Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Marcos Lopez

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 februari 2023 om 09:04:

Speelde goed, vind hem verdedigend mischien wel beter als Hartman maar die brengt aanvallend meer.
Slot had gelijk het ligt dicht bijelkaar.

Vind dit echt een wonderbaarlijke mening, er zit zoveel verschil tussen Hartman en deze speler dat het niet eens grappig is.
Op elk vlak is Hartman minstens 2x beter.
Als je zijn laatste 5 wedstrijden terug zou kijken ben ik benieuwd als je nog steeds hetzelfde denkt want vooral verdedigend was het wel erg slecht.

+1/-0

wehave schreef op 06 februari 2023 om 19:28:

Marc Acardipane schreef op 06 februari 2023 om 09:04:

Speelde goed, vind hem verdedigend mischien wel beter als Hartman maar die brengt aanvallend meer.
Slot had gelijk het ligt dicht bijelkaar.

Vind dit echt een wonderbaarlijke mening, er zit zoveel verschil tussen Hartman en deze speler dat het niet eens grappig is.
Op elk vlak is Hartman minstens 2x beter.
Als je zijn laatste 5 wedstrijden terug zou kijken ben ik benieuwd als je nog steeds hetzelfde denkt want vooral verdedigend was het wel erg slecht.

IK ga hier met je in mee, Wehave, want als Hartmann speelt dan voel ik me rustig en vertrouwd.

+2/-0

Veel kritiek gehad op deze jongen (ik) maar lijkt het nu goed op te pakken, ben nu toch relaxter als hij de rol van linksback moet overnemen.
Leuke ontwikkeling.

+1/-0

Hij speelde prima maar ook in eerdere wedstrijden zag het er al goed uit. Slot noemt hem uitstekend.

+1/-0

Viel prima in, net zoals donderdag, lijkt steeds beter in vorm te komen.
En dat is goed, want dan kun je makkelijker rouleren, want we gaan iedereen nodig hebben.

+1/-0

Ik vind hem aanvankelijk niet veel, maar is de laatste wedstrijden toch behoorlijk mondjes aan het snoeren. Waaronder de mijne.

+1/-0

socrates schreef op 19 maart 2023 om 22:53:

Ik vind hem aanvankelijk niet veel, maar is de laatste wedstrijden toch behoorlijk mondjes aan het snoeren. Waaronder de mijne.

Eens, zijn inbreng maakte enorm verschil. Feyenoord kreeg al snel de controle terug toen hij aan de binnenkant ging spelen en Kudus achter hem aan liet lopen. Tegen Shakthar was hij ook al uitstekend aan het spelen. Beheerst aan de bal en scherp in de duels. Mooi dat er een nieuw luxe probleem kan worden gecreëerd voor Slot.

+1/-0

Lopez is verdedigend iets minder dan Hartman, maar voor de rest gelijkwaardig. Hartman heeft een iets betere eindpass, maar Lopez is beter in de combinatie en opbouw (directer en dieper). Wat van Lopez erg opvallend was tegen Ajax dat hij verschrikkelijk snel nadacht. Vb.: Na zijn afgeslagen schot op doel, kreeg hij de bal terug waarna hij supersnel naar de vrijstaande Wieffer op de rand van de 16 passte.

+1/-0

socrates schreef op 19 maart 2023 om 22:53:

Zo hoort het ook , vaak als je kritiek hebt denken mensen dat je iemand niet mag maar hou er van dat iemand mijn ongelijk bewijst :)

+1/-0

Lopez speelt met Peru zaterdag tegen Duitsland, kan me voorstellen dat hij vaker de voorkeur krijgt boven Hartman nu.
Geeft niet Q komt er ook wel.

+1/-0

Marcos heeft mijn bewondering ook gekregen. Het geeft een gerust gevoel te weten dat we 2 van die klasbakken op de linksachter positie hebben lopen.

+1/-0

Lopez is een hele goede speler mag van mij vaker spelen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 30 augustus 2023 om 03:31:

Als basisspeler?

+1/-0

Lopez is een hele goede speler, mag van mij vaker spelen.

Het is jammer dat spelers die er al een tijd zijn weinig gebruikt worden. Lopez is een goede speler, goede opbouwer ook. Denk dat hij het ontbrekende puzzelstukje op het middenveld is.

+1/-0

wehave schreef op 30 augustus 2023 om 11:42:

Als basisspeler?

Nee normaal is dat Hartman en als die gewisselt wordt is het vaak voor een extra aanvaller omdat Slot dan vol op aanval speelt. Tegen CL tegenstanders is de kans groter dat hij Lopez inbrengt denk ik.

+1/-0

Heeft López vorig seizoen niet ook een keer op het middenveld gespeeld, door geschuif met het systeem? Ik kan me zoiets herinneren, zelfs dat hij met Hartman samen op het veld stond. En dat hij dit niet onverdienstelijk deed. Of vergis ik me?

Misschien is López ook wel een aardige backup 'op 8'?

+1/-0

'Ook Legia laat zijn oog vallen op López'

Legia Warschau is de volgende ploeg die zijn oog heeft laten vallen op Marcos López. Dat meldt transfery.info dinsdag. Eerder kwam Sparta Praag al concreet in de markt voor de 24-jarige linksback van Feyenoord, wat betere papieren lijkt te hebben.

De club uit Polen is bij de beschikbare López uitgekomen omdat het met enkele blessureproblemen kampt. Ook beschikt Legia niet over een pure linksback in de huidige selectie. Op dit moment is het onduidelijk of Legia zich ook daadwerkelijk met een bod heeft gemeld bij Feyenoord: waarschijnlijk (nog) niet.

Sparta Praag werd dit weekend wél concreet, omdat de oud ploeg van Dávid Hancko en Brian Priske met een blessure kampt van de nieuwe Spaanse linkerwingback Imanol García de Albéniz. Het is niet de eerste keer dat Legia Warschau deze zomer zijn oog laat vallen op een speler van Feyenoord. Eerder hengelde de ploeg onsuccesvol naar de diensten van Ilias Sebaoui, die aan sc Heerenveen werd uitgeleend.

López kwam in de drukke transferzomer van 2022 over vanuit de Major League Soccer. Feyenoord betaalde zo'n 1.2 miljoen euro aan San José Earthquakes, wat een uitgaand recordbedrag betekende voor de Amerikaanse club. López was bij Feyenoord goed voor 45 officiële duels, waarin hij drie assists afleverde.

+1/-0

'López lijkt voor Kopenhagen te kiezen'

Niet Sparta Praag, maar FC Kopenhagen lijkt ervandoor te gaan met Marcos López. Dat meldt het Algemeen Dagblad dinsdag in het transferblog.

+1/-0

VI: Feyenoord verhuurt López met optie tot koop

Marcos López verlaat Feyenoord voor FC Kopenhagen. De Rotterdammers verhuren de verdediger met een optie tot koop. Dit meldt Voetbal International. De Deense club biedt hiermee een uitweg voor de linksback, die overbodig is geworden in Rotterdam.

López kwam niet meer voor in de plannen van trainer Brian Priske nadat de Spanjaard Hugo Bueno aan de selectie werd toegevoegd. Gijs Smal is ook weer beschikbaar na zijn kuitblessure. De international van Peru zat niet te wachten op een nieuwe reserverol, waardoor FC Kopenhagen voor alle partijen een uitstekende oplossing is.

De 24-jarige López kwam in de zomer van 2022 voor een bedrag van iets meer dan een miljoen euro over van San Jose. In het shirt van Feyenoord speelde de linkspoot 45 wedstrijden en gaf daarin drie assists. López verlaat Feyenoord met een KNVB Beker, landstitel en Johan Cruijff Schaal op zak. Zijn contract loopt in De Kuip nog door tot medio 2026.

+1/-0

Officieel: López maakt op huurbasis overstap naar FC Kopenhagen

Marcos López speelt de rest van het seizoen op huurbasis voor FC Kopenhagen. De Denen hebben tijdens de onderhandelingen met Feyenoord ook een optie tot koop bedongen. López kan direct in actie komen, want de linksback is ingeschreven voor het play-offduels in de Conference League.

''Marcos dekt voornamelijk de positie van linksback, en aangezien we zoveel mogelijk concurrentie op al onze posities willen waarborgen, was het belangrijk om deze overeenkomst rond te krijgen'', vertelt Sportief directeur Sune Smith-Nielsen. ''Hij is ook een speler die goed geïntegreerd is in Europa, nadat hij een paar jaar in Nederland heeft doorgebracht, en hij kent dus de cultuur.''

Lopez is blij met de kans die hij krijgt in Denemarken. ''Ik had geen twijfels over mijn beslissing om naar F.C. Kopenhagen te komen, na de gesprekken die ik heb gehad met de coach en de sportief directeur. Ze waren erg precies in hun wensen en eisen, en waar ze mijn sterke punten in het team zien passen. Het is ook een goede kans voor mij om bij een club te komen die zich sterk ontwikkelt.''

Wanneer FC Kopenhagen de koopoptie niet licht, sluit López tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen weer aan bij Feyenoord. De international van Peru heeft nog een doorlopend contract tot medio 2026 in De Kuip. Feyenoord nam López in de zomer van 2022 voor een bedrag van 1,2 miljoen euro over van de Amerikaanse club San Jose.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » Marcos Lopez