Transparent
Inloggen
Sluiten

Samenwerkingsverband KPN en Feyenoord

4 april 2001 11:44

Verslaggever: NvdL

Feyenoord en KPN Telecommerce gaan voor de komende 3 jaar een samenwerking aan op het gebied van nieuwe media. De twee partijen willen hiermee de club en het voetbal nog dichter bij de supporters brengen, zowel nationaal als internationaal. Via vast en mobiel internet zullen allerlei nieuwe interessante toepassingen aangeboden worden. Voorbeelden hiervan zijn webcambeelden, chatten met spelers, het live volgen van persconferenties en interviews na afloop van wedstrijden, spelletjes, SMS nieuwsservice en uitgebreide informatie over de club, spelers en supporters. De overeenkomst gaat in met ingang van het nieuwe voetbalseizoen (2001-2002).

In het samenwerkingsverband brengt Feyenoord in licentie content, mediarechten, en wedstrijdbeeldmateriaal onder. KPN op zijn beurt kennis en ervaring van internet. Het concept is in nauwe samenwerking met Feyenoord ontwikkeld door MagicMinds. Bovendien zal KPN www.feyenoord.nl ook commercieel gaan exploiteren.
De site wordt momenteel gebouwd door MagicMinds, dat samen met Feyenoord de laatste maanden heeft gewerkt aan een onderscheidend concept. De site zal vier portalen bevatten: Feyenoord Online, het nieuwsgedeelte, Feyenoord Web TV, het mediaplatform, Mijn Feyenoord, het community gedeelte en de Feyenoord Megastore, de shoppingplaza. Onderdeel van de site is eveneens de spelersselectie. De spelersgroep van Feyenoord zal actief meewerken aan dit onderdeel van de site via eigen homepages, waarop zij zelf de supporters van informatie zal gaan voorzien.

Feyenoord voorzitter Jorien van den Herik: "We hebben allereerst op zelfstandige basis onze plannen ontwikkeld. Daar is een ambitieus plan uit ontstaan waar KPN op verzoek bij betrokken is geraakt. Dit heeft geleid tot de samenwerking waar wel heel gelukkig mee zijn. KPN is tenslotte een toonaangevende onderneming op het gebied van nieuwe media. Met die expertise kunnen wel alleen maar ons voordeel doen"

Cees van den Heijkant, directeur KPN Telecommerce: "KPN houdt van voetbal.
De eredivisie draagt niet voor niets al jaren onze naam. Wij willen nu de sport voor de supporters nog leuker maken door via de nieuwe media als vast en mobiel internet allerlei interessante toepassingen te bieden. Wij zijn blij dat nu ook de Feyenoord supporters hiervan de voordelen kunnen ervaren."

Meer op




Tags

kpn samenwerkingsverband magicminds mobiel telecommerce toepassingen chatten community eredivisie heijkant herik homepages jorien licentie mediaplatform mediarechten megastore nieuwsgedeelte nieuwsservice onderscheidend persconferenties portalen shoppingplaza sms spelersselectie web webcambeelden wedstrijdbeeldmateriaal zelfstandige

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


Feyenoord E-zine

Meer dan 36.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

acardipane achahbar bestuur betis danall demonstranten diao gaza geweld gronden grondwettelijke hamas iran israel kabinet macht middenveldert nederland nsc omtzigt palestijnse pgnl priske rapport religie slot stengs timber trump wilders