Feyenoord opnieuw 'Meest Onmisbare voetbalclub'
14 november 2014 09:36 - Feyenoord.nl
De Nederlandse bevolking heeft Feyenoord voor het tweede jaar op rij verkozen als meest onmisbare voetbalclub in het land. Dat blijkt uit een grootscheeps onderzoek van de EURIB, het Europees instituut voor merken, naar de onmisbaarheid van merken. Het onderzoeksinstituut van de Erasmus Universiteit bevestigt dat Feyenoord net als in 2013 nu opnieuw is verkozen tot winnaar in de categorie voetbalclubs. Het onderzoek concentreerde zich niet alleen op voetbalclubs, maar ook op onder meer consumentengoederen, dienstverleners en goede doelen.
Feyenoord bezet de 197ste (vorig jaar: 209) plek op de lijst van 1.446 onmisbare merken, die wordt aangevoerd door HEMA, BOL.com en Kruidvat. AH, iDeal, Google, NOS journaal, Ikea, Buienradar.nl en Lidl zijn de andere namen in de Top 10. Feyenoord is de hoogst genoteerde voetbalclub in de lijst en heeft een onmisbaarheidsscore van 25 procent. De club wordt gevolgd door Ajax (22%), PSV (16%) en FC Twente (11%).
bekijk het hele overzicht van Meest Onmisbare Merken van nederland