Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.425
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
'Ferri maandag in Rotterdam voor medische keuring bij Feyenoord'
28/06/2026 19:01 3280 reacties
De transfer van Nacho Ferri naar Feyenoord nadert de definitieve afronding. De 21-jarige spits wordt maandag in Rotterdam verwacht voor zijn medische keuring. Wanneer daarbij geen problemen aan het licht komen, zet Ferri zijn handtekening onder een vierjarig contract in De Kuip. Dit meldt journalist Sacha Tavolieri.
Feyenoord bereikte eerder al een akkoord met KVC Westerlo over een transfersom van ongeveer acht miljoen euro. Daarmee resteren alleen de laatste formaliteiten voordat de Spaanse aanvaller officieel gepresenteerd kan worden als nieuwe aanwinst van de Rotterdammers.
Met Ferri haalt Feyenoord een centrumspits binnen die intern wordt gezien als een speler met veel groeipotentie. De 1,92 meter lange aanvaller maakte indruk met zijn fysieke kracht, luchtduels en aanwezigheid in het strafschopgebied. In Rotterdam moet hij de concurrentie aangaan in de voorhoede van trainer Giovanni van Bronckhorst.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.810
Reg.: 9 april 2019
Een 21-jarige speler van 8M is geen 'ontdekking' meer, in mijn ogen. Meer een (hopelijk) slimme aankoop op een moment grotere, kapitaalkrachtigere clubs het nog net niet aandurven.
Als het een schot in de roos is, helpt zijn nationaliteit ook wel mee.
Rigaux kent de speler, die heeft hem afgelopen seizoen van nabij meegewerkt in dezelfde competitie. Het zou mooi zijn als hij ook nog een paar spelers weet te strikken die veel onbekender zijn (en veel goedkoper) die écht verrassen! Maar dat zal méér in combinatie met de scouting moeten, en wellicht moet die ook eerst weer een beetje op orde gebracht worden.
Ik hoop echt dat het een succes wordt, en daarmee een beetje gebroken wordt met de trend bij Feyenoord dat een aantal duurdere aankopen niet meegevallen zijn.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.425
Reg.: 9 oktober 2019
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.789
Reg.: 11 januari 2008
''Van ‘t Kuipje in Westerlo naar De Kuip in Rotterdam: het voelt als de perfecte stap''
Feyenoord heeft Nacho Ferri officieel vastgelegd. De 21-jarige Spaanse spits komt over van het Belgische KVC Westerlo en heeft in De Kuip een contract ondertekend tot medio 2030. Met de komst van Ferri haalt de Rotterdamse club een fysiek sterke centrumspits binnen die zich de afgelopen seizoenen nadrukkelijk heeft ontwikkeld in het Belgische voetbal.
Ferri kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur in Rotterdam. De aanvaller is trots op zijn overstap en ziet Feyenoord als de juiste volgende stap in zijn loopbaan. ''Ik kijk er ontzettend naar uit om voor Feyenoord te gaan spelen,'' vertelt hij op de clubwebite. ''De afgelopen twee jaar heb ik in België veel geleerd en ik voel dat het nu tijd is om de stap naar een hoger niveau te zetten, naar een grote club als Feyenoord. Van ‘t Kuipje in Westerlo naar De Kuip in Rotterdam: het voelt als de perfecte stap.''
Ook de sportieve ambities van de club spreken hem aan. ''Ik weet dat Feyenoord een club is met een rijke historie, maar vooral ook met veel ambitie richting de toekomst. Bovendien spelen we komend seizoen in de Champions League. Dat is niet alleen voor mij iets waar je naar uitkijkt. Dat zal voor ons allemaal gelden. Ik heb er zin in om iedereen te ontmoeten en te beginnen.''
De Spaanse jeugdinternational begon zijn voetbalcarrière in zijn geboortedorp Montaverner en speelde vervolgens in de jeugd van Ontinyent CF en UD Alzira. In 2021 maakte hij de overstap naar Eintracht Frankfurt, waar hij met veel doelpunten indruk maakte in het beloftenelftal. Op achttienjarige leeftijd debuteerde hij in september 2023 in de hoofdmacht van de Bundesliga-club.
Om meer speelminuten op het hoogste niveau op te doen vertrok Ferri in de zomer van 2024 op huurbasis naar KV Kortrijk. Daar groeide hij uit tot vaste basisspeler in de Jupiler Pro League en viel hij op met zijn fysieke spel en onvermoeibare werklust. KVC Westerlo nam hem vervolgens definitief over en afgelopen seizoen was de 1,92 meter lange spits goed voor elf doelpunten en vier assists.
Tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen speelt Ferri voorlopig met rugnummer 19. Feyenoord benadrukt daarbij dat de rugnummers nog kunnen wijzigen voordat het seizoen officieel van start gaat.
Officieel: Feyenoord presenteert Ferri als nieuwe spits
Feyenoord heeft Nacho Ferri officieel gepresenteerd als nieuwe aanwinst. De 21-jarige Spaanse spits heeft een contract getekend tot medio 2030. Hij komt over van het Belgische KVC Westerlo en versterkt de aanvalslinie van de Rotterdammers. Met Ferri haalt Feyenoord een fysiek sterke centrumspits binnen, die de afgelopen seizoenen een sterke ontwikkeling heeft doorgemaakt.
Ferri, voluit Ignacio Ferri Julià, werd geboren op 5 oktober 2004 in het Spaanse Montaverner. De rechtspoot is 1,92 meter lang en staat bekend als een klassieke centrumspits die sterk is in de lucht, het aanspeelpunt kan zijn voor zijn ploeg en veel arbeid levert zonder bal. De aanvaller vertegenwoordigt momenteel een marktwaarde van zes miljoen euro.
De nieuwe Feyenoorder doorliep de jeugdopleidingen van Montaverner, FC Ontinyent en UD Alzira, waarna hij in 2021 de overstap maakte naar de jeugd van Eintracht Frankfurt. Via Duitsland werkte hij zich verder omhoog richting het profvoetbal.
Afgelopen seizoen stond Ferri onder contract bij KVC Westerlo. In de Europe Play-Offs van de Belgische competitie maakte hij indruk met vier doelpunten in acht wedstrijden. Daarmee onderstreepte hij zijn kwaliteiten als afmaker en groeide hij uit tot een van de opvallendste aanvallers binnen de selectie van de Belgische club.
Ferri kwam tevens uit voor diverse Spaanse jeugdelftallen en speelde onder meer voor Spanje Onder 19. De spits staat nog aan het begin van zijn carrière en krijgt in Rotterdam de kans om zich verder te ontwikkelen op het hoogste niveau. Tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen speelt Ferri voorlopig met rugnummer 19.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.393
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
Ik zeg het ook in een ander topic, maar ik ben niet super enthousiast.
Ik vind rond de 9 miljoen voor zo'n speler heel veel geld.
Ook zijn statistieken op het hoogste niveau zijn voor een spits niet bijzonder:
2025-2026 28 wedstrijden, 7 goals
2024-2025 27 wedstrijden, 6 goals
2023-2024 8 wedstrijden, 1 goal
Ik hoop niet dat hij aangekocht is met het idee als 1e spits.
Maar goed, we hebben een Belgische TD, dus zijn netwerk zal voornamelijk Belgisch zijn.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Feyenoord Forum » Spelers » Nacho