Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Go Ahead Eagles-Feyenoord (11/05/2022-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Makkelie fluit Go Ahead Eagles - Feyenoord; Malacia geschorst

De wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en Feyenoord van aankomende woensdag staat onder leiding van Danny Makkelie. Dat heeft de KNVB bekendgemaakt. Zijn assistenten zijn grensrechters Hessel Steegstra en Jan de Vries en vierde official Sam Dröge. Joey Kooij is bij de wedstrijd in Deventer de VAR.

Makkelie floot dit seizoen drie keer eerder een competitiewedstrijd van Feyenoord. Dat waren de wedstrijden tegen PSV-uit (0-4), FC Groningen-uit (1-1) en Ajax-uit (3-2). In zijn 26 Eredivisiewedstrijden in totaal gaf hij 75 gele kaarten, 4 rode kaarten en 2 strafschoppen.

De wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en Feyenoord begint woensdagavond - net als alle andere Eredivisieduels - om 20:00 uur. Feyenoord verzekerde zich tegen PSV al van plek drie en heeft dus niet veel meer om voor te spelen. Trainer Arne Slot kondigde al aan enkele spelers rust te gaan geven.

Malacia geschorst
Eén van de basisspelers die in Deventer sowieso niet in actie zal komen, is Tyrell Malacia. De linksback ontving tegen PSV zijn vijfde gele kaart van het seizoen, wat hem een schorsing van één wedstrijd opleverde.

Opstelling Feyenoord tegen Go Ahead Eagles bekend

Trainer Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles bekend gemaakt. De Rotterdammers geven diverse spelers die normaal in de basisopstelling staan rust.

Luis Sinisterra en Orkun Kökcü zijn er woensdagavond niet bij. Ook Marcos Senesi is niet opgenomen in de basiself. Tyrell Malacia is niet van de partij vanwege een schorsing. In de punt van de aanval mag Bryan Linssen zich laten zien vanaf de aftrap. De Zweed Patrik Wålemark krijgt ook weer speelminuten.

Opstelling Feyenoord: Marciano; Pedersen, Trauner, Geertruida, Hendriks; Aursnes, Toornstra, Hendrix; Wålemark, Linssen, Jahanbakhsh.

Wissels Feyenoord: Cojocaru, Jansen, Kökcü, Senesi, Bassett, Til, Hall, Dermane, Dessers, Hartjes, Sandler.

Buiten Wedstrijdselectie: -Bijlow(Voet), -Malacia(Schorsing), -Nelson(Rust), -Sinisterra(Rust).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 mei 2022, 20:08:38.

 

+1/-0

Opstellingen
Go Ahead Eagles: Noppert, Lucassen, Nauber, Idzes, Kuipers, Brouwers, Rommens, Deijl, Oratmangoen, Iñigo Córdoba, Lidberg.
Feyenoord: Marciano; Pedersen, Trauner, Geertruida, Hendriks; Aursnes, Toornstra, Hendrix, Wålemark, Linssen, Jahanbakhsh.

Wissels
Go Ahead Eagles: Schuurman, Helgelman, Berden, Tuzlacik, Heil, Bakker, Mulenga, Aventisian, Cardona, Bostos.
Feyenoord: Kökcü, Senesi, Bassett, Til, Hall, Dermane, Dessers, Hartjes, Jansen, Sandler, Cojocaru.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 mei 2022, 20:18:54.

 

+1/-0

3x wissels:

Hall --> Geertruida
Sandler --> Trauner
Basset --> Aursnes

 

+1/-0

0-1 71": Linssen

 

+1/-0

Debuut: Dermane --> Toornstra

Senesi--> Sandler

 

+1/-0

Die Dermane zal met afgrijzen aan zijn debuut denken. Hij leverde elke bal in.

 

+1/-0

3e plaats definitief binnen.
Op Sandler na geen serieuze schade opgelopen.
Gewoon prima resultaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 11 mei 2022 om 22:19:

Die Dermane zal met afgrijzen aan zijn debuut denken. Hij leverde elke bal in.



Viel prima in, die jongen staat ook onder spanning, maar liet zich prima zien.
Dat een aantal passes niet goed gingen is niet zo raar.

Echt een talent om in de gaten te houden.

 

+1/-0

Wat een drama voor Sandler. De man van glas….

 

+1/-0

Walemark had wel wat meer mogen laten zien, net als Hendrix met al zijn ervaring. En Bassett was helemaal onzichtbaar. Die jongens zitten al een tijdje bij Feyenoord, dus je mag meer verwachten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 mei 2022 om 23:26:

Walemark had wel wat meer mogen laten zien, net als Hendrix met al zijn ervaring. En Bassett was helemaal onzichtbaar. Die jongens zitten al een tijdje bij Feyenoord, dus je mag meer verwachten.



Valt niet mee zonder wedstrijd ritme die jongens hadden met jong feyenoord in de KKD moeten spelen. Behalve Hendrix natuurlijk die moet er gewoon staan met zijn ervaring.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 mei 2022 om 22:54:

Wat een drama voor Sandler. De man van glas….




is niet geblesseerd.

 

+1/-0

Bijna een hele wedstrijd is ook wel pittig na zo lang niet gespeeld te hebben.
Hield het lang vol.
Vind hem een prima indruk maken. Mag voor mij wel blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dalfsen schreef op 12 mei 2022 om 09:38:

Bijna een hele wedstrijd is ook wel pittig na zo lang niet gespeeld te hebben.
Hield het lang vol.
Vind hem een prima indruk maken. Mag voor mij wel blijven.



Hij speelde geen hele wedstrijd hoor, viel in na de rust. Ik weet het niet hoor met die Sandler. Voetbaltechnisch lijkt hij oké maar fysiek…..

Ik denk dat de leiding ernstig twijfelt over de optie voor nog twee jaar te lichten.

Dit bericht is gewijzigd op 12 mei 2022, 13:26:40.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 11 mei 2022 om 22:54:

Wat een drama voor Sandler. De man van glas….



Slot trots op Feyenoord: ''Dat is een bijzonder aantal''
11/05/2022 22:37 388 reacties

Arne Slot is trots op het afgelopen seizoen van Feyenoord. De Rotterdammers staan na de overwinning op Go Ahead Eagles nu op 71 punten met nog een wedstrijd, zondag tegen FC Twente, tegoed. Slot stond na afloop uitgebreid de pers te woord.

''Wat ben ik wijzer geworden? Dat we een wedstrijd gespeeld hebben, zeker niet in de eerste helft, die niet heel soepel liep en ook niet leuk was om naar te kijken'', begint Slot zijn analyse in gesprek met ESPN. ''Ik heb wel een team gezien dat aan het strijden was om de wedstrijd te winnen. We hebben de nul gehouden en vrij weinig kansen weggegeven, maar ook niet heel veel gecreëerd.''

Slot en zijn staf hebben een uitstekende reeks neergezet met Feyenoord. ''Dan halen we na vandaag 71 punten. Dat is voor Feyenoord een heel bijzonder aantal om boven de 70 te eindigen, omdat dat één keer eerder is geweest in de afgelopen vijftien tot twintig jaar en dat was het kampioensjaar. Een hele belangrijke overwinning voor Feyenoord vanuit dat perspectief.''

Hendriks speelde goed
Slot zag de verdediger een uitstekende wedstrijd spelen tegen Go Ahead Eagles. ''Ik vond van de jongens die over het algemeen wat minder spelen Ramon Hendriks een prima indruk achterlaten vandaag. Ik vond het ook heel mooi dat Denzel Hall prima inviel. Ook het debuut van Karim Dermane. Dat is al met al prima op een dag als vandaag. Ik moet ook Philippe Sandler noemen. Die viel ook echt uitstekend in, hij had heel veel rust in de opbouw.''

''Sandler viel trouwens niet uit vanwege een blessure'', vervolgt de trainer van Feyenoord. ''Hij zit op dit moment in de opbouw. We weten allemaal zijn verleden qua blessures. We hadden gehoopt dat een helft mogelijk was. Sandler had zelf het idee dat het wel eens fout kon aflopen wanneer hij door zou gaan. Met Ofir Marciano viel het ook wel mee. Ik zag een ijszak op zijn schouder, maar het valt mee.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 mei 2022 om 18:33:

''Sandler viel trouwens niet uit vanwege een blessure'', vervolgt de trainer van Feyenoord. ''Hij zit op dit moment in de opbouw. We weten allemaal zijn verleden qua blessures. We hadden gehoopt dat een helft mogelijk was. Sandler had zelf het idee dat het wel eens fout kon aflopen wanneer hij door zou gaan. Met Ofir Marciano viel het ook wel mee. Ik zag een ijszak op zijn schouder, maar het valt mee.''



Dat hij zelf het gevoel had dat het fout zou kunnen gaan als hij zou doorgaan, is misschien wel zorgelijker dan het feit dat hij 1 hele helft niet haalde.

Als de angst tussen zijn hoofd zit, gaat hij het niet redden. Maar wellicht kent hij zijn lichaam inmiddels beter dan de medische staf.

 

+1/-0

Ik denk niet dat het aan de wat meer onervaren spelers en lang geblesseerden zelf ligt. Als club weet je tenslotte wat de voorgeschiedenis van een speler is. Als je spelers aantrekt met beperkingen of voorafgaande zware blessures dan weet je gewoon dat het risico erg groot is. Eigenlijk heb je aan deze aanwervingen weinig. Als je de lat hoger wilt leggen moet je misschien minder spelers halen maar wel top.Tenzij je het wel gelooft natuurlijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Go Ahead Eagles-Feyenoord (11/05/2022-20:00)