Grootste talent van Nederland op dit moment, hij zou wat mij betreft geselecteerd moeten worden voor het oranje van Koeman.
Het 'probleem' van Oranje is natuurlijk dat het team 'teveel' goede verdedigers heeft. En dat je soms centrale verdedigers maar als back posteert, omdat je gewoonweg geen plek hebt in de opstelling voor alle topspelers.
Read is op dit moment een van de beste Nederlandse rechtsbacks. Dat heeft hij op het hoogste niveau (CL) bewezen. Dat hij Dumfries voor zich moet dulden is tot daar aan toe, maar is die niet geblesseerd? Geertruida en Frimpong vind ik dit seizoen niet beter presteren.
Misschien is het nog net te vroeg, maar als Read zo blijft spelen kan een uitverkiezing nooit meer lang duren.
Eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de KNVB en de media de ontwikkeling van Read over het hoofd ziet. Ik kan me er sowieso niet zo druk (meer) over maken; die fixatie voor de hoofdstad is meer lachwekkend aan het worden. Men maakt zich drukker over het opstellen van een B-elftal tegen een Duitse subtopper, dan de geweldige Europese campagne van Feyenoord aandacht krijgt.
Laat gaan...
Kan Feyenoord haar talenten lekker in de luwte ontwikkelen. Gaat een of andere Amsterdamse pseudo-intellectueel die eruit ziet als een gekookt ei die open is gegaan in de pan maar lekker 'zijn' eigen spelers na 1 leuke wedstrijd Oranje in praten...