Transparent
Inloggen
Sluiten

International Sport Consultancy moet Feyenoord verzilveren in Japan

8 september 2001 13:08

Verslaggever: RvN

Het Nederlandse International Sport Consultancy, sinds kort onderdeel van het grootste sportsmanagement en marketingbedrijf ter wereld, IMG, moet voor Feyenoord de bekendheid en populariteit in Japan sinds de transfer van Ono zien te verzilveren. Het Nederlandse bedrijf voetbalmarketingbedrijf hielp Feyenoord o.a. met de Ono-transfer en vervolgens de commercialisering daarvan in Japan, zodat de club nu de vruchten plukt van de bekendheid door o.a. de verkoop van merchandising, maar nu ook door het uitbuiten van mogelijke tv-rechten voor uitzendingen in Japan.

ISC en moedermaatschappij IMG zijn overigens ook druk in de weer met verschillende clubs om aparte televisiezenders neer te zetten voor clubs. Zo speelt het een belangrijke rol in de totstandkoming van de televisiezender van Manchester United die inmiddels 6 uur per dag uitzend via kabel en satelliet in de gehele wereld.

Meer op




Tags

japan consultancy bekendheid ono commercialisering isc kabel marketingbedrijf merchandising moedermaatschappij populariteit satelliet sportsmanagement televisiezender televisiezenders totstandkoming uitbuiten uitzend voetbalmarketingbedrijf

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


Feyenoord E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Feyenoord E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 37.729 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

acardipane advocaat boedel bosz bovenstaande carranza conference erft failliete fitheid gimenez glans hadj headliner hwang jong kloese kraaij lotomba milambo moussa nota priske rkc slot socrates ton twente uitgangspositie wehave