelijke speler die ook voor diepgang en energie zorgt in het team. Zou hem wel eens op 10 willen zien beginnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 29 november 2023 om 11:15:

Lingr viel goed in, bewegelijke speler die ook voor diepgang en energie zorgt in het team. Zou hem wel eens op 10 willen zien beginnen.



Vond ik ook. Maag wel wat vaker invallen, zeker als er dynamiek en energie nodig is.

Die commentator kende hem iig nog onvoldoende en dacht dat hij Ivanusec was :verlegen

 

+1/-0

Ook weer een speler die goed begon en opeens weg was..

 

+1/-0

Onze verwachtingen met nieuwe spelers uit buitenlandse clubs zijn vaak te hoog. Een buitenlandse speler heeft meer tijd nodig om Arne's speelwijze te begrijpen, en op zijn voorwaarden conditioneel top te zijn, om die opdrachten uit te voeren. Luka heeft schitterende staaltjes laten zien, maar gisteren ook Ondrej, want hij kreeg het voor elkaar om met 3 ATM spelers de bal vrij te spelen en te passen naar een medespeler. Het feit dat we die verdediging op dezelfde wijze gingen bestrijden was ook een van de oorzaken waarop wij geen greep op de wedstrijd hadden. Als je telkens vastloopt, waarom dan niet vanuit de 2e lijn op doel schieten. Calculeer dat je van die ballen er 90% naast of overschiet, maar je houdt wel 10% scoringskans over om verder te gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 29 november 2023 om 13:02:

Ook weer een speler die goed begon en opeens weg was..



Feyenoord kan meer gaan variëren voorin en op middenveld. Maar Slot kiest bijna altijd voor dezelfde basis dat vind ik weleens jammer waarom heb je anders een brede selectie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 november 2023 om 07:51:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 29 november 2023 om 13:02:

Ook weer een speler die goed begon en opeens weg was..



Feyenoord kan meer gaan variëren voorin en op middenveld. Maar Slot kiest bijna altijd voor dezelfde basis dat vind ik weleens jammer waarom heb je anders een brede selectie?


Wellicht doet hij dit om automatisme in te slijten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Ondrej Lingr