Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 12 september 2022 om 14:58:

Zijn wij hem niet te snel aan het beoordelen, laten wij de jongens wat tijd geven.
Je ziet wel minpuntjes maar je weet niet of ze daar nog in verbeteren.



Sowieso moet Wieffer de ruimte krijgen om zich aan te passen aan het niveau, dat was het idee ook. Hij is gekomen als (toekomstige) backup van Aursnes en er wordt door diens vertrek en het uitblijven van een vervanger nu al meer van hem verwacht dan op voorhand de bedoeling was.

Zo gaan die dingen.

Het biedt Wieffer ook de kans om zich sneller te ontwikkelen en er eerder te staan.
Maar de huidige situatie loopt overduidelijk voor op het traject wat voor hem uitgestippeld was.

Een beoordeling van zijn spel is van mijn kant ook niet zozeer een veroordeling, ik schrijf hem (nog) niet af. Maar als Feyenoord in mijn ogen minder goed is als hij meespeelt, dan met een andere invulling van het middenveld; is het voor Feyenoord op dit moment beter als hij niet (mee)speelt.

Dat zegt niets over de toekomst, of over Wieffers toekomst bij Feyenoord. Want op termijn denk ik dat hij nog steeds tot een gewaardeerde basiskracht kan uitgroeien.

 

+1/-0

Ik verwacht dat Wieffer over een kleine maand fit genoeg zal zijn om er te staan in de wedstrijden waarin Feyenoord behoefte heeft aan iets meer controle op het middenveld, voorlopig zal hij het moeten doen met invalbeurten. Wieffer lijkt het loopvermogen en dynamiek te hebben om tussen de linies te pendelen, zoals Middenveldert terecht aangaf, waarmee hij in dat opzicht de perfecte 6 kan zijn voor Feyenoord. Zo vulde Aursnes dat ook in. Het technische aspect is helaas wat minder verzorgd bij Wieffer, die minder lichtvoetig en motorisch minder behendig is dan Aursnes. Dit is lastig bij te trainen, maar Wieffer heeft nog steeds genoeg potentie om te slagen als 6 bij Feyenoord. De komende invalbeurten zullen goed zijn voor zijn fitheid en mooie testcases om te zien of hij complementair kan zijn aan middenvelders zoals Szymanski, Kokcu, Timber en Bullaude.

 

+1/-0

Komt natuurlijk ook terug van blessure Fysiek zijn er sowieso problemen zei Slot voor Sparta. Kwa fitheid zit de selectie ook nog maar op 80% schat ik in zeker voor het pressing spelletje van Slot al zie je wel verschil met hoe er vorig jaar gespeeld werd.

 

+1/-0

En toch vind ik, dat elke vergelijking met het vorig seizoen mank gaat met deze selectie. Laten we ons beter richten op het functioneren van het elftal en dan per wedstrijd bekijken.

 

+1/-0

Een andere speler die nog ter sprake komt is Mats Wieffer. De middenvelder mocht in de tweede helft invallen. De Groot is te spreken over het positie kiezen van de voormalig speler van Excelsior. En hij heeft meer positieve kritiek voor Wieffer. ‘Hij heeft een hele grote dribbelvaardigheid en hij denkt altijd vooruit. Eigenlijk heeft hij alles, in potentie, voor die nummer zes positie.’

 

+1/-0

even een lobby voor deze man opstarten. Vond hem gisteren weer heel goed invallen. Bracht rust, overzicht en speelt goed naar voren. En kan dus ook dribbelen, werd heel gevaarlijk in de 16 een keer (bijna doelpunt).

En hij heeft kennis gemaakt met het krachthonk zo lijkt het. Het is dat Slot (vooralsnog) graag aan Timber vasthoudt, maar op een gegeven moment moet je Wieffer op 6 een hele wedstrijd uitproberen. Denk dat kokcu naast hem nog meer kan excelleren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




De laatste keren dat Wieffer inviel, beviel hij mij uitstekend.

Maar heel eerlijk, ik vond Timber gisteren ook eindelijk weer eens een goede wedstrijd spelen. Hoe hij in de dekking aangespeeld wordt en dan al wegdraaiend toch een gaatje vindt om langs zijn tegenstanders getuigt van lef, inzicht en kwaliteit.

Slot lijkt steeds meer keuze te krijgen. Waar het toe zou kunnen leiden is dat hij zijn basis kan aanpassen afhankelijk van de tegenstander, en dat hij spelers gemakkelijker rust kan geven. Het moet echter niet weer doorslaan, waardoor het team ieder wedstrijd een ander gezicht heeft.

Het kan voor Wieffer persoonlijk helemaal geen kwaad als hij het restant van dit seizoen kan blijven ontwikkelen en steeds langere invalbeurten krijgt. Ik denk dat het méér is, dan waar hij op voorhand rekening mee hield.

Stel dat Kökçü komende zomer een grote transfer maakt, dan kun je Szymański definitief vastleggen (al begrijp dat daar nog wat haken en ogen aan zitten, aangezien we officieel helemaal geen zaken mogen doen met Russische clubs. Hoe PSV dat gedaan heeft, is mij een raadsel) en heb je het middenveld voor komend seizoen met hem, Timber en Wieffer al op orde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 november 2022 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:




De laatste keren dat Wieffer inviel, beviel hij mij uitstekend.

Maar heel eerlijk, ik vond Timber gisteren ook eindelijk weer eens een goede wedstrijd spelen. Hoe hij in de dekking aangespeeld wordt en dan al wegdraaiend toch een gaatje vindt om langs zijn tegenstanders getuigt van lef, inzicht en kwaliteit.

Slot lijkt steeds meer keuze te krijgen. Waar het toe zou kunnen leiden is dat hij zijn basis kan aanpassen afhankelijk van de tegenstander, en dat hij spelers gemakkelijker rust kan geven. Het moet echter niet weer doorslaan, waardoor het team ieder wedstrijd een ander gezicht heeft.

Het kan voor Wieffer persoonlijk helemaal geen kwaad als hij het restant van dit seizoen kan blijven ontwikkelen en steeds langere invalbeurten krijgt. Ik denk dat het méér is, dan waar hij op voorhand rekening mee hield.

Stel dat Kökçü komende zomer een grote transfer maakt, dan kun je Szymański definitief vastleggen (al begrijp dat daar nog wat haken en ogen aan zitten, aangezien we officieel helemaal geen zaken mogen doen met Russische clubs. Hoe PSV dat gedaan heeft, is mij een raadsel) en heb je het middenveld voor komend seizoen met hem, Timber en Wieffer al op orde.



het zou ook kunnen dat Wieffer naast Timber speelt en Szymanski vanaf rechtsbuiten. En dan Kokcu meer naar de 10. Hoe dan ook: denk dat het elftal completer is met een type Wieffer (een zes dus). Of hij het kan waarmaken moet blijken, maar zijn optredens zijn veelbelovend en tonen ontwikkeling.
Vond Timber gisteren juist heel matig. Wat mij betreft verliest ie teveel de bal en staat ook altijd in de dekking. Hij zou wat beter positie kunnen kiezen. Hij heeft wel veel hoor: duelkracht, diepte, op zich wel een goed schot. Maar denk ook dat ie moe is, oogt al wedstrijden niet fris

 

+1/-0

Wieffer heeft twee aspecten die hij als 6 beter beheerst dan Timber: de defensieve omschakeling en directe voorwaartse passing (over langere afstand). Wat Timber weer voor heeft is het lichtvoetige wegdraaien onder druk van een tegenstander. Als je Timber en Wieffer fuseert in één speler heb je een type Aursnes, dat laat zien hoe goed en compleet Aursnes was. Wieffer bevalt me tot nu toe wel, wat mij betreft proberen we het middenveld een keer zonder Timber. Ik denk dat het de balans ten goede komt en het spel in de opbouw iets kan versnellen.

 

+2/-0

@WillyKment/ Het wegdraaitrucje van Timber gaat de tegenstander op een gegeven moment steeds beter doorkrijgen.Hij doet continu hetzelfde. Volgens mij ontwikkelt Wieffer zich wel goed. Nieuwe spelers in de winterstop halen is wat mij betreft niet nodig. Daarmee blokkeer je de ontwikkeling van Wieffer alleen maar.

 

+1/-0

Het wegdraaien staat Timber wel bekend om dat moet hij ook niet overdrijven, maar het biedt Slot wel de mogelijkheden om zijn team onder de druk uit te laten spelen. Daarom stimuleert hij Timber vooral om het te blijven doen.

Wieffer is een ander type, maar zie hem nog niet Timber uit de basis spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 14 november 2022 om 21:54:

@WillyKment/ Het wegdraaitrucje van Timber gaat de tegenstander op een gegeven moment steeds beter doorkrijgen.Hij doet continu hetzelfde. Volgens mij ontwikkelt Wieffer zich wel goed. Nieuwe spelers in de winterstop halen is wat mij betreft niet nodig. Daarmee blokkeer je de ontwikkeling van Wieffer alleen maar.



Slot geeft aan in het AD dat na analyse van het seizoen tot zover dat de 6 positie minder prioriteit heeft en er nog meer behoefte is aan versterkingen in een andere linie.

Voorhoede dus lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 november 2022 om 22:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 14 november 2022 om 21:54:

@WillyKment/ Het wegdraaitrucje van Timber gaat de tegenstander op een gegeven moment steeds beter doorkrijgen.Hij doet continu hetzelfde. Volgens mij ontwikkelt Wieffer zich wel goed. Nieuwe spelers in de winterstop halen is wat mij betreft niet nodig. Daarmee blokkeer je de ontwikkeling van Wieffer alleen maar.



Slot geeft aan in het AD dat na analyse van het seizoen tot zover dat de 6 positie minder prioriteit heeft en er nog meer behoefte is aan versterkingen in een andere linie.

Voorhoede dus lijkt me.



Ja, dat lijkt nu meer prioriteit te hebben voor Slot. Al kan het ook een manier zijn om de aandacht af te leiden zodat je de prijs kan drukken.

Ik weet niet of een versterking in de voorhoede zin heeft voor de restant van dit seizoen. De complete voorhoede is vernieuwd ten opzichte van vorig seizoen, en meer nog dan bij andere linies kun je voorin geen onnauwkeurigheid veroorloven. Je moet perfect op elkaar ingespeeld zijn, de ruimtes zijn immers veel kleiner en de tegenstander hoeft alleen maar tegen te houden. Jij moet in de aanval iets creeeren.

Dat lukte Feyenoord met de nieuwe voorhoede nog niet geweldig, dat ziet iedereen. Maar een nieuwe voorhoedespeler moet er wel direct staan, als die zich ook weer aan moet passen ben je daar weer weken zoet mee en schiet je er niet veel mee op misschien.

Je hebt voorin ook bewust de keuze gemaakt spelers te halen die nog moeten doorgroeien naar het vereiste niveau, moeten wennen aan de manier van spelen, de cultuur, etc. Ik denk dat je ook hen nog de tijd moet geven en spelers als Giménez en Paixão eigenlijk pas na de winter kan beoordelen.

Maar als je nu als club zijnde kampioen wil worden, en er is budget; haal dan maar een spits die er straks 20 in legt in de resterende 20 wedstrijden. Dan ben je een heel eind.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 november 2022 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 november 2022 om 22:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 14 november 2022 om 21:54:

@WillyKment/ Het wegdraaitrucje van Timber gaat de tegenstander op een gegeven moment steeds beter doorkrijgen.Hij doet continu hetzelfde. Volgens mij ontwikkelt Wieffer zich wel goed. Nieuwe spelers in de winterstop halen is wat mij betreft niet nodig. Daarmee blokkeer je de ontwikkeling van Wieffer alleen maar.



Slot geeft aan in het AD dat na analyse van het seizoen tot zover dat de 6 positie minder prioriteit heeft en er nog meer behoefte is aan versterkingen in een andere linie.

Voorhoede dus lijkt me.



Ja, dat lijkt nu meer prioriteit te hebben voor Slot. Al kan het ook een manier zijn om de aandacht af te leiden zodat je de prijs kan drukken.

Ik weet niet of een versterking in de voorhoede zin heeft voor de restant van dit seizoen. De complete voorhoede is vernieuwd ten opzichte van vorig seizoen, en meer nog dan bij andere linies kun je voorin geen onnauwkeurigheid veroorloven. Je moet perfect op elkaar ingespeeld zijn, de ruimtes zijn immers veel kleiner en de tegenstander hoeft alleen maar tegen te houden. Jij moet in de aanval iets creeeren.

Dat lukte Feyenoord met de nieuwe voorhoede nog niet geweldig, dat ziet iedereen. Maar een nieuwe voorhoedespeler moet er wel direct staan, als die zich ook weer aan moet passen ben je daar weer weken zoet mee en schiet je er niet veel mee op misschien.

Je hebt voorin ook bewust de keuze gemaakt spelers te halen die nog moeten doorgroeien naar het vereiste niveau, moeten wennen aan de manier van spelen, de cultuur, etc. Ik denk dat je ook hen nog de tijd moet geven en spelers als Giménez en Paixão eigenlijk pas na de winter kan beoordelen.

Maar als je nu als club zijnde kampioen wil worden, en er is budget; haal dan maar een spits die er straks 20 in legt in de resterende 20 wedstrijden. Dan ben je een heel eind.



Ik denk dat je eerder moet denken aan een buitenspeler die er zo'n 10 of meer doelpunten in kan leggen en meer assists kan verzorgen, gezien vooral onze buitenspelers voor te weinig rendement en aanvoer zorgen. Het aantal (hoge kwaliteit) XG kansen binnen de 16 is zeer mager bij ons, dat is een gevolg van de matige aanvoer vanaf de zijkanten.

Ik ben zelf nog wel overtuigd van het talent en de potentie van Paixao, maar hij is nog lang niet op het niveau van Sinisterra. De rest -Alireza, Idrissi, Walemark en Dilrosun- gaat kwalitatief überhaupt nooit op dat niveau komen. Dus zal daar versterking moeten komen.

 

+1/-0

Szymanksi is veel beter als die centraal speelt. Wieffer komt er wel maar ik zou eerst ook voor Kokcu en Timber kiezen ook om hun scorend vermogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 november 2022 om 00:53:

Szymanksi is veel beter als die centraal speelt. Wieffer komt er wel maar ik zou eerst ook voor Kokcu en Timber kiezen ook om hun scorend vermogen.


Ik zou ook kijken naar de balans van het elftal en Timber heeft niet dusdanig veel gescoord dat het een basisplek rechtvaardigt. Wieffer speelt wat directer en brengt daardoor meer vaart in het elftal, daar profiteren ook de aanvallers van. Daarnaast is hij beter in de defensieve omschakeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 november 2022 om 00:53:

Szymanksi is veel beter als die centraal speelt. Wieffer komt er wel maar ik zou eerst ook voor Kokcu en Timber kiezen ook om hun scorend vermogen.



Die 2 doelpunten gaan je echt missen ja.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 16 november 2022 om 12:19:
(...)

Die 2 doelpunten gaan je echt missen ja.



Ik ben het eens dat Szymański 'op 10' beter tot zijn recht komt. Dat gaat niet alleen om doelpunten/asists, maar over het gehele spel.

Ik zie vooralsnog ook geen absolute noodzaak om het huidige middenveld met Szymański, Timber en Kökçü te wijzigen, en volgens mij is Slot dat ook niet van plan. Al kan er aankomende weken van alles gebeuren waardoor Slot wel voor kiest voor een andere invulling.

Wieffer valt goed in, en geeft Slot mogelijkheden te varieren als de tegenstander of het elftal zelf daar om vraagt (blessures, vermoeidheid). Feyenoord krijgt na deze winterstop nog een druk programma op drie fronten, het is lekker dat Slot keuzes heeft.

Ik denk zelfs dat je nog heel veel kanten op kan met de middenvelders en aanvallers die nu onder contract staan. Of eigenlijk 'de voorste 4'.

Niet alleen Szymański en Kökçü kunnen 'op 10' spelen, maar ook Dilrosun en Bullaude. Die eerste lijkt een klik te hebben met Danilo, en laten 'als koppel' in de korte combinatie aardige dingen zien. Bullaude is van wat ik gezien heb meer een '10' die zelf ook veel opduikt in de 16. Die zou ik in combinatie met Giménez weleens willen zien, wanneer de flanken van Feyenoord zodanig bezet zijn dat er meer/vaker voorzetten vanaf komen.

Het zijn allemaal keuzes die je kan maken, opties die je kan trainen en tijdens wedstrijden kan omzetten als het spel daarom vraagt.

Mooi toch?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 november 2022 om 13:23:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 16 november 2022 om 12:19:
(...)

Die 2 doelpunten gaan je echt missen ja.



Ik ben het eens dat Szymański 'op 10' beter tot zijn recht komt. Dat gaat niet alleen om doelpunten/asists, maar over het gehele spel.

Ik zie vooralsnog ook geen absolute noodzaak om het huidige middenveld met Szymański, Timber en Kökçü te wijzigen, en volgens mij is Slot dat ook niet van plan. Al kan er aankomende weken van alles gebeuren waardoor Slot wel voor kiest voor een andere invulling.

Wieffer valt goed in, en geeft Slot mogelijkheden te varieren als de tegenstander of het elftal zelf daar om vraagt (blessures, vermoeidheid). Feyenoord krijgt na deze winterstop nog een druk programma op drie fronten, het is lekker dat Slot keuzes heeft.

Ik denk zelfs dat je nog heel veel kanten op kan met de middenvelders en aanvallers die nu onder contract staan. Of eigenlijk 'de voorste 4'.

Niet alleen Szymański en Kökçü kunnen 'op 10' spelen, maar ook Dilrosun en Bullaude. Die eerste lijkt een klik te hebben met Danilo, en laten 'als koppel' in de korte combinatie aardige dingen zien. Bullaude is van wat ik gezien heb meer een '10' die zelf ook veel opduikt in de 16. Die zou ik in combinatie met Giménez weleens willen zien, wanneer de flanken van Feyenoord zodanig bezet zijn dat er meer/vaker voorzetten vanaf komen.

Het zijn allemaal keuzes die je kan maken, opties die je kan trainen en tijdens wedstrijden kan omzetten als het spel daarom vraagt.

Mooi toch?



Precies niet alles gaat nog goed maar het gaat toch wel aardig hoe vaker ze samen spelen hoe beter.

 

+1/-0

Weer geblesseerd geraakt in de voorbereiding. Zal hij de intensiteit van wedstrijden op een hoger niveau niet aankunnen? Hebben we een brekebeen binnengehaald? Of is het puur toeval en pech? Vragen, vragen en vragen.
Iig kan je zeggen dat twee keer geblesseerd raken in een voorbereidingsperiode niet best is en mag je best de vraag stellen of hij nog wel een realistische optie is voor de zes positie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer