Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Ja klopt, maar hij heeft vervolgens wel gekozen voor Jong Oranje uit te komen. Ik weet niet of het een keuze was (of Jong Italie hem ook geselecteerd heeft/zou hebben), hij kan nog een keer 'switchen'.

Eerlijk gezegd zal het mij jeuken vanuit Feyenoord-perspectief; een Oranje- of Italiaans international, voor mij geen verschil. Oranje houdt voldoende goede middenvelders over, voor zover je dat belangrijk vind. Italie volg ik niet bewust maar het is niet zo dat hij voor een of ander vaag land aan de andere kant van de wereld uit zou gaan komen waardoor de club hem op de meest onmogelijke momenten moet missen en hij hele dagen in het vliegtuig moet zitten.

Sterker, voor zijn marktwaarde is het misschien wel veel beter als hij voor Italie kiest en voor de Azzurri uit zou gaan komen. Italiaanse clubs zouden dan misschien wel eerder geneigd zijn om hem te halen, en dieper voor hem in de buidel willen tasten...

Laat hem over 2/3 jaar als volwaardig Italiaans international maar vertrekken naar Juventus voor 80M...

+1/-0

MIddenveldert schreef op 22 september 2025 om 13:55:

Ja klopt, maar hij heeft vervolgens wel gekozen voor Jong Oranje uit te komen. Ik weet niet of het een keuze was (of Jong Italie hem ook geselecteerd heeft/zou hebben), hij kan nog een keer 'switchen'.

Eerlijk gezegd zal het mij jeuken vanuit Feyenoord-perspectief; een Oranje- of Italiaans international, voor mij geen verschil. Oranje houdt voldoende goede middenvelders over, voor zover je dat belangrijk vind. Italie volg ik niet bewust maar het is niet zo dat hij voor een of ander vaag land aan de andere kant van de wereld uit zou gaan komen waardoor de club hem op de meest onmogelijke momenten moet missen en hij hele dagen in het vliegtuig moet zitten.

Sterker, voor zijn marktwaarde is het misschien wel veel beter als hij voor Italie kiest en voor de Azzurri uit zou gaan komen. Italiaanse clubs zouden dan misschien wel eerder geneigd zijn om hem te halen, en dieper voor hem in de buidel willen tasten...

Laat hem over 2/3 jaar als volwaardig Italiaans international maar vertrekken naar Juventus voor 80M...

Lijkt mij dat hij gewoon kiest waar zijn hart ligt..

+1/-0

MIddenveldert schreef op 22 september 2025 om 13:55:

Voor allebei valt wat tezeggen Italië wel vier keer wereldkampioen, Nederland 3x finalist beiden landen hebben een grote naam. Het is inderdaad een gevoelskwestie, maar ook zijn perspectief Oranje heeft wel een streepje voor op dit moment las ik.

+1/-0

Nuchtere Groninger altijd voetjes op de vloer.

Valente: ''Sommigen draaien helemaal door in hun enthousiasme over mij''
vandaag, 06:04 15 reacties
Luciano Valente heeft zijn draai gevonden bij Feyenoord. De middenvelder, die via de jeugdopleiding van FC Groningen naar De Kuip verhuisde, is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde. De overstap naar Rotterdam was niet zonder risico, maar het leverde hem erkenning op van supporters, oud-spelers en trainer Robin van Persie.

Een van de tatoeages van Valente verraadt zijn voetbalidool: het getal 10, het nummer van Diego Maradona. ''Dat is natuurlijk ultiem, mijn vader heeft het daar nog weleens over'', vertelt Valente in gesprek met de Volkskrant. Zijn vader Roberto speelde in de jaren tachtig een oefenduel tegen Napoli, waar Maradona meedeed. Toch was het niet Maradona, maar Ronaldinho die Valente als jongen inspireerde. “Als ik een pannaatje en wat lekkere acties had gemaakt, dan was ik vrolijk. Ik schuwde de duels, kwam nooit met een vuil broekje van het veld.''

De ommekeer kwam pas toen ploeggenoot Björn Meijer naar Club Brugge vertrok. ''Björn moest er keihard voor werken en deed dat ook. Ineens speelde hij met Club Brugge in de Champions League. Ik dacht: goh, ik moet wat veranderen, harder werken, als ik ook in grotere stadions wil spelen, als ik wil dat mensen op de tribune van me gaan houden.'' De degradatie van FC Groningen in 2023 gaf hem vervolgens de kans om zich te ontwikkelen. Na de promotie volgde de transfer naar Feyenoord. ''Ik las in de media dat mensen het te vroeg vonden. In het buitenland waren er opties. Maar zo ben ik niet. Ik moet lekker veel concurrentie hebben, elke dag uitgedaagd worden, dan zie je de beste Valente.''

De complimenten bleven daarna niet uit. Willem van Hanegem zei in zijn podcast: ''Hij is echt al de man aan het worden bij Feyenoord. Ze spelen de ballen niet naar Timber, maar naar hem. Het is gewoon echt een goeie aankoop. Als hij zo doorgaat, haalt hij het WK.” Valente glimlacht om die woorden: ''Heel mooi om dat te horen. Al draaien sommigen helemaal door in hun enthousiasme over mij.'' Zijn trainer Robin van Persie tempert de verwachtingen: “Hij heeft veel talent, dat laat-ie zien, hij heeft bravoure, wil de bal graag hebben. Maar ik verwacht meer van hem: dat hij nog langer dominant is, dat hij ook in tweede helft die ballen oppikt en verstuurt. Daar zijn we mee bezig.''

Thuis bij Feyenoord
Valente voelt zich thuis in de cultuur van zijn nieuwe club. ''Ik vind het nu ook hartstikke mooi om veel te rennen, slidings te maken. Ik wil rennen en vliegen koppelen aan mooi voetbal.'' Over de titelambities van Feyenoord is hij duidelijk: ''Ik hoorde mensen daar al vóór de eerste wedstrijd over. Logisch, als je ziet wat voor kwaliteit wij hebben. Dan moet je voor die titel gaan, niet bang zijn om dat uit te spreken. Ik prijs me gelukkig, Feyenoord-supporters scanderen mijn naam al. Ongelooflijk, hoe snel alles gaat. Maar ik wil meer.''

+1/-0

Hij heeft wel gelijk alle grootheden van Sneijder tot aan van Hooijdonk en van Boskamp tot Van Hanegem prijzen hem nu al laten we even rustig aan doen met hem hij is pas 21 hé 4 oktober wordt hij 22.

+1/-0

Zijn vader Roberto Valente speelde dus bij AC Siena. Valente groeit op in de Groningse wijk Beijum, maar Italië loopt als een rode draad door zijn jeugd heen. Zijn vader Roberto kwam in de jaren '90 naar Groningen om te werken en leerde er zijn latere vrouw Irene kennen. Ze krijgen drie jongens met klassiek Italiaanse namen: Riccardo, Lorenzo en Luciano.
Zijn broer Lorenzo is spelers makelaar. Pizza Valente kan een hit worden in Rotterdam lol.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 29 september 2025 om 02:01:

Zijn vader Roberto Valente speelde dus bij AC Siena. Valente groeit op in de Groningse wijk Beijum, maar Italië loopt als een rode draad door zijn jeugd heen. Zijn vader Roberto kwam in de jaren '90 naar Groningen om te werken en leerde er zijn latere vrouw Irene kennen. Ze krijgen drie jongens met klassiek Italiaanse namen: Riccardo, Lorenzo en Luciano.
Zijn broer Lorenzo is spelers makelaar. Pizza Valente kan een hit worden in Rotterdam lol.

Heb je ook info over zijn moeder? Misschien speelt zij een rol in het vrouwenvoetbal. :B

+1/-0

Knakkie schreef op 29 september 2025 om 12:13:

Heb je ook info over zijn moeder? Misschien speelt zij een rol in het vrouwenvoetbal. :B

Sorry kan niks over Irene vinden maar zijn lengte en fysiek heeft hij van haar zijn vader is een klein Italiaantje. ;)

+1/-0

‘Ronald Koeman neemt meteen contact op met Feyenoorder’
author image
SN Redactie

Luciano Valente zou wel eens snel zijn debuut kunnen maken in de Oranje-selectie. Dat stelt Hans Nijland, die erg enthousiast wordt van de ontwikkeling van de 21-jarige middenvelder van Feyenoord.

Luciano Valente heel snel in Oranje?
Als oud-directeur van FC Groningen volgt Nijland Valente al langere tijd. “Je moet je voorstellen, van de Keuken Kampioen Divisie naar de Eredivisie, en dan maak je de grote stap naar Feyenoord”, klinkt het tegenover over ESPN. “Ik sprak Willem van Hanegem op een golftoernooi en Willem kwam onmiddellijk naar me toe en zei: ‘Wat een geweldige speler die Valente.’ Als Van Hanegem dat zegt, wie ben ik dan?”

Als Valente dit niveau doortrekt zou een oproep voor het Nederlands elftal wel eens reëel kunnen worden. “Als jij dit bij Feyenoord presteert en dat voor een langere periode doet… ik sta bekend als een enorme optimist, maar ik denk dat je dan kan wachten op een belletje van Ronald Koeman. Het is gewoon een hartstikke goede speler, dus waarom niet?”

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 30 september 2025 om 02:48:

Knakkie schreef op 29 september 2025 om 12:13:

Sorry kan niks over Irene vinden maar zijn lengte en fysiek heeft hij van haar zijn vader is een klein Italiaantje. ;)

Serieus :B

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente