Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax-Feyenoord (19/03/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Wat is dit lekker zeg…

Wat een wedstrijd. Terugkomen van een achterstand in de Arena; zo’n tweede helft spelen. Niets gestolen, dik verdiend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 19 maart 2023 om 17:30:

Wat is dit lekker zeg…

Wat een wedstrijd. Terugkomen van een achterstand in de Arena; zo’n tweede helft spelen. Niets gestolen, dik verdiend.



Dreams can come true!

 

+1/-0

Eindelijk, volledig verdiend toen ze in de tweede helft met lef gingen spelen!

 

+1/-0

Geweldige overwinning. Geertruida die vlak voor tijd de winnende maakt. Als 1 speler dat gegund is, is hij het wel. Wat een superseizoen maakt hij door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 maart 2023 om 17:28:

http://www.fr12.nl%2Fnieuws%2Fsupporters-vieren-feest-op-stadhuispleinlink' target='_blank'>https://twitter.com/fr12nl?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1637478978079322114%7Ctwgr%5E9f9d2d512f0
b4791c5867407925d9b20f105dac5%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fhttp://www.fr12.nl%2Fnieuws%2Fsupporters-vieren-feest-op-stadhuispleinlink
link



Schijnt toch wel naar duizenden te gaan bij 1908!

Helden!

 

+1/-0

Toptrainer Sjonnie gelijk voor 3 jaar vastleggen.

 

+1/-0

Wat een geweldig seizoen is het toch tot nu toe :B :feyenoord

 

+1/-0

We mogen vandaag echt mega mega mega trots zijn op onze helden!

Arne Slot contract voor het leven geven!:pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 19 maart 2023 om 20:23:

We mogen vandaag echt mega mega mega trots zijn op onze helden!

Arne Slot contract voor het leven geven!:pul



Arne is ook gevoelsmens al staat Real Madrid voor de deur.

 

+2/-0

Zou Sjonnie niet de zwaktes van Feyenoord blootleggen? Hij is tactisch echt volledig overklast door onze Arne.

 

+1/-0

Pffffff kom een beetje bij. Nog effe studio voetbal kijken en dan komt aan deze gedenkwaardige dag een einde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 19 maart 2023 om 22:51:

Zou Sjonnie niet de zwaktes van Feyenoord blootleggen? Hij is tactisch echt volledig overklast door onze Arne.



De manier die Heitinga en zijn staf hadden bedacht om Feyenoord zwaktes bloot te leggen, was eenzelfde intensiteit aan de dag leggen. Er kort bovenop zitten en Feyenoord afjagen. En dan op basis van grotere individuele kwaliteiten op een aantal posities het verschil maken. De fase waarin Ajax daarin slaagde, waren zij de bovenliggende partij. Dat was na de 1-0 tot het einde van de eerste helft. Toen zij op voorsprong kwamen.

Maar dat konden ze niet volhouden. De energie liep weg. Het werd goed verwoord door Mario Been; het leek in de tweede helft wel alsof Ajax donderdag had gespeeld en Feyenoord niet. Maar belangrijker dan de energie van Ajax, Slot herstelde de positionering in de rust. En op die omzetting bleef vervolgens Heitinga een antwoord schuldig. Tot na de wedstrijd, toen hij opeens wist te vertellen teleurgesteld te zijn dat het elftal niet 1-op-1 ging staan. Maar wat ben je voor hoofdcoach als je wil dat het team iets doet en je krijgt het niet voor elkaar dat ze luisteren?

Nee, Heitinga is inderdaad overklast. Zijn bluf vooraf heeft hij niet waargemaakt.
Typisch. Een natte wind is het...

 

+1/-0

Om toch wat te zeiken: het stoort mij wel een beetje dat de tendens in de pers en bij de analisten neigt naar een Ajax vs Slot. Een wonderdokter die van een café-elftal een geoliede voetbal machine maakt. Het slaat een beetje door wat mij betreft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klaassen op zijn plek gezet in spelerstunnel: "Wat lul jij nou?"
1 uur geleden
9 reacties
Van de redactie
Een opvallend moment zondag voorafgaand aan de Klassieker in de Johan Cruijff ArenA.

Op het moment dat beide elftallen klaar stonden om het speelveld te betreden, wilde Ajacied Davy Klaassen zijn ploeggenoten oppeppen. “Kom op Ajax. Dit is de kampioenswedstrijd!”, brulde de aanvallende middenvelder. In de spelerstunnel werd hij door enkele Feyenoordspelers van repliek bediend. “Wat lul jij nou? Je zit op de bank!”



Hahaha die albino
:B :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 20 maart 2023 om 12:51:

Om toch wat te zeiken: het stoort mij wel een beetje dat de tendens in de pers en bij de analisten neigt naar een Ajax vs Slot. Een wonderdokter die van een café-elftal een geoliede voetbal machine maakt. Het slaat een beetje door wat mij betreft.



Stoort mij ook. Arne Slot is uiteraard de beste trainer van de eredivisie, maar het spelersmateriaal waarover hij beschikt blijkt op heel veel posities het beste materiaal van de eredivisie te zijn. Daar heeft Slot een rol in gespeeld door deze spelers te ontwikkelen, maar het potentieel was er ook wel. Bijlow, Gimenez, Hancko, Geertruida, Hartman, Kokcu, Wieffer zouden denk ik momenteel overal in de basis staan in Nederland (Trauner en Szymanski misschien ook wel). De enige spelers die ik bij Feyenoord zou willen zien van onze concurrenten zijn Xavi Simons, Kudus, en misschien een Karlsson.

 

+1/-0

Ja net alsof hij alles alleen doet je hoort niemand over de scouting bijvoorbeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 20 maart 2023 om 12:51:

Om toch wat te zeiken: het stoort mij wel een beetje dat de tendens in de pers en bij de analisten neigt naar een Ajax vs Slot. Een wonderdokter die van een café-elftal een geoliede voetbal machine maakt. Het slaat een beetje door wat mij betreft.



Dat is hun manier om deze extreem pijnlijke ervaring een plaatsje te kunnen geven. Moet je eerder om lachen. Het was niet de bedoeling dat we daar gingen winnen en als we het dan deden dan moet dat toch omdat Slot een magische toverstaf heeft. Ik geef ze het te doen aan het begin van het seizoen dachten ze allemaal dat ze dit jaar Feyenoord voorbij zouden gaan, zelfs FC Twente, die dat overigens elk jaar denkt.

We zijn nog geen kampioen maar het is echt totale onzin om te zeggen dat wat er nu gepresteerd is de verdienste van Slot is. Hij zag het met een hoop spelers eerder fout dan goed. Giminez , Wieffer en Hartman zijn daar voorbeelden van.

 

+1/-0

Veel spelers hebben heel hard moeten wennen en dat komt er langzaam maar zeker uit. Niet vergeten, volledige hersamenstelling van de selectie. De verdienste van Slot is dat hij er een patroon in heeft kunnen leggen, maar het potentieel ligt bij de spelers, soms beperkt maar het zijn in het algemeen ook harde werkers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 20 maart 2023 om 14:17:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 20 maart 2023 om 12:51:

We zijn nog geen kampioen maar het is echt totale onzin om te zeggen dat wat er nu gepresteerd is de verdienste van Slot is. Hij zag het met een hoop spelers eerder fout dan goed. Giminez , Wieffer en Hartman zijn daar voorbeelden van.


Wel en niet mee eens.
Hartman is voor iedereen een volslagen verrassing dat hij het zo goed doet. Toen hij aansloot bij de selectie was hij echt net terug van een lange blessure weg. Hij is daarvoor geeneens selectielid geweest.
Wieffer kwam uit de 1e divisie en je moest maar afwachten wat dat zou betekenen. Bovendien toonde Szymanski al vrij snel aan dat hij een echte versterking was, is Kökcü onomstreden en heb je voor de laatste middenvelder 8 miljoen betaald. Dan ga je niet experimenteren met een speler die dit niveau niet kent.
Ik zelf was ook wel gefrustreerd dat hij zo laat de voorkeur aan Gimenez gaf, maar Danilo deed het redelijk goed en had 8 goals gescoord. Dan kun je het als coach niet maken om te zeggen 'ik vermoed (het is geen Haaland, ook Santi moet nog alles bewijzen) dat die ander beter is, dus je bent je basisplaats kwijt. Dan vernietig je in 1x het groepsproces en de motivatie van de spelers.
Waar ik mij wel over verbaas is de speeltijd van Paixao. Bij hem kan ik mij voorstellen dat hij moeite heeft met de intensiteit, maar ik vind hem van alle vleugelaanvallers wel verreweg het gevaarlijkst (doelpunten en kansen creëren).
Ook het experiment met Dilrosun als 10 ging hij te lang mee door. Je kon eigenlijk al na een kwartier zien dat die positie niets voor hem is en dit was juist de gelegenheid om Bullaude meer speeltijd te geven.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Ajax-Feyenoord (19/03/2023-14:30)