Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FEYENOORD-FC Groningen (25/04/2026-16:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

FEYENOORD-FC Groningen 3-1 (2-0)
Scoreverloop: 11. Bos/#15/(04) 1-0/(Assist: Valente/#10/(06), 22. Ueda/#09/(24) 2-0/(Penalty), 67. Ueda/#09/(25) 3-0/(Assist: Targhalline/#28/(02), 86. Van Bergen 3-1.
Competitie: 31-
Datum: 25/04/2026-
Tijd: 16:30-
Stand Ranglijst: Plaats 02 (Wedstrijd 30)-
Stadion/Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele Kaart:
Rode Kaart:
Bijzonderheid:

Competitie: 31-17-07-07 58 65-42
Thuis: 16-11-02-03 35 38-22
Uit: 15-06-05-04 23 27-20

Topscoorders(65): Ueda/#09/(25), Hadj Moussa/#23/(08), Steijn/#14/(07), Bos/#15/(04), Sauer/#16/(03), Tengstedt/#17/(03), Timber/#08/(02), Borges/#11/(02), Van Persie/#49/(02), Targhalline/#28/(02), Sliti/#32/(01), Valente/#10/#40/(02)/(/01/01), Watanabe/#04/(01), Nieuwkoop/#02/(01), Hwang/#06/(01), Moder/#07/(01),

Assists(45): Bos/#15/(07), Hadj Moussa/#23/(06), Valente/#10/#40/(06)/(02)/(04), Timber/#08/(04), Read/#26/(03), Hwang/#06/(03), Sauer/#16/(02), Steijn/#14/(02), Deijl/#20/(02), Targhalline/#28/(02), Larin/#10/(01), Lotomba/#30/(01), Borges/#11/(01), Smal/#05/(01), Ahmedhodžić/#21/(01), Ueda/#09/(01), Moder/#07/(01), Sterling/#19/(01),

Geen Assist(20): NAC/(02)/Vrije Trap/Rebound, Excelsior/(01)/Rebound, Sparta/(02)/Rebound, Fortuna Sittard/(01)/Kluts, AZ/(01)/Penalty, Utrecht/(01)/Rebound, Heracles Almelo/(04)/Kluts, PSV/(01), Volendam/(01), Go Ahead Eagles/(01), Pec Zwolle/(01)/Penalty, Go Ahead Eagles/(01)/Penalty, Ajax/(01)/Penalty, FC Groningen/(01)/Penalty,

Gele Kaart(52): Valente/#10/#40/(07)/(Valente/#10/(03)/Valente/#40/(04), Wellenreuther/#22/(06), Ahmedhodžić/#21/(05), Deijl/#20/(05)/(02)/(03), Targhalline/#28/(04), Nieuwkoop/#02/(03), Hadj Moussa/#23/(03), Van Persie/Trainer/(03), Moder/#07/(03), Read/#26/(02), Hwang/#06/(02), Timber/#08/(01), Sauer/#16/(01), Slory/#36/(01), Larin/#10/(01), Ueda/#09/(01), Van Persie/#49/(01), Sterling/#19/(01), Watanabe/#04/(01), Kraaijeveld/#24/(01),

Rode Kaart(02): Hadj Moussa/#23/(01), Borges/#11/(01),

Geel-Rode Kaart(02): Ahmedhodžić/#21/(01/2x Geel), Valente/#40/(01/2x Geel),

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22/(C); Deijl/#20, Watanabe/#04(74. Lotomba/#30), Trauner/#18(62. St. Juste/#08), Bos/#15(62. Read/#26); Kraaijeveld/#24(83. Grootfaam/#79), Valente/#10, Targhalline/#28; Hadj Moussa/#23, Ueda/#09, Van den Elshout/#44(74. Sterling/#19).

Wissels Feyenoord: Benda/#13, Bossin/#39, Borges/#11, Tengstedt/#17, Diarra/#27, Sliti/#32.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Bijlow/#01(Genoa CFC, per 21/01/2026), -Nieuwkoop/#02(Knie), -Beelen/#03(Been), -Smal/#05(Heup), -Hwang/#06(Enkel), -Zerrouki/#06(FC Twente, verhuurd), -Moder/#07(Blessure), -Timber/#08(Olympique Marseille, per 21/01/2026), -Larin/#10(RCD Mallorca/Southampton, was gehuurd), -Stengs/#10(Pisa, verhuurd), -Het Legioen /#12, -Steijn/#14(Knie), -Paixão/#14(Olympique Marseille), -Sauer/#16(Hamstring), - Ivanušec /#17(PAOK), -Carranza/#19(Leicester City, verhuurd/Per 01/2026 Nexaca), -Mitchell/#20(Sturm Graz, verhuurd), -Ahmedhodžić/#21(Blessure), -Andreev/#21(Real Racing Club de Santander, verhuurd/Per 01/2026 Lech Poznan, verhuurd), -'T Zand/#25(Niet Geselecteerd), -Bullaude/#29(Club Tijuana/Santos Lugano), -Jeng/#31(Achilles), -Carrillo/#31(Dordrecht, verhuurd), -Hancko/#33(Atletico Madrid), -Nadje/#34(Excelsior, verhuurd/Monterey Bay FC, verhuurd), -Kasanwirjo/#35(Fortuna Sittard, verhuurd), -Slory/#36(Go Ahead Eagles, verhuurd), -Berger/#37(4e Keeper), -Onbekend/#38, -Onbekend/#40, -Tsoungui/#XX(GD Estoril Praia), -Sneijer/#41(Feyenoord O21), -Sybrandy/#42(Feyenoord O21), -Candelaria/#42(Nac), -Plug/#43(FC Dordrecht, verhuurd), -El Harmouz/#45(Feyenoord O21), -Ouarghi/#46(Feyenoord O21), -Onbekend/#47, -Giersthove/#48(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#49(Knie), -Ulutas/#50(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#51(Feyenoord O21), -Delianidis/#52(Feyenoord O21), -Otte/#53(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#54(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Feyenoord O21), -Van Maarschalkerwaard/57(Feyenoord O21), -Cruz/#58(Feyenoord O21), -Zon/#59(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#60(Niet Geselecteerd), -Zekovic/#61(Niet Geselecteerd), -Moses/#62(Feyenoord O21), -Tabiri/#63(Feyenoord O21), -Ka/#64(Feyenoord O21), -Bae/#65(FC Dordrecht, verhuurd), -Haksteeg/#66(Feyenoord O21), -Boerhout/#67(Feyenoord O21), -Zinhagel/#68(Niet Geselecteerd), -Parlanti/#69(Carrerese), -Verdonk/#70(Feyenoord O21), -J. Schaken/#70(Niet Geselecteerd), -Vugts/#71(Feyenoord O21), -Aboluaje/#72(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#73(Niet Geselecteerd), -Schens/#74(Niet Geselecteerd), -Nahany/#75(Niet Geselecteerd), -Malasomma/#XX(Dordrecht,verhuurd), -El Ouansaidi/#XX(Niet Geselecteerd), -De Mol/#XX(Niet Geselecteerd), -Norda/#XX(Niet Geselecteerd), -M. Amoah/#XX(Niet Geselecteerd), -L.D. Tomassen/#XX(Niet Geselecteerd), -Laarman/#XX(Niet Geselecteerd), -Azaough/#XX(Niet Geselecteerd), -Valentijn/#XX(Niet Geselecteerd), -Nirk/#XX(Niet Geselecteerd), -Mpraganda /#XX(Niet Geselecteerd), -El Ouansaidi/#XX(Niet Geselecteerd), -Vijfhuizen/#XX(Niet Geselecteerd), -Wessels/#XX(Feyenoord O21), -Roovers/#XX(Niet Geselecteerd), -Boulahrouz/#XX(Niet Geselecteerd), -D. Slory/#XX(Niet Geselecteerd), -Basfielt/#XX(Niet Geselecteerd), -Khan/#XX(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#XX(Niet Geselecteerd), -N. de Koning/#XX(Niet Geselecteerd), -T. de Koning/#XX(Niet Geselecteerd), -Peters/#XX(Niet Geselecteerd), -Hoepel/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Onunta/#XX(Feyenoord O21), -Mahamud/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 april 2026, 18:29:03.

+1/-0

Zaterdag,16.30 uur:
FEYENOORD - FC GRONINGEN -

Arbiter: Makkelie

- 44x eerder gespeeld.Feyenoord won 31x
(7-0 in 1973,2 goals Schoenmaker en
Kristensen).Groningen won 3x;laatste
keer in 2007:0-4 bij Feyenoord-debuut
16-jarige Wijnaldum;trainer E.Koeman.
Vorig seizoen 4-1,twee goals Paixao.

- Dit seizoen in Groningen 0-1,Ueda.
Feyenoord won maar één van laatste
zes duels en speelde de laatste drie
gelijk.Groningen is vijf wedstrijden
ongeslagen.Valente (Fey) debuteerde
in 2022 voor FC Groningen.

+1/-0

Dit wordt een aardige pot hopelijk trekt Feyenoord weer aan het langste eind.

+1/-0

Misschien wel de makkelijkste tegenstander van het komende rijtje tegenstanders, winst is absolute noodzaak.

@John: volgens mij is Valente niet geschorst.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 april 2026 om 10:27:

Misschien wel de makkelijkste tegenstander van het komende rijtje tegenstanders, winst is absolute noodzaak.

En ik zie NEC wel 9 punten halen uit de laatste 4 duels, tenzij ze echt bezwijken onder de druk, zoals in de bekerfinale. Houdt in dat wij ook minimaal 9 punten moeten halen. 1 punt minder dan NEC en dan pakken ze ons op doelsaldo waarschijnlijk. Wordt nog zwaar!

+1/-0

Willykment schreef op 23 april 2026 om 10:27:

@Willykment, je hebt helemaal gelijk, ik heb het nagekeken en de volgende schorsing gaat in bij de 10e gele kaart, dan ben je alleen wel voor 2 wedstrijden geschorst. Heb het gelijk aangepast.

+1/-0

Van Persie deelt goed en slecht nieuws over inzetbaarheid spelers

Robin van Persie gaf vrijdagmiddag een update over de inzetbaarheid van verschillende spelers. De Rotterdammers nemen het zaterdag in De Kuip op tegen FC Groningen.

Over Givairo Read had de trainer van de Rotterdammers goed nieuws. 'Die zit er bij', doelt Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE op het feit dat de verdediger bij de wedstrijdselectie zit.

Trauner en Ahmedhodžić
Ook Gernot Trauner zit weer bij de wedstrijdselectie. Anel Ahmedhodžić mist ook de belangrijke wedstrijd tegen FC Groningen. 'Die traint nog niet mee. Dus dat moeten we nog bekijken. Hopelijk kan hij nog minuten maken.'

Moder
Van Persie deelde ook het nieuws dat Jakub Moder er zaterdag niet bij is, en mogelijk de rest van het seizoen niet meer inzetbaar is.

Van Persie eerlijk over Sterling: 'Dat is iets tussen mij en Raheem'

De komst van Raheem Sterling naar Feyenoord was een veel besproken onderwerp. De Rotterdammers haalden de sterspeler uit Engeland tot het einde van het seizoen naar De Kuip. Tot op heden lijkt de samenwerking nog geen succes te zijn.

Waar Sterling eerst nog met enige regelmaat in de basis begon, lijkt hij het nu te moeten doen met een plek op de bank. De aanvaller speelde geen minuut in de laatste wedstrijd tegen NEC Nijmegen. 'Ik heb hem vanochtend nog gesproken, uitgebreid', zegt Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'Dat was een positief gesprek. Waarin we de afgelopen wedstrijden en trainingen hebben doorgenomen. Nog een keer uitgelegd hoe ik naar hem kijk, als speler, als persoon. En vooral naar zijn rol. Ook aan hem gevraagd hoe hij dat zelf ziet. Dat was een fijne meeting met hem.'

Oordeel
Supporters en de media hadden al snel een oordeel over Sterling. 'Uiteindelijk het oordeel over hemzelf is aan andere. Dat is een proces wat ik met hem heb, zoals ik dat met iedere speler heb. Het oordeel wat jullie daar over hebben is jullie goed recht. Dat mogen jullie geven. Ik werk gewoon iedere dag prettig met hem samen.'

Van Persie krijgt vervolgens de vraag of hij het zelf niet vindt dat het tegenvalt. 'Dat is iets tussen mij en Raheem', reageert de trainer van de Rotterdammers op die vraag.

Volgend seizoen
Of Sterling volgend seizoen ook nog bij Feyenoord speelt is de vraag. Het contract loopt aan het einde van dit seizoen af. 'Die keuze gaan we later in het seizoen maken. Wat ik wel vind van Raheem is dat hij steeds wat fitter wordt, steeds wat beter wordt. Dat zie ik ook tijdens de trainingen. Dat zie ik ook in momenten in afgelopen wedstrijden. Daarin doet hij dat beter. Dat is een proces wat door blijft gaan tot het einde van het seizoen. Later in het seizoen maken we daar een keuze over.'

Van Persie over Moder: 'Die is voor morgen niet beschikbaar, en waarschijnlijk ook niet de rest van het seizoen'

Feyenoord kan morgen in de competitiewedstrijd tegen FC Groningen niet beschikken over Jakub Moder, zo liet Robin van Persie vrijdagmiddag weten tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE.

Een flinke aderlating voor Feyenoord, zo weet Van Persie. 'Over Moder hebben we minder goed nieuws. Die is voor morgen niet beschikbaar, en waarschijnlijk ook niet de rest van het seizoen. Dat is echt een aderlating.'

Wat Moder precies heeft, wilde Van Persie niet zeggen. Wel gaf hij aan dat het om een blessure ging.

Belangrijke pion
Moder was nadat een tijd niet inzetbaar was vanwege een blessure net weer op de weg terug en een van de belangrijke pionen op het middenveld. Dat de middenvelder nu mogelijk de rest van het seizoen moet missen zal een flinke aderlating zijn.

Van Persie openhartig over vertrek Te Kloese: 'Ik was wel verrast'

Donderdag maakte Feyenoord het nieuws bekend dat Dennis te Kloese aan het einde van het seizoen zal vertrekken als algemeen directeur van de club. Voor velen kwam dit nieuws als een verrassing. Voor de Rotterdammers betekent het dat er naast een technisch directeur nu ook gezocht moet worden naar een algemeen directeur.

Robin van Persie reageerde vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd tegen FC Groningen op het nieuws. 'Ik heb dat nieuws gisteren gehoord van Dennis zelf', aldus Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'Samen met Toon, die was er ook bij. Ik was wel verrast. Daarin heeft hij uitgelegd waarin zijn reden was richting mij. Ik heb met Dennis heel erg prettig samengewerkt. Vanaf het begin heb ik altijd vertrouwen gevoeld. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat hij stopt.'

Timing
Van Persie krijgt de vraag of de timing niet ongunstig is, nu er vier belangrijke wedstrijden aankomen. 'De timing, uiteindelijk ga ik over waar mij echt mee bezig houd. Dat is het team, dat is niet of iets uitlekt of niet. Volgens mij lekte het gisterenochtend uit. Daarin weet ik niet of Dennis dat vanuit zijn oogpunt gisteren het liefst had gemeld, of later, of vroeger, dat weet ik niet. Ik focus me op het team en waar ik invloed op heb. Momenten waar dit uitlekt of niet, daar ga ik niet over.'

Naast de prestaties op het veld zal er nu ook veel gepraat worden over wie de opvolger moet worden van Te Kloese. 'Het zijn wel roerige tijden. Dat is gewoon hoe het is. Uiteindelijk is het wel belangrijk dat iedereen beseft dat andere mensen over die keuzes gaan, niet ik. Ik maak daar deel vanuit, maar uiteindelijk ga ik daar niet over.'

Positie Van Persie
Van Persie geeft aan dat hij zelf niet bezig is met zijn positie. Te Kloese was duidelijk in zijn standpunt als het ging over de positie van Van Persie als trainer van Feyenoord. De algemeen directeur heeft de trainer altijd gesteund.

+1/-0

John Part schreef op 24 april 2026 om 16:47:

Van Persie deelt goed en slecht nieuws over inzetbaarheid spelers

Robin van Persie gaf vrijdagmiddag een update over de inzetbaarheid van verschillende spelers. De Rotterdammers nemen het zaterdag in De Kuip op tegen FC Groningen.

Over Givairo Read had de trainer van de Rotterdammers goed nieuws. 'Die zit er bij', doelt Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE op het feit dat de verdediger bij de wedstrijdselectie zit.

Trauner en Ahmedhodžić
Ook Gernot Trauner zit weer bij de wedstrijdselectie. Anel Ahmedhodžić mist ook de belangrijke wedstrijd tegen FC Groningen. 'Die traint nog niet mee. Dus dat moeten we nog bekijken. Hopelijk kan hij nog minuten maken.'

Moder
Van Persie deelde ook het nieuws dat Jakub Moder er zaterdag niet bij is, en mogelijk de rest van het seizoen niet meer inzetbaar is.

Van Persie eerlijk over Sterling: 'Dat is iets tussen mij en Raheem'

De komst van Raheem Sterling naar Feyenoord was een veel besproken onderwerp. De Rotterdammers haalden de sterspeler uit Engeland tot het einde van het seizoen naar De Kuip. Tot op heden lijkt de samenwerking nog geen succes te zijn.

Waar Sterling eerst nog met enige regelmaat in de basis begon, lijkt hij het nu te moeten doen met een plek op de bank. De aanvaller speelde geen minuut in de laatste wedstrijd tegen NEC Nijmegen. 'Ik heb hem vanochtend nog gesproken, uitgebreid', zegt Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'Dat was een positief gesprek. Waarin we de afgelopen wedstrijden en trainingen hebben doorgenomen. Nog een keer uitgelegd hoe ik naar hem kijk, als speler, als persoon. En vooral naar zijn rol. Ook aan hem gevraagd hoe hij dat zelf ziet. Dat was een fijne meeting met hem.'

Oordeel
Supporters en de media hadden al snel een oordeel over Sterling. 'Uiteindelijk het oordeel over hemzelf is aan andere. Dat is een proces wat ik met hem heb, zoals ik dat met iedere speler heb. Het oordeel wat jullie daar over hebben is jullie goed recht. Dat mogen jullie geven. Ik werk gewoon iedere dag prettig met hem samen.'

Van Persie krijgt vervolgens de vraag of hij het zelf niet vindt dat het tegenvalt. 'Dat is iets tussen mij en Raheem', reageert de trainer van de Rotterdammers op die vraag.

Volgend seizoen
Of Sterling volgend seizoen ook nog bij Feyenoord speelt is de vraag. Het contract loopt aan het einde van dit seizoen af. 'Die keuze gaan we later in het seizoen maken. Wat ik wel vind van Raheem is dat hij steeds wat fitter wordt, steeds wat beter wordt. Dat zie ik ook tijdens de trainingen. Dat zie ik ook in momenten in afgelopen wedstrijden. Daarin doet hij dat beter. Dat is een proces wat door blijft gaan tot het einde van het seizoen. Later in het seizoen maken we daar een keuze over.'

Van Persie over Moder: 'Die is voor morgen niet beschikbaar, en waarschijnlijk ook niet de rest van het seizoen'

Feyenoord kan morgen in de competitiewedstrijd tegen FC Groningen niet beschikken over Jakub Moder, zo liet Robin van Persie vrijdagmiddag weten tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE.

Een flinke aderlating voor Feyenoord, zo weet Van Persie. 'Over Moder hebben we minder goed nieuws. Die is voor morgen niet beschikbaar, en waarschijnlijk ook niet de rest van het seizoen. Dat is echt een aderlating.'

Wat Moder precies heeft, wilde Van Persie niet zeggen. Wel gaf hij aan dat het om een blessure ging.

Belangrijke pion
Moder was nadat een tijd niet inzetbaar was vanwege een blessure net weer op de weg terug en een van de belangrijke pionen op het middenveld. Dat de middenvelder nu mogelijk de rest van het seizoen moet missen zal een flinke aderlating zijn.

Van Persie openhartig over vertrek Te Kloese: 'Ik was wel verrast'

Donderdag maakte Feyenoord het nieuws bekend dat Dennis te Kloese aan het einde van het seizoen zal vertrekken als algemeen directeur van de club. Voor velen kwam dit nieuws als een verrassing. Voor de Rotterdammers betekent het dat er naast een technisch directeur nu ook gezocht moet worden naar een algemeen directeur.

Robin van Persie reageerde vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd tegen FC Groningen op het nieuws. 'Ik heb dat nieuws gisteren gehoord van Dennis zelf', aldus Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'Samen met Toon, die was er ook bij. Ik was wel verrast. Daarin heeft hij uitgelegd waarin zijn reden was richting mij. Ik heb met Dennis heel erg prettig samengewerkt. Vanaf het begin heb ik altijd vertrouwen gevoeld. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat hij stopt.'

Timing
Van Persie krijgt de vraag of de timing niet ongunstig is, nu er vier belangrijke wedstrijden aankomen. 'De timing, uiteindelijk ga ik over waar mij echt mee bezig houd. Dat is het team, dat is niet of iets uitlekt of niet. Volgens mij lekte het gisterenochtend uit. Daarin weet ik niet of Dennis dat vanuit zijn oogpunt gisteren het liefst had gemeld, of later, of vroeger, dat weet ik niet. Ik focus me op het team en waar ik invloed op heb. Momenten waar dit uitlekt of niet, daar ga ik niet over.'

Naast de prestaties op het veld zal er nu ook veel gepraat worden over wie de opvolger moet worden van Te Kloese. 'Het zijn wel roerige tijden. Dat is gewoon hoe het is. Uiteindelijk is het wel belangrijk dat iedereen beseft dat andere mensen over die keuzes gaan, niet ik. Ik maak daar deel vanuit, maar uiteindelijk ga ik daar niet over.'

Positie Van Persie
Van Persie geeft aan dat hij zelf niet bezig is met zijn positie. Te Kloese was duidelijk in zijn standpunt als het ging over de positie van Van Persie als trainer van Feyenoord. De algemeen directeur heeft de trainer altijd gesteund.

Moder heeft nog niet veel laten zien.

+1/-0

kees592 schreef op 24 april 2026 om 18:10:

Een fitte Moder kan je altijd gebruiken.

+1/-0

Sobat schreef op 24 april 2026 om 19:58:

kees592 schreef op 24 april 2026 om 18:10:

Een fitte Moder kan je altijd gebruiken.

Hij is zelden fit en als je hem vergelijkt met Saibari van PSV, dan doet hij niet veel.

+1/-0

Moder in goede doen is een prima speler maar ook fysiek blijft het kwakkelen valt me nog mee dat hij überhaupt 11 wedstrijden kon meedoen. Hij was echt een koopje maar in de toekomst niet meer voor koopjes gaan.

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Trauner begint in de basis
vandaag, 15:18 36 reacties
Feyenoord neemt het zaterdagmiddag in De Kuip op tegen FC Groningen. Trainer Robin van Persie heeft zijn opstelling bekendgemaakt en kiest, mede door het wegvallen van Jakub Moder, voor enkele aanpassingen in zijn elftal. Jordan Bos keert terug als linksback en dat is een grote meevaller.

Achterin ontbreekt Anel Ahmedhodzic, waardoor Gernot Trauner en Tsuyoshi Watanabe het centrum vormen. Thijs Kraaijeveld schuift zodoende op naar het middenveld en vult de plek van Luciano Valente op. De Groninger begint als aanvallende middenvelder en neemt de positie van Moder over.

Op de backposities starten Mats Deijl en Jordan Bos. Givairo Read keert terug bij de selectie, maar begint op de bank. Onder de lat staat Timon Wellenreuther. In de aanval kiest Van Persie voor Ayase Ueda in de punt, met Anis Hadj Moussa en Tobias van den Elshout op de flanken. Vooral van dit trio wordt verwacht dat aanvallend veel moet brengen tegen de Groningers.

Feyenoord kan zaterdag uitstekende zaken doen in de strijd om de tweede plek. De Rotterdammers staan momenteel één punt voor op NEC, dat het opneemt tegen FC Twente. Een overwinning in De Kuip, gecombineerd met puntenverlies van minstens één van de concurrenten, zou een belangrijke stap richting de tweede plaats betekenen.

Opstelling Feyenoord
Wellenreuther; Deijl, Watanabe, Trauner, Bos; Targhalline, Kraaijeveld, Valente; Hadj Moussa, Ueda, Van den Elshout.

Wissels
Feyenoord: Benda, Bossin, St. Juste, Lotomba, Read, Borges, Diarra, Sliti, Grootfaam, Sterling, Tengstedt.
FC Groningen: Stubljar, Jurjus, Prins, Hernes, Willumsson, Van der Laan, Mercera, Seuntjens, Boulard, Mendes, Metu, Dillema.

Bijz: Eerste basisplaats Trauner sinds bijna 1 jaar!

Dit bericht is gewijzigd op 25 april 2026, 15:47:39.

+1/-0

Geen Zinhagel in de wedstrijdselectie, wel 4 vleugelspelers, 1 spits, 1 middenvelder en 2 rechtsback en 1 centrale verdediger buiten de 2 reservekeepers.

Wisselspelers Feyenoord: Benda, Bossin, St. Juste, Lotomba, Read, Borges, Diarra, Sliti, Grootfaam, Sterling, Tengstedt.

Dit bericht is gewijzigd op 25 april 2026, 16:03:43.

+1/-0

Als je deze verliest kan je tweede plek vergeten voorronde CL is dan nog wel mogelijk.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 25 april 2026 om 16:29:

Als je deze verliest kan je tweede plek vergeten voorronde CL is dan nog wel mogelijk.

Gelijkspel is al voldoende dat het klaar is.

Je zult gewoon moeten winnen punt.

+1/-0

vd Elsenhout linksbuiten.... Tegen NEC snapte ik het, maar nu weer compleet niet...

Tenzij je verkapt 4-4-2 speelt...

+1/-0

Dit zou gewoon weer een 4/5-0 moeten zijn als je in vorm bent, maarja...

+1/-0

Eigenlijk wel winnen maar hier gelijk en in Twente straks heb je het nog in eugen hand en de Grunningers zitten in een sterke fase.

Nou Bos klasse goal eerste klap is een daalder waard.

+1/-0

11" 1-0: Bos

+1/-0

Feyenoord moet veel meer drukken, dan overloop je Groningen compleet.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FEYENOORD-FC Groningen (25/04/2026-16:30)