Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Jeugdopleiding » Feyenoord/FC Dordrecht samenwerking

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

'Feyenoord en FC Dordrecht akkoord over samenwerking'

Feyenoord en FC Dordrecht hebben elkaar definitief gevonden in een nieuwe samenwerking, zo meldt ESPN-verslaggever Mark van Rijswijk vrijdagavond. Beide partijen zien voldoende mogelijkheden om elkaar sterker te maken.

Aangezien Feyenoord Onder 21 momenteel nog altijd niet actief is in de Keuken Kampioen Divisie, kan een nieuwe samenwerking een goede kans bieden om talentvolle spelers uit Rotterdam de kans te geven om zich verder te ontwikkelen op het op één na hoogste niveau.

 

+1/-0

Gaat Dordt met al die toppers straks promoveren hehe..

 

+1/-0

Excelsior en Dordrecht melden zich voor 5 Feyenoord-talenten

Guus Baars (19), Shiloh 't Zand (19) en Leo Sauer (17) staan in de belangstelling van FC Dordrecht. Excelsior zou interesse hebben voor Antoni Milambo (18) en Jaden Slory (17).

Van belang is dat spelers die verhuurd worden, ook écht structureel speelminuten gaan maken en de weerstand gaan ervaren van spelen in de voetbalpiramide.

Voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld Milambo is het daarom misschien wel beter om 25 wedstrijden te spelen in de Eerste Divisie voor FC Dordrecht, dan 15 wedstrijden voor Excelsior; mocht die laatste zich handhaven in de Eredivisie.

:offtopic

Het liefst wil je deze vijf spelers allemaal komend seizoen in de Eerste Divisie laten spelen bij Jong Feyenoord. Maar goed, het is wéér niet gelukt naar de voetbalpiramide te promoveren. Ik zie het ook niet meer gebeuren. Als enige optie denk ik dat Feyenoord zich tegenover de KNVB, en de andere clubs tijdens (competitie)-overleg wat harder moet gaan opstellen en poogt een 'extra' plekje in de voetbalpiramide voor Jong Feyenoord te forceren.

Er wordt over zoveel verschillende onderwerpen overleg gevoerd, ik denk dat je het 'ergens' op tafel moet kunnen krijgen en als wisselgeld moet kunnen inzetten. Het is voor het Nederlandse voetbal ook beter als Jong Feyenoord óók in de Eerste Divisie speelt. En ik denk dat het de kijkcijfers van Eerste Divisie ook zal helpen. Ik heb nu in ieder geval geen reden om op vrijdagavond te kijken naar het schakelprogramma, als ik thuis ben en erlangs zap. Als Jong Feyenoord speelt, zou ik wél blijven hangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 mei 2023 om 14:23:

Excelsior en Dordrecht melden zich voor 5 Feyenoord-talenten

Guus Baars (19), Shiloh 't Zand (19) en Leo Sauer (17) staan in de belangstelling van FC Dordrecht. Excelsior zou interesse hebben voor Antoni Milambo (18) en Jaden Slory (17).

Van belang is dat spelers die verhuurd worden, ook écht structureel speelminuten gaan maken en de weerstand gaan ervaren van spelen in de voetbalpiramide.

Voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld Milambo is het daarom misschien wel beter om 25 wedstrijden te spelen in de Eerste Divisie voor FC Dordrecht, dan 15 wedstrijden voor Excelsior; mocht die laatste zich handhaven in de Eredivisie.

:offtopic

Het liefst wil je deze vijf spelers allemaal komend seizoen in de Eerste Divisie laten spelen bij Jong Feyenoord. Maar goed, het is wéér niet gelukt naar de voetbalpiramide te promoveren. Ik zie het ook niet meer gebeuren. Als enige optie denk ik dat Feyenoord zich tegenover de KNVB, en de andere clubs tijdens (competitie)-overleg wat harder moet gaan opstellen en poogt een 'extra' plekje in de voetbalpiramide voor Jong Feyenoord te forceren.

Er wordt over zoveel verschillende onderwerpen overleg gevoerd, ik denk dat je het 'ergens' op tafel moet kunnen krijgen en als wisselgeld moet kunnen inzetten. Het is voor het Nederlandse voetbal ook beter als Jong Feyenoord óók in de Eerste Divisie speelt. En ik denk dat het de kijkcijfers van Eerste Divisie ook zal helpen. Ik heb nu in ieder geval geen reden om op vrijdagavond te kijken naar het schakelprogramma, als ik thuis ben en erlangs zap. Als Jong Feyenoord speelt, zou ik wél blijven hangen.


Eens, dit heb ik al eens eerder geopperd. Feyenoord moet dit bij de KNVB gaan afdwingen, wellicht als onderdeel van een andere deal. Belachelijk dat andere topclubs "random" mogen instromen en wij niet meer omdat we toevallig net op dat moment een TD hadden die een andere visie had, de KNVB kan ons niet eeuwig straffen voor die domme beleidskeuze. Een topclub als Feyenoord hoort, in het belang van het Nederlandse voetbal, met een Jong Team in de KKD. Al eerder betoogd dat het geen magisch wondermiddel is voor talenten, maar het is voor veel (iets minder grote) talenten een fijne tussenstap richting de Eredivisie. Daar profiteert uiteindelijk ook de rest van het Nederlands voetbal van, we zijn nu eenmaal een van de grote opleidingscentra van het land.

 

+1/-0

Meer duidelijkheid over de alliantie met FC Dordrecht

https://1908.nl/artikelen/meer-duidelijkheid-over-de-alliantie-met-fc-dordrechtlink

 

+1/-0

Hoop dat Shiloh het laat zien in de KKD wel 1 vd grote talenten.

Verhuurde 't Zand hoopt op doorbraak in De Kuip: "Stadiongeluiden kan ik inmiddels wel dromen"

https://1908.nl/artikelen/verhuurde-t-zand-hoopt-op-doorbraak-in-de-kuip-stadiongeluiden-kan-ik-inmiddels-wel-dromenlink

Om dat voor elkaar te krijgen richt van ’t Zand zich nu op het komende seizoen bij Dordrecht. "Eerst zal ik een basisplek moeten veroveren en daarna wil ik belangrijk zijn voor het team. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat besef ik wel. We beginnen volgende maand tegen NAC en Willem II. Dat zijn meteen twee grote clubs. De Keuken Kampioen Divisie is voor een speler van mijn leeftijd een prachtig podium om me verder te ontwikkelen. We hebben een ambitieus en talentvol team, ik verwacht echt een mooi seizoen voor mezelf en voor de club."

Komt ook over als een slimme jongen.

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 juli 2023, 22:29:08.

 

+1/-0

'Transfersom Osundina kan oplopen naar één miljoen euro'

Feyenoord heeft de inkomende transfer van Korede Osundina donderdag definitief afgerond. De talentvolle spits heeft een contract getekend tot medio 2026 in De Kuip. ESPN meldt de transfersom die gemoeid is met de komst van Osundina.

Feyenoord betaalt een bedrag van ruim twee ton aan Orange County SC, waar de Rotterdammers ook een samenwerkingsverband mee hebben afgesloten. De transfersom kan door bonussen oplopen tot een miljoen euro. De Amerikanen hebben tijdens de onderhandelingen ook een doorverkooppercentage bedongen.

Feyenoord heeft Osundina direct weer doorverhuurd aan FC Dordrecht. Afgelopen vrijdag zat hij al samen met Mark Ruijl, Head of Global Football van Feyenoord, op de tribune van de Schapenkoppen om zijn nieuwe werkgever aan het werk te zien.

 

+1/-0

Abrupt gestopt Feyenoord-talent: ‘Voordat ik complotgek word genoemd...’

Als ik zijn verhaal zo lees, vind ik 'complotgek' als typering iets te specifiek...

Prima dat hij stopt omdat hij geen voldoening en plezier meer kan halen uit het profvoetballer-bestaan. Dat kan. En als hij het daarbij had gelaten; prima.

Maar hij ziet de noodzaak om uitleg over zijn beweegredenen en zijn toekomstplannen te geven, en daar gaat het mis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 augustus 2023 om 16:22:

Abrupt gestopt Feyenoord-talent: ‘Voordat ik complotgek word genoemd...’

Als ik zijn verhaal zo lees, vind ik 'complotgek' als typering iets te specifiek...

Prima dat hij stopt omdat hij geen voldoening en plezier meer kan halen uit het profvoetballer-bestaan. Dat kan. En als hij het daarbij had gelaten; prima.

Maar hij ziet de noodzaak om uitleg over zijn beweegredenen en zijn toekomstplannen te geven, en daar gaat het mis.



Ik wil geen complot gek genoemd worden maar ik ben het wel…..

Gadverdamme had in eerste instantie respect voor zijn beslissing maar nu niet meer. Met zijn ‘er gaan zoveel dingen mis in het Westen, ik ga moslim worden’. Rot dan lekker op naar Iran, Pakistan, Syrië of weet ik veel wat voor kalifaat waar alles goed gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 31 augustus 2023 om 16:33:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 augustus 2023 om 16:22:

Abrupt gestopt Feyenoord-talent: ‘Voordat ik complotgek word genoemd...’

Als ik zijn verhaal zo lees, vind ik 'complotgek' als typering iets te specifiek...

Prima dat hij stopt omdat hij geen voldoening en plezier meer kan halen uit het profvoetballer-bestaan. Dat kan. En als hij het daarbij had gelaten; prima.

Maar hij ziet de noodzaak om uitleg over zijn beweegredenen en zijn toekomstplannen te geven, en daar gaat het mis.



Ik wil geen complot gek genoemd worden maar ik ben het wel…..

Gadverdamme had in eerste instantie respect voor zijn beslissing maar nu niet meer. Met zijn ‘er gaan zoveel dingen mis in het Westen, ik ga moslim worden’. Rot dan lekker op naar Iran, Pakistan, Syrië of weet ik veel wat voor kalifaat waar alles goed gaat.


Precies hetzelfde gevoel hierbij. Hoop voor die jongen dat het niet een eenmalige bevlieging is.

 

+1/-0

Emmen - Dordrecht 2-4 bijna afgelopen.

 

+1/-0

Dordrecht wel de verrassing in de KKD netjes zesde en scoren er lekker op los.

 

+1/-0

Buitengewoon knap wat ze doen van lelijk eendje naar 1 vd smaakmakers in de KKD.

 

+1/-0

Shiloh doet het goed monmenteel maar wist niet dat hij in de jeugd zelfs een jaar had met 30 goals.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 maart 2024 om 01:12:

Shiloh doet het goed monmenteel maar wist niet dat hij in de jeugd zelfs een jaar had met 30 goals.




Vergelijkbaar qua niveau en speltype (in de jeugd) met een Kökcü, veel vrije trappen gescoord in de jeugd. Net zoals Kökcü van nature een 10, maar ook Shiloh komt waarschijnlijk op 8 het best tot zijn recht als CM.

Uiteraard een minder groot talent dan Milambo (en andere lichting), maar zeker een van de beteren uit de jeugd. Zou hem graag zien strijden met Milambo als Timber wordt verkocht, kunnen allebei perfect op 8 en andere posities op het middenveld spelen.

Je ziet nu dat hij fysiek gewend is aan het profvoetbal en direct een hoog rendement heeft. Er is nog veel meer uit deze speler te halen. Echt een topper. Ook qua mentaliteit trouwens.

Maar wat ik van 1908 begreep is dat ze de Dordrecht spelers willen verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 maart 2024 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 maart 2024 om 01:12:

Shiloh doet het goed monmenteel maar wist niet dat hij in de jeugd zelfs een jaar had met 30 goals.




Vergelijkbaar qua niveau en speltype (in de jeugd) met een Kökcü, veel vrije trappen gescoord in de jeugd. Net zoals Kökcü van nature een 10, maar ook Shiloh komt waarschijnlijk op 8 het best tot zijn recht als CM.

Uiteraard een minder groot talent dan Milambo (en andere lichting), maar zeker een van de beteren uit de jeugd. Zou hem graag zien strijden met Milambo als Timber wordt verkocht, kunnen allebei perfect op 8 en andere posities op het middenveld spelen.

Je ziet nu dat hij fysiek gewend is aan het profvoetbal en direct een hoog rendement heeft. Er is nog veel meer uit deze speler te halen. Echt een topper. Ook qua mentaliteit trouwens.

Maar wat ik van 1908 begreep is dat ze de Dordrecht spelers willen verkopen.



Never trust 1908.

Ik zou nog een jaar verhuren, niveau Feyenoord is hoog hoor en hopelijk stijgt dat nog na een zinderende transferzomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 12 maart 2024 om 10:17:

(...)



Feyenoord loopt nog altijd tegen de beperkingen aan van de eigen structuur, waarin Jong Feyenoord niet in de voetbalpiramide speelt.

Daardoor moeten talenten verhuurd worden, om competitieve weerstand van niveau te ondervinden. Nadeel is dat zij daarmee buiten het zicht en de trainingsmethodiek van 1908 terechtkomen. Ik denk dat voor de ontwikkeling van talenten nóg beter zou zijn, als ze dagelijks werken op hetzelfde complex als de hoofdmacht, en volgens dezelfde standaard.

Je kunt bij FC Dordrecht allemaal assistent-trainers neerzetten vanuit Feyenoord, de faciliteiten en begeleiding is gewoon niet van hetzelfde niveau als in Rotterdam.

Een ander groot nadeel, is dat er géén 'tussenoplossing' geboden kan worden. Voor een Milambo en Sauer zou het waarschijnlijk heel goed zijn geweest als ze dit seizoen náást het trainen met de hoofdgroep en sporadisch invallen, wedstrijden in de Eerste Divisie hadden kunnen spelen.

Andersom hadden 't Zand, Tsoungui en Sebaoui wellicht ook kunnen 'ruiken' aan het grote werk, als ze met Jong Feyenoord in de Eerste Divisie hadden gespeeld.

Ik zou het echt vreemd vinden, als deze samenwerking alleen maar in het leven is geroepen om marktwaardes te creeeren, en alle spelers die vanuit Feyenoord bij FC Dordrecht spelen na dit seizoen mogen vertrekken. Ik zou het logischer vinden dat je gaat kijken of ze op een hoger niveau kunnen spelen, middels een verhuur aan een Eredivisionist of desnoods een Belgische Eersteklasser.

Als je nu veel geld voor een speler kan krijgen en hij komt de komende seizoen toch niet in aanmerking voor de Kuip; moet je hem verkopen. Maar dat moet niet het beoogde doel zijn.

En ik vind ook dat Feyenoord intern duidelijker moet maken dat spelers die verhuurd worden, door de technische staf niet als 'gepasseerd station' moeten worden beschouwd. Ik krijg weleens de indruk dat Slot al afscheid genomen heeft van Bullaude, Kasanwirjo en de spelers die nu in Dordrecht rondhobbelen. Maar dat hij wel tal van versterkingen verlangd om dubbele bezetting te hebben. Voor de breedte moet hij wat mij betreft maar aan de slag gaan met de jongens die al onder contract staan, al dan niet verhuurd.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Jeugdopleiding » Feyenoord/FC Dordrecht samenwerking