Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » [Beker] sc Heerenveen - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Donderdag gaat voor Feyenoord het toernooi om de TOTO KNVB Beker verder. In Friesland neemt de ploeg van Dick Advocaat het dan op tegen sc Heerenveen. De Friezen speelden tot nu toe twee bekerwedstrijden dit seizoen. In de eerste ronde werd TOP Oss verslagen, waarna het net zoals Feyenoord een vrijloting kreeg in de tweede ronde. In de derde ronde werd met veel moeite FC Emmen verslagen.

Feyenoord speelde al zeven keer eerder een uitwedstrijd tegen sc Heerenveen voor de beker en wist tot nu toe vijf keer te winnen. De editie in het seizoen 2012/2013 werd een van de meest spannende bekerwedstrijden die Feyenoord ooit speelde. Het duel eindigde in een 2-2 gelijkspel na 90 minuten en in de verlenging werd niet gescoord. Strafschoppen moesten daarom voor de beslissing zorgen. Uiteindelijk waren er twintig strafschoppen nodig om tot een winnaar te komen. Daryl Janmaat schoot Feyenoord toen naar de volgende ronde.

Twee weken geleden speelden beide ploegen ook al tegen elkaar in Heerenveen. De thuisploeg was voor de Eredivisie toen met 3-0 te sterk. Feyenoord kende die avond een dramatische wedstrijd en dat werd hard afgestraft.

De selectie van sc Heerenveen kent ook drie spelers met een verleden bij Feyenoord. Erwin Mulder, Lucas Woudenberg en Rodney Kongolo speelden allemaal in de jeugdopleiding, waarbij Mulder en Woudenberg ook tot het eerste elftal zouden komen.

 

+1/-0

de veldverwarming lijkt het niet aan te kunnen. Vannacht -15 in het Noorden. Daarbij is dat veld een toendra = veroorzaker van blessures. Dus uitstellen of in de Kuip spelen?

 

+1/-0

Wedstrijd gaat gewoon door hoor. Mooie pot om die nederlaag van vorige keer weg te spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 10 februari 2021 om 09:42:

Wedstrijd gaat gewoon door hoor. Mooie pot om die nederlaag van vorige keer weg te spelen.




Nou wel zullen de blessures na afloop wel kunnen tellen. Wat een kut veld

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 10 februari 2021 om 09:42:

Wedstrijd gaat gewoon door hoor. Mooie pot om die nederlaag van vorige keer weg te spelen.





VERPLAATST NAAR 17 februari 18:45 uur!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 10 februari 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 10 februari 2021 om 09:42:

Wedstrijd gaat gewoon door hoor. Mooie pot om die nederlaag van vorige keer weg te spelen.





VERPLAATST NAAR 17 februari 18:45 uur!


Komt ons nou niet bepaald goed uit, maar goed het is zo.

 

+1/-0

Dan bestaat dus de kans dat we na zondag vier keer achter elkaar uit spelen. Heerenveen, Twente, Groningen? en AZ uit. Lekker schema...

 

+1/-0

maakt dat uit er is toch geen publiek momenteel

 

+1/-0

De laatste uitwedstrijd was anders compleet kut van Feyenoord kant. Deze maand kan nog weleens net zo vervelend worden als de vorige.

 

+1/-0

Als de dames snappen dat er iedere keer vanaf de eerste seconde heel veel strijd geleverd dient te worden komt het wel goed. Anders niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 11 februari 2021 om 10:56:

Als de dames snappen dat er iedere keer vanaf de eerste seconde heel veel strijd geleverd dient te worden komt het wel goed. Anders niet.



Het is vooral van belang dat de spelers zich (willen) schikken naar Advocaat en niet denken dat zij pressievoetbal kunnen spelen, of hoe dat dan ook tegenwoordig heet. Daar hebben wij het materiaal niet voor.

 

+1/-0

Als ze die wedstrijden tegen Heerenveen, Groningen en Twente achter elkaar spelen, dan kunnen ze het beste in Drenthe verblijf houden, dan hoeven ze niet achter elkaar te reizen. Haasten, haasten, haasten, dat zal eens gaan opbreken.

 

+1/-0

Lasse Schöne maakt het seizoen af bij Heerenveen

 

+1/-0

Hopelijk winnen tegen die Friezen dan thuis De Klassieker twee keer moeten ze dan nog naar Rotterdam-Zuid lekker.

 

+2/-0

Jammer dat er geen publiek zit....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 13 februari 2021 om 22:21:

Jammer dat er geen publiek zit....



Ja daarom nog belangrijker financieel gezien, aan de andere kant is de druk ook minder nu zagen we pas ook in Amsterdam, hadden we met 1-3 moeten winnen.

 

+1/-0

Het wordt pittig denk ik. Desondanks 1-2 verwacht ik. Natuurlijk 1-0 achter (Veerman), dan in de 2e helft gelijk (Geertruida) en dan 10 min voor tijd de 1-2 (ik hoop Bozenik, maar denk Berghuis).

 

+1/-0

Feyenoord weet nu hoe ze spelen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 17 februari 2021 om 11:47:

Feyenoord weet nu hoe ze spelen


Veerman speelt niet...

en ik hoop dat Feyenoord met ervaren spelers in het veld zelf wel het vermogen heeft om een simpele zwervende speler op te vangen. Ik coach een nikszeggend o16 team en daar hoor ik na één minuut mijn middenvelder roepen naar onze centrale verdediger: "Ze spelen 4-4-2 in een ruit, schuif jij door naar hun diepste middenvelder".


Ik verbaas me er echt over dat dit niet lukt met ervaring van Spajic, Marsman, Fer en Toornstra in het veld.

 

+1/-0

ik kan je alleen maar 100% gelijk geven. Daarom denk ik dat die wedstrijd destijds gewoon onwil was uit ontevredenheid

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » [Beker] sc Heerenveen - Feyenoord