Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Vitesse (15/01/2022-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

'Slot keert na quarantaine terug bij Feyenoord'

Arne Slot staat vandaag weer voor de groep van Feyenoord. De trainer was de afgelopen dagen niet aanwezig bij de Rotterdammers nadat hij vijf dagen in quarantaine moest.

Dit meldt het Algemeen Dagblad. Assistenten Marino Pusic en John de Wolf waren daardoor noodgedwongen om voor de groep te staan. Ook afgelopen weekend in de oefenwedstrijd tegen PEC Zwolle was Slot niet aanwezig.

Het is nog de vraag of Slot over een fitte selectie kan beschikken zaterdag tegen Vitesse. Cyriel Dessers, Marcos Senesi, Luis Sinisterra, João Teixeira en Ramon Hendriks waren afgelopen weekend niet inzetbaar vanwege coronaperikelen. Gernot Trauner kan wel weer in de basis starten.

 

+1/-0

Kut! Sinesterra ontbreekt, dat scheelt een slok op een borrel. Veruit onze gevaarlijkste aanvaller.

 

+1/-0

Sinisterra en Teixeira ontbreken tegen Vitesse

Feyenoord moet het morgen tegen Vitesse doen zonder Luis Sinisterra. De aanvaller van de Rotterdammers is niet fit genoeg om minuten te kunnen maken. Sinisterra liep zijn blessure op vlak voor de winterstop. De verwachtingen zijn dat hij volgende week weer kan aansluiten bij de groep.

João Carlos Teixeira komt niet meer voor in de plannen van trainer Arne Slot. De Portugees mag vertrekken bij Feyenoord en zit daardoor ook niet bij de wedstrijdselectie. Teixeira mag op huurbasis vertrekken, maar Feyenoord staat ook open voor een definitief vertrek.

"We hebben verder iedereen tot onze beschikking", vertelde Slot op de persconferentie. De trainer laat wel weten dat 'één of twee' spelers pas net weer meetrainen. Reiss Nelson komt in aanmerking voor een plek in de basis.

Rommelige voorbereiding op Vitesse
"Ik heb tegen mijn spelers gezegd dat dit eigenlijk een heel fijne en goede ervaring is geweest, juist omdat we dit nu gelijk in de eerste week hebben meegemaakt", redeneerde Slot. "Ik denk niet dat het de laatste week gaat zijn dat we met zulke veranderlijke omstandigheden om moeten gaan."

De Rotterdammers speelden toch nog een oefenwedstrijd tegen PEC Zwolle. "Nog zoiets: we hadden die wedstrijd in De Kuip moeten spelen, maar dat kon op het laatste moment niet omdat het veld niet goed was. Toen moesten we naar Varkenoord. Dus we hebben heel goed getraind in het omgaan met veranderende omstandigheden.''

Slot over rommelige voorbereiding: ''Zie daar juist een kans in''

Feyenoord hervat de competitie morgenavond in De Kuip tegen Vitesse. Arne Slot en zijn team kenden een rommelige voorbereiding op de tweede seizoenshelft met meerdere corona-besmettingen en het afgebroken trainingskamp, maar zullen gebrand zijn om zaterdag een resultaat te behalen.

Ook Slot miste een deel van de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Zijn vrouw werd positief getest op het coronavirus, geeft de trainer aan op de persconferentie. ''Het gaat goed met me, heel goed zelfs. Mijn vrouw werd positief getest en dan geldt ook voor mij dat je een aantal dagen thuis zit. Ik heb dus een aantal dagen gemist, waaronder de wedstrijd tegen Zwolle. Die heb ik wel via YouTube live kunnen volgen. Hoe rommelig deze voorbereiding voor ons was? Wel rommelig, maar ik zie daar juist ook een kans in omdat ik denk dat de komende weken en maanden allemaal rommelig zullen zijn.''

''Met name de eerste week van onze voorbereiding was rommelig. We zeiden op het laatste moment het trainingskamp af en toen moesten we ook de wedstrijd tegen Club Brugge laten schieten. Dan is de trainer er ook een aantal dagen niet bij en een aantal spelers wordt positief getest'', vervolgt Slot. ''Ik heb ook tegen de jongens gezegd dat het een goede ervaring is dat we dit in de eerste week meteen hebben, want ik denk niet dat het de laatste week is waarbij we met dit soort veranderende omstandigheden te maken hebben.''

De heenwedstrijd tegen Vitesse eerder dit seizoen, die met 2-1 werd verloren, werd gekenmerkt door het tijdrekken van de Arnhemmers. Er werd slechts 55 minuten effectief gevoetbald in die wedstrijd. Toch neemt Slot ze dat niet kwalijk. ''Dat zijn trucjes die niet alleen Vitesse toepast als ze voorstaan, heel veel clubs doen dat. Dat kan je ze ook helemaal niet verwijten. Ik vind het vooral irritant dat ze van ons gewonnen hebben. Vorig jaar zijn ze zelfs boven ons geëindigd. Wat dat betreft zijn er genoeg ingrediënten om morgenavond heel scherp te zijn.''

Slot heeft de heenwedstrijd deze week nog eens geanalyseerd. ''Tuurlijk nemen we dingen mee uit die wedstrijd omdat ze een bepaald type spel hadden, waarbij ik overigens niet doel op het tijdrekken. Vooral de manier waarop ze ons bespeelden. Daar moeten we morgenavond klaar voor zijn en dat is niet eens zo makkelijk; heel veel teams hebben het dit seizoen lastig tegen Vitesse. Ik vind het ontzettend knap dat ze, gezien de poule waarin ze zaten, Europees zijn overwinterd. Misschien mede door de omstandigheden van Tottenham, maar het is een hele knappe prestatie. Dat zegt ook iets over de kwaliteiten van Vitesse.''

Deze coronagolf zorgt ervoor dat niet de beste ploeg kampioen zou hoeven te worden

Slot over dit seizoen
De KNVB voerde onlangs nieuwe corona-protocollen in, waarbij een team moet aantreden als het minimaal twaalf veldspelers en één keeper tot zijn beschikking heeft. ''Ik heb altijd gezegd dat in de vorige corona-periodes de ploeg die het beste voetbal speelde, en over het algemeen de beste spelers had, kampioen werd. Maar ik heb nu ook tegen de jongens gezegd, los van wie de beste ploeg is in de competitie, dat deze corona-golf ervoor zorgt dat niet de beste ploeg kampioen zou hoeven te worden. Je kan het geluk of de pech hebben dat je de ene week tegen een tegenstander speelt die acht spelers mist en dat die de week erna tegen de concurrent, of juist net tegen ons, alle acht weer terug zijn. Het kan wel eens een heel vertekend beeld gaan geven de komende maanden.''

Dat betekent niet per se dat de kampioen van dit seizoen geluk zou hebben gehad, beaamt Slot. ''Het is nu een soort loterij geworden, maar wel een waar je zelf nog invloed op hebt. Je probeert er alles aan te doen om het buiten de deur te houden, maar ik weet uit mijn eigen thuissituatie hoe lastig dat is. Wij zijn bijvoorbeeld niet op vakantie geweest en hebben ons keurig aan de protocollen gehouden. Als je nu zou zeggen dat het een complete loterij is van wie er kampioen wordt of wie er degradeert, dan zou je het veel te groot maken. Maar, ik zei dat in deze situatie niet het beste (voetballende) team kampioen zou hoeven te worden. Helemaal als we naar de situatie in Engeland zouden gaan, waar sommige teams elke week vijf of zes spelers missen. Dat zie je nu ook in de Eerste Divisie'', sluit Slot af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 14 januari 2022 om 14:45:

Kut! Sinesterra ontbreekt, dat scheelt een slok op een borrel. Veruit onze gevaarlijkste aanvaller.



Wel weer een mooie wedstrijd voor Nelson, die steeds beter begon tespelen elk nadeel heb zijn voordeel zoals een groot voetbal filosoof ooit zei. ;)

 

+1/-1

De legendarische uitspraak 'Elk nadeel heb zijn voordeel' is niet verzonnen door Johan Cruijff, maar door Willem van Hanegem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 januari 2022 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 14 januari 2022 om 14:45:

Kut! Sinesterra ontbreekt, dat scheelt een slok op een borrel. Veruit onze gevaarlijkste aanvaller.



Wel weer een mooie wedstrijd voor Nelson, die steeds beter begon tespelen elk nadeel heb zijn voordeel zoals een groot voetbal filosoof ooit zei. ;)



Laten we het daar op houden :B

 

+1/-0

Teixeira buiten de selectie wordt je ook moe van zit al zolang bij de club maar heb je niks an.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 januari 2022 om 23:52:

Teixeira buiten de selectie wordt je ook moe van zit al zolang bij de club maar heb je niks an.




misschien op weg naar een nieuwe club?

 

+1/-0

@willem van Hanegem.

Betreffende: João Carlos Teixeira

João Carlos Teixeira komt niet meer voor in de plannen van trainer Arne Slot. De Portugees mag vertrekken bij Feyenoord en zit daardoor ook niet bij de wedstrijdselectie. Teixeira mag op huurbasis vertrekken, maar Feyenoord staat ook open voor een definitief vertrek.

Vermoedelijke opstelling: Basisplaatsen voor Reiss Nelson, Alireza Jahanbakhsh en Lutsharel Geertruida
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Reiss Nelson net zoals voor de winterstop de plek van de geblesseerde Luis Sinisterra in zal nemen. Alireza Jahanbakhsh lijkt op de rechtervleugel de voorkeur te krijgen boven aanvoerder Jens Toornstra, terwijl Lutsharel Geertruida een plek centraal in de verdediging lijkt te krijgen.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow, Pedersen, Geertruida, Trauner, Malacia, Aursnes, Til, Kökcü, Jahanbakhsh, Linssen, Nelson.

Of is dit de Vermoedelijke Opstelling van Feyenoord:

Luis Sinisterra en Gernot Trauner raakten aan het einde van de eerste seizoenshelft geblesseerd en miste de rest van de wedstrijden. Sinisterra is er ook vanavond nog niet bij, Trauner wel. De Oostenrijker maakte zijn rentree in de basis al in de oefenwedstrijd tegen PEC Zwolle. Reiss Nelson is de logische vervanger van Sinisterra; Jens Toornstra lijkt de rechterflank te bespelen. Verder is de verwachting dat Slot niet verrast.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Toornstra, Linssen, Nelson.

 

+1/-0

Denk niet dat de clubs staan te dringen om Teixeira in te lijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 15 januari 2022 om 13:04:

Denk niet dat de clubs staan te dringen om Teixeira in te lijven.


Gewoon naar Dordt sturen.

 

+1/-0

Opstellingen Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Trauner, Geertruida, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Jahanbakhsh, Linssen, Nelson.

Wissels Feyenoord: Marciano, Jansen, Senesi, Hendriks, Hall, Toornstra, Hartjes, Milambo, Dessers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 15 januari 2022 om 18:50:

Opstellingen Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Trauner, Geertruida, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Jahanbakhsh, Linssen, Nelson.

Wissels Feyenoord: Marciano, Jansen, Senesi, Hendriks, Hall, Toornstra, Hartjes, Milambo, Dessers.


Hopelijk zit Senesi op de bank vanwege een mogelijke transfer. We hebben het geld hard nodig.

 

+1/-0

Volgens mij heeft Senesi corona gehad, dus denk dat Senesi nog niet helemaal wedstrijdfit is.

 

+1/-0

Feyenoord moet veel meer door de verdediging heen snijden, ze zijn gewoon veel sterker.
Alleen iedere keer weer het oude liedje, balletje terug en balletje breed...

 

+1/-0

Heel matig tot dramatisch slecht Feyenoord kan niet eens een kans creëren tegen een nog slechter Vitesse...

Enige juist omvatting eerste helft, echt diep teleurstellend...

 

+1/-0

Daar ga je met alle goede voornemens, terecht ook we spelen waardeloos, fantasieloos voetbal. Dille blunder van Bijlow.

 

+1/-0

Vitesse komt dik dik dik en dik verdient op 0-1.

Feyenoord wederom slap, lamlendig, inspiratieloos en stelt echt helemaal NIKS voor.

De zoveelste BLUNDER van Bijlow dit seizoen, die z'n basisplaats op het wk wel kan vergeten op deze manier.

Ik verwacht dat het gewoon 0-3 gaat worden.

 

+1/-0

1-1 Til...

Niet verdient, wel belangrijk...

 

+1/-0

Daarnaast is dit ook weer deels aan Slot die gewoon niet goed wisselt.

Linssen is totaal uit vorm en heeft al helemaal niks op links te zoeken.
Had Hendriks gebracht en Malacia doorgeschoven.
Of had Senesi gebracht, Pedersen doorschuiven, Ali naar links en Geertruida op rechts.

Die nelson moeten ze zo'n harde trotschop het kanaal over geven en nooit meer terugkeren,want dat is gewoon een waardeloos schandaal dat zich een voetballer mag noemen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Vitesse (15/01/2022-20:00)