Transparent
Inloggen
Sluiten

Woerts: model voor verdeling tv-gelden 'luchtfietserij'

16 januari 2008 21:39

Verslaggever: K

Feyenoord's commercieel directeur Chris Woerts heeft in Voetbal International opmerkelijk fel gereageerd op het door alle clubs geaccepteerde systeem om de verdeling van de tv-gelden de komende jaren te bepalen. 'Ik vind het helemaal niks, luchtfietserij noemen we dat in Rotterdam.' Feyenoord tekende er toch voor. 'Wij zijn niet alleen op de wereld en moesten met de andere clubs op een lijn komen over de verdeling van de tv-gelden.'

Die verdeling gebeurt nu op basis van een reeks aan parameters waaronder merkpotentie, imago, doelgroep, stadion, omzet em UEFA ranglijst. Ajax krijgt op basis daarvan het meeste tv-geld, gevolgd door PSV en Feyenoord. Woerts vindt echter dat niet het aantal fans moet meetellen, maar 'purchase intent' van die fans. 'Je kunt wel twee miljoen fans hebben, maar wat geven ze uit? [...] Van alle mensen die zich aboneren op betaal-tv is verreweg het grootste deel Feyenoord-fan. Als onze achterban voor de meeste inkomsten zorgt, dan lijkt het mij ook dat wij daarnaar betaald krijgen.'

Meer op




Tags

verdeling woerts luchtfietserij aboneren daarnaar doelgroep geaccepteerde imago intent meetellen merkpotentie opmerkelijk purchase uefa verreweg

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.



Win met Feyenoord



Feyenoord E-zine

Meer dan 29.000 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

aantrekkelijke acardipane arne arneslot bijbehorend bijlow dtk geluisterd gelul kasperk kloese kraaij kwestie liverpool meewerkt middenveldert ondertekend oosting opgewaardeerd opvoeren pastoor podcast pusic slot streuer trauner twente voortzetten wehave yoda