Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Midtjylland-Feyenoord (06/10/2022-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Al-Hakim fluit donderdagavond FC Midtjylland - Feyenoord

Mohammed Al-Hakim heeft donderdagavond de leiding over de wedstrijd van Feyenoord tegen FC Midtjylland. De Zweed is door de UEFA aangesteld voor het duel in de groepsfase van de Europa League. Hij wordt in Denemarken bijgestaan door zijn landgenoten Fredrik Klyver en Max Robin Wilde.

De Zweed Bojan Pandžić is de vierde official. De Italiaan Michael Fabbri is de VAR van dienst en krijgt hulp van Luca Pairetto. De aftrap tussen de nummer twee FC Midtjylland en nummer één Feyenoord is om 21:00 uur. Beide clubs treffen elkaar voor het eerst in de geschiedenis.

Al-Hakim floot dit seizoen zes wedstrijden en gaf daarin 22 gele kaarten en 2 rode kaarten. De Zweed floot van de zes wedstrijden er één in de groepsfase van de Europa League, dat was het duel tussen FC Zürich en Arsenal op 8 september. De Engelsen wonnen met 0-1 van de Zwitsers.

 

+1/-0

Lastige wedstrijd. Twee clubs die 't volledig van Het Moment en de vorm van de dag moeten hebben, weinig tactiek te bespeuren, het clickt tussen de spelers of niet, er is bevlogenheid of niet. Zeperd of Glory. Slot wordt slordig en houdt teveel vast aan het B-team. Dit is een wedstrijd voor spelers met net dat beetje meer, voor spelers met durf. Gimenez, Walemark, Bullaude Paixao, Szymanski.
Toch vrees ik voor deze wedstrijd.
Misschien is Slot toch niet de trainer voor dit ( vernieuwde ) Feyenoord ofwel terug naar defensief voetbal, waar niets op tegen is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 05 oktober 2022 om 10:38:

Lastige wedstrijd. Twee clubs die 't volledig van Het Moment en de vorm van de dag moeten hebben, weinig tactiek te bespeuren, het clickt tussen de spelers of niet, er is bevlogenheid of niet. Zeperd of Glory. Slot wordt slordig en houdt teveel vast aan het B-team. Dit is een wedstrijd voor spelers met net dat beetje meer, voor spelers met durf. Gimenez, Walemark, Bullaude Paixao, Szymanski.
Toch vrees ik voor deze wedstrijd.
Misschien is Slot toch niet de trainer voor dit ( vernieuwde ) Feyenoord ofwel terug naar defensief voetbal, waar niets op tegen is.



Vorig jaar de finale van een Europees toernooi gehaald met aanvallend voetbal, in 2002 wonnen we er de UEFA CUP mee, en de enige keer dat we landskampioen werden na het millennium was dat ook met redelijk aanvallend voetbal. In tussenliggende jaren was het voetbal minder of defensiever, en wonnen we helemaal niets. Al die nieuwe spelers zijn gehaald omdat ze geschikt zijn voor dat type voetbal. Waarom zouden we terug willen naar defensief voetbal?

Eens dat er een nieuwe voorhoede nodig is, want de vorige basisopstelling voldoet niet. Maar dat is dan meer een kwestie van zoeken naar de beste opstelling dan iets wijzigen aan het spelplan.

 

+1/-0

Feyenoord en lastige uitwedstrijden….
Uitzonderingen daargelaten, zoals in de Europese campagne van vorig seizoen, is dat meestal geen goede combinatie.

 

+1/-0

Van de huidige spelopvatting moet je op dit moment zeker niet afwijken.

Maar in vergelijking met het team van vorig jaar, het kampioenselftal van 2017 en de UEFA-Cup helden vind ik de huidige ploeg minder 'in balans'. Dat begint op het middenveld, dat 'staat' anders.

Dat is totaal niet vreemd en ook geen probleem, aangezien het elftal nog steeds in opbouw is en Slot zoekende is naar de juiste invulling.

Maar voor de komende wedstrijden zou ik er wel voor pleiten terug te vallen op een andere invulling van het team. En dan vooral het middenveld.

Vorig jaar heeft Slot in de eerst periode ook regelmatig teruggegrepen op een variant met een middenvelder op een positie van buitenspeler (Toornstra) en een type als Aursnes. Nu sta je voorin met drie aanvallers, en heb je geen type Aursnes.

Ik denk dat als je start met Geertruida 'op 6', het middenveld beter 'staat' en iedereen veel beter in zijn taak kan spelen. Dan ben je nog steeds aanvallend, dan kun je nog steeds vooruit druk zetten en afjagen. Aan je spelopvatting en je speelwijze verandert niets. Maar je behoudt (denk ik) meer controle bij balverlies, in fases waarin de ploeg achteruit moet blijf je beter overeind.

 

+1/-0

Nu ja defensief voetbal, wat ik bedoel te zeggen is dat we nu echt geen veldteam hebben waar balans in zit en zeker niet de beste spelers van deze selectie in het veld staan.
Waarom Slot zo verkeerd bezig is ... een vraag waar ik momenteel geen antwoord op heb.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 05 oktober 2022 om 11:35:

Nu ja defensief voetbal, wat ik bedoel te zeggen is dat we nu echt geen veldteam hebben waar balans in zit en zeker niet de beste spelers van deze selectie in het veld staan.
Waarom Slot zo verkeerd bezig is ... een vraag waar ik momenteel geen antwoord op heb.



Ik vind dat Slot geenszins verkeerd bezig is.

Dat oordeel is niet gebaseerd op het proces en alle data waar hij en zijn staf over kunnen beschikken, maar op twee wedstrijden waarin het minder loopt. Daarvoor werd er twee wedstrijden uitstekend gespeeld met exact dezelfde invulling/opstelling.

Uiteindelijk zou een bezetting van het middenveld zoals Slot nu verkiest best kunnen werken, alleen is het gehele team nog niet zover. En dat wreekt zich vooral in wedstrijden tegen sterkere ploegen (Lazio, PSV). Dat Slot er toch aan vasthoudt valt te rechtvaardigen, want voor deze bezetting werkt moet je er wel in spelen zodat de spelers in op elkaar ingespeeld raken.

Echter denk ik dat komende wedstrijden een andere aanpak vraagt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 oktober 2022 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 05 oktober 2022 om 11:35:

Nu ja defensief voetbal, wat ik bedoel te zeggen is dat we nu echt geen veldteam hebben waar balans in zit en zeker niet de beste spelers van deze selectie in het veld staan.
Waarom Slot zo verkeerd bezig is ... een vraag waar ik momenteel geen antwoord op heb.



Ik vind dat Slot geenszins verkeerd bezig is.

Dat oordeel is niet gebaseerd op het proces en alle data waar hij en zijn staf over kunnen beschikken, maar op twee wedstrijden waarin het minder loopt. Daarvoor werd er twee wedstrijden uitstekend gespeeld met exact dezelfde invulling/opstelling.

Uiteindelijk zou een bezetting van het middenveld zoals Slot nu verkiest best kunnen werken, alleen is het gehele team nog niet zover. En dat wreekt zich vooral in wedstrijden tegen sterkere ploegen (Lazio, PSV). Dat Slot er toch aan vasthoudt valt te rechtvaardigen, want voor deze bezetting werkt moet je er wel in spelen zodat de spelers in op elkaar ingespeeld raken.

Echter denk ik dat komende wedstrijden een andere aanpak vraagt.



Nou hij is toch wel echt verkeerd bezig door steeds met de B voorhoede te starten.
Je haalt ook vertrouwen weg bij steeds dezelfde bankzitters.

 

+1/-0

22-koppige wedstrijdselectie voor Midtjylland-uit

Arne Slot kan donderdagavond in de uitwedstrijd tegen FC Midtjylland beschikken over 22 spelers. De hoofdcoach en de selectie stappen woensdagochtend in het vliegtuig naar Denemarken voor de derde groepswedstrijd in de Europa League.

Jaimy Kroesen reist ook mee met Feyenoord naar Denemarken. De 19-jarige doelman speelt voornamelijk zijn wedstrijden in Feyenoord Onder 21. Verder keert Patrik Wålemark weer terug bij de Rotterdammers. De Zweed was afgelopen week ziek en moest daardoor de uitwedstrijd tegen NEC aan zich voorbij laten gaan. Quilindschy Hartman is ziek en maakt daardoor geen onderdeel uit van de selectie.

Ook Ezequiel Bullaude en Mimeirhel Benita zijn niet van de partij. Feyenoord kan verder beschikken over een volledige selectie. Lutsharel Geertruida en Sebastian Szymański zijn klaar om een volledige wedstrijd te spelen. Naast doelman Kroesen beschikt Slot ook over Timon Wellenreuther, Ofir Marciano en Justin Bijlow. De aftrap in Denemarken is donderdagavond om 21:00 uur.

Wedstrijdselectie Feyenoord
Justin Bijlow
Marcus Pedersen
Lutsharel Geertruida
Fredrik Bjørkan
Jacob Rasmussen
Alireza Jahanbakhsh
Quinten Timber
Danilo
Orkun Kökcü
Javairo Dilrosun
Igor Paixão
Marcos Lopez
Sebastian Szymański
Gernot Trauner
Mats Wieffer
Ofir Marciano
Timon Wellenreuther
Patrik Wålemark
Oussama Idrissi
Santiago Gimenez
Dávid Hancko
Jaimy Kroesen

Bullaude speelt zaterdag mee met Feyenoord Onder 21

Ezequiel Bullaude behoort niet tot de wedstrijdselectie van Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen FC Midtjylland. De Argentijn krijgt zaterdag namelijk speeltijd bij de beloften van de Rotterdammers, zo meldt RTV Rijnmond.

''Steeds maar drie-tegen-drie met de reserves is niet goed voor de ontwikkeling van Ezequiel'', vertelt trainer Arne Slot daarover. ''Ik wil hem een volledige wedstrijd zien, zodat we hem daarna ook wedstrijdbeelden kunnen laten zien om de volgende stappen te zetten

Naast de aanwinst Bullaude spelen ook Quilindschy Hartman, Mimeirhel Benita, Noah Naujoks en Mohamed Taabouni zaterdag mee in de wedstrijd van Onder 21. De beloften ontvangen op Varkenoord om 15:00 uur Willem II Onder 21.

Hartman kampte met corona
De talentvolle linksback is net hersteld en moet dus weer wedstrijdritme opdoen. ''Quilindschy Hartman heeft corona gehad. Dat virus is dus helaas weer terug. Ik wil zien wat dat met hem heeft gedaan en daarom zit hij zaterdag bij de wedstrijdselectie van Onder 21.'' Ook Benita sluit zaterdag aan. ''Hij heeft twee andere rechtsbacks voor hem in de pikorde.''

 

+1/-0

Zag deze opstelling voorbijkomen denk niet dat Slot dat gaat doen maar lijkt me wel wat.
Alleen die braziliaan is nog wel een ? maar af en toe moet je gokje nemen vind ik.

Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Timber, Szymański, Kökcü; Wålemark, Gimenez Paixão.

 

+1/-0

Hij blijft dus vertrouwen houden in Dilrosun op 10. Toch vreemd met Szymanski heb je veel meer creativiteit.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Kökçü, Szymanski, Timber; Dilrosun, Danilo, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Bjorkan, Rasmussen, Alireza, Paixao, Wieffer, Walemark, Gimenez.

Buiten Wedstrijdselectie: -Kroesen(4e Keeper), -Hartman, -Benita, -Bullaude, -Naujoks,
-Taabouni.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 oktober 2022, 20:28:46.

 

+1/-0

Wat een slechte wedstrijd. Ipv dat er positieve ontwikkeling in het team zit wordt het met de week slechter. Er zat echt helemaal niets in, geen bezieling, geen beleving, geen fanatisme, geen voetbal. Ik zie dat op korte termijn niet snel goedkomen, vooral omdat er geen ontwikkeling in het team zit. Enige positieve is dat je toch nog een punt overhoud en zelfs nog bovenaan staat in je groep.

 

+1/-0

Een hele matige wedstrijd, waar veel te veel fout gaat. Heel veel slechte passes. Er zit totaal geen rust in het elftal. Alles wat goed ging in het eerste seizoen onder Slot is weg.

 

+1/-0

Het motto gaat steeds meer worden: De juiste keuzes maken.

- Keuze voor wederom verkeerde voorhoede, Idrissi, Danilo en Dilrosun voegen helemaal niks toe.
- Keuze rechtsback: Waarom Geertruida naar het middenveld en rechtsback zwakker maken met een Pedersen die verdedigend minder sterk is?
- Waarom niet Wiefer eerder brengen die wederom heel sterk invalt?


Het tweede motto gaat steeds meer zijn: De juiste instelling.

- De hele wedstrijd ben je nagenoeg aan het tegenhouden
- Met heel veel mazzel ga je met 0-2 de rust in
- De hele tweede helft creëer je geen enkele kans of kom je nauwelijks over de middenlijn?
- Er staat geen team wat voor elkaar wil vechten? Als het loopt, dan doen ze het leuk, maar zodra er echt wat van ze gevraagd wordt geven teveel spelers niet thuis.

Deze tegenstander heeft laten zien niks beter dan een Sturm Graz te zijn en had gewoon met ruime cijfers verslagen moeten worden, als je 0-2 voor komt moet het gewoon 0-3/0-4 worden.
Toen de 1-2 viel kon je al nagaan dat het mis zou lopen en je mag achteraf blij zijn dat je niet verliest.

Alle puntverlies, alle fouten heeft Feyenoord helemaal aan zich zelf te danken momenteel. Dit is trainbaar en dan moet je ook je tactiek op bepaalde punten aanpassen, soms is hoog druk zetten NIET de oplossing, maar te ver inzakken is vaak zelfmoord.
Feyenoord begon afgelopen zondag begon een hele belangrijke periode voor de rest van de competitie.

Een periode die eigenlijk 15 punten op had moeten leveren, 9 in de competitie en 6 in de EL. Je hebt er nu 2.
Als eind volgende week de resultaten niet beter zijn, dan is het ook in De Kup Crisis met een grote "C".

Het spel wordt met de wedstrijd slechter, je ziet een onzekere, kwetsbare ploeg die wel wil maar vaak niet goed weet wat het moet doen en daar moeten ze echt wat mee gaan doen.
Zo doorgaan en je graaft op zekere hoogte je eigen graf.

Het is al eerder gezegd: Dit seizoen moet je van deze ploeg helemaal niks verwachten, behalve in de beker presteren en Europees veilig stellen.
Wat echt doodzonde is, want als je een jaar kampioen kan worden is dit het wel, maar we zijn daar niet stabiel en goed genoeg voor momenteel.

Een gemiste kans in mijn ogen...

 

+1/-0

Uiteindelijk was het weer ouderwets ´billenknijpen´. Slot krijgt er nog steeds niet zijn vinger achter, vergeleken met vorig seizoen.
Het vergt toch meer tijd om al die nationaliteiten op zijn manier aan het voetballen te krijgen. De komende weken zullen toch wel cruciaal zijn, niet teveel puntenverlies in een best wel zwaar programma.
Na het WK zullen we met andere ogen naar het team moeten kijken. Spelen ze nog net zo als nu, dan is het een verloren jaar.

 

+1/-0

Nou ik zie het somber in voor de komende wedstrijden. Te weinig kwaliteit op belangrijke plekken in het elftal. We hebben op kwantiteit ingekocht maar niet op kwaliteit helaas. Die Hancko stond tegen nec te dromen bij de gelijkmaker en nu laat hij er ook een zo uit zijn rug komen. En die semanscky laat het ook niet zien op 10. Wat je mist is een echte 6 en een speler als Til die blijft gaan. Nu hangt het allemaal als los zang aan elkaar en lijkt het elftal geen schim meer op dat van vorig seizoen.

 

+1/-0

Pff wat was dit slecht zeg.
En dan mag je dit geen B voorhoede noemen...
Ook middenvelders zoals onze grote aanvoerder Kökçü die meer een aanvoerder speelt dan dat hij het is.
Snap ook niet waarom hij de vrije trappen en penalty's mag nemen, laat hem concentreren op simpele ballen over te spelen.
Timber valt ook behoorlijk tegen , heeft echt wekelijks meerdere slaap momenten.
Helaas begint onze linksback ook steeds slechter te spelen.
Kan nog wel even doorgaan maar Slot mag wel eens andere keuzes gaan maken.

 

+1/-0

Dit is typisch Feyenoord. Als we denken nu gaan we door stort heel de klerezooi weer in elkaar. We hebben nog nooit een goed seizoen weten te continueren en het zal dit seizoen niet anders zijn. Zo zonde, gen doorontwikkeling en aardige transfers. Die Kocksu gaat niets meer opleveren, die laat het op de momenten dat ie er moet staan alleen maar afweten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Midtjylland-Feyenoord (06/10/2022-21:00)