Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Jeugdopleiding » Feyenoord O18

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

'Feyenoord in de markt voor jeugdspeler Rudisill'

Feyenoord hoopt de jeugdopleiding te versterken met Paulo Rudisill, zo meldt 1908.nl. De 17-jarige aanvallende middenvelder komt op dit moment uit voor de Amerikaanse club LA Galaxy en moet de overstap maken naar de beloften van de Rotterdammers.

Rudisill was eerder al op proef bij Feyenoord en liep stage bij Onder 18. De Amerikaan was in de oefenwedstrijd tegen het Mexicaanse Pachuca FC trefzeker met zijn hoofd vanuit een hoekschop. Rudisill wordt omschreven als toekomstige ster van de MLS, maar maakt mogelijk vroegtijdig al de overstap naar Europa.

Rudisill is tweebenig en beschikt naast een Amerikaans paspoort ook over een Italiaans paspoort. Hij heeft zijn debuut voor LA Galaxy nog niet gemaakt, waardoor Feyenoord kansen ziet om hem vroegtijdig naar Rotterdam te halen.

Academy-speler Björn Otte tekent eerste contract

Björn Otte heeft dinsdagmiddag een handtekening gezet onder zijn eerste profcontract bij Feyenoord. In het bijzijn van zijn familie tekende de speler van Feyenoord Academy een overeenkomst voor de duur van drie jaar, waardoor hij tot medio 2026 aan de club verbonden is.

Rini Coolen, Head of Academy van Feyenoord, is blij dat Otte zijn eerste contract heeft getekend. ''Het is mooi om te zien dat een speler als Björn, die al sinds zijn zevende jaar actief is in de jeugdopleiding van de club, beloond wordt met een profcontract. Björn is een betrouwbare speler, met een echte winnaarsmentaliteit en die op het veld op meerdere posities uit de voeten kan.''

''Ik ben erg trots dat ik na al die jaren die ik al in de Academy heb gespeeld nu mijn eerste contract bij deze mooie club heb mogen tekenen'', zegt Otte. ''Ik heb er altijd hard voor gewerkt en ben blij dat het nu eindelijk zover is. Mijn persoonlijke doel is om me dit seizoen verder door te ontwikkelen als speler bij Onder 18 en ik kijk uiteraard nu al uit naar de wedstrijden die we gaan spelen in de UEFA Youth League.’

De 17-jarige Otte is deze week begonnen aan zijn tiende seizoen als speler van de jeugdopleiding van Feyenoord. De multifunctionele verdediger, die zijn voetbalcarrière begon bij DCV uit Krimpen aan den IJssel, maakt dit seizoen deel uit van Feyenoord Onder 18, dat onder leiding staat van trainers Robin van Persie en Brian Pinas. Afgelopen seizoen deed Otte ook al ervaring op bij het Nederlands elftal voor future spelers onder de 17 jaar.

 

+1/-0

Afellay wordt rechterhand Van Persie in jeugdopleiding Feyenoord
12.45,
Vandaag
55 Reacties
Ibrahim Afellay wordt assistent-trainer bij Feyenoord Onder 18. De oud-speler van onder meer PSV en Barcelona wordt bij het jeugdelftal de rechterhand van hoofdcoaches Robin van Persie en Brian Pinas.

Afellay wordt rechterhand Van Persie in jeugdopleiding Feyenoord
© Pro Shots
DELEN:
De 37-jarige Utrechter is bezig met het behalen van zijn zijn trainersdiploma's. Afellay wil graag het UEFA C-diploma, wat hem bevoegd maakt om leiding te geven aan jeugdelftallen.

Het is niet de eerste keer dat Afellay opduikt bij Feyenoord. In de tweede helft van vorig seizoen liep Afellay stage bij Feyenoord Onder 16, dat destijds ook door Pinas en Van Persie werd geleid.

Dat Afellay gaat werken bij Feyenoord en niet bij PSV, heeft vooral te maken met de goede band die hij heeft met Van Persie. De twee oud-profs zijn al lange tijd vrienden van elkaar en speelden 32 interlands samen in het Nederlands elftal.

 

+1/-0

Leuke docu op ESPN, het heeft soms een hoog Dick Advocaat gehalte met de clichés die je voorbij ziet komen maar van Persie lijkt me iemand met potentie als trainer. Hij ziet het spelletje en wil duidelijk volgens de nieuwe clubvisie voetballen met hoge intensiteit en hoge druk, mooi om te zien dat het (met een sterke lichting) goed werkt en succes opleverde tijdens de voorbereiding van dit team.

Wordt overigens nog interessant om te zien hoe hij omgaat met de concurrentie voor zijn zoon. Redmond heeft het uitstekend gedaan tijdens de voorbereiding en past heel goed in het Slotbal.

 

+1/-0

Er wordt veel van Robin van Persie verwacht, maar wat ik graag zou willen is dat hij zijn vleugels nog uitslaat vóórdat hij bij Feyenoord wordt overwogen voor het hoofdtrainerschap. Ik begrijp wel dat hij een beetje gebonden is aan Nederland/Rotterdam, met zijn zoon die hier voetbalt en zijn dochter/vrouw die ook hun leven hier hebben. Maar ik zou het wel mooi vinden als hij nog een seizoen assistent wordt bij Manchester United of Arsenal, zodat hij ook daar in de keuken kan kijken. Of (en anders; 'én') dat hij eerst bij een kleinere club op eigen benen leert staan. Zou Feyenoord hem bij Excelsior kunnen stallen, bijvoorbeeld?

Ik denk dat hij hier méér van zou leren, dan een traject waarbij hij louter en alleen binnen Feyenoord wordt klaargestoomd voor het grote werk...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 augustus 2023 om 16:13:

Er wordt veel van Robin van Persie verwacht, maar wat ik graag zou willen is dat hij zijn vleugels nog uitslaat vóórdat hij bij Feyenoord wordt overwogen voor het hoofdtrainerschap. Ik begrijp wel dat hij een beetje gebonden is aan Nederland/Rotterdam, met zijn zoon die hier voetbalt en zijn dochter/vrouw die ook hun leven hier hebben. Maar ik zou het wel mooi vinden als hij nog een seizoen assistent wordt bij Manchester United of Arsenal, zodat hij ook daar in de keuken kan kijken. Of (en anders; 'én') dat hij eerst bij een kleinere club op eigen benen leert staan. Zou Feyenoord hem bij Excelsior kunnen stallen, bijvoorbeeld?

Ik denk dat hij hier méér van zou leren, dan een traject waarbij hij louter en alleen binnen Feyenoord wordt klaargestoomd voor het grote werk...



Dordrecht zou een mooie eerste stap zijn dan, hij kan vol gebruik maken van de jeugd van Feyenoord ook dan die hij goed kend.

 

+1/-0

Hoeft ook niet perse een club tezijn zou hem ook graag bij Oranje als assistent zien. Mischien met Slot ooit.

 

+1/-0

Top Docu en je ziet gewoon dezelfde filosofie als bij Feyenoord 1, nu alleen O21 nog.

 

+1/-0

https://1908.nl/artikelen/kraaijeveld-traint-mee-bij-feyenoord-1link

Pas 16, maar hij heeft z'n fysiek mee. Leuk dat Slot hem mee laat trainen, een van de grootste talenten uit de academy.

 

+1/-0

Talentvolle Amerikaan Rudisill tekent bij Feyenoord

Feyenoord heeft zich weten te versterken met Paulo Rudisill. De 18-jarige middenvelder uit de Verenigde Staten tekende in De Kuip een contract tot medio 2026. Rudisill sluit dit seizoen aan bij Feyenoord Onder 18.

''Paulo is een aanvallend ingestelde middenvelder die op meerdere posities uit de voeten kan'', zegt Rini Coolen, Head of Academy van Feyenoord. ''Tevens is hij inzichtelijk sterk en beschikt hij over de juiste winnaarsmentaliteit. Ondanks dat hij pas kort speler van Feyenoord is heeft hij zich al razendsnel weten aan te passen bij de club. Het is mooi om te zien hoe hard hij iedere dag werkt om het maximale uit zichzelf te halen.''

Voor Rudisill komt een droom uit om de stap naar Europa te maken en voor Feyenoord te gaan spelen. ''Al sinds ik klein was hoopte ik ooit om als voetballer actief in Europa te zijn. Ik ben er dan ook zeer trots op dat ik nu voor een grote en mooie club als Feyenoord mag uitkomen. Op deze plek kan ik me uitstekend verder ontwikkelen en ga ik er alles aan doen om ooit Feyenoord 1 te halen.''

LA Galaxy
De in Irvine (Californië) geboren Rudisill doorliep de afgelopen jaren de jeugdopleiding van LA Galaxy en behoort het resterende seizoen tot de selectie van Feyenoord Onder 18. Afgelopen vrijdag maakte de jeugdinternational van de Verenigde Staten zijn officiële debuut voor het team van trainers Robin van Persie en Brian Pinas. In het gewonnen thuisduel met FC Groningen (2-1) stond Rudisill de gehele wedstrijd binnen de lijnen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Jeugdopleiding » Feyenoord O18