Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Deijl

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Mats Deijl verruilt Go Ahead Eagles
voor Feyenoord.Dat heeft de verdediger
bevestigd na afloop van het verloren
Europa League-duel in en tegen Nice.

Deijl stapte in 2021 van FC Den Bosch
over naar Go Ahead Eagles.Hij werd er
captain en won vorig jaar met Go Ahead
de KNVB-beker.In de finale tegen AZ
benutte hij diep in de extra tijd een
strafschop (1-1),waarna Deijl (28) ook
in de strafschoppenserie raak schoot.

+1/-0

+1/-0

Grappige gast met Smal en Valente altijd leuke interviews in ieder geval.

+1/-0

Dat lijkt me nou een meer geschikte aanvoerder dan wie er nu allemaal die band dragen.
Goed, hij speelt nog niet zo heel erg lang bij onze club, maar dat schijnt geen probleem te zijn.

+1/-0

Leuke gast voor de camera. Zeer middelmatige voetballer. Persoonlijk vind ik hem als 2e man na Read niet goed genoeg, maar ja... DtK heeft hem gehaald, dus we zitten ermee.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 25 januari 2026 om 08:55:

Leuke gast voor de camera. Zeer middelmatige voetballer. Persoonlijk vind ik hem als 2e man na Read niet goed genoeg, maar ja... DtK heeft hem gehaald, dus we zitten ermee.

Zeer middelmatig zelfs….. nou nou je slaat wel weer door hè.
Natuurlijk zal hij niet bovenaan de scoutinglijstjes hebben gestaan maar je hebt nu direct een RB nodig die fit is en er meteen staat en die niet eerst een paar maanden moet wennen. Een noodreparatie dus of een Quick Fix hoe je het ook wil noemen die relatief weinig kost en de langere termijn transfertargets niet in de weg staat.

Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2026, 10:35:19.

+1/-0

Hij maakte deel uit van het succesvolle GAE van vorig seizoen. Ook iemand die een penalty kan nemen.

+1/-0

Backs zijn geen sleutelpositie, we moeten ze niet belangrijker maken dan ze zijn. Er wordt veel te gewichtig gedaan over wat een back in het moderne voetbal allemaal moet kunnen.

Natuurlijk, je komt niet meer weg met halve koekenbakkers op klompen op de back-positie. Maar dat geldt niet meer voor die positie, dan andere posities in het elftal. Het verschil wordt nog altijd gemaakt in de as, en op het middenveld. Daar moeten je beste spelers lopen; op die plekken moet je investeren.

Backs moet je opleiden, uitzonderingen en buitenkansjes daargelaten. Het is de meest fijne positie om als jeugdspeler te debuteren en in relatieve luwte door te breken.

Iedere andere positie is in dat opzicht moeilijker.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 januari 2026 om 17:05:

Backs zijn geen sleutelpositie, we moeten ze niet belangrijker maken dan ze zijn. Er wordt veel te gewichtig gedaan over wat een back in het moderne voetbal allemaal moet kunnen.

Natuurlijk, je komt niet meer weg met halve koekenbakkers op klompen op de back-positie. Maar dat geldt niet meer voor die positie, dan andere posities in het elftal. Het verschil wordt nog altijd gemaakt in de as, en op het middenveld. Daar moeten je beste spelers lopen; op die plekken moet je investeren.

Backs moet je opleiden, uitzonderingen en buitenkansjes daargelaten. Het is de meest fijne positie om als jeugdspeler te debuteren en in relatieve luwte door te breken.

Iedere andere positie is in dat opzicht moeilijker.

Leuk als je voetbal kijkt van de jaren 80, maar deze opvatting is inmiddels al lang achterhaald. Elke positie doet er toe in het moderne voetbal.

+2/-0

Deijl onder de indruk van Hadj Moussa
Het mooiste dat hij meemaakte in zijn eerste twee dagen bij de club? ,,Ik vind alles mooi, maar het meest indrukwekkend is misschien wel een speler als Hadj Moussa. Ik heb nooit eerder met zo iemand gespeeld. Een speler die zo uit de hoek kan toveren, die uit het niets zo’n geweldige goal kan maken. Ik heb al gesprekken met hem gevoerd om te weten wat hij fijn vindt en waar hij wil dat ik loop. Hadj Moussa kan uit het niets dingen creëren en is zo gevaarlijk voor de back van de tegenpartij.’’

+1/-0

Ik zeg ook dat alle posities belangrijk zijn, maar ik bestrijd dat de back-posities ‘sleutelposities’ zijn. Dat is gewoonweg onzin.

En als je dan een kwalificatie aan posities wil aanbrengen, dan zijn de Backs in mijn ogen de posities waar (relatief) het minste van afhangt. Ja, ze worden in het moderne voetbal steeds vaker betrokken in de spel en je kunt er ook op uitblinken; een back met bepaalde kwaliteiten kan een wapen zijn.

Maar over het algemeen is de back-positie de plek waar je in de opbouw het meeste ruimte hebt en tijd krijgt. Ga je vervolgens mee naar voren, dwing je tegenstanders mee te verdedigen die daar een broertje dood aan hebben. Of moet een ander jouw overnemen, waardoor je een overstak creëert. En in de verdediging is het een kwestie van je directe tegenstander tegen de zijlijn aan houden; de bal of hijzelf mag niet naar binnen toe.

Als je dat vergelijkt met andere posities op het veld, dan zijn de primaire taken en ruimtes een stuk uitdagender. Hoe ingewikkeld je de back-positie ook wil maken…

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2026 om 20:24:

Deijl onder de indruk van Hadj Moussa
Het mooiste dat hij meemaakte in zijn eerste twee dagen bij de club? ,,Ik vind alles mooi, maar het meest indrukwekkend is misschien wel een speler als Hadj Moussa. Ik heb nooit eerder met zo iemand gespeeld. Een speler die zo uit de hoek kan toveren, die uit het niets zo’n geweldige goal kan maken. Ik heb al gesprekken met hem gevoerd om te weten wat hij fijn vindt en waar hij wil dat ik loop. Hadj Moussa kan uit het niets dingen creëren en is zo gevaarlijk voor de back van de tegenpartij.’’

Dit lijkt me gewoon hele nuttige speler die weet wat hij wel en niet kan.
Je hoeft niet altijd op elke positie het grootste talent te hebben.
En zodra Read er weer is gaat zo iemand zonder morren op de bank.

+1/-0

Even afwachten maar nog eerste indruk is goed en je ziet een klik met Moussa die gisteren echt goed speelde.

+1/-0

de realist schreef op 25 januari 2026 om 22:38:

Twee keer beslissend in ondersteuning van Hadj Mussa.
We komen van Lotomba af he, dan is dit een hele grote verbetering.

Dat is zeker een verbetering.

Ik heb Lotomba een dusdanig niveau zien halen als rechtsback, dat ik niet kan zeggen dat hij er helemaal niets van kan. Het was alleen té wisselvallig.

In de basis valt of staat eigenlijk alles met stabiliteit en vertrouwen. Mats Deijl kan dit denk ik op deze positie toevoegen. Daar kun je dan als teamgenoten op verder bouwen, men hoeft niet te 'zoeken' naar houvast.

Hij zal wellicht een 'plafond' hebben, en komende (twee) wedstrijden tegenover spelers komen te staan die een maatje te groot zijn. Maar dat is wellicht op dit moment minder van belang, dan de zekerheid die hij biedt tijdens de andere duels.

+1/-0

Ik vond Lotomba tegen Sturm Graz best een aardige wedstrijd spelen, net zoals Deijl tegen Heracles Almelo. De graadmeter is voor mij of ze het niveau kunnen vasthouden (zonder door de ondergrens te zakken) en dan vooral in wedstrijden tegen clubs als PSV van toegevoegde waarde kunnen zijn (of in elk geval hetzelfde niveau behouden). Bij een topclub moet je -juist- in de topwedstrijden wat toe kunnen voegen, dus dat is de ware test. Tot die tijd geef ik Deijl het voordeel van de twijfel (en die twijfel is aanzienlijk) en heb ik wat betreft Lotomba mijn oordeel al geveld (komt tekort).

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Deijl