Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Excelsior - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdag,18.45 uur:
EXCELSIOR - FEYENOORD -
Arbiter: Higler

- Excelsior won 5 van de 25 thuisduels
met de grote buurman en beet 19 keer
in het stof.Het laatste succes van de
Kralingers dateert van 2019:2-1.

- Feyenoord won twee seizoenen terug de
laatste editie:2-4 (3x Gimenez).

- Feyenoord-coach Van Persie begon als
jeugdspelertje bij Excelsior,waar een
tribune naar hem is vernoemd.

- Excelsior verloor in de eerste ronde
fors (5-0) bij NEC,Feyenoord rekende
in De Kuip met 2-0 af met NAC Breda.

+1/-0

Excelsior - FEYENOORD 1-2 (1-2)
Scoreverloop: 09. Fernandes 1-0, 22. Ueda/#09/(02) 1-1/(Assist: Excelsior Rebound), 35. Steijn/#14/(02) 1-2/(Assist: Sauer/#16/(01).
Competitie: 02
Datum: 16/08/2025-
Tijd: 18:45-
Stand Ranglijst: Plaats 01 (Wedstrijd 02)
Stadion/Plaats: Woudestein, Rotterdam-
Gele Kaart: 05. Timber/#08/(01).
Rode Kaart:
Bijzonderheid: Moder/#07, Sliti/#32 ontbreken in de Wedstrijdselectie.

Competitie: 02-02-00-00 06 04-01
Thuis: 01-01-00-00 03 01-00
Uit: 01-01-00-00 03 02-01

Topscoorders(04): Ueda/#09/(02), Steijn/#14/(02).

Assists(01): Sauer/#16/(01).

Geen Assist(03): NAC/(02)/Vrije Trap/Rebound, Excelsior/(01)/Rebound.

Gele Kaart(01): Timber/#08(01).

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Lotomba/#30(57. Nieuwkoop/#02), Ahmedhodžić/#21, Watanabe/#04, Bos/#15(57. Smal/#05); Hwang/#06(46. Targhalline/#28), Timber/#08, Steijn/#14(C); Hadj Moussa/#23(88. Valente/#40), Ueda/#09, Sauer/#16(67. Slory/#36).

Wissels Feyenoord: Bijlow/#01, Bossin/#39, Stengs/#10, Borges/#11, Tengstedt/#17, Diarra/#27, Kraaijeveld/#47.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Beelen/#03(Been), -Zerrouki/#06(FC Twente, verhuurd), -Moder/#07(Blessure), -Het Legioen /#12, -Onbekend /#13, -Paixão/#14(Olympique Marseille), -Ivanušec/#17(PAOK), -Trauner/#18(Achillespees), -Carranza/#19(Niet Geselecteerd), -Mitchell/#20(Spier), -Andreev/#21(Real Racing Club de Santander, verhuurd), -Onbekend/#24, -’T Zand/#25(Knie), -Read/#26(Blessure), -Bullaude/#29(Niet Geselecteerd), -Carrillo/#31(Dordrecht, verhuurd), -Sliti/#32(Niet Geselecteerd), -Hancko/#33(Atletico Madrid), -Nadje/#34(Voet), -Kasanwirjo/#35(Niet Geselecteerd), -Berger/#37(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#38, -Sneijer/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), -Plug/#43(Niet Geselecteerd), -Van den Elshout/#44(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#45(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#46(Niet Geselecteerd), -Giersthove/#48(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#49(Niet Geselecteerd), -Ulutas/#50(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#51(Niet Geselecteerd), -Delianidis/#52(Niet Geselecteerd), -Otte/#53(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#54(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#57, -Cruz/#58(Niet Geselecteerd), - Zon/#59(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#60(Niet Geselecteerd), -Zekovic/#61(Niet Geselecteerd), -Moses/#62(Niet Geselecteerd), -Tabiri/#63(Niet Geselecteerd), -Ka/#64(Niet Geselecteerd), -Bae/#65(FC Dordrecht, verhuurd), -Boerhout/#65(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#66(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#67, -Zinhagel/#68(Niet Geselecteerd), -Parlanti/#69(Carrerese), -Onbekend/#70, -Tsoungui/#XX(Niet Geselecteerd), -Malasomma(Dordrecht,verhuud), -El Ouansaidi/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 augustus 2025, 00:22:10.

+1/-0

Van Persie: 'Op een à twee posities zou er nog wat bij kunnen'

De transferperiode is in volle gang, en ook bij Feyenoord worden nog wel wat wijzigingen verwacht. Robin van Persie ging vrijdagmiddag in op de situatie in de selectie op dit moment.

Van Persie is duidelijk. 'Laat ik voorop stellen dat ik heel erg blij ben met de selectie die ik heb', aldus de trainer tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'Ik zie heel veel kwaliteit. Ik zie heel veel potentie in heel veel spelers.'

Wel hoopt Van Persie nog op een aantal versterkingen. 'Op een à twee posities zou er nog wat bij kunnen. Ik denk dat iedereen wel een beetje de richting weet waar we nog wat zoeken.' Hans Kraay jr. van ESPN vraagt welke posities dat dan zijn. 'Eentje geef ik je er wel. Centraal achterin zoeken we nog een speler.'

Van Persie: 'Dat is ook de reden waarom Jordan morgen gewoon in de basis staat'

Jordan Lotomba speelde dinsdag in Istanbul niet zijn beste wedstrijd in het shirt van Feyenoord. De Rotterdammers verloren met 5-2 van Fenerbahçe SK. Lotomba maakte een aantal fouten en was een van de minsten van het veld.

Robin van Persie kreeg ook vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd van zaterdag tegen Excelsior Rotterdam vragen over het spel van Lotomba in Istanbul. De trainer krijgt de vraag of hij Lotomba, net als na de wedstrijd, nog steeds beschermt. 'Ik heb de beelden zeker terug gezien', zegt Van Persie tijdens de persconferentie die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'Ik denk dat het duidelijk is dat Jordan wel eens betere wedstrijden heeft gespeeld. Aan de andere kant vind ik het ook belangrijk dat hij vertrouwen voelt. Wil ik graag een coach zijn van spelers die fouten durven maken. Die lef tonen, initiatief tonen. Dat is ook de reden waarom Jordan morgen gewoon in de basis staat.'

Van Persie noemt de blessure van Lotomba die hij vorig seizoen had. 'Jordan is er vorig seizoen een aantal maanden uit geweest. Als je ziet hoe hij begonnen is aan onze voorbereiding stemt dat mij erg positief en toont hij vooruitgang', zegt de trainer van de Rotterdammers.

Ook over Gonçalo Borges en Gaoussou Diarra liet Van Persie zich uit. Borges viel dinsdag in tegen Fenerbahçe SK, maar kon nog geen indruk maken. Van Persie benadrukt het feit dat het tweetal nieuw is. 'Dan is het in mijn ogen logisch dat als je nieuw bent bij een club, in een nieuw land komt te wonen, dat je even tijd nodig hebt om te wennen.'

Van Persie geheimzinnig tijdens persconferentie en hint op verandering

Robin van Persie was vrijdagmiddag geheimzinnig over een verandering in de selectie. De trainer van Feyenoord hield vrijdagmiddag een persconferentie in aanloop naar de wedstrijd van zaterdag tegen Excelsior Rotterdam, die werd uitgezonden op Feyenoord ONE.

Van Persie keek naar de perschef en vroeg of het vanmiddag of morgen bekend wordt. Vervolgens hield de trainer zijn mond. Ook nadat Mikos Gouka van het Algemeen Dagblad er nog eens naar vroeg of het ging over een vertrek of komst van een speler.

Bart Nieuwkoop is zaterdag wel weer inzetbaar. De verdediger miste afgelopen dinsdag de return tegen Fenerbahçe SK maar zal zaterdag weer inzetbaar zijn. Van Persie gaf vanmiddag aan dat Jordan Lotomba tegen Excelsior Rotterdam in de basis begint.

Van Persie komt met update wanneer Read waarschijnlijk weer inzetbaar is

Robin van Persie ging vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd tegen Excelsior Rotterdam en die werd uitgezonden op Feyenoord ONE in op de afwezigheid van Givairo Read. De verdediger is geblesseerd en kon afgelopen dinsdag tegen Fenerbahçe SK dan ook niet spelen.

Van Persie heeft nu aangegeven dat de verwachting is dat hij na de interlandbreak weer terug is. De komende interlandbreak is van 1 tot en met 9 september. Dat betekent dat Read sowieso de wedstrijden tegen Excelsior Rotterdam van morgen, en de wedstrijd op 31 augustus tegen Sparta Rotterdam mist.

Read kan dus mogelijk weer spelen op 13 september. Dan spelen de Rotterdammers tegen SC Heerenveen. Die wedstrijd wordt dan om 21:00 uur gespeeld in De Kuip.

Zaterdag tegen Excelsior Rotterdam speelt Jordan Lotomba op de rechtsbackpositie, zo gaf Van Persie al prijs. Bart Nieuwkoop, die afgelopen dinsdag nog ontbrak, zit ook weer in de wedstrijdselectie.

+1/-0

Luciano Valente, Oussama Targhalline en Sem Steijn zou mijn middenveld zijn jammer dan voor Timber en Hwang.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 augustus 2025 om 17:04:

Luciano Valente, Oussama Targhalline en Sem Steijn zou mijn middenveld zijn jammer dan voor Timber en Hwang.

Eens, al zou ik ook Sauer weleens op 10 willen zien. Dat deed hij bij NAC ook heel verdienstelijk. Misschien Steijn eens in de spits proberen.

+1/-0

Willykment schreef op 15 augustus 2025 om 18:52:

Eens, al zou ik ook Sauer weleens op 10 willen zien. Dat deed hij bij NAC ook heel verdienstelijk. Misschien Steijn eens in de spits proberen.

Ben het wel met je eens eigenlijk, ik vind Valente en Targhalline de beste op het moment.
Maar Targhalline is een makkelijk slachtoffer heb ik het gevoel , net zoals wij dit wel vaker hebben gehad, bv Amrabat destijds.
Die was ook echt goed op een bepaalde positie maar nooit echt de kans gekregen.
We hebben zoveel leuke spelers daar , zou echt per westrijd moeten kijken.

+1/-0

Willykment schreef op 15 augustus 2025 om 18:52:

Zou kunnen netals Valente vanaf links dan kan je Timber op 8 houden maar Kraay Jr vroeg Robin daarover maar ziet Valente als 8 of 10 gedurende een wedstrijd kan je best varianten proberen vind ik dat is juist de kunst van een goede coach anticiperen dat deed Mourinho ook goed.

+1/-0

Met deze opstelling begint Feyenoord aan de uitwedstrijd tegen Excelsior

Op de persconferentie van vrijdagmiddag liet Robin van Persie al doorschemeren dat Jordan Lotomba gewoon in de basis zou beginnen na zijn mindere wedstrijd van afgelopen week. Ook op de andere posities zijn er geen verrassingen in de basiself van Feyenoord, en dus kiest de trainer ervoor om niet te rouleren.

Onder de lat staat Timon Wellenreuther wederom opgesteld, met voor zich een linie gevormd door Lotomba, Anel Ahmedhodzic, Tsuyoshi Watanabe en Jordan Bos. Het centrale duo liet ook tegen Fenerbahçe zien goed op elkaar te zijn ingespeeld. Tegen NAC werden er vorige week zelfs nul schoten op doel geïncasseerd.

Enigszins opvallend is wellicht dat Luciano Valente niet in de basis start. De nieuweling maakt constant een erg sterke indruk, maar heeft ook te maken met een aantal andere sterkhouders op zijn positie. Dit betekent dat In-Beom Hwang, Quinten Timber en Sem Steijn ook tijdens de tweede competitiewedstrijd het middenveld vormen.

Aanvallend zullen Anis Hadj Moussa, Ayase Ueda en Leo Sauer gaan jagen op doelpunten. Dit betekent dat Calvin Stengs wederom vanaf de bank zal toekijken.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Lotomba/#30, Ahmedhodzic/#21, Watanabe/#04, Bos/#15; Hwang/#06, Timber/#08, Steijn/#14(C); Hadj Moussa/#23, Ueda/#09, Sauer/#16.

Wissels Feyenoord: Bijlow/#01; Bossin/#39, Nieuwkoop/#02, Smal/#05, Stengs/#10, Borges/#11, Tengstedt/#17, Diarra/#27, Targhalline/#28, Slory/#36, Valente/#40, Kraaijeveld/#47.

+1/-0

Geen Valente? Vreemd maar goed dan moet hij het als invaller maar laten zien. Timber wil hij ook niet passeren en Steijn is zijn captain.

+1/-0

Steijn is geen middenvelder, maar een spits. Dan moet van Persie kiezen: Steijn of Ueda. Tegen Excelsior kom je er misschien mee weg, maar tegen Utrecht of Twente kom je in de problemen.

+1/-0

Kwakman zegt het goed. Als je zo slecht begint is het knap dat je in de rust voor staat.

+1/-0

kees592 schreef op 16 augustus 2025 om 19:38:

Steijn is geen middenvelder, maar een spits. Dan moet van Persie kiezen: Steijn of Ueda. Tegen Excelsior kom je er misschien mee weg, maar tegen Utrecht of Twente kom je in de problemen.

Misschien niet wordt 2-2 hij durft Timber niet te wisselen voor Valente laf.

+1/-0

Snel Bijlow op de goal. Die Duitser wordt alleen maar erger...

+1/-0

Steijn een spits? Hou op man. Zie je hem al met zijn rug naar de goal met twee beulen in zijn nek een bal aannemen? Er is maar 1 reden dat je hem een spits noemt: hij komt zwaar tekort als 10. Hij kan weliswaar goed afwerken, maar verder helemaal niets.

+1/-0

Winnende coach heeft gelijk maar man wat is het weer hangen en wurgen.Timber deze week niet gezien en dat wil naar de Premier League lol.

+1/-0

De enige die goed inviel was Smal. Hij heeft voetballend vermogen, net als Bos. Van Persie moet voor voetballers kiezen. Het was armoedig vanavond.

+1/-0

socrates schreef op 16 augustus 2025 om 20:34:

Steijn een spits? Hou op man. Zie je hem al met zijn rug naar de goal met twee beulen in zijn nek een bal aannemen? Er is maar 1 reden dat je hem een spits noemt: hij komt zwaar tekort als 10. Hij kan weliswaar goed afwerken, maar verder helemaal niets.

Dan Ueda spits en Steijn uit het elftal.

+1/-0

Spelers moeten ook in de spiegel kijken maar dat gebeurt nu niet want ze winnen. Speel je gelijk krijg je hetzelfde gedoe van vorig seizoen. We hebben allemaal onze ideeën over de opstelling wissels etcetera maar zitten niet op de bank hé ik had ze na dinsdag veel scherper en fanatieker verwacht.

+1/-0

Beste seizoensstart sinds jaren maar daar is alles ook mee gezegd.

+1/-0

Knakkie schreef op 16 augustus 2025 om 20:59:

Beste seizoensstart sinds jaren maar daar is alles ook mee gezegd.

Dat telt want ook met Slot liepen we vaker tegen een puntenachterstand aan. Nu blijf je tenminste bij voorlopig.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Excelsior - Feyenoord