Transparent

Open brief supportersvereniging aan Ajax

8 mei 2010 05:04

DeSupportersvereniging heeft via een open brief aan de directie van Ajax gereageerd op de uitlatingen van Vertonghen tijdens de huldiging voor de bekerwinst:

Ajax-directeur Rik van den Boog begrijpt de heersende antipathie tegen Ajax niet. Dit liet hij eerder weten in een interview met Radio 1. Hij mist het respect voor zijn club. In bijna alle Eredivisiestadions klonk een luid gejuich toen de Amsterdammers de titel definitief misliepen. De heer Van den Boog begrijpt hier niets van.

Ajax heeft gisteren zeer verdiend de beker gewonnen. Wat wij schrijven heeft dus niets te maken met het feit dat wij als supporters van Feyenoord gefrustreerd reageren op het verlies. Waar wij nu wel op reageren is waar de heer Van den Boog zogezegd niets van begrijpt.

Na de winst werden de Ajax spelers ontvangen en toegejuicht door de toegestroomde fans in de Amsterdam ArenA. Hierbij sprak Ajax trainer Jol de woorden: "In Rotterdam zongen ze dat we de beker in onze reet konden steken. Nou dat hebben we gedaan en daarna meegenomen naar Amsterdam".

Hierna nam spelers Jan Vertonghen de microfoon, "Het zijn maar kut kakkerlakken, het zijn maar kut kakkerlakken", zong de verdediger de Ajax aanhangers toe. Dit gedrag deed zelfs bij trainer Jol de wenkbrauwen fronzen.

De heer Van den Boog moet na het zien van deze beelden nu toch wel begrijpen waar de antipathie en het niet respecteren van Ajax vanuit Rotterdam en overige steden vandaan komt. Feyenoord-supporters zijn zeker niet roomser dan de paus, maar net zoals eerder de afbeeldingen met het bombardement op Rotterdam, zijn ook deze uitlatingen van zowel de trainer als een speler buiten alle proporties.

Feyenoord-supporters zijn na het zien van de beelden woedend. De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) verlangt dan ook van de heer Van den Boog dat hij hier als directeur openlijk afstand van neemt en Jol en Vertonghen excuses aan laat bieden voor dit soort uitlatingen. Dit mede om de gespannen situatie niet nog meer op de spits te drijven en voor het respect naar tegenstander toe, wat Ajax volgens hem van bijna alle andere clubs niet krijgt.

FSV

Tags

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.

Win met Feyenoord

Feyenoord E-zine

Meer dan 29.000 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!