Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (22/10/2022-16:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Iedere ploeg die bovenin meedoet heeft dit soort wedstrijden maar bij ons zit het inmiddels structureel. Er zal echt voorin wat moeten veranderen want het is te mager. Lastige puzzel op de vleugels maar ik zou maar eens proberen met szymanski en paxaio die nog redelijk creatief zijn in hun spel. In de spits dan maar gimenez , die kan met creatieve aanvallers als balvaste spits een meerwaarde zijn.

 

+1/-0

We hebben het tegen betere clubs veel makkelijker dan tegen rechterrijtjeclubs, wij kunnen het spel niet maken

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 23 oktober 2022 om 16:36:

We hebben het tegen betere clubs veel makkelijker dan tegen rechterrijtjeclubs, wij kunnen het spel niet maken



Vorig jaar werd er veel eerder/vaker druk gezet het is nu afwachtender, maar ondanks dat speel je tegen Twente en AZ toch heel behoorlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 23 oktober 2022 om 16:36:

We hebben het tegen betere clubs veel makkelijker dan tegen rechterrijtjeclubs, wij kunnen het spel niet maken



Eens, dit is het kernpunt.
Feyenoord heeft zowat de ganse selectie door de gehaktmolen gedraaid, op vrijwel elke positie een nieuw gezicht, met in theorie een individuele opwaardering, maar het geheel der spelers zou méér moeten zijn dan de speler apart, en dat is niet het geval. Het komt op mij over als een voortslepende zoektocht om er een goedwerkende machine van te maken met lijn in het spel, visie, een strategie. Tegen kleinere clubs die het moeten hebben van " de beuk er in ", daar gaan we mist in. We zijn niet in staat ons spel door te drukken, omdat we door een mega-mix aan selectiespelers geen rode lijn hebben.

 

+1/-0

Mijn inziens is het niet zozeer 'de beuk erin' als wel de intentie waarmee tegenstanders Feyenoord tegemoet treden.

AZ en Twente kijken op de ranglijst 'omhoog' en moeten Feyenoord aanvallen om hogerop te komen. Dat resulteert tot een andere spelopvatting, waardoor in het veld ruimtes ontstaan. Feyenoord benut deze ruimtes en komt makkelijker in haar spel.

Lager geklasseerde clubs spelen niet tegen Feyenoord om aan te vallen, maar om niet te verliezen. Vanuit een defensieve organisatie worden ruimtes kleingehouden en is een gelijkspel een geweldig resultaat. Daar heeft het team moeite mee, de afstemming is nog niet zodanig dat dit Feyenoord een muur kapot kan spelen.

Dat komt wellicht nog, of niet. Wellicht is dit team niet in staat tegenstanders van het kaliber Fortuna kapot te spelen. Is dat een schande? Ik wil Fortuna niet te groot maken, maar onder de nieuwe trainer loopt het aardig daar en staat de organisatie gewoon goed.

Ik schat ze hoger in op dit moment dan Excelsior, Cambuur en Volendam. Waar Feyenoord tot het WK nog tegen moet spelen. En wellicht lukt het Feyenoord wel om die volgende tegenstanders kapot te spelen.

 

+1/-0

Laten we het hopen. Op 0-1 komen (vaak) is gewoon echt kut. Als Kokcu blijft liggen of protesteert wordt ie denk ik afgekeurd. Die sliding op de bal is voluit met fors geweld op knie hoogte met (bijna) gestrekt been, veel te gevaarlijk. Een sliding moet (net) over de grond zijn.

Dat die Rasmussen zomaar om valt bij de 0-1 is te bizar, hij is aan het draaien om goed te staan, hoe flexibel is je motoriek dan sjonge jonge. Timber zet trouwens totaal geen druk op de bal, zie loopt rond als een vedette, terwijl hij keihard moet blijven werken om mee te kunnen. Hancko haalt de voorzet er ook niet uit, steekt zijn been een beetje naar achteren uit, maar goed heeft nog zijn eigen man om op te letten :-(

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 23 oktober 2022 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 oktober 2022 om 21:47:

Ondanks dat we niet meer verdienden, vind ik nog steeds dat de 0-1 afgekeurd had moeten worden.
Kökcu werd ondersteboven geschopt en het spel ging gewoon door, het was duidelijk een overtertreding voor mijn gevoel.


Zeker eens maar dan had kokcu meer moeten overdrijven (waar ik eigenlijk niet van hou, maar bij zon harde aktie mag het) hij stond meteen op. Ik kijk nu terug en het is een tackle op de bal maar met gestekt been op kniehoogte echt levensgevaarlijk en een 100 procent overtreding. Kokcu protesteert ook niet een waardeloze aanvoerder. Is met andere dingen bezig in zijn hoofd (oa de islam die tegen homo's is).

Die rasmussen viel gewoon om bij dat flipperkast doelpunt anders was die nooit gevallen.

Slot zegt rasmussen en pedersen hadden een plek verdiend. Ik ben het dan totaal niet eens met hem. Deze wedstrijd (weinig ruimte en counters van hun) vroeg om totaal andere spelers

En je moet punten sprokkelen nu die paar weken tot de winterstop zonder naar ontwikkeling en kansen en dat soort individuele spelersdingen te kijken. Je bent in opbouw met een compleet nieuw team. Puur naar het team en resultaat kijken nu ff, dit is zo ongelofelijk zwaar teleurstellend je had winterkampioen of goed 2e (voorronde CL kan evt 50 miljoen opleveren) kunnen staan met ajax-psv en psv-az op het programma.

In de winterstop kun je weer doorbouwen, oefenen, kijken naar individuen met helaas weinig internationals. Elk nadeel heb ze voordeel.



Ik ben het met je eens.

Slot maakte de fout door Fortuna hetzelfde als AZ te benaderen, spel dood maken en dan hoog druk zetten en toeslaan, zonder echte vleugels.
Hij had nu juist voor hoger tempo/druk moeten kiezen met vleugels. De tweede helft deden ze dat wel en liep het een stuk beter.
Gimenez had die nooit moeten wisselen, want ondanks z'n doelpunt vorige week viel danilo weee volledig door de mand.

Als Gimenez als basisspeler een paar keer scoort is die los en is hij de komende jaren eerste spits. Je ziet dat die alles er voor heeft, alleen goals nodig heeft om los te komen.

 

+1/-0

Kies voor Gimenez of Danilo maar laat hem dan ook een wedstrijd staan dat geeft de spits meer vertrouwen. Denk wel dat de fitheid nog steeds niet is wat Slot wil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 oktober 2022 om 02:43:

Kies voor Gimenez of Danilo maar laat hem dan ook een wedstrijd staan dat geeft de spits meer vertrouwen. Denk wel dat de fitheid nog steeds niet is wat Slot wil.



Wat ik ook een beetje mis in zo'n wedstrijd als tegen Fortuna, is een 'alles-of-niets'-strategie in de slotfase. Meerdere spitsen/spelers in de 16, en dan pompen. Feyenoord blijft onder Slot in vrijwel alle omstandigheden eenzelfde speelwijze hanteren; Gimenez komt voor Danilo, of andersom. Nooit naast elkaar.

Het is mooi dat Slot vertrouwen blijft houden in zijn spelopvatting/speelwijze. En ik denk ook dat het 9 van de 10 keer de juiste manier is om een resultaat te boeken. Maar de laatste 10/15 minuten vragen soms om een meer opportunistische aanpak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 oktober 2022 om 09:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 oktober 2022 om 02:43:

Kies voor Gimenez of Danilo maar laat hem dan ook een wedstrijd staan dat geeft de spits meer vertrouwen. Denk wel dat de fitheid nog steeds niet is wat Slot wil.



Wat ik ook een beetje mis in zo'n wedstrijd als tegen Fortuna, is een 'alles-of-niets'-strategie in de slotfase. Meerdere spitsen/spelers in de 16, en dan pompen. Feyenoord blijft onder Slot in vrijwel alle omstandigheden eenzelfde speelwijze hanteren; Gimenez komt voor Danilo, of andersom. Nooit naast elkaar.

Het is mooi dat Slot vertrouwen blijft houden in zijn spelopvatting/speelwijze. En ik denk ook dat het 9 van de 10 keer de juiste manier is om een resultaat te boeken. Maar de laatste 10/15 minuten vragen soms om een meer opportunistische aanpak.



Ben ik met je eens. We zouden eigenlijk een breekijzer voor de laatste 10 minuten in de selectie moeten hebben. Ajax heeft bijvoorbeeld die boomlange Italiaan in de selectie. Een type als Verheydt, om oorlog te maken in de slotfase hoef je niet te kunnen voetballen….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 oktober 2022 om 09:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 oktober 2022 om 02:43:

Kies voor Gimenez of Danilo maar laat hem dan ook een wedstrijd staan dat geeft de spits meer vertrouwen. Denk wel dat de fitheid nog steeds niet is wat Slot wil.



Wat ik ook een beetje mis in zo'n wedstrijd als tegen Fortuna, is een 'alles-of-niets'-strategie in de slotfase. Meerdere spitsen/spelers in de 16, en dan pompen. Feyenoord blijft onder Slot in vrijwel alle omstandigheden eenzelfde speelwijze hanteren; Gimenez komt voor Danilo, of andersom. Nooit naast elkaar.

Het is mooi dat Slot vertrouwen blijft houden in zijn spelopvatting/speelwijze. En ik denk ook dat het 9 van de 10 keer de juiste manier is om een resultaat te boeken. Maar de laatste 10/15 minuten vragen soms om een meer opportunistische aanpak.



In een 4-4-2 zou je ook met allebei kunnen spelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (22/10/2022-16:30)