Opel pakt uit met heroïsche stadiondoeken
27 november 2013 13:40 - Feyenoord.nl
Feyenoords hoofdsponsor Opel is woensdag gestart met het ophangen van vier grote doeken aan De Kuip, die de dynamiek van Feyenoord en de sportieve relatie met de hoofdsponsor moeten weerspiegelen. Deze doeken zullen nog voor de topper tegen PSV van aanstaande zondag allemaal op hun plek hangen.
In totaal komen er vier grote visuals op prominente posities van De Kuip te hangen. Het gaat om afbeeldingen van tien bij tien meter waarop passie, heroïek en zegeviering tot uiting komen en waarmee in feite de beleving en de sfeer van binnenin De Kuip naar buiten gebracht worden. Uiteraard staan Feyenoord-spelers centraal op de stadiondoeken, die een vierluik vormen. Voorbereiding (kopduel), afronding (doelpoging) en zegeviering worden door drie van de doeken gevisualiseerd; het vierde doek is gereserveerd voor de beleving door de Feyenoord-supporter.
De beelden zijn in de afgelopen weken geschoten door de internationale topfotograaf Ruud Baan, zelf Rotterdammer én Feyenoord-aanhanger. Hij heeft inmiddels een indrukwekkend portfolio opgebouwd, met prachtig beeldmateriaal van wereldberoemde voetbaliconen, zoals Real Madrid-speler Ronaldo. De prachtige resultaten van zijn inspanningen zullen vanaf het aanstaande weekend zorgen voor een sportieve en vooral fraaie metamorfose van De Kuip. De doeken blijven gedurende een langere periode hangen.
Bekijk in de fotogalerij beelden van de making-of van de foto’s die de doeken zullen sieren.