Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 oktober 2025 om 20:57:

Knakkie schreef op 26 oktober 2025 om 20:49:

Marc Acardipane schreef op 26 oktober 2025 om 20:39:

De Snor is het eens met me thank god!

Derksen haakt daarop in: "Die hebben ze aanvoerder gemaakt. Dan hadden ze beter Valente aanvoerder kunnen maken." Van der Gijp is niet verbaasd dat Steijn nog zoekende is bij zijn nieuwe club. "Het tempo ligt hoger, het verwachtingspatroon ligt hoger. Het is allemaal net wat groter dan bij FC Twente", zo besluit René van der Gijp.

Ik weet niet of dat nou een aanbeveling is als de Snor het met je eens is :B

:D

De linksback van Veendam maar heeft wel wat boerenverstand werkte sinds 1977 voor Voetbal International en bekleedde de functie van hoofdredacteur van 2000 tot 2013. ;)

Dat is waar. Aan ervaring bij rechter rijtjes clubs en 1e divisieclubs ontbreekt het hem niet. En met kaarsen kan ie ook goed overweg. Buiten dat is de man al een tijd niet meer serieus te nemen net als die VdGijp. Die zijn een parodie op zichzelf geworden.

+1/-0

Ze denken nu alleen kijkcijfers het is vooral entertainment Vandaag Inside, maar ik kijk er graag naar. Genee ken ik nog uit zijn OOG tijd lokale tv hier in de stad een zuiger maar prima jongen.

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Hij is ook groot. Zo groot dat het bijna niet te rijmen is met zijn techniek en manier van bewegen.

Ik denk dat hij conditioneel en fysiek nog wel wat stappen kan maken, hij is 22 jaar en speelde een half jaar geleden nog voor (met alle respect) FC Groningen. Als hij écht wat meer power gaat 'kweken', en het vermogen om 90 minuten lang te gáán; dan kan hij een speler worden die geschikt is voor de bovenkant van de Premier League.

+1/-0

Inderdaad 1.89m alleen Ahmedhodžić is langer 1.92m.

+1/-0

Pastoor ziet het goed en ook Thomas van Bergen zou een aanwinst voor Feyenoord zijn !

Pastoor zat aan de tafel bij Ziggo met van Basten, van der Vaart en Sneijder. Uit fatsoen laten ze de zojuist ontslagen assistent-trainer van Indonesië uitpraten. De oud-trainer van onder meer Heerenveen en Volendam heeft een wat ingetogen uitstraling, maar zegt wél verstandige dingen. Vooral één zinnetje bleef me bij. Het ging over Valente. Dat ‘ie het zo goed doet bij Feyenoord’ en Pastoor zag vooral een ‘zorgeloze Valente’. Dát raakte me.

Want zo speelt onze oud-FC Groningen middenvelder. Zorgeloos. Het voetbalveld is voor hem een speeltuin. Hij heeft iets puurs in zich wat hem onderscheidt van veel andere voetballers. Niet alleen in zijn spel, maar ook in zijn interviews. Het kind in hem is nog springlevend. In een wereld waarin trainers het vooral hebben over ‘volwassen spel’ als een wedstrijd helemaal dood is gemaakt. Waar prestatie en druk begrippen zijn die als een wurgkoord om de nekken van spelers hangen. Hoe mooi is het om nog steeds het kind in je te laten spreken. Zulke spelers worden steeds meer uitzonderingen in een (voetbal) wereld die wordt gedomineerd door geld en resultaat.

+1/-0

:offtopic

Voor een centrumspits scoort Thom van Bergen te weinig. Voor een rol vanaf de flank mist hij finesse. Bij een topclub zijn de ruimtes voorin vaak kleiner, omdat tegenstanders inzakken en het initiatief aan Feyenoord laten.

Valente is een geweldige aankoop gebleken (ik had mijn bedenkingen) en FC Groningen doet het goed dit seizoen met een relatief jonge ploeg. Maar niet iedere Groningen-speler is een versterking.

Je hebt eerder de komst van Resink bepleit, en ook hij doet het goed. Ik snap het wel. Maar Feyenoord heeft een groot aantal hele goede middenvelders. En ook een speler als Zechiël komt komend seizoen terug. Het middenveld zou (voor nu) echt geen prioriteit moeten krijgen, wat betreft versterkingen.

+1/-0

Nee Van Bergen is geen afmaker maar vind hem voetballend zelfs beter dan bv Steijn.

+1/-0

Verdient ook wel een eigen song meest voor de hand liggend op Volare.

https://youtu.be/X8TOhb_4jU0?si=q22Sd2tBLPsM96kulink

+1/-0

Stunt: ‘Feyenoorder met Oranje naar WK’

‘Ronald Koeman kan niet meer om Luciano Valente heen’
Luciano Valente doet het namelijk wel heel goed in Rotterdam-Zuid, waar hij inmiddels week in week uit in de basisopstelling staat. Ook tegen FC Volendam is hij weer heer en meester op het veld en daarom klinkt het op social media: “Ronald Koeman kan niet meer om Valente heen. Valente de dirigent op het veld. Nooit gedacht dat hij zo snel, zo belangrijk zou worden.”

Onlangs vertelde de oud-speler van FC Groningen aan Voetbal International: “Zonder dat ik ermee bezig ben is het Nederlands elftal wel een supergrote droom van mij. Ik zie jongens uit de ploeg ernaartoe gaan en dat is hartstikke mooi, een teken dat je er dichtbij kán zitten. Maar het is niet zo dat ik denk: ik móet er nu bij zitten.”

+1/-0

Dat is dezelfde site die Sauer de beste buitenspeler van Nederland noemde, op basis van zijn scorende vermogen. Terwijl hij (nog) niet gescoord heeft dit seizoen.

Dezelfde site die de term 'oplichting' gebruikt, waar het de transfers van Borges van Porto naar Feyenoord, en Giménez van Feyenoord naar Milan betreft.

Footballtransfers.com verwijst en beweert van alles om een stelling te onderbouwen, ze plukken een paar losse datapunten eruit, knopen die aan elkaar, en dat moet vervolgens de bewering staven dat van Bergen op dit moment de beste Eredivisie-spits is. Mij overtuigt het niet.

Hij heeft dit seizoen pas één keer gescoord, en één assist gegeven. Maar dat is dan in lijn met zijn xG, en dus goed. En dan hebben ze toch ook nog een datapunt gevonden waarin hij het beste scoort; het aantal dribbels.

Ik heb liever een spits die bovenaan de topscoorders-lijst staat, ongeacht zijn xG. En wat betreft die dribbels; hoeveel daarvan zijn succesvol? Dat wordt niet verteld. Dat hij gemiddeld 12,6 keer per 90 minuten aan een dribbel begint, kan ook betekenen dat hij er voorin helemaal alleen voor staat. Of dat hij medespelers over het hoofd ziet, waar hij aan kan afspelen.

Dit bericht is gewijzigd op 3 november 2025, 10:13:50.

+1/-0

Van Bergen is een spits met kracht. Hij maakt het lastig voor iedere verdediger.

+1/-0

kees592 schreef op 03 november 2025 om 10:21:

Van Bergen is een spits met kracht. Hij maakt het lastig voor iedere verdediger.

Ik zeg nergens dat Thom van Bergen geen goede speler is. Op de manier waarop hij nu bij FC Groningen speelt, vind ik hem niet zodanig er bovenuit steken dat ik in hem een versterking zie voor Feyenoord.

FC Groningen presteert goed, met een relatief jong team van zelf-opgeleide talenten. Mooi om te zien. Maar dat betekent niet dat ieder talent uit dat team opeens geschikt is voor de nationale top.

Zoals ik al eerder zei; ik vind dat van Bergen bij te weinig doelpunten betrokken en voor zijn manier van spelen heeft hij ruimte nodig. Feyenoord speelt meer en vaker op de helft van de tegenstander, en dan worden er andere kwaliteiten gevraagd van de centrumspits.

Het artikel wat Marc hier post, vind ik echt een flutverhaal. Als de onderbouwing en de datapunten uit dat artikel, moeten onderschrijven dat Thom van Bergen de beste spits van de Eredivisie is; kijk liever naar pagina 832 op Teletekst om te zien wie de beste spits is.

Ik ben heel erg groot voorstander van het gebruik van data. Maar niet op deze wijze. Deze site (footballtransfers.com) slaat wat betreft de plank volledig mis.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente