Gratis krant Metro voor 5 jaar mediapartner van Feyenoord
20 mei 2014 06:40 - Metronieuws.nl
De gratis krant Metro is voor de komende 5 jaar mediapartner van Feyenoord. Dat maakt de krant vandaag bekend. Vanaf 1 juli zal deze commerciële samenwerking zowel in de krant als online en in- en rondom de Kuip zichtbaar zijn. “Wij verheugen ons zeer op de samenwerking met Feyenoord en kijken er naar uit om samen met de voetbalclub allerlei vormen van samenwerking aan te gaan. De 2,9 miljoen Feyenoord supporters in Nederland zullen zien dat Metro echt werk maakt van deze unieke samenwerking”, aldus Simon de Best, Sales Directeur Metro.
Commercieel Directeur Mark Koevermans toont zich namens Feyenoord al net zo tevreden. “Ik verheug me op de samenwerking. Direct al tijdens de eerste gesprekken proefden we bij Metro de wens, het enthousiasme en de creativiteit om tot een geweldige samenwerking te komen. We verwachten dan ook veel van de komende jaren. Waarbij het natuurlijk een hele mooie parallel is dat Metro net als Feyenoord een sterke positie inneemt in Rotterdam, maar inmiddels vrijwel heel Nederland bereikt en bestrijkt”.
De overeenkomst tussen Feyenoord en Metro is louter commercieel van aard. Het mediapartnership met Feyenoord behelst afspraken over commerciële zaken waaronder het gezamenlijk opzetten van (lezers-)acties, het beschikbaar stellen van advertentieruimte aan de club en het samen organiseren en succesvol uitrollen van evenementen.
Op redactioneel gebied blijft Metro de verrichtingen van de Rotterdamse club op de voet volgen met een eigen Feyenoord-watcher bij alle duels in de Eredivisie, KNVB-beker en de Europese wedstrijden. “Zoals de lezers van ons gewend zijn, is de berichtgeving in de krant nuchter, lovend of kritisch als het moet”, aldus Robert van Brandwijk, hoofdredacteur Metro. “Vanaf volgend seizoen houden we de Feyenoord supporters middels een tweewekelijkse samenwerkingspagina op de hoogte van ander nieuws dan enkel de ontwikkelingen bij het eerste elftal. Op deze pagina zullen we de jeugd en de talenten belichten, maar zullen we ook inzoomen op de rol die Feyenoord speelt in de maatschappij. Ook online zullen we onze ambities met Feyenoord kenbaar maken”.