Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Fc Twente-Feyenoord (29/01/2023-12:15)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord beschikt over een fitte selectie in aanloop naar FC Twente

Trainer Arne Slot heeft zondag de beschikking over een fitte selectie. Feyenoord moet het alleen doen zonder de langer geblesseerde Gernot Trauner. De Oostenrijker is onlangs geopereerd aan zijn knie en het is de vraag of hij dit seizoen nog in actie kan komen voor de Rotterdamse club.

''Lutsharel Geertruida heeft vandaag niet kunnen meetrainen, maar ik verwacht dat hij morgen gewoon weer gaat meetrainen en zondag gewoon kan spelen'', vertelt Slot op de persconferentie ''Voor het overige is het alleen Trauner die nog niet beschikbaar is.''

FC Twente moet zondag verslagen worden. ''Dat wordt een wedstrijd tussen twee ploegen die heel dicht bij elkaar zitten, dat zie je dit jaar en vorig jaar op de ranglijst. Dat heb je ook kunnen zien in de onderlinge wedstrijden die we in anderhalf jaar tijd tegen elkaar gespeeld hebben. Gelukkig hebben we dit seizoen van ze gewonnen.''

''Dat is mij ook bekend hoe goed ze het thuis doen'', vervolgt de trainer. ''Dat is voor mij natuurlijk niet nieuw. De aanhang van FC Twente is denk ik een geweldige supportersschare die enorm fanatiek achter hun ploeg staan. Daarbij heeft Twente natuurlijk gewoon een goede spelersgroep. Die combinatie zorgt ervoor dat het voor veel ploegen lastig is om daar een resultaat te halen.''

'Naujoks maakt definitief de overstap naar Excelsior'

Noah Naujoks maakt per direct de overstap van Feyenoord naar Excelsior, zo meldt het Algemeen Dagblad. De 20-jarige middenvelder gaat een contract tekenen voor meerdere seizoenen bij de Kralingers.

De talentvolle Naujoks had een contract bij Feyenoord dat liep tot aankomende zomer. De Rotterdammers hadden niet de intentie om zijn aflopende verbintenis te verlengen. De rechtspoot speelde zijn wedstrijden voornamelijk in Feyenoord Onder 21 en kreeg speelminuten in het eerste elftal tijdens de uitwedstrijd tegen Vitesse en de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard.

Slot: ''Kökcü zit bij Feyenoord aan zijn plafond''

Orkun Kökcü is bezig aan een indrukwekkende ontwikkeling bij Feyenoord. De 22-jarige middenvelder laat vooral dit seizoen zien klaar voor een stap te zijn naar het buitenland. Trainer Arne Slot ziet dat Kökcü aan zijn plafond zit bij Feyenoord.

''Orkun heeft zich op heel veel punten ontwikkeld'', vertelt Slot op de persconferentie. ''Hij is aan de bal beter geworden, zonder bal beter geworden en hij is nog dominanter aanwezig in het veld. Hij kan mentaal op sommige momenten nog een klein stapje maken, maar het zou gek zijn als er helemaal geen ruimte is voor verbetering.''

''Wat ik bedoel met mentaal een stapje maken? Dat is niet zo ingewikkeld. Hoe ga je om met teleurstelling? Niet zozeer met het verliezen van een wedstrijd, maar ook momenten in de wedstrijd als je een bal wel of niet krijgt. Of als eigen bal niet aankomt. Dat soort momenten daar vind ik dat die zich al enorm in heeft verbeterd. Dat is wel een proces waar ik eigenlijk vandaag met hem over wou spreken. Ik had geen tijd, dus dat gesprek is naar morgenochtend verplaatst.''

Slot ziet dat Kökcü zich al in de details nog kan verbeteren bij Feyenoord. ''Hij heeft binnen Feyenoord niet heel veel ruimte om zichzelf te ontwikkelingen, want hij zit aardig aan zijn plafond. Waar ik kan probeer ik ruimte te vinden om ook voor hem mogelijkheden voor verbetering te zien.''

Sebastian Szymański
De Pool heeft na de winterstop zijn stempel nog niet kunnen drukken op het spel van Feyenoord. ''Szymanski zit qua werkethiek op hetzelfde niveau als Guus Til en misschien zelfs wel daarboven. Maar soms denk je ook: dat laatste balletje zou beter kunnen. Vind maar een speler met zoveel fijngevoeligheid in de eindfase en die ook nog eens zo hard werkt. Dat is gewoon hartstikke lastig te vinden.''

''Szymanksi presteert schommelend, de ene keer beter dan de andere. Maar hij maakt zijn doelpunten'', vervolgt Slot zijn verhaal. ''In de kleine ruimte kan hij nog wel verbeteren. Zoals dat ook voor onze spitspositie geldt. En de keuzes van de buitenspelers in combinatie met de backs bijvoorbeeld. Er is bij dit Feyenoord nog verbetering mogelijk.”

Slot tevreden over Geertruida: ''Speler die de opbouw vorm geeft''

Lutsharel Geertruida is momenteel de vervanger van Gernot Trauner in de basisopstelling. De 22-jarige verdediger deed dat vooral in De Klassieker tegen Ajax indrukwekkend. Trainer Arne Slot krijgt op de persconferentie de vraag hoe hij kijkt naar zijn ontwikkeling als centrale verdediger.

''Het is een plek waar Geertruida heel graag speelt. Alhoewel dat bij Lutsharel wel wisselend is. Het ene moment komt hij bij me dat die zich op rechtsback wil richten en later vindt hij toch het centrum weer wat mooier'', vertelt Slot. ''Hij kan links centraal, rechts centraal en rechtsback uitstekend spelen. Heeft hij vorig jaar al meerdere keren gedaan als vervanger van Senesi of Trauner.''

''Nu is Trauner er langer uit en vult hij dat heel goed in. Dat betekent wel dat de rechtsbackpositie ingevuld wordt door Pedersen, dan heb je daar wat minder tactische mogelijkheden. Pedersen is een speler die constant opkomt. Toen Trauner fit was konden we dat verschillend invullen. Die mogelijkheid is er nu niet, maar Lutsharel vult het heel erg goed in."

Is het voor de toekomst van Geertruida niet het beste om zich te focussen op één positie? ''Dat is uiteindelijk wat de speler ook graag wil. Hij kan beide erg goed en het is ook een speler die de opbouw vorm geeft. Als hij centraal staat, dan staat hij centraal. Als hij rechtsback staat, dan krijgt hij alle vrijheid om constant in de as uit te komen, om daar een extra middenvelder te worden. Als hij centraal staat, dan dribbelt hij in waardoor het voor ons ook een extra middenvelder is. Als ik het zo uitleg dan zijn er heel veel overeenkomsten tussen beide posities.''

Vermoedelijke opstelling: Danilo keert terug in de spits

Feyenoord speelt zondag de belangrijke uitwedstrijd tegen FC Twente. Bij winst schudden de Rotterdammers wederom een concurrent voorlopig af.

De verwachting is dat Danilo de spitspositie overneemt van Santiago Gimenez en dat Javairô Dilrosun zijn basisplek behoudt ten koste van Alireza Jahanbakhsh, zo meldt het Algemeen `Dagblad.

Mats Wieffer krijgt ook tegen de Tukkers de voorkeur op het middenveld. Quinten Timber is op de weg terug bij de Rotterdammers en kon afgelopen week maximaal dertig minuten in actie komen.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kökcü; Dilrosun, Danilo, Paixão

Dit bericht is gewijzigd op 28 januari 2023, 00:01:44.

 

+1/-0

Met de Grolsch Veste achter hun wordt het heftig Feyenoord moet gewoon hoofd koel houden. Die Duitsers zijn tepakken.

 

+2/-0

De Tukkers zullen tot op het bot gemotiveerd zijn, maar er is geen enkele reden waarom Feyenoord dat niet zou moeten zijn.

En als het uiteindelijk om pure kwaliteit gaat, heeft Feyenoord meer.

Maar deze competitie is knotsgek. Iedere speelronde zijn er ploegen die bovenin meedraaien, die het laten liggen. Gisteren AZ weer. Als je vandaag wint als Feyenoord, neem je niet alleen afstand als geheel maar lijden wederom twee ploegen puntverlies. En dan Ajax nog spelen.

Echt, als je 1 seizoen de titel kan pakken is het dit jaar. Dat moet het team goed beseffen. En er volledig voor gaan!

 

+1/-0

Beide ploegen een matige aanval maar een goed middenveld/verdediging, ik gok op een gelijkspel.

 

+1/-0

Hopelijk heeft Unnerstall niet zijn dag, vorig seizoen was hij in de wedstrijden telkens fantastisch. Gelukkig is Bijlow ook weer lekker bezig.

 

+1/-0

AD zat er weer lekker naast met Danilo.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Dilrosun.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Jahanbakhsh terug in de basis

Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord tegen FC Twente bekend gemaakt. De wedstrijd tegen de Tukkers begint om 12:15 uur.

Alireza Jahanbakhsh keert bij Feyenoord weer terug in de basis. Santiago Gimenez krijgt ook tegen FC Twente de voorkeur in de punt van de aanval. Igor Paixão en Danilo moeten genoegen nemen met een plek op de bank.

Verder is de opstelling van Slot zoals verwacht. Mats Wieffer krijgt wederom de voorkeur boven Quinten Timber. De middenvelder kon na zijn blessure afgelopen week tegen NEC dertig minuten spelen. Timber lijkt nu klaar voor een uur speeltijd.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Dilrosun.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Timber, Taabouni, Bullaude, Idrissi, Paixão, Wålemark, Danilo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2023 om 11:12:

Hopelijk heeft Unnerstall niet zijn dag, vorig seizoen was hij in de wedstrijden telkens fantastisch. Gelukkig is Bijlow ook weer lekker bezig.



Het is een goede keeper, maar niet groter maken dan hij is.
Hij is te passeren, wij moeten op basis van kwaliteit gewoon winnen...

 

+1/-0

Wordt dit de wedstrijd dat onze Mexicaan echt loskomt, anders staat Danilo er weer in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2023 om 11:41:

Wordt dit de wedstrijd dat onze Mexicaan echt loskomt, anders staat Danilo er weer in.



De dingen die Gimenez woensdag deed, deed die goed, maar hij moet wel aangespeeld worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 29 januari 2023 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2023 om 11:41:

Wordt dit de wedstrijd dat onze Mexicaan echt loskomt, anders staat Danilo er weer in.



De dingen die Gimenez woensdag deed, deed die goed, maar hij moet wel aangespeeld worden.



Als Feyenoord weer het dynamische veldspel van Slot uitvoert moet hij toch kansen krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2023 om 11:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 29 januari 2023 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2023 om 11:41:

Wordt dit de wedstrijd dat onze Mexicaan echt loskomt, anders staat Danilo er weer in.



De dingen die Gimenez woensdag deed, deed die goed, maar hij moet wel aangespeeld worden.



Als Feyenoord weer het dynamische veldspel van Slot uitvoert moet hij toch kansen krijgen.



Hopelijk met Dilrosun vanaf links en Alireza vanaf rechts vandaag dat het beter zal gaan. Maar ze moeten meer switchen van vleugels, het is nu nog te statisch.

 

+1/-0

Met deze vleugels verwacht ik weinig aanvoer voor Gimenez, maar ik laat me graag positief verrassen.

 

+1/-0

Laat Twente maar komen, rustig afwachten, ze gaan ruimte weggeven.
Twente gaat niet 95 minuten lang kunnen stormen.

 

+1/-0

Alireza is weer drama vandaag, keer op keer verkeerd passen.

 

+1/-0

Feyenoord moet meer de linkerkant zoeken en echt over de vleugel gaan, daar ligt de ruimte.

 

+1/-0

Pedersen is zoals gewoon verdedigend een drama, al het gevaar loopt via zijn kant.

 

+1/-0

Meer rust in het team en je hebt Twente gewoon klem.

 

+1/-0

SANTIGOALLL!

Speelt ook erg goed.

 

+1/-0

31" 0-1: SANTIAAAAAAAAAAAAGOOOOOOOOOOOOO GIMENEZ!!!!!

Dik verdiend:pul

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Fc Twente-Feyenoord (29/01/2023-12:15)