Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.080
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Real Betis-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Heracles Almelo: -
Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 1.300
Reg.: 31 augustus 2023
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.808
Reg.: 7 december 2020
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.080
Reg.: 6 juli 2007
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 16 januari 2026 om 12:01:
Willem begrijpt niets van die watjes tegenwoordig, in zijn podcast zegt hij dat in zijn tijd hij gewoon doorspeelde met twee gebroken tenen. Een voetbalschoen van maat 47 om de gebroken tenen een beetje ruimte te geven, spuit erin en gaan![]()
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.808
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 16 januari 2026 om 12:42:
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 16 januari 2026 om 12:01:
Willem begrijpt niets van die watjes tegenwoordig, in zijn podcast zegt hij dat in zijn tijd hij gewoon doorspeelde met twee gebroken tenen. Een voetbalschoen van maat 47 om de gebroken tenen een beetje ruimte te geven, spuit erin en gaan![]()
Appels met peren vergelijken. Zet die spuit in de hamstring en dan gaat'ie volledig kapot. Kan je niet met gebroken tenen vergelijken.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 13.790
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
'Bayern München zet vol in op Read en bereidt zomerse move voor'
vandaag, 12:49 6 reacties
Givairo Read wordt steeds nadrukkelijker in verband gebracht met een uitgaande transfer voor komende zomer. De rechtsback van Feyenoord geldt als een van de meest waardevolle spelers in de selectie. Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam stelde deze week al dat de Rotterdammers rekening houden met een toptransfer.
De belangstelling van Bayern München lijkt concreet te worden. Journalist Tobi Altschäffl meldde in de podcast van BILD dat de Duitse club voornemens is om zich komende zomer officieel bij Feyenoord te melden. Bayern heeft richting het management van de negentienjarige verdediger aangegeven werk te willen maken van zijn komst. Read zou positief staan tegenover het sportieve plan dat in München is geschetst.
De recente hamstringblessure van Read verandert niets aan de interesse. Bayern München is overtuigd van zijn profiel en ziet in hem een speler met veel potentie voor de toekomst. In de Bundesliga zou Read de tijd krijgen om te wennen aan het niveau en zich stap voor stap door te ontwikkelen binnen de selectie. Zijn profiel past in het offensieve spel dat trainer Vincent Kompany wil hanteren bij de Recordmeister.
Sportbestuurder Max Eberl en sportdirecteur Christoph Freund behoren volgens Duitse media tot de beleidsbepalers die zich komende zomer bij Feyenoord willen melden. De Rotterdammers zouden daarbij mikken op een transfersom van minimaal dertig miljoen euro voor rechtsback Givairo Read. De talentvolle verdediger heeft een geschatte marktwaarde van 25 miljoen euro en staat bovendien sterk in de onderhandelingen, aangezien hij in De Kuip nog vastligt tot medio 2029.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.543
Reg.: 11 januari 2008
Real Betis-Feyenoord 1-3 (1-1)
Als Read weggaat moet je een nieuwe rechtsback kopen, Deijl is gehaald maar je moet maar afwachten of hij het niveau aan kan is al 28 jaar.
Je ziet het ook aan Steijn waar het allemaal net iets te snel voor gaat.
Je hebt dan Lotomba en Nieuwkoop maar die moet je maar wegdoen, die komen kwaliteit te kort en dus doorselecteren.
Forumreacties: 2.207
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 23 januari 2026 om 13:52:
Als Read weggaat moet je een nieuwe rechtsback kopen, Deijl is gehaald maar je moet maar afwachten of hij het niveau aan kan is al 28 jaar.
Je hebt dan Lotomba en Nieuwkoop maar die moet je maar wegdoen, die komen kwaliteit te kort en dus doorselecteren.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 23 januari 2026 om 16:22:
Lotomba speelde goed tegen Sparta en gisteravond ook weer. Deze jongen houden en samen met Deijl is de rechtsbackpositie ingevuld.
Forumreacties: 2.207
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 23 januari 2026 om 23:43:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 23 januari 2026 om 16:22:
Lotomba speelde goed tegen Sparta en gisteravond ook weer. Deze jongen houden en samen met Deijl is de rechtsbackpositie ingevuld.
Wie weet komen er nog wat backs door van de Feyenoord Academy later. Eigen jeugd is toch je levensader.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.957
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.957
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 24 januari 2026 om 14:01:
Niet. Tabiri is van oorsprong een controlerend middenvelder, beetje zoals Mokotjo. Cruz vind ik geen bijzonder talent.
El Ouansaidi zie ik het meest in en doet het goed bij O19. Hij of een goed gescoute speler hadden we moeten halen. Maar goed, nu Deijl er is hoop ik maar op het beste.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.144
Reg.: 17 november 2024
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 24 januari 2026 om 17:02:
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 24 januari 2026 om 14:01:
Niet. Tabiri is van oorsprong een controlerend middenvelder, beetje zoals Mokotjo. Cruz vind ik geen bijzonder talent.
El Ouansaidi zie ik het meest in en doet het goed bij O19. Hij of een goed gescoute speler hadden we moeten halen. Maar goed, nu Deijl er is hoop ik maar op het beste.
Duidelijk, ik heb Tabiri gezien in de oefenwedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden begin dit seizoen, toen had ik zelf ook het idee dat het meer een middenvelder was dan een rechtsback. Cruz ken ik alleen van naam. Heb ook het idee dat ze in deze 2 jeugdspelers niet veel vertrouwen in hebben anders waren ze wel uitgeprobeerd op de rechtsback positie.
De naam El Ouansaidi ken ik alleen van naam, heb deze speler nooit zien spelen, ben benieuwd.
Ja blijft afwachten met Deijl en St. Juste, ik zelf had deze aankopen niet gedaan. Ben ook zeer verbaasd over de scouting die voor mijn gevoel helemaal op zijn gat ligt en dit beleid begrijp ik ook niet helemaaL. Ik vind deze 2 aankopen, 2 noodgrepen inplaats van echte kwaliteit versterkingen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Feyenoord Forum » Spelers » Givairo Read