Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Braga SC-FEYENOORD (24/09/2025-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Mischien maken ze op trainingen wel een prima indruk maar ze worden beoordeeld op vanavond en ik vind RVP Valente en Stein behoorlijk hard over die drie.

+1/-0

Borges deed het wel aardig, maar zijn voorzetten kwamen niet aan.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 september 2025 om 09:19:

Sorry, maar van een speler van 24 met 80 wedstrijden voor Porto verwacht ik méér. Ook ik dacht op een gegeven moment; 'Nou, hij komt tenminste tot een voorzet. Hij hoeft nu alleen nog maar goed te vallen'.

Hij heeft gisteren meer voorzetten gegeven dan Hadj Moussa tot nu toe in het hele seizoen, volgens mij.

Maar echt iedere bal was een slappe pass over de grond. Ze kwamen niet aan, omdat de verdediging van Braga alle tijd had op ze te onderscheppen en weg te werken. Hier wordt geen enkele verdediging ongerust van. Dit is geen kwestie van afstemming.

Als je vervolgens ziet dat hij zijn acties 'vanuit stilstand' maakt, in plaats van 'in voorwaartse beweging' en 'op zijn tegenstander afkomend'; dan voegen die scharen en alles helemaal niets toe. Het werkt niet, het is een 'act'. Ik kreeg hier 'Nani-vibes' van; niet-functioneel, inefficient gegoochel zonder plan of doel.

Zo erg als Diarra was het niet. Die haalde echt ieder tempo uit mogelijk gevaar, heeft 0,0 overzicht, en leek gisteren te denken dat het veld 90 graden gedraaid lag. Zijn acties waren allemaal in de breedte, het was bijna wachten op het moment dat hij de dug-out onder vuur zou nemen als zijnde het vijandige doel. Maar het is ook een heel vreemd stadion natuurlijk... ;)

Maar dat Diarra zo slecht was, maakte de prestatie van Borges allesbehalve voldoende.

+1/-0

Niet goed genoeg, maar hij heeft bar weinig minuten gemaakt. Hem afschrijven doe ik niet.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 september 2025 om 09:58:

kees592 schreef op 25 september 2025 om 09:19:

Sorry, maar van een speler van 24 met 80 wedstrijden voor Porto verwacht ik méér. Ook ik dacht op een gegeven moment; 'Nou, hij komt tenminste tot een voorzet. Hij hoeft nu alleen nog maar goed te vallen'.

Hij heeft gisteren meer voorzetten gegeven dan Hadj Moussa tot nu toe in het hele seizoen, volgens mij.

Maar echt iedere bal was een slappe pass over de grond. Ze kwamen niet aan, omdat de verdediging van Braga alle tijd had op ze te onderscheppen en weg te werken. Hier wordt geen enkele verdediging ongerust van. Dit is geen kwestie van afstemming.

Als je vervolgens ziet dat hij zijn acties 'vanuit stilstand' maakt, in plaats van 'in voorwaartse beweging' en 'op zijn tegenstander afkomend'; dan voegen die scharen en alles helemaal niets toe. Het werkt niet, het is een 'act'. Ik kreeg hier 'Nani-vibes' van; niet-functioneel, inefficient gegoochel zonder plan of doel.

Zo erg als Diarra was het niet. Die haalde echt ieder tempo uit mogelijk gevaar, heeft 0,0 overzicht, en leek gisteren te denken dat het veld 90 graden gedraaid lag. Zijn acties waren allemaal in de breedte, het was bijna wachten op het moment dat hij de dug-out onder vuur zou nemen als zijnde het vijandige doel. Maar het is ook een heel vreemd stadion natuurlijk... ;)

Maar dat Diarra zo slecht was, maakte de prestatie van Borges allesbehalve voldoende.

Misschien iets nuance in je verhaal toepassen?

Ja ze waren beiden niet goed, maar over inzicht en slappe passjes ben ik het niet met je eens.

Borges heeft ook veel hoge ballen gegeven, zoals Diarra ook zeker laat zien dat hij de kwaliteiten heeft.

Het gaat hier fout op basis van ritme en op elkaar ingespeeld raken. Zoals ik al eerder zei, er stond een voorhoede die in principe nog nooit samen heeft gespeeld en dus zoekende is. Dan kun je niet verwachten dat ballen perfect vallen.

Diarra heeft tijd en ondersteuning nodig, dat hij talent heeft is duidelijk en hij zal met Slory en Sauer het op links moeten gaan uitvechten.
Borges heeft vooral ritme nodig en moet vanaf nu echt minuten gaan maken, dan zul je de verbetering gaan zien.

Borges heeft in de voorbereiding nauwelijks minuten gemaakt bij Porto heb ik begrepen. Dat zegt ook genoeg over zijn ritme en dan heb je tijd nodig.

Het in scharen naar iemand toe bewegen is naar Blouarouz die ik hoor praten, maar ook dat ligt niet zo simpel. Je kan dat pas doen als je ook controle hebt en dan val je weer terug op het stuk ritme.
Feit is dus hij had het inderdaad niet moeten doen al die scharen, maar deed nog de minst slechte optie ermee.

Daarnaast hij probeert in ieder geval niet zoals Hadj Moussa dwars door twee spelers heen te gaan en dan de bal te verliezen.

Aansluitend vind ik ook dat Nieuwkoop bij opkomen hoger had moeten staan, want hij bleef soms teveel naar achteren hangen. Dan kun je ook geen koppeltje vormen en moet Borges ook veel alleen oplossen. Dit doet een Read bijvoorbeeld beter.
Los van dat ik Nieuwkoop laatste tijd best aardig vind spelen en hij in de competitie wel vaak naar voren komt.

Er zijn veel verbeterpunten, maar niet onoplosbaar. Het is niet dat het er niet in zit, maar het moet er nu wel uit gaan komen.

+1/-0

We moeten het toch met die spelers doen maar ze hoeven niet om een basisplek tevragen Jeng en ook Larin bevallen me wel.

+1/-0

Ik krijg hier niet vaak te horen dat ik wat meer genuanceerd mag zijn, integendeel. ;)

Natuurlijk klopte de afstemming tussen alle spelers onderling niet, er waren een paar 'sterkhouders' minder dan in vorige wedstrijden en doordat de gehele voorhoede 'nieuw' was versterkte dat elkaar in negatieve zin.

Alledrie de aanvallers kunnen echt wel wat, en hebben kennelijk nog tijd nodig om aan elkaar en de rest van de groep te wennen. Ik schrijf ze ook echt nog niet af.

Maar ik ben wel geschrokken van wat ik gisteren gezien heb.

Van Diarra, waar ik voorhand wel het idee van had dat hij veel tijd nodig zou hebben. Maar die tactisch/technisch echt een soort onbenul blijkt, en gisteren niet in staat was te begrijpen wat er nodig was. Laat staan z'n spel daarop aan te passen gedurende de wedstrijd.

Van Borges, waar Feyenoord een recordbedrag voor betaald heeft. Dat is niet zijn schuld, maar schept wel bepaalde verwachtingen. Zowel wat zijn kwaliteiten betreft, als op welke termijn we die kunnen gaan zien. En tot nu toe valt het flink tegen. En zie ik weinig aanknopingspunten, waar ik me aan vast kan houden.

Het enige wat ze bewezen gisteren, was dat het niet gek is dat Sliti, Sauer en zelfs Slory hen in de pikorde voorbij zijn op dit moment. En dat is best pijnlijk.

+1/-0

Van Persie dacht, kom laat ik eens een ander elftal inzetten, wan de competitie is belangrijker, dan het gesjok hier. Weet je wat, een nieuwe voorhoede ga ik in de wei zetten. Die moeten het maar doen. Het middenveld is sterk genoeg en anders zeker de achterhoede. Daar kan ik ook nog een speler in de vaste achterhoede inwisselen, ik neem Jeng. En zo liet hij achteraf alle supporters in de steek. Door het inzetten van een fantasie-elftal. Niet het sterkste team. Niet gebaseerd op winnen, maar op niet verliezen. Zelfs de wisselmogelijkheid tijdens de rust gebruikte hij niet. Het is te hopen, dat hij hiervan geleerd heeft en dat Feyenoord niet teveel schade hiervan overhoudt.

+1/-0

Timber werd ook niet voor niks gewisseld na 45 minuten en Steijn als aanvoerder moet de kar trekken maar die heeft al moeite om zelf in het spel voor tekomen.

Dit bericht is gewijzigd op 25 september 2025, 14:33:45.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Braga SC-FEYENOORD (24/09/2025-21:00)