Transparent

Open brief burgemeester Tilburg aan Feyenoord - volgend jaar weer buscombi

10 november 2006 16:06 - Telegraaf.nl

Verslaggever: K

De burgemeester van Tilburg heeft een open verklaring geschreven aan het bestuur van Feyenoord, zo meldt Telegraaf.nl. Volgens hem zadelt Feyenoord de gemeente Tilburg op met extra risico's door geen buscombi te organiseren naar het uitduel tegen Willem II.

?De kans bestaat dat overlastgevende supporters nu op andere manieren naar Tilburg komen en dat legt extra druk op deze stad?, schrijft hij. Het verbieden van de wedstrijd was een optie maar de burgemeester heeft gekozen voor het voetbal, laat hij via een woordvoerder weten. De gemeente neemt extra veiligheidsmaatregelen.

Volgens de burgemeester is de buscombi opgelegd omdat de fans zich de laatste twee jaar niet aan de richtlijnen hebben gehouden. Komend jaar zal er daarom opnieuw sprake zijn van een buscombi.

Meer op Telegraaf.nl

Tags

buscombi tilburg brief gemeente bestuur overlastgevende telegraaf veiligheidsmaatregelen verbieden zadelt

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.

Win met Feyenoord

Feyenoord E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Feyenoord E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 29.427 fans gingen je al voor.