Via de officiële website heeft Feyenoord bekend gemaakt dat het hoofdpartnership met EuroParcs Group, het nieuwe moederbedrijf van Droomparken, is verlengd tot en met juni 2022. Bovendien is in dat contract een optie opgenomen voor een extra seizoen. Vanaf donderdag zal EuroParcs ook direct op het shirt staan tijdens de Europa League en TOTO KNVB Beker wedstrijden. Tijdens de competitiewedstrijden zal dit seizoen nog Droomparken zijn te zien.
Commercieel directeur Joris van Dijk van Feyenoord geeft aan bijzonder verheugd te zijn dat in deze tijd een trouwe partner gevonden is. "De reden voor de verlenging van het contract zijn de geweldige resultaten die wij in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Denk bijvoorbeeld aan de zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol. Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporter in het algemeen", aldus Van Dijk. "Ook zijn we er tijdens de corona-lockdown in geslaagd, door middel van unieke en creatieve ideeën, nog steeds waardevol te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken. Wij doen onverminderd ons best om dat onder de aandacht te brengen."
Droomparken is deze zomer overgenomen door Europarcs. Ik kan de exacte grootte van laatstgenoemde niet achterhalen, maar dat Droomparken toen het nog zelfstandig was hoofdpsonsor van Feyenoord kon zijn klopte voor geen kant.
Dit werd indirect gefinancierd door de Postcodeloterij. Net als het hoofdsponsorschap van Qurrent ervoor. Feyenoord slaagt er maar niet in een échte, grote hoofdsponsor te vinden en Postcodeloterij oprichter Poelmann is telkens weer bereid de club uit de brand te helpen.
Bij Droomparken is/was dit zo doorzichtig als wat.
Deze club bouwt en exploiteert parken waar particulieren een tweede (vakantie)huis kunnen kopen als investering. Om zelf in te recreeren en/of te verhuren. Die eigenaren betalen een soort servicekosten en er zit horeca op zo'n park; maar het verdienmodel en de uiteindelijke marges zijn niet van dien aard dat ze de miljoenen aan sponsorgeld kunnen betalen om op het shirt van Feyenoord te staan.
Maar omdat Poelmann met zijn loterijen garant staat voor afname van allerlei weekendjes weg op deze parken, die hij op zijn beurt weer als prijzen slijt onder al zijn deelnemers aan de Postcode-, Bingo-, Vriendenloterij; kan Droomparken dát bedrag gebruiken om de sponsoring van Feyenoord te bekostigen.
Wat Droomparken daar waarschijnlijk wijzer van geworden is, is dat deze handel met Poelmann de omzet significant heeft doen vergroten en dat daardoor de tent voor een hoger bedrag is verkocht aan Europarcs.
Maar zonder die deal met Poelmann hadden ze Feyenoord nooit gesponsord, en andersom; waarschijnlijk had Poelmann niet met ze in zee gegaan als ze Feyenoord niet zouden sponsoren...
Meld je aan en ontvang elke week een vers Feyenoord E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 36.499 fans gingen je al voor.