Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Raheem Sterling

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 februari 2026 om 20:46:

Hij moet zijn loopbaan wat op een dood spoor zit nieuw leven in blazen bij Feyenoord zou dat best kunnen als hij zijn plezier ook terug vindt voor het geld komt hij niet naar Nederland dan was hij direct wel naar een TOP League gegaan.

En we kunnen er heel saai en realistisch naar kijken en al het negatieve benoemen dat misschien ook wel uitkomt maar buiten dat om allemaal is het toch wel supermooi om zo iemand in een Feyenoord shirt te zien.

+1/-0

Het wordt waarschijnlijk helemaal niets en ik zie liever de nieuwe Sinisterra, maar ik vind het wel wat hebben omdat het nu eindelijk een ervaren buitenlandse speler betreft die daadwerkelijk wat heeft meegemaakt op het allerhoogste niveau. Dat is het enige type ervaring waar je iets aan hebt.

Dit is toch een soort voetbal romantiek. In zijn hoogtijdagen een grote speler met veel explosiviteit en snelle acties, een somebody. Het maakt nieuwsgierig. Na al die jaren met verhalen waarin we lekker werden gemaakt met respectabele namen als Bellamy, Tymoschuk, Vagner, eindelijk een ervaren buitenlandse topper met nog grotere naamsbekendheid.

Liever dit dan zo'n nobody als Larin en het is goede media exposure voor Feyenoord. Zie ik dit een sportief succes worden, nee. Maar gezien we weer op cultclub status acteren past het alleen maar bij dit seizoen.

Na dit jaar ruimte voor Schaken en Zinhagel en die nieuwe Sinisterra, maar dit jaar de tweede plek binnenslepen met een gegarandeerde cultspeler.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 februari 2026, 21:27:01.

+2/-0

In de Engelse pers wordt de transfer zelfs een 'schok' genoemd. The Sun onthult dat Feyenoord aanvankelijk inzette op een langdurige verbintenis, maar dat Sterling zelf koos voor een kortlopend contract om te ontdekken of de club echt bij hem past. De visie van trainer Robin van Persie was daarbij doorslaggevend. De BBC legt uit: ''De kans om in een competitieve competitie te spelen, Feyenoord te helpen zich te kwalificeren voor de Champions League en Van Persie's visie op zijn rol in het team overtuigden de aanvaller om naar Nederland te verhuizen.''

Als het waar is weet je nooit?

+1/-0

Het nieuws is ook snel geland onder Britse voetbalfans, die positief reageren. “Wat een krachtig statement van Feyenoord. Zelfs op korte termijn is het aantrekken van een viervoudig Premier League-winnaar een enorme opsteker”, zo valt er te lezen. “Een hele slimme zet.”

Unaniem denkt men dat Sterling nog altijd van enorme toegevoegde waarde gaat zijn voor Feyenoord. “Het tempo en de ervaring van Sterling kunnen de Eredivisie doen oplichten. Hij heeft nog altijd serieuze snelheid. In de Eredivisie gaat hij nog steeds zijn snelheid en behendigheid gebruiken om defensies weg te spelen. Ook kan hij als mentor fungeren voor jonge spelers.”

“Dit is precies wat hij nodig heeft om iedereen te laten zien dat hij nog altijd tot de Europese top behoort”, aldus een Arsenal-fan, die eveneens onder de indruk is van de invloed van Van Persie. “Met een legende als RvP is deze stap volkomen te begrijpen. Van Persie slaat een meesterlijke slag.”

Het enige mogelijke struikelblok wat wordt genoemd, is dat Sterling zijn laatste officiële wedstrijd speelde op 25 mei 2025. “Het is de vraag hoe snel hij fit kan raken. Ik wens hem het allerbeste, maar is dit echt een slimme move?”, zo klinkt het uit het Chelsea-kamp.

+1/-0

+1/-0

Bij Chelsea belandde Sterling uiteindelijk in de zogenoemde ‘bomb squad’: spelers die buiten de sportieve plannen vielen en apart trainden. Pogingen om hem richting het Midden-Oosten te bewegen strandden, waarna hij sportief werd gemarginaliseerd.

En hij is benoemd tot Member of the British Empire (MBE) een grote eer.

Dit bericht is gewijzigd op 13 februari 2026, 01:12:14.

+1/-0

Willykment schreef op 12 februari 2026 om 21:21:

Het wordt waarschijnlijk helemaal niets en ik zie liever de nieuwe Sinisterra, maar ik vind het wel wat hebben omdat het nu eindelijk een ervaren buitenlandse speler betreft die daadwerkelijk wat heeft meegemaakt op het allerhoogste niveau. Dat is het enige type ervaring waar je iets aan hebt.

Dit is toch een soort voetbal romantiek. In zijn hoogtijdagen een grote speler met veel explosiviteit en snelle acties, een somebody. Het maakt nieuwsgierig. Na al die jaren met verhalen waarin we lekker werden gemaakt met respectabele namen als Bellamy, Tymoschuk, Vagner, eindelijk een ervaren buitenlandse topper met nog grotere naamsbekendheid.

Liever dit dan zo'n nobody als Larin en het is goede media exposure voor Feyenoord. Zie ik dit een sportief succes worden, nee. Maar gezien we weer op cultclub status acteren past het alleen maar bij dit seizoen.

Na dit jaar ruimte voor Schaken en Zinhagel en die nieuwe Sinisterra, maar dit jaar de tweede plek binnenslepen met een gegarandeerde cultspeler.

Niks mis met een cultclub overigens cult trainer en nu een cult superster haha Feyenoord had sowieso wel even behoefte aan iets positiefs! We gaan zien hoe het uitpakt. :pul

+1/-0

Hij houdt wel de ontwikkeling van Sauer en Sliti tegen.

+1/-0

kees592 schreef op 13 februari 2026 om 08:17:

Welke ontwikkeling?

+1/-0

Het is natuurlijk een grote naam, maar ik heb toch grote twijfels over deze transfer.

Niet wedstrijdfit geven meerdere media aan:
Daardoor dateert zijn laatste wedstrijd van 25 mei 2025, toen in het shirt van Arsenal. Naar verwachting heeft Sterling nog enige tijd nodig om fit te raken.

Suraj Radia wijst op de fysieke achterstand die de aanvaller daardoor heeft opgelopen: "Hij is een vergeten figuur geweest bij Chelsea nadat hij de afgelopen twee zomers gedwongen werd om alleen te trainen. Het kan enige tijd duren voordat hij zijn fitheid heeft opgebouwd", stelt de expert.

Ik vraag me dan serieus af, hoeveel toegevoegde waarde hij daadwerkelijk gaat hebben. We spelen nog 12 wedstrijden, waarbij de eerste waarschijnlijk sowieso gaat missen.

Salaris
Is er informatie bekend wat we aan salariskosten aan hem gaan betalen voor die 8 a 10 potjes voetbal? Ik geloof niet dat hij voor een appel en een ei naar Rotterdam komt.

Dat was ook mijn kritiek tegenover Ajax dat ze Zinchenko voor 12 potjes huren voor een bedrag van 2.5 miljoen. Enorm veel geld voor een paar wedstrijden.

Erg benieuwd welke constructie DtK heeft bedacht. Nu wordt de 2e plek wel belangrijk om deels van deze kosten weer te kunnen verantwoorden. Je biedt een tijdelijk contract aan, dit is dan puur om 2e te worden in de competitie. Als je dit nu niet wordt, schiet je jezelf wel in je voet.

Kortom, groot risico.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 13 februari 2026 om 09:34:

Het is natuurlijk een grote naam, maar ik heb toch grote twijfels over deze transfer.

Daardoor dateert zijn laatste wedstrijd van 25 mei 2025, toen in het shirt van Arsenal. Naar verwachting heeft Sterling nog enige tijd nodig om fit te raken.

Suraj Radia wijst op de fysieke achterstand die de aanvaller daardoor heeft opgelopen: "Hij is een vergeten figuur geweest bij Chelsea nadat hij de afgelopen twee zomers gedwongen werd om alleen te trainen. Het kan enige tijd duren voordat hij zijn fitheid heeft opgebouwd", stelt de expert.

Ik vraag me dan serieus af, hoeveel toegevoegde waarde hij daadwerkelijk gaat hebben. We spelen nog 12 wedstrijden, waarbij de eerste waarschijnlijk sowieso gaat missen.

Salaris
Is er informatie bekend wat we aan salariskosten aan hem gaan betalen voor die 8 a 10 potjes voetbal? Ik geloof niet dat hij voor een appel en een ei naar Rotterdam komt.

Dat was ook mijn kritiek tegenover Ajax dat ze Zinchenko voor 12 potjes huren voor een bedrag van 2.5 miljoen. Enorm veel geld voor een paar wedstrijden.

Erg benieuwd welke constructie DtK heeft bedacht. Nu wordt de 2e plek wel belangrijk om deels van deze kosten weer te kunnen verantwoorden. Je biedt een tijdelijk contract aan, dit is dan puur om 2e te worden in de competitie. Als je dit nu niet wordt, schiet je jezelf wel in je voet.

Kortom, groot risico.

Zo ingewikkeld is het toch niet met Bijlow en Timber van de loonlijst af?

+1/-0

Knakkie schreef op 13 februari 2026 om 09:20:

Welke ontwikkeling?

Sauer en Sliti zijn belangrijke spelers in deze selectie. Wat Feyenoord doet is tijd kopen. Ze hopen met Sterling erbij tweede te worden. Dan is het doel voor dit seizoen bereikt en kan van Persie aan blijven als trainer.

+1/-0

kees592 schreef op 13 februari 2026 om 10:18:

Welke ontwikkeling?

Sauer en Sliti zijn belangrijke spelers in deze selectie. Wat Feyenoord doet is tijd kopen. Ze hopen met Sterling erbij tweede te worden. Dan is het doel voor dit seizoen bereikt en kan van Persie aan blijven als trainer.

Zoals jij het zegt klinkt het streven om tweede te worden als iets verkeerds.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 13 februari 2026 om 09:34:

Salaris

Kortom, groot risico.

Je kritiek was wel duidelijk en begrijpelijk maar volgens mij volg je ook voetbal omdat je het leuk vind(?), hoop ik ten minste.
Geniet gewoon even van het moment, al wil ik je niets opleggen.
En we kunnen na die eerste wedstrijd weer ontzettend negatief zijn.

Wat is in godsnaam weer met het forum aan de hand??
Zijn er nog mods?

+1/-0

Je hebt gelijk wehave! Ik hoop dat hij de hattrick maakt tegen 020! Dan is alles snel vergeten en vergeven!

+1/-0

Mischien moet je Van Persie wel Technisch Directeur maken. Of nog meer in de rol van een Engelse manager.

+1/-0

Van Persie blij met komst Sterling: "Dat kwam constant terug in die gesprekken"
vandaag, 14:45 16 reacties
Terwijl Feyenoord zich sportief voorbereidt op het duel met Go Ahead Eagles, draaide het tijdens de persconferentie van vrijdag vooral om de verrassende transfer van Raheem Sterling. Robin van Persie sprak openlijk zijn trots uit over de komst van de 31-jarige buitenspeler en gaf een inkijkje in het proces achter de schermen.

"Het is een mooie stunt, want ik denk dat niemand dit had verwacht", begint Van Persie op de persconferentie. Uiteraard gaat het maar weinig over de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, want iedereen is benieuwd naar de verhalen over Sterling. "Ik vond het persoonlijk ook wel mooi dat wij het nieuws pas deelden toen het echt rond was. De credits gaan naar Dennis, Raheem en zijn zaakwaarnemer. Vanaf het begin hebben ze alle drie een fantastische rol gespeeld."

Volgens de trainer verliepen alle gesprekken op een heel fijne manier. "We hebben open en eerlijk verteld waar wij voor staan en hoe wij spelen. We hebben ook vooral geluisterd naar wat hij zelf zoekt. Wij wisten dat hij meerdere opties had en dat maakt het extra bijzonder dat hij voor ons heeft gekozen. Hij is fysiek fit, maar het is een feit dat hij eind mei bij Arsenal zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld. Hij heeft wat tijd nodig om zichzelf op te bouwen, maar hij is in goede staat."

"Het is voor hem zijn eerste ervaring in het buitenland, dus dat gaat bijzonder zijn", vervolgt Van Persie. "Hij heeft zich bewezen in Europa en bij de nationale ploeg, dus het spreekt voor zich dat wij er heel erg in geloven. Het is nu zaak dat hij zo snel mogelijk fit wordt. Je ziet dat het binnen de hele club een boost geeft. Er komt iemand binnen met een groot karakter en hij heeft gekozen voor het plezier in het voetbal. Dat gaat hij bij ons vinden en wij gaan hem daar vanaf vandaag bij helpen. We geloven in elkaar en we gaan elkaar helpen."

Trots op komst van Sterling
In de gesprekken met Sterling heeft Van Persie constant het wederzijdse respect gevoeld. "Dat gaf mij een heel prettig gevoel, maar Raheem ook. Hij heeft natuurlijk alles al bewezen en hij hoeft het niet voor het geld te doen. Hij zoekt naar vertrouwen, warmte en liefde. Uiteindelijk hebben we één ding echt gemeen en dat is dat we van voetbal houden. Dat kwam constant terug in die gesprekken."

Over het salaris dat Sterling gaat verdienen kan en wil Van Persie uiteraard niets zeggen. "Dat is iets tussen Raheem en Dennis. Ik kijk naar het sportieve en daarin vind ik het echt heel bijzonder. Wij waren niet de enige optie en als je dan de andere clubs ziet, dan maakt het mij wel extra trots dat hij voor Feyenoord heeft gekozen."

Niks bekend over de toekomst
Volgens Van Persie zit er geen clausule in het contract van Sterling om hem na dit seizoen langer aan de club te binden. "Dat ligt volledig open. Het is een beetje vooruitkijken, maar ik hoop van harte dat hij het hier zo naar zijn zin heeft de komende maanden dat hij openstaat om te verlengen. Dat is voor de toekomst, laten we eerst het maximale uit de komende maanden halen."

+1/-0

Knakkie schreef op 13 februari 2026 om 12:07:

kees592 schreef op 13 februari 2026 om 10:18:

Welke ontwikkeling?

Zoals jij het zegt klinkt het streven om tweede te worden als iets verkeerds.

Als Feyenoord tweede wordt, prima. Feyenoord is als een puzzel, de stukjes zijn nog lang niet gelegd.

+1/-0

Verkiest Feyenoord boven de Spurs.

Revealed: Why Raheem Sterling chose Feyenoord switch despite holding talks with Tottenham

https://uk.sports.yahoo.com/news/revealed-why-raheem-sterling-chose-180703687.htmllink

+1/-0

Nu weten we gelijk waarom RvP er (nog) niet uit ligt.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Raheem Sterling