Transparent
Inloggen
Sluiten

"Feyenoord-fans drinken Hertog Jan"

20 maart 2004 12:05

Verslaggever: RvN

Donderdag zijn de resultaten van de nationale merkencompetitie 2004 bekendgemaakt. Inmiddels is een uitgebreid rapport van de uitslagen online gezet. Ruim 22.000 mensen gaven via MSN.nl hun mening over in totaal zo'n 700 merken in diverse categorieen, al moet erbij gezegd worden dat het voornamelijk jongeren zijn die online hebben meegedaan.

De Top 10 populairste merken:
1. BMW
2. GSUS
3. Ajax
4. Diesel
5. ONLY
6. Coca-Cola
7. Replay
8. Audi
9. Merecedes-Benz
10.Esprit

In de categorie voetbalclubs:
1. Ajax 44,9%
2. Feyenoord 19,3%
3. PSV 11,6%
4. FC Utrecht 3,2%
5. FC Twente 2,7%

Ajax en Feyenoord voeren daarnaast de lijst aan van minst populaire merken in Nederland:
1. Ajax 17,3%
2. Feyenoord 14,6%

Uit statistisch onderzoek van de resultaten bleek voorts dat Ajax fans het meest Amstel bier drinken, PSV fans zouden kiezen voor Bavaria bier terwijl Feyenoord fans vaker kiezen voor Hertog Jan.

Nike is, in het algemeen gezien, het favoriete sportmerk, voor Puma en Adidas.


Meer over het onderzoek: klik hier
Rapport (pfd): klik hier

Meer op




Tags

hertog bier rapport adidas amstel audi bavaria benz bmw categorieen coca cola diesel esprit gsus meegedaan merecedes merkencompetitie msn nederland nike only pfd populairste puma twente utrecht voetbalclubs

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


Win met Feyenoord



Feyenoord E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Feyenoord E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 29.473 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

acardipane albert arneslot arsenal arteta automation bommel both digital domain during fildena google heerenveen how intensiteit into kuip marketing modern performance pwas schreuder seo services slot stuivenberg superwebdevelopment web wehave