Feyenoord-directie ook boos op NAC
28 september 2009 16:43
Verslaggever: K
De Feyenoord directie zegt in een brief aan de fans die in Breda aanwezig waren de boosheid van de fans te delen.
Beste Feyenoord-supporter,
Op zondag 27 september is in Breda de wedstrijd NAC – Feyenoord gespeeld. Rond deze wedstrijd is de nodige ophef ontstaan over het bezoekersvak. Om al vast wat duidelijkheid te scheppen hebben we gemeend er goed aan te doen om alle mensen die voor deze wedstrijd een kaart hebben gekocht deze mail te zenden. Heb je inmiddels een reactie aan Feyenoord gestuurd, beschouw deze mail dan als een voorlopig, eerste antwoord.
De directie van Feyenoord deelt de boosheid en ergernis over de staat van het vak waarin NAC zondag meende onze supporters te moeten plaatsen. Directielid Onno Jacobs is zelf op het vak gaan kijken en heeft net als velen van jullie vastgesteld dat het zicht dramatisch was en vele malen slechter dan een door NAC vooraf doorgegeven ‘iets minder zicht dan gebruikelijk’. Het is dan ook volslagen begrijpelijk dat onze supporters hier geen genoegen mee wensten te nemen en massaal besloten het vak te verlaten.
Net als trainer Mario Been was de eerste reactie van de directie dat we zonder jullie als trouwe twaalfde man niet gingen spelen. Echter, toen na overleg met de KNVB duidelijk werd dat dit zeer waarschijnlijk een reglementaire nederlaag van Feyenoord zou betekenen, konden wij niet anders dan besluiten de selectie toch het veld te laten opgaan. We mochten niet het risico nemen door zo’n sanctie aan het einde van het seizoen bijvoorbeeld drie punten te kort te komen voor plaatsing voor Europees voetbal. Daar zou niemand mee geholpen zijn, ook jullie niet als meegereisde supporters.
Luid en duidelijk hebben wij als directie op alle mogelijke manieren ons ongenoegen uitgesproken over de schandalige staat van het Uit-vak van NAC. Wij zullen ons er in de komende dagen en weken hard voor maken dat alle supporters volledig financieel gecompenseerd worden. NAC heeft inmiddels toegezegd dat zij de kaarten niet in rekening zal brengen, maar als supporter heeft u ook een bedrag voor vervoer en begeleiding betaald. Ook deze kosten gaan wij proberen te verhalen, waarna wij u in een keer een totaal terug te ontvangen bedrag zullen doen toekomen. Dat heeft wat tijd nodig. Uiterlijk over twee weken ontvangt u van ons in elk geval informatie over de stand van zaken.
Hoe dan ook blijft de jammerlijke conclusie dat we allemaal weinig tot niets van de wedstrijd hebben gezien (inclusief onze commercieel directeur Mark Koevermans die uitgerekend deze wedstrijd met de bussen was meegereisd om te ervaren hoe zo’n uitwedstrijd voor supporters verloopt). Gelukkig zijn de punten wel binnen! En over punten gesproken: iedereen die voor deze wedstrijd een kaart had gekocht ontvangt de punten ten behoeve van het registratiesysteem voor de uitkaart.
Met vriendelijke groet,
Eric Gudde
Algemeen Directeur Feyenoord