Feyenoord commercieel actief in Korea
4 oktober 2007 11:58 - Sportweek
Met Chun-soo Lee in de selectie, gaat Feyenoord commercieel op pad in Zuid Korea. De Stadionclub spreekt deze week met een marketingbureau uit dat land. De verwachting is dat de uitzendrechten van alle wedstrijden van Feyenoord van het komende seizoen via het bureau kunnen worden verkocht. Afgelopen weekend was Feyenoord-Heerenveen al te zien op TV in Korea. Ook wordt gedacht over het uitzenden op mobiele telefoons.
Feyenoord is niet de eerste Nederlandse club die de Koreaanse markt betreedt. Eerder deed PSV eenzelfde deal in Zuid Korea, toen nog met Ji-sung Park en Young-pyo Lee in de gelederen en met de Koreaanse godheid Guus Hiddink aan het roer. Uiteindelijk leken de opbrengsten enigszins tegen te vallen.
Naast de uitzendrechten wil Feyenoord ook geld verdienen in Korea door deel te nemen aan de jaarlijkse Peace Cup.