Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 652
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
In mijn beleving 'the best ever'.
Wat een verschrikkelijke kanjer was dat en nog! (Tuurlijk wat ouder en wellicht iets te kritisch vanwege en generatiekloof, maar toch).
Jansen was ook fenomenaal, maar toch, Willem is bij mij blijven 'hangen'.
Wie wilde vroeger niet Willem van Hanegem zijn met straatvoetbal?
Van harte gefeliciteerd Willem en nog vele gezonde jaren!
Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - QQ
Forumreacties: 276
Reg.: 6 augustus 2019
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 2.879
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik heb van Hanegem nooit bewust meegemaakt, maar dat hoeft ook niet om te weten dat hij één van Feyenoords allergrootsten is. Een geweldenaar, die in een tijd waarin het Nederlandse voetbal tot de absolute wereldtop behoorde zichzelf onderscheidde en er bovenuit stak.
Je hebt iconen, helden en legendes. Iedere Feyenoord-generatie en tijd heeft haar eigen grootheden. Zoals het voetbal zich ontwikkeld heeft, en Feyenoord als club gedurende haar geschiedenis presteert, zo verandert de norm en classificatie van de Feyenoord-spelers die een bepaalde positie verdienen.
Maar vér boven al die spelers en welke indeling dan ook staan drie namen, waar Feyenoord voor altijd mee zal worden geassocieerd en vice versa; wier leven vervlochten is met de club. Zulke Feyenoord giganten, dat zelfs de Rotterdamse eretitel 'Ome + voornaam' zoals zoveel grote Feyenoorders in een latere levensfase liefkozend genoemd en gekoesterd worden, niet bij hen passen.
Coen Moulijn.
Wim Jansen.
Willem van Hanegem.
In willekeurige volgorde. Groter hebben we niet. En zullen we nooit meer krijgen.
Willem, gefeliciteerd en nog vele, gezonde jaren!
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 20 februari 2024 om 02:26:
Wat een verschrikkelijke kanjer was dat en nog! (Tuurlijk wat ouder en wellicht iets te kritisch vanwege en generatiekloof, maar toch).
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 20 februari 2024 om 09:47:
Ik heb van Hanegem nooit bewust meegemaakt, maar dat hoeft ook niet om te weten dat hij één van Feyenoords allergrootsten is. Een geweldenaar, die in een tijd waarin het Nederlandse voetbal tot de absolute wereldtop behoorde zichzelf onderscheidde en er bovenuit stak.
Je hebt iconen, helden en legendes. Iedere Feyenoord-generatie en tijd heeft haar eigen grootheden. Zoals het voetbal zich ontwikkeld heeft, en Feyenoord als club gedurende haar geschiedenis presteert, zo verandert de norm en classificatie van de Feyenoord-spelers die een bepaalde positie verdienen.
Maar vér boven al die spelers en welke indeling dan ook staan drie namen, waar Feyenoord voor altijd mee zal worden geassocieerd en vice versa; wier leven vervlochten is met de club. Zulke Feyenoord giganten, dat zelfs de Rotterdamse eretitel 'Ome + voornaam' zoals zoveel grote Feyenoorders in een latere levensfase liefkozend genoemd en gekoesterd worden, niet bij hen passen.
Coen Moulijn.
Wim Jansen.
Willem van Hanegem.
In willekeurige volgorde. Groter hebben we niet. En zullen we nooit meer krijgen.
Willem, heel hartelijk gefeliciteerd met nu de behaalde leeftijd van 80 jr. Jammer dat je niet meer voetbalt. De spanning die ik over me heen kreeg, je ontsnapping door tegenstanders omringd om even later weer zo'n op maat geleverde effectbal te geven, waren voor mij de momenten en de klasse die ik in je spel herkende. Ik heb van je voetbalwijze genoten. Mucho gracias!
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 20 februari 2024 om 09:47:
Coen Moulijn.
Wim Jansen.
Willem van Hanegem.
de realist
Fan van Feyenoord
Runner-up Feyenoord Netwerk VoVo 2013/2014
Winnaar Beker Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Interlands Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Forumreacties: 10.593
Reg.: 15 januari 2009
Een clubicoon zoals die er tegenwoordig niet meer zijn.
Lange tijd bij Feyenoord gespeeld, zijn uitstapjes naar Utrecht en AZ daargelaten.
Prachtig was zijn terugkeer, zo ongeveer het eerste wat ik bewust meegemaakt heb.
En daarna als trainer, technische man achter de schermen.
Legendarische interviews van iemand die altijd een dwarse kijk op dingen had, ook buiten het veld.
Nog meer respect gekregen door zijn dubbelinterview met Guus Hiddink in coronatijd. (Joep Schreuder)
Blij nog lang bij ons, Willem.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 20 februari 2024 om 02:26:
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.879
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.434
Reg.: 9 oktober 2019
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 24 mei 2024 om 19:36:
Hij pleit voor Wijnaldum en Depay, waren ze vijf jaar jonger ok, maar dat kan nu toch niet meer hongerige spelers moet je hebben geen oude vedettes.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Frank Arneslot schreef op 24 mei 2024 om 22:59:
Hoe past dit binnen ons beleid? Je kan bij uitzondering best een oudere speler (terug)halen, maar niet die 2. De Vrij juist weer wel.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Van Hanegem over Anco Jansen bij ESPN: ‘Bij Emmen gespeeld….’
“Ik zag in Nederland van die Schriftgeleerden die zeiden dat er een trainer van 35 of 36 met hele andere ideeën moet komen”, bromt Van Hanegem. “Maar ik begrijp niet wat het verschil is, wat moet hij nou doen?” Van Hanegem legt de schuld, in de podcast Willem & Wessel, meer bij de spelers zelf. “Het is gemakzucht. Het meest belangrijke wat er is is dat zij moeten nadenken over wat ze moeten doen.”
Het gilde der analisten van ESPN rondom de interlands vond De Kromme ook niet erg imposant. “Normaal zitten de grote koppen daar aan tafel. Ja, de wedstrijden waren droevig, verschrikkelijk. Maar dán is het makkelijk. Dan laten ze er eentje zitten, die heeft bij Emmen gespeeld… En een verslaggever. Dan denk ik: Hoe kom je daar nou bij? Ga daar niet zitten! Laat de grote mensen die daar altijd zitten, zoals Mario Been, uitleggen waar het aan scheelt. Schijtluizen zijn het, het is het makkelijkste wat er is om te ouwehoeren.”
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Feyenoord Forum » Home of History » Wim van Hanegem 80 jaar