Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Commerciële ideeën voor Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zou je als je geen supporters mag toelaten in het Stadion geen doeken over de stoeltjes kunnen doen met reclame?

Zodat de reclame groot zichtbaar is op de TV?

Mss levert dat Feyenoord nog wat extra geld op :)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 oktober 2020, 23:33:06.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 04 oktober 2020 om 19:12:

Kan je als je geen supporters mag toelaten in het Stadion geen doeken over de stoeltjes kunnen doen met reclame?

Zodat de reclame groot zichtbaar is op de TV?

Mss levert dat Feyenoord nog wat extra geld op :)


Nee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 04 oktober 2020 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 04 oktober 2020 om 19:12:

Kan je als je geen supporters mag toelaten in het Stadion geen doeken over de stoeltjes kunnen doen met reclame?

Zodat de reclame groot zichtbaar is op de TV?

Mss levert dat Feyenoord nog wat extra geld op :)


Nee



Een goed idéé! :feyenoord

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 04 oktober 2020 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 04 oktober 2020 om 19:12:

Kan je als je geen supporters mag toelaten in het Stadion geen doeken over de stoeltjes kunnen doen met reclame?

Zodat de reclame groot zichtbaar is op de TV?

Mss levert dat Feyenoord nog wat extra geld op :)


Nee



Een goed idéé ! :feyenoord

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 04 oktober 2020 om 19:12:

Kan je als je geen supporters mag toelaten in het Stadion geen doeken over de stoeltjes kunnen doen met reclame?

Zodat de reclame groot zichtbaar is op de TV?

Mss levert dat Feyenoord nog wat extra geld op :)



De gemiddelde leraar Nederlands zou gaan :kots van al jouw taal / spel en stijlfouten FON1. Let daar een beetje op.

Indien je van jouw bovenstaand getypte zooitje een goede zin wil maken , vervang dan het woord kan door het woord zou. Nee, ik weet nu niet wat je met je tekst bedoelt of bedoelt te zeggen. Dat weet ik pas als de woorden omgeruild zijn.

 

+1/-0

Ok excuus ben helaas dyslect en doe mijn best. Verbeter me maar. Ik leer er mss wat van.

Is niet de bedoeling dat mensen over mijn taalfouten en zins opbouw vallen. En dan geen oog meer hebben voor mijn ideeën.

 

+1/-0

@Fon!; Dit is nu een hele goede idee van je. Ga je verzoek of idee bij fr de commercieel directeur neerleggen.

 

+1/-0

Om Jorien niet te laten inspelen; fr is een misplaatste toetsenaanraking geweest. Ik ging sneller over de toetsen dan ik had gedacht/verwacht.

 

+1/-0

Misschien is dat wel zo, FON1...

:I

 

+1/-0

Waarom sluit Feyenoord geen deal met Fox Sports, omdat er nou geen supporters in de stadions mogen komen, om voor een gereduceerd bedrag een wedstrijd op tv te kunnen kijken op vertoon van je clubkaart of seizoenkaart.

 

+1/-0

Kan een club individueel zo'n deal maken? Loopt dit niet via Eredivisie (?) ?

 

+1/-0

Wat ideeën:
- Investeer in een sterker commercieel team (marketing, corporate sales, netwerk, etc)

- Investeer in creatieve oplossingen - doe, als de samenleving dit weer toe laat, meer met de Feyenoord shops bv - we zitten op top locaties, maar creëer daar een mooiere experience omheen. Gooi de social media en creative teams op de shop. Doorgaans zien de videos die geproduceerd worden er uit als of ze door het team van Bassie & Adriaan zijn gemaakt. Ouderwets en niet creatief.

- Investeer in innovatie - door samenwerkingen met bepaalde startups in tech kunnen we verder voorop lopen in de ontwikkeling op het gebied van het verzamelen van data, analyseren van data, ontwikkeling van nieuwe training technologieën, video analyses, etc. Betrek TU Delft bij deze ontwikkelingen, bv door met Yes. Delft! samen te werken. PSV kan dit via Philips al erg sterk met dat brainpark daar doen. AZ doet dit al heel lang met diverse ontwikkelingen. Geef hier ruchtbaarheid aan en trek talent aan.

- Gerelateerd: verzamel mensen met geld via de bestaande business clubs en nieuwe netwerken, die je toegang geeft tot investeringsmogelijkheden in zulke tech bedrijven. Nu zijn alle pijlen gericht op e-sports, maar alle revenue die interessant is daarin blijft bij 2 tot 3 top bedrijven (EA, Unreal) hangen, en is een bubble (wel leuke exposure, wware het niet dat iedereen het doet). De echte returns zitten hem veel meer in de tech kant. Betrek spelers, als ze hier oren naar hebben, in dit traject. Geef ze de mogelijkheid hun financiele kennis te vergroten en zich voor te bereiden op de periode ná hun prof carriere door ze een head start in investeren/business dev te geven. Dit levert goodwill en PR op. BBeiden zijn nuttig bij het aantrekken van jongere talenten.

- Organiseer, als de samenleving dit weer toe laat, een extra fan experience in de stadions. Neem een voorbeeld aan de Amerikaanse stadions, waar er regelmatig 'theme nights' zijn met show er omheen voor/na en buiten het stadion. Doe give-aways die passen bij de themas of bij bepaalde spelers (shirts over elke stoel voor aanvang, bobbleheads, minituur poppetjes, vaantjes, pakje feyenoord voetbal kaartjes, noem maar op - alles wat je doet verschijnt op social media, blijft achter in de kinderkamers, etc en verstrekrt de zichtbaarheid, de band en de herinnering). Betrek hier vooral veel locale GOEDE professionele(!) creatievelingen bij. Feyenoord is een volksclub, en creatievelingen staan altijd erg goed in contact met de hartslag van de stad. Deze samenwerking zou 1:1 moeten werken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Romojo schreef op 05 oktober 2020 om 14:59:

Waarom sluit Feyenoord geen deal met Fox Sports, omdat er nou geen supporters in de stadions mogen komen, om voor een gereduceerd bedrag een wedstrijd op tv te kunnen kijken op vertoon van je clubkaart of seizoenkaart.



Fox sports wordt ESPN (Disney), dan zou een deal voor beide partijen wel aantrekkelijk zijn. ESPN moet toch naamsbekendheid krijgen hier, in Amerika zijn ze de grootste.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Edirin81 schreef op 06 oktober 2020 om 09:17:

Wat ideeën:
- Investeer in een sterker commercieel team (marketing, corporate sales, netwerk, etc)

- Investeer in creatieve oplossingen - doe, als de samenleving dit weer toe laat, meer met de Feyenoord shops bv - we zitten op top locaties, maar creëer daar een mooiere experience omheen. Gooi de social media en creative teams op de shop. Doorgaans zien de videos die geproduceerd worden er uit als of ze door het team van Bassie & Adriaan zijn gemaakt. Ouderwets en niet creatief.

- Investeer in innovatie - door samenwerkingen met bepaalde startups in tech kunnen we verder voorop lopen in de ontwikkeling op het gebied van het verzamelen van data, analyseren van data, ontwikkeling van nieuwe training technologieën, video analyses, etc. Betrek TU Delft bij deze ontwikkelingen, bv door met Yes. Delft! samen te werken. PSV kan dit via Philips al erg sterk met dat brainpark daar doen. AZ doet dit al heel lang met diverse ontwikkelingen. Geef hier ruchtbaarheid aan en trek talent aan.

- Gerelateerd: verzamel mensen met geld via de bestaande business clubs en nieuwe netwerken, die je toegang geeft tot investeringsmogelijkheden in zulke tech bedrijven. Nu zijn alle pijlen gericht op e-sports, maar alle revenue die interessant is daarin blijft bij 2 tot 3 top bedrijven (EA, Unreal) hangen, en is een bubble (wel leuke exposure, wware het niet dat iedereen het doet). De echte returns zitten hem veel meer in de tech kant. Betrek spelers, als ze hier oren naar hebben, in dit traject. Geef ze de mogelijkheid hun financiele kennis te vergroten en zich voor te bereiden op de periode ná hun prof carriere door ze een head start in investeren/business dev te geven. Dit levert goodwill en PR op. BBeiden zijn nuttig bij het aantrekken van jongere talenten.

- Organiseer, als de samenleving dit weer toe laat, een extra fan experience in de stadions. Neem een voorbeeld aan de Amerikaanse stadions, waar er regelmatig 'theme nights' zijn met show er omheen voor/na en buiten het stadion. Doe give-aways die passen bij de themas of bij bepaalde spelers (shirts over elke stoel voor aanvang, bobbleheads, minituur poppetjes, vaantjes, pakje feyenoord voetbal kaartjes, noem maar op - alles wat je doet verschijnt op social media, blijft achter in de kinderkamers, etc en verstrekrt de zichtbaarheid, de band en de herinnering). Betrek hier vooral veel locale GOEDE professionele(!) creatievelingen bij. Feyenoord is een volksclub, en creatievelingen staan altijd erg goed in contact met de hartslag van de stad. Deze samenwerking zou 1:1 moeten werken.


Hi Ederin1, het zijn goede ideeen die je oppert. Sociale media kan toch gebruikt worden voor messages/-met foto's/sluikreclame? Daar kan wat van meegepakt worden. Natuurlijk zijn inkomsten via tech- bedrijven interessanter en zo als je stelt, investeren in die tech- bedrijven kan ook resultaten behaald worden. Voorlopig zal je dat eerst als investeren moeten zien en pas in de eindfase zie je een inkomstenstroom komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 oktober 2020 om 12:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Edirin81 schreef op 06 oktober 2020 om 09:17:

Wat ideeën:
- Investeer in een sterker commercieel team (marketing, corporate sales, netwerk, etc)

- Investeer in creatieve oplossingen - doe, als de samenleving dit weer toe laat, meer met de Feyenoord shops bv - we zitten op top locaties, maar creëer daar een mooiere experience omheen. Gooi de social media en creative teams op de shop. Doorgaans zien de videos die geproduceerd worden er uit als of ze door het team van Bassie & Adriaan zijn gemaakt. Ouderwets en niet creatief.

- Investeer in innovatie - door samenwerkingen met bepaalde startups in tech kunnen we verder voorop lopen in de ontwikkeling op het gebied van het verzamelen van data, analyseren van data, ontwikkeling van nieuwe training technologieën, video analyses, etc. Betrek TU Delft bij deze ontwikkelingen, bv door met Yes. Delft! samen te werken. PSV kan dit via Philips al erg sterk met dat brainpark daar doen. AZ doet dit al heel lang met diverse ontwikkelingen. Geef hier ruchtbaarheid aan en trek talent aan.

- Gerelateerd: verzamel mensen met geld via de bestaande business clubs en nieuwe netwerken, die je toegang geeft tot investeringsmogelijkheden in zulke tech bedrijven. Nu zijn alle pijlen gericht op e-sports, maar alle revenue die interessant is daarin blijft bij 2 tot 3 top bedrijven (EA, Unreal) hangen, en is een bubble (wel leuke exposure, wware het niet dat iedereen het doet). De echte returns zitten hem veel meer in de tech kant. Betrek spelers, als ze hier oren naar hebben, in dit traject. Geef ze de mogelijkheid hun financiele kennis te vergroten en zich voor te bereiden op de periode ná hun prof carriere door ze een head start in investeren/business dev te geven. Dit levert goodwill en PR op. BBeiden zijn nuttig bij het aantrekken van jongere talenten.

- Organiseer, als de samenleving dit weer toe laat, een extra fan experience in de stadions. Neem een voorbeeld aan de Amerikaanse stadions, waar er regelmatig 'theme nights' zijn met show er omheen voor/na en buiten het stadion. Doe give-aways die passen bij de themas of bij bepaalde spelers (shirts over elke stoel voor aanvang, bobbleheads, minituur poppetjes, vaantjes, pakje feyenoord voetbal kaartjes, noem maar op - alles wat je doet verschijnt op social media, blijft achter in de kinderkamers, etc en verstrekrt de zichtbaarheid, de band en de herinnering). Betrek hier vooral veel locale GOEDE professionele(!) creatievelingen bij. Feyenoord is een volksclub, en creatievelingen staan altijd erg goed in contact met de hartslag van de stad. Deze samenwerking zou 1:1 moeten werken.


Hi Ederin1, het zijn goede ideeen die je oppert. Sociale media kan toch gebruikt worden voor messages/-met foto's/sluikreclame? Daar kan wat van meegepakt worden. Natuurlijk zijn inkomsten via tech- bedrijven interessanter en zo als je stelt, investeren in die tech- bedrijven kan ook resultaten behaald worden. Voorlopig zal je dat eerst als investeren moeten zien en pas in de eindfase zie je een inkomstenstroom komen.



Wat vaak zo werkt bij business clubs is dat investeerders die mee wilden doen met investeringen/toegang willen krijgen tot kansen, een fee betalen. Dit kan een management fee zijn of een lidmaatschap. Dat zijn ook periodieke inkomsten.

 

+1/-0

valt dit te compenseren met startgeld verhoging?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 oktober 2020 om 13:14:

valt dit te compenseren met startgeld verhoging?


wat bedoel je daar precies mee? ik heb meer kennis van investeren dan van business clubs/sportclubs, dus ik weet niet precies wat je er mee vraagt.

bedoel je dit:

hogere set up fee vragen en dan die gebruiken om club te supporten op andere vlakken?

ik zou daar erg voorzichtig mee zijn. doorgaans wordt er een pot gemaakt waarin mensen geld kunnen steken. uit deze pot worden de investeringen gedaan, maar worden ook de kosten gedekt die nodig zijn voor het runnen. management fee dus oa - meestal zo'n 2% van de totale inleg per jaar. maar het is niet gebruikelijk om geld uit dat potje te gebruiken voor iets anders dan management fee, fund kosten en puur investeringen. geld wat 'limited partners' of angels in aan syndicate inleggen, is puur voor de investeringen en kosten die er mee gepaard gaan dus. daar zou ik dus een business club fee aan hangen, waarmee je de OPTIE krijgt om mee te doen in een fund, maar ook exposure krijgt en toegang tot allerlei jonge tech bedrijven, dat netwerk, talenten, etc etc.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 oktober 2020, 13:32:41.

 

+1/-0

ja, zoiets als een set up fee, bedoelde ik, kwam ff niet op dat woord. O.K., jammer dat die dan niet voor andere doeleinden gebruikt kan worden. Zou de investeerders van de Business clubs interesse hebben in sponsoren van spelers? Of is dit ook al bekend terrein?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 oktober 2020 om 14:48:

ja, zoiets als een set up fee, bedoelde ik, kwam ff niet op dat woord. O.K., jammer dat die dan niet voor andere doeleinden gebruikt kan worden. Zou de investeerders van de Business clubs interesse hebben in sponsoren van spelers? Of is dit ook al bekend terrein?



Dan ga je richting VVF. Zou ik niet meer aan beginnen.

 

+1/-0

De VVF staan toch positief in Feyenoord's beleid? Voor zover ik begreep, zouden ze als Feyenoord winsten zou opleveren hun aandelenpakket met dezelfde waarde inwisselen. Wellicht zijn er meer miljonairs die nu ook hun bijdrage in Feyenoord als sponsoring inbrengen. Maar goed, ik ga op de stoel van de Financieel Direkteur zitten, wat niet de bedoeling is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Commerciële ideeën voor Feyenoord