Opel bekendste sponsor in het Nederlandse voetbal
12 februari 2015 23:49 - Feyenoord.nl
Feyenoords hoofdsponsor Opel is de bekendste sponsor in het Nederlandse voetbal. Dit blijkt uit een recent onderzoek van onderzoeksbureau Repucom. Het bureau voert door middel van haar sponsortrackers continu onderzoek uit naar onder meer sponsorbekendheid in het voetbal. Eerder onderzoek, van ongeveer een half jaar daarvoor, toonde aan dat Opel nog een derde positie innam onder voetbalsponsors.
Het onderzoek was gericht op de spontane bekendheid, waarbij 1.000 respondenten (18-64 jaar) is gevraagd sponsors in het Nederlandse voetbal te noemen. In bijna één op de vijf gevallen werd Opel genoemd.
Opel is sinds 1 juli 2013 hoofdsponsor van Feyenoord. De autofabrikant lanceerde sindsdien enkele bijzondere activaties, waaronder de Opel Twitterwall in het spelershome, een strategische maatschappelijke samenwerking met de Hartstichting en winacties waarmee supporters de kans krijgen om een roadtrip te maken naar Europese uitwedstrijden van Feyenoord.