Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Heerenveen (22/09/2021-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 september 2021 om 10:05:

De grootste winst vind ik is dat we na die tegengoal naar voren bleven spelen, andere jaren bleven we achteruit lopen met vaak een negatief resultaat.


Jij bent ook wel een rasopportunist he, vorig jaar vond je dit nog de best mogelijke tactiek. En Advocaat haalde er alles uit. Ongekend hoe sommige mensen ineens het licht zien nu ze zien dat het gewoon prima werkt om hoog pressievoetbal te spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 september 2021 om 23:29:

Minste verliespunten na ajax op schema voor voorronde Champions League.


Directe plaatsing toch volgend jaar

 

+2/-0


code:
Minste verliespunten na ajax op schema voor voorronde Champions League.



Correctie plek 2 geeft dit jaar directe plaatsing voor CL, verschil van tientallen miljoenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 22 september 2021 om 23:45:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 september 2021 om 23:06:

Maar ik zou die Joey Veerman maar wat graag bij ons zien. Wat een mooie speler, echt een stylist. Zo een type hebben we niet. AZ zal wel aan de haal gaan met hem maar wie weet…..


Je kunt Veerman wel willen, maar wie moet er dan uit?



Kökçü. Misschien bruikbaar maar voegt toch weinig toe.
Veerman is duidelijk béter, completer, heeft voetbal-inzicht.

 

+1/-0

Oneens om Kokcu eruit te halen. Maar die kan toch bar weinig goed doen bij een flink aantal. Ook al speelt hij dit seizoen prima en al zeker veel constanter dan zijn kompaan Toornstra.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 september 2021 om 01:00:

Joey zegt wel dat hij het naar zijn zin heeft, maar hij heeft zijn zinnen gezet op Feyenoord hoor mischien als we Diemers en Teixeira kunnen slijten. Moeten die Friezen wel water bij de wijn doen.


Spelersruil?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 september 2021 om 10:05:

De grootste winst vind ik is dat we na die tegengoal naar voren bleven spelen, andere jaren bleven we achteruit lopen met vaak een negatief resultaat.



Daar geef ik je gelijk in hassel. Het is nu aanvallender dan afgelopen jaren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 september 2021 om 12:52:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 september 2021 om 10:05:

De grootste winst vind ik is dat we na die tegengoal naar voren bleven spelen, andere jaren bleven we achteruit lopen met vaak een negatief resultaat.


Jij bent ook wel een rasopportunist he, vorig jaar vond je dit nog de best mogelijke tactiek. En Advocaat haalde er alles uit. Ongekend hoe sommige mensen ineens het licht zien nu ze zien dat het gewoon prima werkt om hoog pressievoetbal te spelen.


Vorig jaar pressievoetbal spelen, ging niet, omdat we achterin en op het middenveld spelers liepen die traag waren, waardoor je zelfmoord riskeert. Met een Trauner erbij speelt Senesie stabieler en met een Marcus, iemand die de snelle tegenaanvallen kan onderscheppen. Marcus is overal te vinden.

 

+1/-0

Vorig jaar was er geharrewar over de speelstijl Advocaat wou behoudend spelen terwijl de spelers eigenlijk al wouden doen wat ze nu wel doen. Dat druk zetten was gewoon een dingetje maar met Dick waren ze niet fit genoeg en had je Diemers Fer Jorgensen Botteghin die er nu staan zijn veel beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 september 2021 om 19:59:

Vorig jaar was er geharrewar over de speelstijl Advocaat wou behoudend spelen terwijl de spelers eigenlijk al wouden doen wat ze nu wel doen. Dat druk zetten was gewoon een dingetje maar met Dick waren ze niet fit genoeg en had je Diemers Fer Jorgensen Botteghin die er nu staan zijn veel beter.



Slot's manier van spelen doet me denken aan de Happel filosofie.

open/sluit de onderstaande quote:

‘Ik ben een voorvechter van offensief voetbal, van achteruit, dat is het totale Spiel. Bij een sterke tegenstander moet je alleen wanneer nodig ook defensief kunnen spelen en snel toeslaan in de counter. Altijd moet de tegenstander vroeg opgejaagd worden, gezamenlijk. Dat noem ik pressing.’
Ernst Happel



Tegen sterkere tegenstanders is het iets meer behouden maar toch nog de boel opjagen en tegen een zwakkere ploeg, volle druk vooruit. Vorig jaar was het alleen maar behoudend, inzakken en af en toe proberen druk te zetten als de tegenstander het toe liet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 23 september 2021 om 19:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 september 2021 om 12:52:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 september 2021 om 10:05:

De grootste winst vind ik is dat we na die tegengoal naar voren bleven spelen, andere jaren bleven we achteruit lopen met vaak een negatief resultaat.


Jij bent ook wel een rasopportunist he, vorig jaar vond je dit nog de best mogelijke tactiek. En Advocaat haalde er alles uit. Ongekend hoe sommige mensen ineens het licht zien nu ze zien dat het gewoon prima werkt om hoog pressievoetbal te spelen.


Vorig jaar pressievoetbal spelen, ging niet, omdat we achterin en op het middenveld spelers liepen die traag waren, waardoor je zelfmoord riskeert. Met een Trauner erbij speelt Senesie stabieler en met een Marcus, iemand die de snelle tegenaanvallen kan onderscheppen. Marcus is overal te vinden.



Ja dit gaat er bij mij niet in. Het is je blijkbaar nog niet opgevallen, maar Trauner is ook niet de snelste hoor. Het gaat om pressie door het hele team, wat voorin begint. Vorig jaar had de veel snellere Geertruida prima centraal achterin kunnen staan voor de snelheid. Feyenoord liet toen ook bij vlagen, zoals Ajax uit, zien dat pressievoetbal prima te spelen was met dat spelersmateriaal. Dat heeft Slot ook aangegeven in een aantal interviews. Het spel dat we nu spelen had vorig jaar ook gekund. Misschien iets minder goed maar het was zeker wel mogelijk, waarschijnlijk hadden we er tegen al die kleine clubs veel meer punten mee gepakt. Advocaat wordt telkens maar de hand boven het hoofd gehouden, omdat velen het een sympathieke vent vinden, maar als je die Disney docu ziet dan zie je niets meer dan een amateurpsycholoog die de functie van trainer heeft gekregen. Slot is hét bewijs dat een goede trainer heel veel verschil kan maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 september 2021 om 22:11:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 23 september 2021 om 19:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 september 2021 om 12:52:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 september 2021 om 10:05:

De grootste winst vind ik is dat we na die tegengoal naar voren bleven spelen, andere jaren bleven we achteruit lopen met vaak een negatief resultaat.


Jij bent ook wel een rasopportunist he, vorig jaar vond je dit nog de best mogelijke tactiek. En Advocaat haalde er alles uit. Ongekend hoe sommige mensen ineens het licht zien nu ze zien dat het gewoon prima werkt om hoog pressievoetbal te spelen.


Vorig jaar pressievoetbal spelen, ging niet, omdat we achterin en op het middenveld spelers liepen die traag waren, waardoor je zelfmoord riskeert. Met een Trauner erbij speelt Senesie stabieler en met een Marcus, iemand die de snelle tegenaanvallen kan onderscheppen. Marcus is overal te vinden.



Ja dit gaat er bij mij niet in. Het is je blijkbaar nog niet opgevallen, maar Trauner is ook niet de snelste hoor. Het gaat om pressie door het hele team, wat voorin begint. Vorig jaar had de veel snellere Geertruida prima centraal achterin kunnen staan voor de snelheid. Feyenoord liet toen ook bij vlagen, zoals Ajax uit, zien dat pressievoetbal prima te spelen was met dat spelersmateriaal. Dat heeft Slot ook aangegeven in een aantal interviews. Het spel dat we nu spelen had vorig jaar ook gekund. Misschien iets minder goed maar het was zeker wel mogelijk, waarschijnlijk hadden we er tegen al die kleine clubs veel meer punten mee gepakt. Advocaat wordt telkens maar de hand boven het hoofd gehouden, omdat velen het een sympathieke vent vinden, maar als je die Disney docu ziet dan zie je niets meer dan een amateurpsycholoog die de functie van trainer heeft gekregen. Slot is hét bewijs dat een goede trainer heel veel verschil kan maken.



Het gaat me er niet om Advocaat de hand boven het hoofd te houden, maar eerder dat ik zag dat we achterin, met een Botteghin een trage speler hadden lopen. Je zag toch zelf ook dat het druk naar voren zetten, onvoldoende werd uitgevoerd. Een paar deden dat en de rest stond erbij en keek ernaar. Daarbij, ik heb de docu niet gezien, omdat ik niet heb gereageerd op het verzoek de docu te volgen, aangezien ik mijn uitgaven maar een keer kan uitgeven. Nu word de pressing door het gehele team uitgevoerd en de aanvalslinie komt ook de middenlinie en deze weer de verdedigingslinie te hulp, wat absoluut vorig jaar en de jaren daarvoor veel minder vaak werd uitgevoerd. Dat Geertruida een snelle speler was, wil nog niet zeggen, dat hij dat wederom is na zijn blessure. Echt het loopt nog niet zoals het zou moeten, maar die dingen worden steeds minder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 24 september 2021 om 01:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 september 2021 om 22:11:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 23 september 2021 om 19:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 september 2021 om 12:52:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 september 2021 om 10:05:

De grootste winst vind ik is dat we na die tegengoal naar voren bleven spelen, andere jaren bleven we achteruit lopen met vaak een negatief resultaat.


Jij bent ook wel een rasopportunist he, vorig jaar vond je dit nog de best mogelijke tactiek. En Advocaat haalde er alles uit. Ongekend hoe sommige mensen ineens het licht zien nu ze zien dat het gewoon prima werkt om hoog pressievoetbal te spelen.


Vorig jaar pressievoetbal spelen, ging niet, omdat we achterin en op het middenveld spelers liepen die traag waren, waardoor je zelfmoord riskeert. Met een Trauner erbij speelt Senesie stabieler en met een Marcus, iemand die de snelle tegenaanvallen kan onderscheppen. Marcus is overal te vinden.



Ja dit gaat er bij mij niet in. Het is je blijkbaar nog niet opgevallen, maar Trauner is ook niet de snelste hoor. Het gaat om pressie door het hele team, wat voorin begint. Vorig jaar had de veel snellere Geertruida prima centraal achterin kunnen staan voor de snelheid. Feyenoord liet toen ook bij vlagen, zoals Ajax uit, zien dat pressievoetbal prima te spelen was met dat spelersmateriaal. Dat heeft Slot ook aangegeven in een aantal interviews. Het spel dat we nu spelen had vorig jaar ook gekund. Misschien iets minder goed maar het was zeker wel mogelijk, waarschijnlijk hadden we er tegen al die kleine clubs veel meer punten mee gepakt. Advocaat wordt telkens maar de hand boven het hoofd gehouden, omdat velen het een sympathieke vent vinden, maar als je die Disney docu ziet dan zie je niets meer dan een amateurpsycholoog die de functie van trainer heeft gekregen. Slot is hét bewijs dat een goede trainer heel veel verschil kan maken.



Het gaat me er niet om Advocaat de hand boven het hoofd te houden, maar eerder dat ik zag dat we achterin, met een Botteghin een trage speler hadden lopen. Je zag toch zelf ook dat het druk naar voren zetten, onvoldoende werd uitgevoerd. Een paar deden dat en de rest stond erbij en keek ernaar. Daarbij, ik heb de docu niet gezien, omdat ik niet heb gereageerd op het verzoek de docu te volgen, aangezien ik mijn uitgaven maar een keer kan uitgeven. Nu word de pressing door het gehele team uitgevoerd en de aanvalslinie komt ook de middenlinie en deze weer de verdedigingslinie te hulp, wat absoluut vorig jaar en de jaren daarvoor veel minder vaak werd uitgevoerd. Dat Geertruida een snelle speler was, wil nog niet zeggen, dat hij dat wederom is na zijn blessure. Echt het loopt nog niet zoals het zou moeten, maar die dingen worden steeds minder.


Ja alleen hebben we nu Trauner die overduidelijk beter is dan Botteghin aan de bal, maar niet veel sneller is. Snelheid is dus nog steeds een issue, maar dat wordt gecompenseerd door het collectieve druk zetten als team. Wat voorin begint. Deze tactiek was vorig jaar ook goed mogelijk, maar Advocaat koos bewust om laf voetbal te spelen op de verdediging. Tegen kleinere clubs heeft dat veel puntenverlies opgeleverd. Ik heb het overigens over de Geertruida van vorig jaar, niet over nu.
Dat niet het gehele team meedeed in de pressie kan je de trainer verwijten, blijkbaar heeft Advocaat het dan niet goed weten in te slijpen. Een teken van onkunde. Slot laat nu zien hoe het wel moet. Maar de conclusie is dus dat een trainer het grote verschil kan zijn. Zelfs met spelersmateriaal waarvan van te voren werd gezegd dat het absoluut niet hoog druk kon zetten.

 

+1/-0

Zoals je zegt, is het Advocaat niet gelukt om dat systeem erin te krijgen. Jammer, dat hij de spelers niet mee kreeg. Maar goed, dat is "geschiedenis".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 24 september 2021 om 12:30:

Zoals je zegt, is het Advocaat niet gelukt om dat systeem erin te krijgen. Jammer, dat hij de spelers niet mee kreeg. Maar goed, dat is "geschiedenis".



Manier van trainen is ook heel anders nu veel aandacht voor positiespel en individueel krijgen de spelers veel aandacht ook Pusic is hierin belangrijk.
Daarbij zijn ze veel bezig met data en fitheid daarom is Kokcu ook op het matje geroepen toen hij niet fit terug kwam.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 24 september 2021 om 12:30:

Zoals je zegt, is het Advocaat niet gelukt om dat systeem erin te krijgen. Jammer, dat hij de spelers niet mee kreeg. Maar goed, dat is "geschiedenis".


Onder Advocaat was er een verbod op voetballen. Misschien toch eens die disney docu gaan zien, voor mij geen openbaring maar voor anderen misschien wel...

 

+1/-0

Met alle respect voor de trainer Advocaat maar hij is 'n crisismanager. En crisismanagers spelen crisis voetbal en doen crisis aankopen. Nu hebben we 'n trainer met 'n heel duidelijke voetbalvisie en vooral het vermogen om daar de juiste spelers bij te vinden omdat hij zijn visie goed weet over te brengen aan Arnesen EN scouts. Dat is het succes van Slot. Je ziet nu dat die trainer van AZ probeert Slot te kopiëren maar natuurlijk hopeloos faalt want fingerspitzengefühl ten aanzien van te contracteren spelers is niet te kopiëren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Heerenveen (22/09/2021-21:00)