Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.445
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Manchester City-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-sc Heerenveen: -
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.881
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 26 januari 2023 om 09:11:
Rood was zwaar, maar aan de andere kant vind ik het goed dat de aanvaller, Gimenez in dit geval, beloond wordt. Verdedigers trekken, sleuren doen van alles tegen aanvallers en komen er vaak mee weg.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Volgens het boekje is het vasthouden ‘triple punishment’ (penalty, rode kaart en schorsing bij neerhalen van doorgebroken speler in de zestien), je kan discusseren of Santi was doorgebroken, maar als Var en Scheids die mening hebben kunnen ze niet anders.
Zwaar maar ik vind wel dat aanvallers beschermd moeten worden tegen wat verdedigers allemaal uitvreten en wat tenkoste gaat van het voetbal.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 25 januari 2023 om 22:57:
Zakelijke zege, maar vind dat Feyenoord in dit soort wedstrijden veel te weinig de wil heeft om de tegenstander echt over de knie te leggen.
Dit zijn juist de momenten om het doelsaldo op te tillen, wat we nodig hebben.
Het is te begrijpen dat de wedstrijd van afgelopen zondag veel kracht heeft gekost, maar dan nog het gestuntel met corners is echt verschrikkelijk.
Dus tevreden?
- Resultaat ja
- Score nee
Had veel meer ingezeten en dat begint echt te frustreren...
L.Pincoffs
Fan van Feyenoord
Uit: Weelde
Forumreacties: 13.032
Reg.: 3 mei 2002
Favoriete opstelling: geen
Ik begrijp niet, dat als de VAR de scheidsrechter naar het beeldscherm roept, omdat ze 'hands' in het strafschopgebied geconstateerd hebben. En de scheidsrechter vervolgens de strafschop niet geeft en ermee wegkomt en niemand reageert. Onbegrijpelijk. Hij speelde de bal notabene met zijn ellenboog. Kennelijk mag dat van de scheidsrechter. Maar geen enkele reactie. Noch hier, noch van de spelers of trainer.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.881
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:L.Pincoffs schreef op 26 januari 2023 om 13:24:
Ik begrijp niet, dat als de VAR de scheidsrechter naar het beeldscherm roept, omdat ze 'hands' in het strafschopgebied geconstateerd hebben. En de scheidsrechter vervolgens de strafschop niet geeft en ermee wegkomt en niemand reageert. Onbegrijpelijk. Hij speelde de bal notabene met zijn ellenboog. Kennelijk mag dat van de scheidsrechter. Maar geen enkele reactie. Noch hier, noch van de spelers of trainer.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 26 januari 2023 om 11:35:
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 25 januari 2023 om 22:57:
Zakelijke zege, maar vind dat Feyenoord in dit soort wedstrijden veel te weinig de wil heeft om de tegenstander echt over de knie te leggen.
Dit zijn juist de momenten om het doelsaldo op te tillen, wat we nodig hebben.
Het is te begrijpen dat de wedstrijd van afgelopen zondag veel kracht heeft gekost, maar dan nog het gestuntel met corners is echt verschrikkelijk.
Dus tevreden?
- Resultaat ja
- Score nee
Had veel meer ingezeten en dat begint echt te frustreren...
Aanvallend is het heel pover wat Feyenoord heeft laten zien, al helemaal tegen 10 man. Vooral onze vleugelspelers halen niet het vereiste niveau en ik vond Szymanski ook tamelijk onzichtbaar. Gimenez besliste de wedstrijd met die penalty, maar hoeveel grote kansen heeft hij verder gekregen als spits? Volgens mij was het minimaal.
de realist
Fan van Feyenoord
Runner-up Feyenoord Netwerk VoVo 2013/2014
Winnaar Beker Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Interlands Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Forumreacties: 10.594
Reg.: 15 januari 2009
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 26 januari 2023 om 09:01:
- De rode kaart was volgens de regels terecht, maar ik vind de regel erg zwaar. Je ontneemt een scoringskans als je een doorgebroken speler neerhaalt in de 16; dan is het rood. Maar je krijgt er al een penalty voor terug; een grotere scoringskans bestaat mijn inziens niet. En om dan ook nog de rest van de wedstrijd een man minder als straf te krijgen, vind ik erg zwaar. Zeker omdat het geen gemene overtreding was, er werd geen risico genomen dat de tegenstander er iets aan over zou houden.
Forumreacties: 1.311
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 26 januari 2023 om 09:01:
- Er is natuurlijk bizar veel water gevallen. En de kou/nachtvorst helpt ook niet voor wat betreft de afwatering.
- De rode kaart was volgens de regels terecht, maar ik vind de regel erg zwaar. Je ontneemt een scoringskans als je een doorgebroken speler neerhaalt in de 16; dan is het rood. Maar je krijgt er al een penalty voor terug; een grotere scoringskans bestaat mijn inziens niet. En om dan ook nog de rest van de wedstrijd een man minder als straf te krijgen, vind ik erg zwaar. Zeker omdat het geen gemene overtreding was, er werd geen risico genomen dat de tegenstander er iets aan over zou houden.
Als ik dan kijk naar Emmen - PSV; Mauro Junior krijgt twee wedstrijden en het slachtoffer ligt er maanden uit. Ik vind het beide niet in verhouding. De één te zwaar, de ander (zeker gezien de blessure van de tegenstander té licht.
Het allerbelangrijkste zijn de drie punten. Je ziet vrijwel iedere speelronde dat er clubs uit de top 5 averij oplopen. Alleen AZ lijkt in een fase te zitten waarin dit ecniet gebeurt. Zolang je als Feyenoord blijft winnen, kun je profiteren van uitglijders bij (in dit geval) PSV en Twente. En dan moet Ajax nog spelen.
Als Feyenoord ná 18 februari nog bovenaan staat, komt de titel écht in het vizier.
Kuytebijter
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.996
Reg.: 23 juli 2003
Je had er nog wel 1 of 2 moeten maken uiteraard tegen 10 man de hele 2e helft.
Spelers die bijna niet spelen (Walemark, Idrissi speelt wel regelmatig) hadden er eerder in moeten komen om te vlammen en zichzelf te bewijzen. Je zag dat het dood bloedde en bijv Kokcu dramatisch speelde. Geef die dan rust, je mag 5 wissels doen in 3 momenten. Danilo ook laat ingebracht met scorend vermogen en waarom niet Gimi en Danilo? Tegen ajax ook veel te laat gewisseld (na de megakans Kuduz en na 1-1 71e minuut).
N ajax zelfde doelslado psv iets minder, dit kan uiteindelijk wel geen 1e/CL en om ca 50 miljoen euro gaan.
Dit bericht is gewijzigd op 27 januari 2023, 14:09:53.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Nec (25/01/2023-21:00)