Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FEYENOORD-AZ (10/05/2026-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Dit is een pingel kan niet anders! Goddomme!

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Santigoal29 schreef op 10 mei 2026 om 18:25:

hassel schreef op 10 mei 2026 om 18:24:

Waarom zijn we achteruit aan het lopen?

Dickstyle....

Voor nu kan ik er mee leven, maar zo kan je niet gaan spelen next season.

+1/-0

Wissel 5/5:

Steijn --> Targhaline

+1/-0

020-utr 1-1

+1/-0

Champions League here we come kassa! :pul

+1/-0

Tweede plaats binnen, maar kruipend en struikelend over de finishlijn....

+1/-0

Santigoal29 schreef op 10 mei 2026 om 18:49:

Zeg dat, wat een kutseizoen.
Ondanks alle ellende een klein eerbetoon aan DtK (als AD) is terecht. Niet voor het technische deel!!!

+1/-0

Sinds Advocaat er is verlies je niks meer zonder hem hadden we de tweede plek zeker weggegeven.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 10 mei 2026 om 19:05:

Sinds Advocaat er is verlies je niks meer zonder hem hadden we de tweede plek zeker weggegeven.

Dat onderschrijf ik wel, maar in de laatste twee wedstrijden lijkt het erop dat de invloed van Advocaat een beetje te grabbel wordt gegooid. Let wel, ik ben geen Advocaat-fan hoor, maar zoals dit seizoen loopt is het goed dat er voor zekerheden is gekozen. Wat mij verbaast, dat RvP dat niet had kunnen bedenken...
Met andere woorden, ook als (half-beginnend) trainer had je dat moeten onderkennen.

+1/-0

Als je eerlijk bent hebben zowel Twente als NEC een beter seizoen gehad maar uiteindelijk na 34 wedstrijden staat elke club op de plek die je verdient. Voor ajax zijn dat wss playoffs.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 10 mei 2026 om 19:34:

Als je eerlijk bent hebben zowel Twente als NEC een beter seizoen gehad maar uiteindelijk na 34 wedstrijden staat elke club op de plek die je verdient. Voor ajax zijn dat wss playoffs.

Mee eens hoor, maar gekeken naar de eigen 'prestaties' zou je er recht op hebben. Niet op basis van kwaliteit, maar op basis van geluk (omdat de anderen nog meer verspelen). Ondanks dat, ben ik blij, maar wat hebben we in de CL te zoeken?

+1/-0

De wissels in de rust waren een verbetering. Hoogtepunt was de geweldige pass van van den Elshout! Hem er zeker bij houden volgend seizoen.

+1/-0

Sobat schreef op 10 mei 2026 om 19:55:

Marc Acardipane schreef op 10 mei 2026 om 19:34:

Mee eens hoor, maar gekeken naar de eigen 'prestaties' zou je er recht op hebben. Niet op basis van kwaliteit, maar op basis van geluk (omdat de anderen nog meer verspelen). Ondanks dat, ben ik blij, maar wat hebben we in de CL te zoeken?

Niks zou je denken maar als je eenmaal meedoet op dat podium kan ook dit Feyenoord mits fit boven zichzelf uitstijgen liet ook Priske zien. Maar het is ook afwachten hoe de selectie er straks uitziet.

+1/-0

Blij dat dit waardeloze kutseizoen erop zit, afgesloten met toch nog die tweede plaats, die voor velen hier al verspeeld was. Het maximaal haalbare dit seizoen, streep eronder en door.
De focus nu op het binnenhalen van een nieuwe directie zodat je kan beginnen met de voorbereidingen vaso het nieuwe seizoen. Haast is geboden.

+1/-0

Sobat schreef op 10 mei 2026 om 18:54:

Santigoal29 schreef op 10 mei 2026 om 18:49:

Zeg dat, wat een kutseizoen.
Ondanks alle ellende een klein eerbetoon aan DtK (als AD) is terecht. Niet voor het technische deel!!!

Dennis heeft veel goed gedaan voor de club, op het TD gedeelte na sinds Slot weg is. Het is goed dat er grote schoonmaak in de top komt. Daarbij moet de staf compleet vervangen worden, mogelijk ook De Wolf.

Daarbij de selectie in balans gaan krijgen en keihard gaan saneren. Ik hoop ergens op een Managers functie voor Gio, met een trainingsstaf eronder zodat hij zich op het bredere plaatje kan focussen.

Hoe dan ook, dit moet gewoon einde rvp zijn.

+1/-0

Het was niet best.
Maar wel heel blij met de tweede plek. Het had zoveel minder kunnen zijn.
Met de miljoenen van de CL kun je schoon schip maken, anders was het toch weer sappelen geworden.
Kan me nog herinneren dat we heel blij waren met een tweede plek.

+1/-0

Het zat gisteren niet tegen, want vooral in de eerste helft speelde de ploeg dramatisch. Het ging mij niet eens zozeer om de kansen/doelpogingen die AZ kreeg, maar hoe gemakkelijk de ploeg kon voetballen.

Er zat weer totaal geen 'lijn' in het spel van Feyenoord, en er leek weer geen enkel plan te zijn. Aanvallend is die er sowieso niet, dan is de ploeg totaal overgeleverd aan individuele klasse en creativiteit. Maar wanneer Feyenoord niet in balbezit was, zag je ook weer geen duidelijke afspraken hoe AZ het aanvallen onmogelijk gemaakt moest worden en die bal terug te veroveren.

Er is geen zone-dekking; tussen de linies en op de flanken vallen enorme gaten. Spelers onderling lijken niet te weten hoe zij zich moeten positioneren en hoe dat verhoudt tot hun teamgenoten. Maar er is óók geen dekking 1-op-1. En als dat wel het geval is, komen tegenstanders wel heel gemakkelijk vrij en aan de bal.

AZ heb ik een paar keer zien combineren zonder dat er ook maar een stroobreed in de weg werd gelegd. Ze leken er soms zelf ook van te schrikken.

Misschien waren ze niet bij machte om Feyenoord pijn te doen, maar het was echt heel slecht.

Als dit is waar een hoofdtrainer na één seizoen mee aankomt, voldoet hij niet aan het niveau wat Feyenoord van haar hoofdtrainer moet verlangen.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 11 mei 2026 om 11:28:

Het zat gisteren niet tegen, want vooral in de eerste helft speelde de ploeg dramatisch. Het ging mij niet eens zozeer om de kansen/doelpogingen die AZ kreeg, maar hoe gemakkelijk de ploeg kon voetballen.

Er zat weer totaal geen 'lijn' in het spel van Feyenoord, en er leek weer geen enkel plan te zijn. Aanvallend is die er sowieso niet, dan is de ploeg totaal overgeleverd aan individuele klasse en creativiteit. Maar wanneer Feyenoord niet in balbezit was, zag je ook weer geen duidelijke afspraken hoe AZ het aanvallen onmogelijk gemaakt moest worden en die bal terug te veroveren.

Er is geen zone-dekking; tussen de linies en op de flanken vallen enorme gaten. Spelers onderling lijken niet te weten hoe zij zich moeten positioneren en hoe dat verhoudt tot hun teamgenoten. Maar er is óók geen dekking 1-op-1. En als dat wel het geval is, komen tegenstanders wel heel gemakkelijk vrij en aan de bal.

AZ heb ik een paar keer zien combineren zonder dat er ook maar een stroobreed in de weg werd gelegd. Ze leken er soms zelf ook van te schrikken.

Misschien waren ze niet bij machte om Feyenoord pijn te doen, maar het was echt heel slecht.

Als dit is waar een hoofdtrainer na één seizoen mee aankomt, voldoet hij niet aan het niveau wat Feyenoord van haar hoofdtrainer moet verlangen.

Ook dat opbouwen van achteruit, dramatisch! De spelers doen iets waar ze niet goed in zijn. De bal moet zo snel mogelijk naar voren, richting links- en rechtsbuiten en van daaruit gaan voetballen.

+1/-0

kees592 schreef op 11 mei 2026 om 11:37:

(...)Ook dat opbouwen van achteruit, dramatisch! De spelers doen iets waar ze niet goed in zijn. De bal moet zo snel mogelijk naar voren, richting links- en rechtsbuiten en van daaruit gaan voetballen.

De opbouw van achteruit is mij al het gehele seizoen een doorn in het oog.

Vanzelfsprekend moet de trainer roeien met de riemen die hij heeft; de specifieke kwaliteiten van de spelers tot zijn beschikking. En daar valt echt we wat op aan te merken.*

Maar buiten dat, denk ik dat er in het elftal veel te weinig automatismen zijn ingeslepen waar tijdens een wedstrijd op kan worden teruggevallen. Er lijkt weinig tot niet getraind te zijn op de opbouw; positionering, beweging en afstemming ontbreekt.

Van Persie besteedt echt wel aandacht aan de opbouw. Ik krijg gewoon de indruk dat hij de spelers 'niet bereikt'. Ze snappen hem niet, en hij snapt hen niet. Hij maakt het te moeilijk. Of hij gaat er gewoon te vaak/veel van uit dat de spelers zaken beheersen, die ze niet kunnen.

Er is niks ontwikkeld, geen vaste basis van hoe van Persie met zijn ploeg wil opbouwen. Laat staan dat de ploeg zich daarin kan aanpassen aan de tegenstander, en kan varieren wanneer het op de 'vaste' manier niet lukt.

Daarin kun je kiezen voor de lange bal. Tijdens de halve finale CL van PSG in Munchen tegen Bayern, schoot de keepers van PSG de bal ontzettend vaak over de zijlijn. Dat leek heel stom balverlies. Maar mede daardoor slaagde PSG erin de ruimtes op de flanken (bij/na de ingooi) heel klein te houden. En daardoor werden Diaz en Olise gemakkelijker aan banden gelegd.

Feyenoord is geen PSG.

Maar ik ben ervan overtuigd dat een betere trainer deze groep beter kan laten opbouwen. En die opbouw waar nodig kan aanpassen, een lange bal is geen vies woord; soms is het de beste optie. Een bal over de zijlijn schieten is zelfs een optie. Als er maar een idee achter zit. Ik kijk nu al een heel jaar naar Feyenoord onder van Persie, en ik kan geen idee ontdekken.

*-Neem Wellenreuther als keeper, die is 'meevoetballend' echt geen geweldenaar. Vergelijk het maar eens met Bijlow. Onder Slot zag je het verschil in vertrouwen van de verdedigers om hun keeper onder druk aan te spelen. Tegen AS Roma stond het centrum náást Bijlow op de achter-/doellijn, bij Wellenreuther werd er veel verder vanaf het eigen doel opgebouwd.

Read en Smal zijn veel betere voetballers dan Lotomba, Bos, Nieuwkoop en/of Deijl. Om over Hartman en Geertruida nog maar te zwijgen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FEYENOORD-AZ (10/05/2026-16:45)