Feyenoord gaat in zee met Carnegie voor CRM systeem
Verslaggever: RvN
Feyenoord heeft o.a. via een bericht op haar website bekendgemaakt dat het in zee gaat met het Schotse Carnegie voor de ontwikkeling van een CRM systeem, via welke de service aan het publiek kan worden verbeterd. O.a. online kaartverkoop en email nieuwsbrieven voor geregistreerde fans noemt Feyenoord als voorbeelden van de uitwerking van de samenwerking.
Belangrijkste onderdeel is echter dat in het databasesysteem alle interacties met de fans worden vastgelegd zodat ook de marketing geindividualiseerd kan worden.
Volgens Feyenoord bleek het Schotse Carnegie daarvoor het beste systeem te hebben ontwikkeld. Voordeel is dat zij al langere tijd het systeem werkend hebben draaien bij verschillende Britse voetbalclubs. Het CRM bedrijf heeft voor de voetbalwereld een apart systeem gemaakt wat zij na acceptatie in Groot-Brittanie al geruime tijd in het vasteland van Europa probeert af te zetten. Daarvoor is al met een aantal nederlandse clubs uitgebreid gesproken.