Feyenoord begint in april met verkoop 'Blijdorp-shirts'
30 januari 2013 18:16 - Feyenoord.nl
Feyenoord hoopt vanaf 2 april de officiële thuistenues met de tekst 'Diergaarde Blijdorp' te gaan verkopen. Bij de fanshops is er volop vraag naar deze shirtjes, waarin Feyenoord afgelopen weekend tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Twente voor het eerst speelde. ,,Ik schat dat we al duizend verzoekjes binnen hebben gekregen,'' zegt manager merchandising Alex van Mook.
De bijzondere tricots zullen geheid een verzamelobject worden, omdat er maar een paar duizend exemplaren worden gemaakt. ,,Dus op is op,'' zegt hij. Overigens vinden de sjaaltjes, rompertjes en shirtjes met het speciale 'olifant-logo' al gretig aftrek. De opbrengst gaat naar Diergaarde Blijdorp, dat tot eind dit seizoen de plek inneemt van verzekeraar ASR als sponsor van Feyenoord.
Met het geld hoopt het bedrijf de oer-Rotterdamse attractie, die in zwaar weer verkeert, de helpende hand te bieden. ASR heeft in de Kuip op alle plekken plaatsgemaakt voor de dierentuin, die zelfs op de boarding langs het veld is te zien. Directeur Marc Damen beschikt tot het einde van het seizoen over de business-unit van de ex-sponsor.
Het filmpje over Giovanni van Bronckhorst en het olifantje Olie van Blijdorp is een regelrechte hit op YouTube. In drie dagen tijd is de video van ruim een minuut al meer dan 55.000 keer bekeken.
In het reclamefilmpje is te zien hoe Giovanni op jonge leeftijd een speelgoedolifant kwijtraakt. Jaren later als Van Bronckhorst profspeler is bij Feyenoord ziet hij het knuffelbeest weer, dat inmiddels is uitgegroeid tot een volwassen exemplaar van 3 meter hoogte.