Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 17 december 2022 om 11:31:

Weer geblesseerd geraakt in de voorbereiding. Zal hij de intensiteit van wedstrijden op een hoger niveau niet aankunnen? Hebben we een brekebeen binnengehaald? Of is het puur toeval en pech? Vragen, vragen en vragen.
Iig kan je zeggen dat twee keer geblesseerd raken in een voorbereidingsperiode niet best is en mag je best de vraag stellen of hij nog wel een realistische optie is voor de zes positie.


Lijkt het wel op, jammer ik vond hem best aardig spelen als 6 in de minuten die hij kreeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 17 december 2022 om 23:16:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 17 december 2022 om 11:31:

Weer geblesseerd geraakt in de voorbereiding. Zal hij de intensiteit van wedstrijden op een hoger niveau niet aankunnen? Hebben we een brekebeen binnengehaald? Of is het puur toeval en pech? Vragen, vragen en vragen.
Iig kan je zeggen dat twee keer geblesseerd raken in een voorbereidingsperiode niet best is en mag je best de vraag stellen of hij nog wel een realistische optie is voor de zes positie.


Lijkt het wel op, jammer ik vond hem best aardig spelen als 6 in de minuten die hij kreeg.



Ik denk dat we Wieffer niet te vroeg moeten afschrijven als 'brekebeen'. Hij speelde vorige seizoen nog Eerste Divisie en het was vanaf het begin duidelijk dat hij tijd nodig had om te wennen aan de intensiteit en het niveau.

De laatste maand leek het alsof Wieffer het niveau steeds beter aan kon, maar nog steeds kan het zijn dat hij 'vol in het rood' moest om die prestaties te leveren. Dat kunnen wij niet zien. Als je constant op je tenen moet lopen om mee te komen, ben je extra kwetsbaar. Een blessure ligt dan op de loer.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat hem de tijd wordt gegund om stappen te maken, en pas dan geoordeeld kan worden of hij goed genoeg blijkt voor het niveau van Feyenoord. Voetbaltechnisch én fysiek.

Laten we niet vergeten dat hij gehaald is als vervanger van Aursness, op het moment dat de verwachting was dat hij nog een seizoen (minimaal) zou blijven. En daarnaast, het is voor spelers die tegen de basis aan zitten ook erg lastig gezien het ontbreken van een tweede elftal in de Eerste Divisie.

Je wordt heen en weer geslingerd tussen momenten waarop je in moet vallen en je top moet zijn, terwijl er geen 'vangnet' is waar je kan ontwikkelen op een niveau dat die top enigszins benaderd. Trainen is een ander verhaal, hoe je een 'echte' wedstrijd ook probeert te benaderen. De druk van een daadwerkelijke wedstrijd voor publiek en om de knikkers zorgt mentaal en fysiek voor een belasting.

 

+1/-0

Kan me wel voorstellen dat Slot wat onrustig is over zowel CVM als RCV posities. Voor die posities is alleen Timber echt fit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 december 2022 om 14:50:

Kan me wel voorstellen dat Slot wat onrustig is over zowel CVM als RCV posities. Voor die posities is alleen Timber echt fit.


Ja denk ik ook, al vind ik dat gedoe over die RCV positie nogal overdreven. Zo'n Rasmussen kan daar prima een paar wedstrijden als vervanger staan als het echt nodig zou moeten zijn. Ik denk overigens niet dat het daar op zal aankomen, Trauner is tegen die tijd al lang weer fit. Dat van die CVM vind ik eerder zorgwekkend, Wieffer haakt toch wel vaak af als de intensiteit wat omhoog gaat in een trainingsperiode. Jammer, want ik vond hem als 6 eigenlijk beter spelen dan Timber in de minuten dat hij kreeg. Maar goed, Timber oogde de laatste twee oefenwedstrijden aanzienlijk scherper en hij begint eindelijk een keer te variëren in z'n passing. Dat is een positief teken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 december 2022 om 15:29:


Jammer, want ik vond hem als 6 eigenlijk beter spelen dan Timber in de minuten dat hij kreeg. Maar goed, Timber oogde de laatste twee oefenwedstrijden aanzienlijk scherper en hij begint eindelijk een keer te variëren in z'n passing. Dat is een positief teken.



Heb weinig gezien van de twee wedstrijden goed om telezen dat Timber progressie maakt.
Zijn broer is verder speelde ook een aardig WK vond ik en zijn waarde wordt nu al geschat op zo'n 44 miljoen hopelijk gaat onze Timber dat nivo aantikken.

 

+1/-0

Ik begrijp niet dat hij Geertruida als RCV heeft opgesteld en Pedersen RA.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 24 december 2022 om 01:55:

Ik begrijp niet dat hij Geertruida als RCV heeft opgesteld en Pedersen RA.


Wanneer?

 

+1/-0

Voor de blessuretijd van Trauner! Luts heeft vaker RCV gespeeld en dat deed hij niet onverdienstelijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 december 2022 om 00:54:

Voor de blessuretijd van Trauner! Luts heeft vaker RCV gespeeld en dat deed hij niet onverdienstelijk.


Je schreef "heeft opgesteld", dat is voltooid tegenwoordige tijd beste Danall. Daarom was ik even in verwarring, maar ik ben het volmondig eens met je stelling!

 

+2/-0

Ben toch wel fan aan het worden hoor geef die man een basisplaats!

 

+1/-0

Had in de basis moeten starten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 januari 2023 om 14:49:

Had in de basis moeten starten.



Was kennelijk niet fit genoeg. Maar inderdaad: met hem op het middenveld en Geertruida achterin, gaat het allemaal wat soepeler.

 

+1/-0

Echt een topper Koeman let je op!!

 

+1/-0

Oranje gaat wel komen ook voor Geertruida en Hartman.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 februari 2023 om 03:51:

Oranje gaat wel komen ook voor Geertruida en Hartman.



Is er dan nog wel plek voor Timber en Blind? ;)

Maar zonder grappen vind ik Geertruida en Hartman beter spelen om het moment en ben dan ook benieuwd als ze in aanmerking komen.

 

+1/-0

Wieffer speelde gisteren FAN-TAS-TISCH. Hij hield in zijn eentje het Feyenoord-middenveld bij elkaar. Timber, Dilrosun en hun vervangers waren in mindere doen; onwennig in een voor hen andere rol. Wieffer stond daarentegen op zijn ‘eigen’ positie en stond als een huis.

Hij speelde wel op het randje. Maar ook dat is een kwaliteit, dat je met geel op zak blijft strijden en net niet tever gaat.

Geweldenaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 19 februari 2023 om 07:01:

Wieffer speelde gisteren FAN-TAS-TISCH. Hij hield in zijn eentje het Feyenoord-middenveld bij elkaar. Timber, Dilrosun en hun vervangers waren in mindere doen; onwennig in een voor hen andere rol. Wieffer stond daarentegen op zijn ‘eigen’ positie en stond als een huis.

Hij speelde wel op het randje. Maar ook dat is een kwaliteit, dat je met geel op zak blijft strijden en net niet tever gaat.

Geweldenaar.



Ja ben het helemaal met je eens. Je kan hem nu al gerust de revelatie van het seizoen noemen, of beter gezegd van de 2e seizoenshelft. In alle eerlijkheid ik zag dat niet aankomen dat hij zich zo snel zou ontwikkelen tot een steunpilaar. Ik had mijn twijfels over zijn fysiek maar gelukkig ziet dat er goed uit nu. Geweldig voor Feyenoord en voor hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 19 februari 2023 om 07:01:

Wieffer speelde gisteren FAN-TAS-TISCH. Hij hield in zijn eentje het Feyenoord-middenveld bij elkaar. Timber, Dilrosun en hun vervangers waren in mindere doen; onwennig in een voor hen andere rol. Wieffer stond daarentegen op zijn ‘eigen’ positie en stond als een huis.

Hij speelde wel op het randje. Maar ook dat is een kwaliteit, dat je met geel op zak blijft strijden en net niet tever gaat.

Geweldenaar.


Hij was een eenmansmiddenveld, die andere twee waren onvoorstelbaar zwak en droegen niets bij. Taabouni daarna ook niet inderdaad. Wat een fenomeen!

 

+1/-0

Goed zo Willem hij zegt ook niet zo gauw dat er iemand in oranje moet, Mats heeft gewoon de kwaliteiten maar Ronald is niet gek die ziet dat ook.

Van Hanegem: ''Over Wieffer hoor je die geluiden totaal niet''

Willem van Hanegem is onder de indruk van Mats Wieffer. De middenvelder blinkt wekelijks uit in de ploeg van trainer Arne Slot. De Kromme is van mening dat een oproep voor het Nederlands Elftal een serieuze optie is.

''Als een nieuwe speler bij Ajax een paar wedstrijden meedoet, struikelen ze op televisie over elkaar om zo’n jongen aan Oranje te linken'', vertelt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. ''Over Mats Wieffer hoor je die geluiden totaal niet, maar als je in korte tijd al zo bepalend kan zijn bij de koploper van de eredivisie dan zou een uitnodiging vanuit Zeist helemaal niet gek zijn.''

''Iedereen weet dat ik Marten de Roon van Atalanta een prima speler vind, maar Wieffer is mobieler en kan aan de bal nog meer brengen, denk ik'', vervolgt de oud-voetballer in zijn column. ''Dat Feyenoord van AZ won, vond ik ook vooral zijn verdienste. Want aan Quinten Timber als kompaan had hij erg weinig. Javairo Dilrosun vind ik een goede speler, maar toch meer op de flank dan als diepste middenvelder.''

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer