Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 972
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Feyenoord-Panathinaikos
Man van de Wedstrijd Heracles Almelo-Feyenoord: -
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 14 oktober 2025 om 21:27:
Ik zit het artikel opnieuw te lezen, en het is van een werkelijk bedroevend niveau. De hele toon wekt de suggestie dat Feyenoord een poot uitgedraaid is, zonder dat daar echte argumenten voor worden aangedragen.
Ik heb echt geen flauw idee van de achtergrond van deze Willem Leijgraf. Ik denk dat hij van de VI is of was. Ik had in de jaren tachtig kortstondig hierop een abonnement. Het was Cruijff voor en Cruijff na, net zo goed als je achter de 'Koekoekbar' bij VI al die tijd al dat hoofd van Cruijff ziet staan (aan de rechterkant). De hele achtergrond veranderd behalve dat hoofd van Cruijff.
Ik sluit dus niet uit dat dit stuk met een zekere 'mening' is geschreven.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 12.577
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.400
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 oktober 2025, 14:39:53.
Forumreacties: 3.806
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 15 oktober 2025 om 14:33:
Estimated Transfer Values zijn een leuke indicatie van de waarde van een speler, niet meer dan dat. Ik maak verder nergens verhalen omheen, ik plaats het alleen maar in perspectief.
Namelijk dat er genoeg voorbeelden zijn van spelers die ook voor een veelvoud van hun 'ETV' verkocht zijn*, en andersom dat er ook spelers van clubs wisselen voor een fractie van die zogenaamde waarde. Het geeft geen enkele indicatie of die spelers óók slagen bij hun nieuwe club, of niet. Dat is in sportief opzicht.
In financieel opzicht moeten transfersommen te rechtvaardigen zijn. En bij Feyenoord speelt nog mee dat wat er uitgegeven wordt aan transfersommen een investering zijn die zich moet terugbetalen. Bij eventuele doorverkoop, dan wel doordat de speler in kwestie er mede voor zorgt dat met prestaties extra inkomsten worden gegenereerd. Met de transfersom die voor Borges betaald is, wordt dit geen gemakkelijke opgave voor Feyenoord.
Ik vind dat Borges tot nu toe niet heeft aangetoond de 10M die voor hem betaald is, waard te zijn. Gezien de hoogte van dit bedrag (zeker voor Feyenoord begrippen), is dat in mijn ogen wel een probleem. Iedereen is daar terecht kritisch op/over.
Vervolgens kunnen we stellen 'opgelicht' te zijn, maar als daar géén concrete bewijzen voor zijn is dat pas 'een verhaal wat er omheen verzonnen is'. Niet de weerlegging van die beschuldiging.
Oh, en een transfersom die vér boven de ETV ligt is géén bewijs.
*= Nog een voorbeeld; Igor Paixão had een 'ETV' van 800K toen Feyenoord hem voor 4.5M haalde in Brazilie. Geen verdubbeling, maar meer dan 5 keer zijn waarde (!!) Kan me niet herinneren dat iemand daar toendertijd over viel, en uiteindelijk is die investering volledig te verantwoorden geweest...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 3.806
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 15 oktober 2025 om 15:34:
Je bent niet in staat datgene wat ik hierboven schrijf goed te lezen, want er stáát dat Borges in mijn ogen zijn hoge transfersom niet waarmaakt. Dat is niet anders dan stellen dat er (naar het nu lijkt) teveel betaald is voor hem.
Anderzijds kun je wel concluderen dat ik er 'een verhaal omheen van maak', op basis waarvan je denkt je dat; terwijl je zo selectief leest?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 15 oktober 2025 om 15:45:
(...)Als je kijkt naar zijn cijfers , reacties van porto supporters , data en zijn geschatte waarde welke andere conclusie kan je trekken dat er te veel voor is betaald?
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.140
Reg.: 4 juli 2020
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 12.577
Reg.: 9 oktober 2019